Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:03

NOGMAALS : Ik lees in dit topic nu dingen als "Wie geeft hem als eerst een klap" of "waar wonen ze? haal vandaaag de ponys nog op"

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. Eigen rechter spelen is ook strafbaar, denk aub na voordat je wat in dit topic zet voordat het gesloten word.

karenwrmdm

Miepie77 schreef:
ze is herkend door mn paardentandarts en die heeft inmiddels contact met de politie gehad, waarschijnlijk word er vanavond nog op uitgerukt om diegene op te halen

wat goed! ik heb op facebook via familie meegekregen dat die producer zijn bedrijf in alkmaar heeft, en dat ze daar ook uit de buurt komen ..

xSlvna

Nientsje schreef:
44Myrthe44 schreef:
Jammer genoeg heb ik het filmpje op facebook bekeken en voel me nu al de hele avond naar.
Hoe kán iemand dit een weerloos dier aandoen? Ik snap het echt niet.
Ik wou dat ik dat beestje kon ophalen en bij mij neerzetten, dan zou hij voor de rest van z'n leven als een prins behandeld worden.

En die vrouw weegt trouwens echt geen 50 kilo. Eerder 100.

Was ook het eerste wat ik dacht.. geef die pony maar aan mij mee zodst hij kan gaan genieten van een fijn en liefdevol leventje... die andere ponys mogen er ook wel bij... als ik die mogelijkheid had gehad zou ik ze meteen overkopen.. (wantja zomaar halen is stelen en dat mag ook niet..)

Kopen en gelijk naar de slager brengen, of dat dier nog pijnvrij kan leven na dat? Wat denk je hoe versleten die gewrichten zijn, de hals, rug? -O-

Lifaya, je bent zelf degene die finaal offtopic gaat. Heb zelf niet in die situatie gezeten maar ik weet 100% zeker dat ik zoiets nooit zal doen.

Mendy1984

Miepie77 schreef:
ze is herkend door mn paardentandarts en die heeft inmiddels contact met de politie gehad, waarschijnlijk word er vanavond nog op uitgerukt om diegene op te halen

yess!!!

Anoniem

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:05

"Ze"? Dit gaat over de eigenaar toch? Die is herkend?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:05

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar ik heb ergens gelezen dat de pony's in Schoorl zouden staan. Geen idee of dat de huidige plek is.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:07

Miepie77 schreef:

Is dat wel zo handig om neer te zetten? Voor hetzelfde geldt leest dat mens het en gaat er vandoor... Al is het natuurlijk top dat ze herkent is door jouw paardentandarts! +:)+

feoramore

VivaLaVida schreef:
"Ze"? Dit gaat over de eigenaar toch? Die is herkend?

Da dat klopt ook

xSlvna

Ja zeg dat nog wat, gaat iedereen die man lastig vallen 'wie is het'

Giolli
Zeg maar Ber!

IZEP schreef:
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar ik heb ergens gelezen dat de pony's in Schoorl zouden staan. Geen idee of dat de huidige plek is.

Alsjeblieft, lees mijn vorige berichten eens. Het lijkt me niet de bedoeling om zulke gegevens online te zetten. Straks ben jij de boosdoener, en zolang er een uitspraak is geweest lijkt mij dat zulke speculaties niet op zijn plaats zijn.

Jaime_

Miepie77 schreef:

Goed dat je paardentandarts contact heeft opgenomen met de politie! De eigenaar van de ponies was dus al bekend, maar heeft jouw tandarts ook de dame in kwestie herkend of begrijp ik het verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:48

Moderatoropmerking:
Over een paar minuten wordt dit topic heropend. Ik wil een aantal dingen met klem benadrukken:

- Blijf respectvol reageren
- De Boktregels zijn ook in dit topic van kracht
- Het is niet de bedoeling om allerlei verwensingen te plaatsen
- Het is niet de bedoeling om zelf de rechercheur uit te hangen
- Het is niet de bedoeling om een heksenjacht te starten
- Het is niet de bedoeling om allerlei privégegevens te plaatsen (namen, woonplaatsen, telefoonnummers etc)
- Het is niet de bedoeling te speculeren over mogelijke verdachten

Als wij concluderen dat er wederom allerlei verwensingen etc geplaatst worden zal het topic definitief op slot gaan en zullen er de nodige maatregelen getroffen worden.

Moderatoropmerking:
Bedreigingen

Sinds woensdag zijn meerdere mensen via internet bedreigd en beledigd die niets met deze dierenmishandeling te maken hebben. Ook hebben enkele personen van wie de identiteit door publiek op internet openbaar is gemaakt, telefonische bedreigingen ontvangen, terwijl zij niets met de zaak van doen hebben. De politie wil het publiek daarom met klem oproepen om niet zelf actie te ondernemen tegen anderen. Als mensen waardevolle informatie hebben over het onderzoek, dan worden zij verzocht contact op te nemen met de dierenpolitie in Noord-Holland via het nummer 144 of 0900-8844.
www.politie.nl

_Saar

Re: Iemand moet deze dierenmishandelaarster toch kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:36

+:)+

Weet iemand of er al andere betrokkenen gevonden zijn? Ik zag op geen stijl dat de webdesigner en zijn (zwangere!) vrouw ook bedreigd worden, zij hebben er echter echt niets mee te maken schijnt. Ik vind dat toch wel schokkend en daarom vind ik het goed dat hier op bokt geen gegevens oid bekent gemaakt mogen worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:42

_Saar schreef:

Weet iemand of er al andere betrokkenen gevonden zijn? Ik zag op geen stijl dat de webdesigner en zijn (zwangere!) vrouw ook bedreigd worden, zij hebben er echter echt niets mee te maken schijnt. Ik vind dat toch wel schokkend en daarom vind ik het goed dat hier op bokt geen gegevens oid bekent gemaakt mogen worden.

