Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:42

In acute situaties is het een ander verhaal, dan moeten ze het maar doen met de arts die er is, of anders worden ze maar niet behandeld.
Dat ben ik helemaal met jou en de KNMG richtlijn eens. Een richtlijn die er dus al is en waar we Wilders of de VVD niet voor nodig hebben...

Dat geweld in ziekenhuizen of waar dan ook direct de kop in moet worden gedrukt vind ik ook. Daar is ook gewoon de wet voor die er al is... In dat geval in het ziekenhuis stond de politie echter een beetje onbenullig toe te kijken. Misschien moeten ze eerder wat gaan doen aan de opleidingen van de politie in plaats van theoretische discussies voeren over principes die er al lang zijn.

Het zit hem eerder in de handhaving omdat politiemensen tegenwoordig blijkbaar geen pit meer in hun lijf hebben.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:47

Daar is de Burgemeester verantwoordelijk voor want dat is de baas van de politie. Laat die burgemeester nou al jaren en jaren een PVDA'er zijn. Zie je de connectie?

Burgemeesters Amsterdam:
1977-1983: W. Polak (PVDA)
1983-1994: drs. E. van Thijn (PVDA)
1994-2001 mr. S. Patijn (PVDA)
2001-2010: mr. dr. M.J. Cohen (PVDA)
2010-heden: mr. E.E van der Laan (PVDA)

Burgemeesters Rotterdam:
1974-1981: A.A. van der Louw (PVDA)
1982-1998: dr. A. Peper (PVDA)
1999-2008: mr. I.W. Opstelten (VVD)
2009-heden: ing. A. Aboutaleb (PVDA)
Laatst bijgewerkt door janesmith op 17-07-10 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:55

Ach doe niet zo mal. Alsof de burgermeester opbelt en tegen de politie zegt: jongens vooral met je handen in je zakken blijven kijken hoor!

Alsof ook elke stad waar de politie wetsovertreders met zachte handjes aanpakt een pvda burgermeester heeft.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:08

Maar vooral hebben die burgemeesters niet gezegd om de handen eens uit de zakken te halen, wat hun primaire taak is, en de problemen in de wijken aan te pakken. Pickwick deed wel hele goeie zaken, dat dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:09

Toen ik moest bevallen lag er ook een moslima. Helaas alleen een mannelijke gyneacoloog die dienst had. Wat een stennis is er toen geschopt omdat de echtgenoot een vrouwelijke arts eiste. Belachelijk! En daar moet echt een einde aan komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:03

janesmith schreef:
Iedereen met een dubbel paspoort kan gestript worden van zijn Nederlandse nationaliteit.
Als bekend is dat we dat gaan toepassen, en desondanks begaan ze nog steeds die terreur, dan wilden ze gewoon weg.

we?????

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:08

FaberSmid schreef:
U kunt de geschiedenis, verval terug en de tijd en zo herhaling van de geschiedenis niet ontkennen. En zo ook niet de groeperingen van toen, nu en de zogenaamde nieuwe.
Ook niet door alles de verdaaien en zelds om te draaien. Alleen al uw schrijven over de verklaring van de bescherming door groeperingen zegt werkelijk waar alles.

Met alle respect maar draai het ook eens om. Het spijt me voor de gematigde moslims, maar je kan ook bedenken dat wij in het westen sterk onder druk staan door een bepaald deel van de wereld. Voor hun zijn wij die groep.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:12

jameyskatje schreef:
@janesmith. met jou valt simpelweg niet te discusieren volgens mij, ookal probeer ik het steeds weer. je verdraaid al voor de zoveelste keer mijn woorden, gaat niet in op de essentie van het verhaal en blijft in de aanvalmodus. ik vraag je zelfs om begrip, ik schets een situatie waarvan ik weet dat die voor jou persoonlijk anders is.. maar anders is toch niet gelijk slecht? ik vraag om jou inlevingsvermogen naar anderen toe. ik spreek over keuzes, opties en voorkeuren... en waar kom jij mee? moslims doen dit verkeerd en dat verkeerd, artsen worden gediscrimineerd, seksuele verlangens, hoe superieur jij je voelt omdat jij wél een mannelijke gyn hebt en in je bikini over het strand huppelt etc etc. kan je niet gewoon zeggen "goh dan zat ik er gedeeltelijk naast, ik wist niet dat de islam onderwees dat leven altijd voor dood ging en dat nood de wetten breekt. ik wist niet dat de islam zo vrij was in het gebruik van medicijnen. dat is heel positief. maar..... "

Helaas heb ik ook bij de gyn mogen zitten en niet omdat ik blij en zwanger was.
De derde keer bij de controle had ik een vrouw en dat voelde inderdaad prettiger in mijn geval.

