Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:10

gummie schreef:
De woningmarkt wordt nu in ieder geval nog even extra de nek omgedraaid.... Starters zijn de banketstaaf. Kunnen geen fatsoenlijke hypotheek meer krijgen. Koopwoning van 200.000 euro zal nu qua maandelijkse lasten die nu 680 euro zijn, 780 euro worden, met uiteindelijk een stijging tot boven de 1000 euro. Nog meer mensen die het niet kunnen betalen dus.

Precies wat je niet wil.

Hoezo? Hypotheek rente aftrek blijft bestaan. Alleen de aflossingsvrije hypotheek gaat verdwijnen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:32

NatasjavE schreef:
gummie schreef:
De woningmarkt wordt nu in ieder geval nog even extra de nek omgedraaid.... Starters zijn de banketstaaf. Kunnen geen fatsoenlijke hypotheek meer krijgen. Koopwoning van 200.000 euro zal nu qua maandelijkse lasten die nu 680 euro zijn, 780 euro worden, met uiteindelijk een stijging tot boven de 1000 euro. Nog meer mensen die het niet kunnen betalen dus.

Precies wat je niet wil.

Hoezo? Hypotheek rente aftrek blijft bestaan. Alleen de aflossingsvrije hypotheek gaat verdwijnen.

En gisteren heeft een econoom precies uitgelegd welke gevolgen dat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:02

Nicolletje schreef:
Je hebt helemaal gelijk Lovely, sterker nog, naar mijn mening wordt de armoedeval (= werken vanuit een uitkering loont niet) alleen maar groter.
Erg slecht.

Kleine aanvulling: die 21% geldt niet alleen voor luxe goederen als een tv, maar 21% belasting is op alles wat bijv. geen voedsel is.
Dus ook: kleding, theedoeken, servetten, bier, kaarsen, whatever.. Alles wat buiten de 6% valt.

Het is mij bekend waar het hoogste BTW tarief voor is, de tv was maar een voorbeeld. Je eigen bier is trouwens gewoon 6, maar in een cafe betaal je er hoog tarief voor en nog een stukje fantasie van de uitbater.

Forumster, als je zo weinig krijgt voor zoveel kilometers, dan is er wel wat mis. Je baas mag je tot 19 ct per kilometer geven voor elke dag dat je naar je werk komt.

Abiola

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:06

Volgens mij is de BTW op alle alcoholhoudende dranken 19%, dus ook bier?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:17

Ik las het gisterenavond, van de reiskostenvergoeding. In mijn cao heb je al een eigen bijdrage van meer dan 60 euro op je reiskostenvergoeding, ik moet 4x per week 75km rijden. Daar hield ik dus al niks aan over. Nu hij nog meer wordt uitgekleed wordt het helemaal een ramp, pffff. Benzinekosten blijven ook alleen maar stijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:57

Lovely schreef:
Je baas mag je tot 19 ct per kilometer geven voor elke dag dat je naar je werk komt.

Dat maakt nu dus ook geen bal meer uit, als alles belast wordt. In principe mag een baas je zelfs een euro geven per kilometer. Het wordt nu toch belast.

Vreemd dat mensen zo kunnen switchen van een PVV naar een SP. Dat vind ik net zo raar als van D66 bijv. naar de SGP overstappen :')

Van extreemrechts naar ultralinks. Hoe kan dat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:08

Omdat Wilders zijn punten heel veel op die van de SP leken bij de vorige verkiezingen, alleen het vreemdelingenbeleid was extreem en nog een paar puntjes meer. Kijk maar naar de programma's van beide partijen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:13

omdat de PVV op wat vreemdelingen standpunten helemaal niet rechts is

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:23

Sonja_vR schreef:
omdat de PVV op wat vreemdelingen standpunten helemaal niet rechts is

Je bedoelt net doet of het niet rechts is

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:33

Dat de BTW voor podiumkunsten nu weer verlaagd wordt, snap ik helemaal niks van.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:42

In deze tijd snap ik het ook niet zo.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen nu extra vaak naar een concert zullen gaan om de economie er weer bovenop te helpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:51

Lovely schreef:
Dat de BTW voor podiumkunsten nu weer verlaagd wordt, snap ik helemaal niks van.

Daar heeft Joop van der Ende zijn best voor gedaan bij iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:55

Gezien het aantal uitverkochte evenementen heb ik niet het idee dat de verhoging enige impact had. De weerstand kwam ook nog eens uit de hoek van Van den Ende die niet helemaal inziet dat de musicals om andere redenen niet meer aanslaan. Theater doet het nog redelijk, maar musicals gaan echt dramatisch en misschien wordt het gewoon tijd om die te schrappen en er weer iets speciaals van te maken.
In het afgelopen half jaar heb ik 5 concerten, 1 musical en een stukje theater bijgewoond.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:56

Lovely schreef:
Forumster, als je zo weinig krijgt voor zoveel kilometers, ds er wel wat mis. Je baas mag je tot 19 ct per kilometer geven voor elke dag dat je naar je werk komt.