Lekker, een baby in de buik en stress....
Arme mensen

pluisje88

Als je reageert op iets in dit topic en je krijg aan de hand daarvan een pb zijn er mensen die nog steeds e-mail adres, telefoonnummer en adres doorgeven via pb hoor!

Dit moet stoppen vind ik. je schiet er niks mee op. Deze man is onschuldig tot het tegendeel bewezen is

Miepie77

precies, op fb gaan al namen en adressen de ronde, ik doe daar niet aan mee, dat is iets voor de politie

Anoniem

_Saar schreef:

Ah bah, zij kunnen er weinig aan doen. Sterker nog, ze hebben gedaan wat ze konden doen; de website offline gehaald en afstand genomen van de klant. :) Erg netjes!

Circuleerde vanmorgen alweer een nieuw filmpje op facebook. Tot zover het 'de man had geen weet van zulke filmpjes' want dame in kwestie moest hetzelfde doen als de dame uit het eerste filmpje.

Blijft dieptriest maar gelukkig is de politie ermee bezig :D

8nnemiek

Ik ben inderdaad ook benieuwd of de identiteit van de vrouw en de andere cameraman al bekend zijn. Ik las wel op Geenstijl dat mensen het meisje van het andere filmpje hebben herkend en dat ze haar Facebook pagina al geblokkeerd had. Alleen is het lastige van de meeste meisjes dat ze waarschijnlijk niet wisten waar ze aan begonnen toen ze zich als model aanmeldde. En dan is het natuurlijk lastig om nee te zeggen als zo'n viespeuk je zegt op de pony te stappen. Dus als ze die meisjes niet oppakken, dat vind ik nog niet zo erg.. als die kerel maar een flinke celstraf krijgt, en die dikke uit t eerste filmpje..

Het stuk tekst van Geenstijl vind ik briljant trouwens :')
Die stemherkenning ook, dat is toch behoorlijk duidelijk!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:44

Wel mooi hoe in de nieuwe post op geenstijl wordt aangetoond dat C.M. keihard staat te liegen als hij zegt dat hij niets met het mishandelen van dieren te maken heeft. De vergelijking tussen zijn stem in het interview in HvN en de stem in het filmpje is 100%.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:44

Klopt! Ben wel benieuwd of er al meer duidelijkheid is in de richting van andere partijen.

Vind bedreiging ook ver gaan, maar als webdesigner zal ik zon website ook niet in mn portfolio willen :\

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:45

8nnemiek schreef:
Ik ben inderdaad ook benieuwd of de identiteit van de vrouw en de andere cameraman al bekend zijn. Ik las wel op Geenstijl dat mensen het meisje van het andere filmpje hebben herkend en dat ze haar Facebook pagina al geblokkeerd had. Alleen is het lastige van de meeste meisjes dat ze waarschijnlijk niet wisten waar ze aan begonnen toen ze zich als model aanmeldde. En dan is het natuurlijk lastig om nee te zeggen als zo'n viespeuk je zegt op de pony te stappen. Dus als ze die meisjes niet oppakken, dat vind ik nog niet zo erg.. als die kerel maar een flinke celstraf krijgt, en die dikke uit t eerste filmpje..

Die stemherkenning zal ie moeilijk om heen kunnen denk ik. Je hoort zo al overduidelijk dat het dezelfde is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:46

Nou sorry hoor een meisje die er niks aan kan doen of geen nee durft te zeggen?
Ik zie geen meide van 10 jaar of rond die leeftijd in de filmpjes.
Ik heb gisteren ook een filmpje op me fb gezet duurt 19 minuten na 1 minuut was ik er al klaar mee. Ze loopt te bonken op zijn rug enz en zij weet niet wat ze aan het doen is?
Nou blijkbaar heeft ze geen gevoel dan. Ze snapt echt wel dat het niet dier vriendelijk is waarschijnlijk heeft ze er gewoon scheit aan en denkt ze aan het geld wat ze hiermee verdiend. Lekker voor haar voor paar tientjes en dat het nu openbaar wordt. Achteraf ook niet klagen als je dit soort dingen doet.
je kan daar gewoon mee stoppen en als jij je laat filmen of fotograveren weet je van te voren echt wel hoe het een beetje in elkaar zit of wat de bedoeling is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:51

nou deze man heeft nog een website met ook t berijden van honden enzo en die website hangt nog steeds in de lucht evenals de filmpjes... ook is het bruine paardje meerdere malen te zien net zoals die witte en paar andere

maar ben benieuwd hoe snel t duurt voordat de man weer op straat staat
in t tweede filmpje van bekant 20 minuten is wel degelijk de stem van die vent te horen die dus bij hvnl is geweest.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-07-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:51

8nnemiek schreef:

Oh kom op, die meisjes? Het zijn volwassen vrouwen die echt wel weten dat wat ze hebben gedaan niet deugt. En waarom 'die dikke' uit het eerste filmpje wel, en de rest van de dames niet? Beetje vreemd, hé.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:52