Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Schoolvoorbeeld van een slapert met een sterk afgenomen verwerkingssnelheid en dito reactievermogen die hoogstwaarschijnlijk langzamer reed dan de maximaal toegestane snelheid:
die zijn echt het gevaarlijkst!
Huertecilla schreef:[naam] schreef:Schoolvoorbeeld van een slapert met een sterk afgenomen verwerkingssnelheid en dito reactievermogen die hoogstwaarschijnlijk langzamer reed dan de maximaal toegestane snelheid:
die zijn echt het gevaarlijkst!
Dus die slapstick-ongevallen zijn er tóch in NL!
Was het geen megoolse baviaan? ook geen pool-op-spiritus?
dat hij geen 130 reed
Nicolletje schreef:Ik ben geen slome baviaan en ook nog lang geen 67 maarja, een foutje kan gebeuren.
Anoniem schreef:Vandaar dat ik al eerder een keer zei dat mensen die dat niet meer aankunnen niks op zo'n weg te zoeken hebben.
Anoniem schreef:•U laat een medische keuring uitvoeren bij een arts. De artsenorganisatie KNMG wil niet dat een arts rijbewijskeuringen doet voor zijn eigen patiënten, om te voorkomen dat de vertrouwensrelatie tussen (huis)arts en patiënt wordt verstoord. U moet dus meestal een andere huisarts vragen de keuring te verrichten. Hiervoor heeft u het Geneeskundig verslag nodig.
Heeft dus ook niet altijd evenveel nut
Huertecilla schreef:Dat is een zekerheid.
Alleen [naam], Mambo en Gummie maken geen fouenen; alleen bewuste verkeersovertredingen. Als een ánder dat verkeerd inschat want ervan uitgaat dat iedereen zich aan de regels houdt, dan is dat díens fout.
Huertecilla schreef:[naam] schreef:•U laat een medische keuring uitvoeren bij een arts. De artsenorganisatie KNMG wil niet dat een arts rijbewijskeuringen doet voor zijn eigen patiënten, om te voorkomen dat de vertrouwensrelatie tussen (huis)arts en patiënt wordt verstoord. U moet dus meestal een andere huisarts vragen de keuring te verrichten. Hiervoor heeft u het Geneeskundig verslag nodig.
Heeft dus ook niet altijd evenveel nut
Wat is hier niet nuttig aan?
Waar staat een causaal verband?
Jij maak een sprong naar conclusie; twee zelfs.
Behoorlijk discriminerende sprongen, want in dezelfde paragraaf verwijs je naar ´onbekende oorzaak´ mbt de vangrailpletter.
Huertecilla schreef:ALLE mensen maken fouten.
Jonge mensen wat vaker door zelfoverschatting, oudere mensen soms door gebrek aan overzicht. Daartussen ligt een wéreld aan mogelijke afleidingen, onvaardigheden en verkeerde beslissingen.
Van míj mogen de eisen voor een rijbewijs fors hoger.
Ook mbt het geestelijke nivo.
Het schokkend lage eisen-niveau is echter een economisch compromis. Net als de maximum snelheden.
Hogere eisen en lagere snelheden zijn veiliger, doch het geeft minder mobiliteit.
Blijkbaar vindt de samenleving 2 doden en 20 voetgangers het ziekenhuis in per dag een acceptabele prijs voor de eigen individule mobiliteit.
Dit politieke voorstel heeft liever zinloze verhoging van max. op stukjes snelweg dan die inspanning investeren in wegen waar dat mobiliteit/veiligheid verbetert.
Jij, MB en Gummie rijden liever snel op de openbare weg en wijzen naar anderen; vinden 130en gaan 10, 20 sneller rijden wanneer jullie vinden dat dit kan.
Ík blijf hooguit tegen de 100 op de teller rijden en wil graag meer bescherming tegen snelpasseerders en bumperklevers.
De vraag welke in dit topic bij mij rijst is; wat is er met het recht op een veilige openbare ruimte gebeurt???
Goof schreef:Huertecilla schreef:SWOV
Het is echt heel grappig dat deze site een grafiek laat zien waarin heel duidelijk te zien is dat op snelwegen (100-120km/ uur) de MINSTE verkeersdoden vallen!
Anoniem schreef:De vangrailpletter.... er was geen 2de auto bij betrokken die de auto de vangrail in liet gaan, geen te hoge snelheid, bestuurder is niet onwel geworden, dus een eigen gemaakte fout van onbekende oorsprong. Als jij in de vangrail ligt en niemand anders is daar schuld aan, en jij bent door een onbekende oorzaak daarin gevlogen.... denk eens na![]()
Dan was het dus jouw eigen fout.... en hoe maak je fouten???????????????? Door te slapen en niet goed genoeg op te letten!!!!!!!
mika11 schreef:Het verschil in snelheid met vrachtverkeer wordt wel groter.
Die blijven 90 rijden en de auto's 130.
Dat is nu al wel vaak lastig.
Dan zit je achter zo'n vrachtwagen en proberen er langs te komen.
Vaak genoeg (ik zelf ook wel eens) gaat iemand er toch langs, zodat de mensen op de linkerbaan voor je moeten afremmen.
Huertecilla schreef:mika11 schreef:Het verschil in snelheid met vrachtverkeer wordt wel groter.
Die blijven 90 rijden en de auto's 130.
Dat is nu al wel vaak lastig.
Dan zit je achter zo'n vrachtwagen en proberen er langs te komen.
Vaak genoeg (ik zelf ook wel eens) gaat iemand er toch langs, zodat de mensen op de linkerbaan voor je moeten afremmen.
Wat een aso ben jij. Moeten ze voor jou van het gasNou dan hebben ze alle recht om op je bumper te kleven.
Dan haal je zeker ook met 100 of 110 in in plaats van met 10 km. meer dan het maximum?!
Dat hebben de snelrijders namelijk zo geleerd op de rijschool en het is hún recht dat jij dat doet. Jij moet je aanpassen bij het verkeer en´Het Verkeer´ zijn zíj, dâh![]()
Alle anderen zijn megoolse bavianen die in de weg rijden. Jíj dus en als je niet snel genoeg naar rechts gaat mogen ze duwen of rechts inhalen. Jouw fout, dus hun recht.
Oh, en met een klein autootje hoor je niet op de snelweg. Al helemaal niet met kinderen erin. Denk een beetje na zeg. Daar moet je voorzichtig mee rijden en op de snelweg is het maximum verplicht dus rij binnendoor zeg. Als de dames binnendoor haast hebben om 20 minuten omrijden in te halen houden ze er wel rekening mee dat ze te hard rijden dus maak je daarover geen zorgen; zíj kunnen rijden en maken geen fouten ja.
Voor de slechte lezers;