Maar ik vind het afdwingen van een vrouwelijke dokter vanwege je geloof net een stapje verder dan het vrágen om een vrouwelijke dokter.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:14

Nicolletje schreef:
Toch kan zij niet begrijpen dat er mensen zijn die het bestaan van 'groepen mensen die dingen willen doorduwen' in Nederland gewoonweg ontkennen!

Maar wie doen dat dan?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:14

faye schreef:
Toen ik moest bevallen lag er ook een moslima. Helaas alleen een mannelijke gyneacoloog die dienst had. Wat een stennis is er toen geschopt omdat de echtgenoot een vrouwelijke arts eiste. Belachelijk! En daar moet echt een einde aan komen.

Dat gaat inderdaad erg ver, had de moslima in kwestie er zelf ook nog wat over te zeggen of maakte manlief alles wel uit voor zijn in barensnood verkerende vrouw?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:21

jameyskatje schreef:
islamisering!

ik ben voor.
niet in de zin van : islam gaat nederland overnemen en alle nederlanders moeten moslim worden. (laat me leven alsjeblieft)
voor in de zin van; alle moslims die er nu zjin. dus de jongeren die op straat hangen maar ook de oudere analfabeten uit bergen en fabrieken. terug naar de moskee.leren over hun geloof. serieuzer en praktiserender worden. dat zou heeeeeeeeeeeeel veel, dan niet alle, problemen oplossen die we nu hebben met de moslims. (en daar zit nog een ander probleem. de straatmarokkanen worden ook als moslims gezien..)

Ik begrijp heel goed waarom jij voor bent.

Momenteel zit jij in een spagaat, jij voelt je fijn in Nederland (en dat is waarschijnlijk ook omdat jij wel een fijne jeugd hier hebt gehad, kansen om te studeren, werken, enz) en een Wilders zet jouw fijne leven onder druk met zijn plannen,

Dat niet alleen, in de rest van de wereld en in de (niet-gematigde moslimwereld) kom jij ook onder druk te staan. Want aangezien een moslim geen kritiek mag hebben op de Islam want dat is het openlijk afvallen van de profeet, mag jij een jihad niet verwerpen als die er komt.

Islamisering is inderdaad de beste oplossing om de hele wereld koest te houden. Jammer genoeg voel ik me daar niet zo prettig bij want er zitten veel nadelen aan en die ken jij ook (er komt dan eigenlijk een moslimrechtsstaat in Nederland die opereert buiten de democratische staat)

Het is jammer en heel erg voor mensen zoals jij dat deze ontwikkelingen er zijn. Maar mensen zoals jij hebben deze situatie niet veroorzaakt, als er allemaal Jamyskatjes in Nederland hadden gewoond had het er heel anders aan toegegaan denk ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:23

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Toch kan zij niet begrijpen dat er mensen zijn die het bestaan van 'groepen mensen die dingen willen doorduwen' in Nederland gewoonweg ontkennen!

Maar wie doen dat dan?

Geen idee, er wordt dagelijks op buitenlandse tv's opgeroepen tot Jihaad tegen het westen. Dat zetten ze meestal niet hier in onze krant.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:46

Waves schreef:
Dat geweld in ziekenhuizen of waar dan ook direct de kop in moet worden gedrukt vind ik ook. Daar is ook gewoon de wet voor die er al is... In dat geval in het ziekenhuis stond de politie echter een beetje onbenullig toe te kijken. Misschien moeten ze eerder wat gaan doen aan de opleidingen van de politie in plaats van theoretische discussies voeren over principes die er al lang zijn.

Het zit hem eerder in de handhaving omdat politiemensen tegenwoordig blijkbaar geen pit meer in hun lijf hebben.

Zou ik ook niet willen, want als je wel pit hebt en je schiet er per ongeluk eentje dood (dat strandfeest in HvH) dan ben je echt niet gelukkig als jij die agent bent.
Dan is hij degene die verguisd en berecht wordt!
Het is helemaal krom in Nederland vind ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:51

Nicolletje schreef:
Islamisering is inderdaad de beste oplossing om de hele wereld koest te houden. Jammer genoeg voel ik me daar niet zo prettig bij want er zitten veel nadelen aan en die ken jij ook (er komt dan eigenlijk een moslimrechtsstaat in Nederland die opereert buiten de democratische staat)

Er is nog een heel klein nadeeltje dat ik nog niet genoemd heb.
Zodra wij Islamiseren maken wij onze democratie tot onmiddellijk doelwit voor de Moslimlanden om onze democratie geheel aan te vallen en de koop in te drukken.
Eigenlijk kan Nederland wel inpakken dan.
Neh :n niet de beste oplossing lijkt mij.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:53

Nicolletje schreef:
Nicolletje schreef:

Er is nog een heel klein nadeeltje dat ik nog niet genoemd heb.
Zodra wij Islamiseren maken wij onze democratie tot onmiddellijk doelwit voor de Moslimlanden om onze democratie geheel aan te vallen en de koop in te drukken.
Eigenlijk kan Nederland wel inpakken dan.
Neh :n niet de beste oplossing lijkt mij.

