Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liesje1611 schreef:Wordt helemaal strontziek van deze discussie, gezeik om die zwarte pieten.. Het zijn niet eens slaven en ze zijn niet echt zwart!
Dit feest is al eeuwenlang traditie, de pieten horen daarbij en ze hebben met hun poten van ons feest af te blijven !
Killyenn schreef:Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer en weiger een racistische traditie te accepteren, ook al is het een traditie van mijn land. Racisme verdient op geen enkele wijze mijn respect, actief racisme niet, maar passief racisme ook niet.
Miepie77 schreef:Kan alleen maar zeggen --> dag democratie, 91 % heeft absoluut geen probleem met sint en piet, 5 % wil het aanpassen en 4 % wil het weg en nu gaat 1 miep het voor die 4% afschaffen. bah bah en nog eens bah! wat is het volgende bruin brood?
zimbabwe schreef:De VN kan bedenken wat ze willen, maar wat denk je...dat ik stop met st klaas vieren? dacht het toch echt niet!
sloffiee schreef:als ze het zo op slavernij vinden lijken laten ze dan maar weer slavernij inzetten... dan hebben ze pas te klagen over rasistme
dan zullen we ze het verschil even laten merken
Mindim schreef:Nou om die 91% kan je natuurlijk helemaal niet heen
lideli schreef:Mindim schreef:Nou om die 91% kan je natuurlijk helemaal niet heen
Klopt helemaal, maar het gaat even om de beeldschetsing. Als je die 9% ziet staan ga je er al snel vanuit dat het weinig voorstelt, maar als je het zo in cijfertjes bekijkt komt het net even iets meer binnen.
Wat ik trouwens ook 'opvallend' vind, is dat er zover ik gelezen heb nog geen 'zwarte/donkere' medemens op dit topic heeft gereageerd terwijl ik toch wel heel benieuwd ben wat zij hierover te melden hebben.
onpaard schreef:En alle zwarte mensen in nederland hebben het zo slecht, echt een racistisch land dat nederland.
Ze worden echt anders behandeld en hebben geen kansen zoals blanken, krijgen minder betaald en hebben de rot baantjes. Waarom komen er dan toch zoveel buitenlanders hier wonen?
sloffiee schreef:snap echt niet waar dat mens zich druk over maakt.. kan haar naam niet uit mijn Str*t krijgen...
laat ze in afrika de pil of condooms eens uitdelen ipv zich hier druk over maken![]()
want het fokproces gaat daar ook door doordat de overheid geen pil oid wil geven