Borg schreef:Ik zeg niet dat ze dom zijn, maar ik denk wel dat ze zich iets aan laten praten dat er in ieder geval in hun omgeving niet is.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen waren er verschillende plaatsen waar veel op de pvv gestemd werd, terwijl de inwoners daar nauwelijks met allochtonen in aanraking komen. Van inwoners in grote steden kan ik me er nog iets bij voorstellen, hoewel het absoluut niet mijn partij is. Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdamse en heb een aantal jaren in stadsdeel ´De Baarsjes´ gewoond, in de tijd dat er een extra politiepost op het Mercatorplein moest staan. Ik heb genoeg meegemaakt daar, maar scheer allochtonen zeker niet over 1 kam.
In die buurt was ook genoeg ´lokaal´ schorem te vinden, die vaak de grootste bek over van alles en nog wat hadden, maar ondertussen kon ik mooi hun uitkering bekostigen.
Dat komt omdat niet PVV stemmers er maar steeds vanuit blijven gaan dat er maar één reden kan zijn dat je PVV stemt. Dat is ze maar niet uit het hoofd te praten. Maar juist dat er zoveel PVV gestemd wordt in gebieden waar helemaal geen alochonen zijn, bewijst wel dat dat helemaal niet DE reden is. Maar links wil dat gewoon niet geloven omdat ze dan hun mening moeten nuanceren, en dat komt ze niet uit. Zo is het makkelijker te onthouden voor ze. PVV stemmer=racist.