Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Als we een president hadden gehad, dan had dat ook zoveel media hype geweest.
Hier valt het nog wel mee in vergelijking met twitter, daar kwamen echt de meest respectloze reacties binnen bah
Maartenn schreef:Natuurlijk komt er niet elk uur een extra nieuwsuitzending voor een 'gewone burger'. Dat is erg, maar lang niet zo interessant als iemand die de zoon van de koningin is. Dat is toch logisch? Een bekend persoon krijgt nou eenmaal meer aandacht dan buurman Jan of tante Truus. Als tante Truus in een lawine komt is het heel erg voor het dorp waar ze woont, daar is het dan het gesprek van de dag. Dat is ongeveer hetzelfde als wat er nu bij prins Friso gebeurt, maar dan op veel kleinere schaal.
Mri schreef:Maartenn schreef:Natuurlijk komt er niet elk uur een extra nieuwsuitzending voor een 'gewone burger'. Dat is erg, maar lang niet zo interessant als iemand die de zoon van de koningin is. Dat is toch logisch? Een bekend persoon krijgt nou eenmaal meer aandacht dan buurman Jan of tante Truus. Als tante Truus in een lawine komt is het heel erg voor het dorp waar ze woont, daar is het dan het gesprek van de dag. Dat is ongeveer hetzelfde als wat er nu bij prins Friso gebeurt, maar dan op veel kleinere schaal.
dat is persoonlijk denk ik, want als ik heel eerlijk ben vind ik het niet interessant en maakt het me echt niet uit wie het is. Ik vind het vervelend voor de familie. Of het nou een lid van de koninklijke familie is of niet.
En in dit geval vind ik het gewoon BELACHELIJK hoe opgeblazen het wordt en wat een gel*l er is wat verkeerde informatie betreft.
Er zal vast ook wel vanuit weet ik veel waar getwittert worden dat hij al dood is, dat al zn botten zijn gebroken en weet ik veel wat.
Laat ook de koninklijke familie lekker met rust!
Waarom is het nieuws dat Beatrix en Mabel om kwart over 11 opweg zijn gegaan naar het ziekenhuis? laat die mensen gewoon met rust!
1 nieuwe melding is genoeg. Hoe moeilijk is het om te zeggen "Er zullen geen nieuwe items omtrent Friso komen totdat wij (officiele) informatie hebben gekregen van de koninklijke familie. De koninklijke familie zal zelf deze informatie naar buiten brengen zodra zij hier klaar voor zijn."
Hup, probleem opgelost, mensen hebben rust en "het volk" (iig het deel dat het graag wil weten) is op de hoogte van de gang van zaken.
En de koninklijke familie zal, als de pers respectvol met hun omgaat en hun met rust laat, zelf wel een pers moment inlassen om mensen op de hoogte te brengen/houden.
Maartenn schreef:Mri schreef:dat is persoonlijk denk ik, want als ik heel eerlijk ben vind ik het niet interessant en maakt het me echt niet uit wie het is. Ik vind het vervelend voor de familie. Of het nou een lid van de koninklijke familie is of niet.
En in dit geval vind ik het gewoon BELACHELIJK hoe opgeblazen het wordt en wat een gel*l er is wat verkeerde informatie betreft.
Er zal vast ook wel vanuit weet ik veel waar getwittert worden dat hij al dood is, dat al zn botten zijn gebroken en weet ik veel wat.
Laat ook de koninklijke familie lekker met rust!
Waarom is het nieuws dat Beatrix en Mabel om kwart over 11 opweg zijn gegaan naar het ziekenhuis? laat die mensen gewoon met rust!
1 nieuwe melding is genoeg. Hoe moeilijk is het om te zeggen "Er zullen geen nieuwe items omtrent Friso komen totdat wij (officiele) informatie hebben gekregen van de koninklijke familie. De koninklijke familie zal zelf deze informatie naar buiten brengen zodra zij hier klaar voor zijn."
Hup, probleem opgelost, mensen hebben rust en "het volk" (iig het deel dat het graag wil weten) is op de hoogte van de gang van zaken.
En de koninklijke familie zal, als de pers respectvol met hun omgaat en hun met rust laat, zelf wel een pers moment inlassen om mensen op de hoogte te brengen/houden.
Ik bedoelde meer dat het interessanter is voor de journalisten en dergelijke, die vinden prins Friso veel interessanter dan tante Truus, en dat kan ik ook best begrijpen. Maar het gaat nu inderdaad te ver.
russel schreef:Ik hoorde dat ze hier in Nederland bij dit soort dingen, als hij niet zelfstandig gaat ademhalen, de behandeling stoppen..
Lovely schreef:russel schreef:Ik hoorde dat ze hier in Nederland bij dit soort dingen, als hij niet zelfstandig gaat ademhalen, de behandeling stoppen..
Dat klinkt mij als een prima scenario in de oren, maar er zijn ook nog andere situaties waarbij het minder zwart-wit is en er misschien wel iets besloten moet worden. Veel mensen hebben een euthanasieverklaring omdat ze niet als een plantje willen leven bijvoorbeeld. De gedachte is heel akelig, maar na zo'n ongeluk niet heel onrealistisch. Het boeit mij dan wel om te zien hoe men tegen zoiets aankijkt, een prins die waarschijnlijk nooit meer uit coma zal komen of een prins die legaal aan zijn einde wordt geholpen.
Tendance schreef:Ik vind de zoon van de koningin net zo belangrijk als de zoon van een wildvreemde.
En dan zetten ze het ook niet allemaal stop!
Maartenn schreef:Natuurlijk komt er niet elk uur een extra nieuwsuitzending voor een 'gewone burger'. Dat is erg, maar lang niet zo interessant als iemand die de zoon van de koningin is. Dat is toch logisch? Een bekend persoon krijgt nou eenmaal meer aandacht dan buurman Jan of tante Truus. Als tante Truus in een lawine komt is het heel erg voor het dorp waar ze woont, daar is het dan het gesprek van de dag. Dat is ongeveer hetzelfde als wat er nu bij prins Friso gebeurt, maar dan op veel kleinere schaal.