Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neej schreef:Cchanny schreef:ja en als je vanuit duitsland kijkt westelijkJa nou zeg dan gewoon niks, of breng geen onzin of dingen die niet zeker zijn de wereld in. Eerst waren er giftige stoffen, dan weer niet, en nu weten ze het weer niet zeker?
Geen schadelijke stoffen melden ze nu
Amanda schreef:CoriienRN schreef:Wind staat nu in oosterlijk richting heb net gebeld met het 08003151
Vanuit oost of naar oost?
gekvanfleur: geen idee. Ik heb mijn vader 1,5 uur geleden voor het laatst gesproken.
Maar kan het hem wel vragen als hij weer thuis is.
Lauralco schreef:Neej schreef:het kán toch gewoon dat de lucht niet giftig is, als die rotzooi bij de brand zelf hoog genoeg de atmosfeer in geblazen is verwaait het zo ontzettend dat de concentratie idd niet echt heel giftig..
Het kan, maar het lijkt mij persoonlijk heel onwaarschijnlijk.
CoriienRN schreef:Wind staat nu in oosterlijk richting heb net gebeld met het 08003151
Zinna waar maak je je druk om? eer dat die wolk boven in groningen is is hij al lang weg..
Citaat:Via Omroep Brabant is bekendgemaakt dat er de laatste 45 minuten geen ontploffingen meer zijn geweest. De brandweer verwacht tussen 20.00 uur en 20.30 uur het sein brand meester te kunnen geven. Er wordt nu verder gemeld dat de stoffen niet giftig zijn, maar het inademen ervan niet gezond is. Er wordt gemeld dat er regen voorspeld is in de gebieden waar de rook hangt. Of dit schadelijk is voor de volksgezondheid wordt momenteel uitgezocht.
Tallie1979 schreef:CoriienRN schreef:Wat denken julie al er brand uit breekt in rotterdam bij al die rafinaderrijen? dan staat nederland nog meer op zijn kop hoor!!
Ja, dat is pas eng.. Vopak heeft opslagtanks van 1.000.000.000 kubieke meter staan.. Dat blaast heel Rotterdam en omgeving op denk ik..
Iris82 schreef:Citaat:Via Omroep Brabant is bekendgemaakt dat er de laatste 45 minuten geen ontploffingen meer zijn geweest. De brandweer verwacht tussen 20.00 uur en 20.30 uur het sein brand meester te kunnen geven. Er wordt nu verder gemeld dat de stoffen niet giftig zijn, maar het inademen ervan niet gezond is. Er wordt gemeld dat er regen voorspeld is in de gebieden waar de rook hangt. Of dit schadelijk is voor de volksgezondheid wordt momenteel uitgezocht.
Er wordt nu verder gemeld dat de stoffen niet giftig zijn, maar het inademen ervan niet gezond is.
Wat willen ze nou?