Lijkt mij een hele slechte oplossing, ik zie toch liever:

LANG LEVE DE DEMOCRATIE EN VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:00

Ondanks dat dit topic de titel heeft waarom voelen PVVers zich zo aangevallen, zie ik alleen maar de Islam, de PVDA en nog wat niet ter zake doende organen, personen en instanties aangevallen worden.

Maar gewoon antwoord geven is toch wel heel moeilijk.

Nicolletje ik benijd je niet, het lijkt me niet gemakkelijk zoveel angst op te bouwen voor zaken die er niet zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:01

Sarabande, ik leef mijn leven prima hoor, maar ik steek mijn kop niet in het zand zoals sommige mensen hier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:05

Nicolletje schreef:
Sarabande, ik leef mijn leven prima hoor, maar ik steek mijn kop niet in het zand zoals sommige mensen hier.

Je kop in het zand steken is wat anders dan angst hebben voor iets dat er niet is. Degenen die doem en verdommenis verwachten van de Islam, weigeren te kijken naar de geschiedenis.
Liever een waanbeeld opbouwen dan lering trekken uit vroegere fouten.
Dat vind ik pas de kop in het zand steken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:07

Nicolletje schreef:
maar ik steek mijn kop niet in het zand zoals sommige mensen hier.

Zoals wie dan?
Ik zie dit verwijt regelmatig voorbij komen in dit topic, maar waar nu precies op gedoeld wordt is me nog steeds niet duidelijk...
En dat bedoelde ik ook met de vraag "wie doen dat dan?". Want dat er extremisten zijn weet iedereen wel lijkt me.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:07

Met alle respect voor de personen verder, maar als er een leuk, paardrijdend, Nederlands meisje al openlijk op bokt oproept tot en uitkomt voor Islamisering van de Nederlandse staat, dan begrijp ik niet dat er mensen zijn die zeggen dat dat er niet is.

Ik geef dus mijn mening waarom Islamisering niet de bedoeling lijkt maar als jij wel Islamisering wilt dan is dat prima voor jou.
Ieder zijn mening.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:12

Nicolletje schreef:
openlijk op bokt oproept tot en uitkomt voor Islamisering van de Nederlandse staat

Eh???? Wie wat waar?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:14

jameyskatje schreef:
dus komen we bij de conclussie die ik al maanden geleden heb gemaakt.

islamisering!

ik ben voor.
niet in de zin van : islam gaat nederland overnemen en alle nederlanders moeten moslim worden. (laat me leven alsjeblieft)
voor in de zin van; alle moslims die er nu zjin. dus de jongeren die op straat hangen maar ook de oudere analfabeten uit bergen en fabrieken. terug naar de moskee.leren over hun geloof. serieuzer en praktiserender worden. dat zou heeeeeeeeeeeeel veel, dan niet alle, problemen oplossen die we nu hebben met de moslims. (en daar zit nog een ander probleem. de straatmarokkanen worden ook als moslims gezien..)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:15

Ik geef dus gewoon heel netjes antwoord waarom mij dat geen goed idee lijkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:23

Nicolletje schreef:
Ik geef dus gewoon heel netjes antwoord waarom mij dat geen goed idee lijkt.

Je kan wel veel schrijven, maar blijkbaar niet goed lezen. JK stelt voor om de onhandelbare jongens door o.a. imams streng op te laten voeden. Jij leest dat weer als een extremistische opvoeding en zo komen de misverstanden de wereld in

JK gebruikt Islamisering hier een beetje sarcastisch, de ondertoon is pluk ze van de straat en onderricht ze.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:25

sarabande schreef:
Ondanks dat dit topic de titel heeft waarom voelen PVVers zich zo aangevallen, zie ik alleen maar de Islam, de PVDA en nog wat niet ter zake doende organen, personen en instanties aangevallen worden.

Laat nou de PVDA ons precies op de Islamstandpunten aanvallen. Heb je gelijk antwoord op beide vragen in één zin.