Wilawander schreef:Ik vind het wel heel apart dat zoveel mensen zo zeker weten dat dieren geen gevoel hebben? we maken ons allemaal druk over paarden die te lang op stal staan enz. en dit vind men dan normaal?
Zal wel aan mij liggen maar dan heb je toch echt een steekje los zitten.
tussen geen gevoel hebben en geen seksuele moraal hebben zit nogal een verschil. Een dier associeert het wsl niet met seks, aangezien het dier niet het rationele vermogen heeft om te weten wat seks is. En daarnaast hebben ze niet eens voor de lol seks, zoals wij. Ze kennen ook geen persoonlijke intimiteit. Ik voel niet echt de behoefte om me voor jan en alleman bloot te geven. En da's bij een mens toch wel nodig om tot verkrachting te kunnen komen. Bij een dier gaat het wat makkelijker.
ik veronderstel maar dat het voor een dier een beetje voelt zoals als het voor ons zou voelen als iemand een (stomp) potlood in ons neus douwt ofzo.
en ik ga er maar vanuit dat die laatste opmerking bedoeld is naar mensen die seks hebben met dieren, want om zo'n opmerking naar je discussiepartners te maken is een beetje respectloos