De baas mag ook 4 eurocent geven en vergoeden tot 40km. En mijn baas is de overheid (universiteit)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 28-04-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:57

Lovely schreef:

Ik had meer de indruk dat die rare regeling gewoon weer terug gedraaid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:58

In dat geval ben je er mee akkoord gegaan toen het op tafel lag. En het doet niks af aan het feit dat er tot 19 ct onbelast vergoed mag worden, het is alleen niet verplicht. In jouw geval zou verhuizen misschien lonend zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:00

Ben idd akkoord gegaan, laat er geen baan om liggen natuurlijk. We wonen op dd helft van omze beide banen, anders had ik zeker dichtbjj gewoond.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:09

gummie schreef:

En gisteren heeft een econoom precies uitgelegd welke gevolgen dat heeft.[/quote]

Oh.... En waar kan ik die info vinden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:18

HolyPope schreef:
Ik had meer de indruk dat die rare regeling gewoon weer terug gedraaid is.

Punt is dat en de verhoging van de BTW en het dramatische snoeien van de subsidies samen teveel impact had.

Door de BTW terug te draaien bevoordeel je ook geen kleinkunst tegenover hogere kunsten.

Als ik naar het publiek om me heen kijk dat bij een klassiek concert of een toneelstuk zit heb ik de indruk dat die geen subsidie nodig hebben, maar het zijn vooral de neventaken van de diverse orkesten en groepen die ook belangrijk zijn.

Ik heb niets met musicals of volkszangers die een heel Ahoi vol krijgen dus kan daar niet over meepraten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:18

Wat ik een opmerkelijk verschijnsel vind is de media weer... zo weet ik nog goed te herinneren dat er een boel mensen waren tegen de verhoging van de AOW leeftijd. Nu het doorgevoerd wordt is het ineens het begin van een nieuwe wereld... kan iemand mij dat uitleggen?

Al snap ik nog steeds niet dat we zoveel miljard aan Griekenland hebben gegeven, zij een AOW leeftijd hebben van? 55 jaar? en wij het moeten verhogen omdat de centjes op zijn....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:26

De meeste maken hun studie af, ze gaan werken ongeveer tussen hun 25ste en 30ste. Dan is 't niet zo erg om iets langer door te werken.
Maar mensen die nu ongeveer 50 zijn zijn begonnen met werken rond hun 14e.

Ik denk dat het in Griekenland niet meer zo is. Wel zo geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:28

Zullen we anders met Bokt een politieke partij oprichten.. :D Ik heb wel een aantal punten dat NL heel goed zal doen.

1. Een eigen bijdrage van 15% op de dienstwagens van de Ministers.
2. Versoepeling van het wachtgeld. Voor ieder jaar dat de pipo's zitten krijgt men 1 maandsalaris mee.
3. Geen verhoging van eigen risico volgend jaar maar alleen premiestijging(aangezien de premies toch omhoog gaan)
4. Projecten in de zorg met behoud van uitkering of in het OV als BOA. Hierdoor waarborg je de veiligheid van het OV en kom je de zorg tegemoet.
5. Geen leenstelsel van de studenten en 16 en 17 jarige MBO'ers een OV jaarkaart te geven. Ze zouden echter wel een bijdrage van 50 euro moeten betalen iedere maand.

Lijkt mij toch dat we NL tegemoet komen... :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:59

Ik begrijp niet dat veel bokkers PVV stemmen, of zou dit komen omdat Wilders beetje aan 't draaien is?:

Hij heeft medelijden met de AOW'ers, dus opa Henk & oma Ingrid zitten in een bejaardenhuis,
die moeten dan verzorgt gaan worden door Fatima & Mustafa. Zou dit de reden kunnen zijn?
Ik zou het erg graag weten als het anders is.

Een Bokt Politieke partij ben ik voor!

De G.G.I.R.
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 29-04-12 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:00

purny schreef:
Zullen we anders met Bokt een politieke partij oprichten.. :D

Gezien het hoge PVV gehalte op Bokt lijkt me dat geen goed idee. Daarbij zou het voor Nederland en stuk beter zijn als al die kleine partijen op zouden gaan in grote partijen zodat je niet zoveel stromingen meer hebt en het scheelt uren in de kamer dus geld.

Een linkse partij een rechtse partij en een midden/godsdienst partij, het zou de economie en de daadkracht ten goede komen