Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:05

FaberSmid schreef:
Gaat alleen over wilders en zijn pvv, lees genoeg anderen namen?

Ja "lees" genoeg andere namen,maar er is weinig tot geen discussie over.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:06

Je kan natuurlijk ook gewoon reageren op mijn post over de formatie ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:08

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Maar je hebt ook duidelijk laten weten dat je geen PVV stemmer bent. Dan is het ook zeer logisch dat je niet de PVV-stemmers-behandeling krijgt.

Achhhh een Wilders leerling, alles mogen zeggen, maar niet kunnen incasseren :(:)

Ik kan heel goed incasseren, maar niet van leugenaars! En van Teddy321 staat het onomstotelijk vast dat ze liegt dat het gedrukt staat!

Teddy321 schreef:
Dat is pertinent niet waar!! Ik ben vanaf begin pro-Wilders geweest en heb dit ook duidelijk laten blijken. Ik ben nooit aangevallen en belaagd, slechts met respect behandeld in , idd, felle discussies.

Dat is dezelfde Teddy321 die op 25-02-10 om 15:49 uur in het topic '2e kamer verkiezingen 2010 - Op wie ga jij stemmen?' de volgende quote schreef!
Teddy321 schreef:
ik ben absoluut geen voorstander van Wilders!!

Of is hier ook weer een of andere logische, wat-krom-is-rechtpratende verklaring voor?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 05-07-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:10

gohya schreef:
En wéér gaat het alleen over de PVV en Wilders.
Jammer.
Ik moet zeggen dat ik als PVV stemmer me niet aangevallen voel.
Vele in dit topic zijn het niet met me eens,prima dat mag toch.
Maar ik zeg dan ook niet dat álles van Wilders Ja en Amen is.
Denk dat dát het verschil maakt?dat ik andere ook hun gelijk geef?Dat niet alleen ik in álles gelijk heb over de PVV?

Misschien is het u ontgaan wat deze partij die ondemocratisch (heerszuchtig) is in werkelijk te vertellen heeft.
Leest u eens dit:
http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf

Daarom kan men met deze partij niet gaan praten over een regering, aangezien dat niet in het politieke bestel past van een democratisch land.
Laatst bijgewerkt door Professor op 05-07-10 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:11

sarabande schreef:
Je kan natuurlijk ook gewoon reageren op mijn post over de formatie ;)

Ja das waar,dat kan ook.
Maar zou wel leuker zijn als er ook discussies zijn over b.v. Rutte en Cohen,of Pechtold en Halsema.
Ook bij hun zijn er toch dingen die niet zullen werken of waar je het totaal niet mee eens bent?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:11

Citaat:
Dat is dezelfde Teddy die op 25-02-10 om 15:49 uur in het topic '2e kamer verkiezingen 2010 - Op wie ga jij stemmen?' de volgende quote schreef?
Teddy321 schreef:

Of is hier ook weer een of andere logische, wat-krom-is-rechtpratende verklaring voor?

Ik ben zeer zeker geen voorstander van Wilders, maar vind wel dat de PVV sommige sympathieke programmapunten heeft, die ik zeer belangrijk vind.
Ik koppel partij en partijleider dan ook los. En indien hier geroepen gaat worden dat ik lieg, denk ik te gaan temmen. Ik zie je excuses dan ook graag tegemoet. Zo ga je niet met elkaar om in een discussieforum, of geef ik teveel tegengas?
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 05-07-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:12

@ Professor.
Kan deze link niet openen.
Krijg rare letters te zien.
Maar ik ken het programma v.d PVV wel hoor en ook van de andere.

gohya

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:16

@Teddy321
Uh sorry hoor,maar zo word er af en toe wel om gegaan in deze discussie.
En om dan te gaan temmen?sorry vind ik heel flauw.
Het gaat er hard aan toe soms in dit topic,dat weet je als je eraan meedoet.Toch?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:18

gohya schreef:
@Teddy321
Het gaat er hard aan toe soms in dit topic,dat weet je als je eraan meedoet.Toch?

Maar daarom hoef ik niet persoonlijk aangevallen te worden. Wij zijn het ook niet altijd eens. Een paar maanden geleden zijn we met z'n allen vreselijk gecrashed in een topic over de mexicaanse griep. Edoch, ondanks de felle discussie werd niemand persoonlijk aangevallen of beledigd.
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 05-07-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:18

gohya schreef:
FaberSmid schreef:
Gaat alleen over wilders en zijn pvv, lees genoeg anderen namen?

Ja "lees" genoeg andere namen,maar er is weinig tot geen discussie over.

Voert u dan de discussie veelzijdiger, het is niet anders dan "alleen" over koran en moslims?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:19

janesmith
Achhhh een Wilders leerling, alles mogen zeggen, maar niet kunnen incasseren :(:)[/quote]
Ik kan heel goed incasseren, maar niet van leugenaars! En van Teddy321 staat het onomstotelijk vast dat ze liegt dat het gedrukt staat!

Teddy321
Dat is pertinent niet waar!! Ik ben vanaf begin pro-Wilders geweest en heb dit ook duidelijk laten blijken. Ik ben nooit aangevallen en belaagd, slechts met respect behandeld in , idd, felle discussies.

janesmith
Dat is dezelfde Teddy321 die op 25-02-10 om 15:49 uur in het topic '2e kamer verkiezingen 2010 - Op wie ga jij stemmen?' de volgende quote schreef!

Teddy321

janesmith

Teddy321
Ik ben zeer zeker geen voorstander van Wilders, maar vind wel dat de PVV sommige sympathieke programmapunten heeft, die ik zeer belangrijk vind.
Ik koppel partij en partijleider dan ook los. En indien hier geroepen gaat worden dat ik lieg, denk ik te gaan temmen. Ik zie je excuses dan ook graag tegemoet. Zo ga je niet met elkaar om in een discussieforum, of geef ik teveel tegengas?

?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 05-07-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:20

Teddy321 schreef:

Ten eerste bied ik geen excuses aan, daar wat ik beweer onomstotelijk vast staat. Ik zal beide quotes nogmaals plaatsen, en dan laten we inderdaad de mods maar hun conclusie trekken.
Teddy321 schreef:

Teddy321 schreef:

Een van de twee is onwaar. Kies jij maar welke.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:21

Ik zou mij vorige post even goed lezen...verder wacht ik af

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:26

Houd je adem dan maar niet in tijdens het wachten. :-)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:32

en wederom: gelijk hebben of gelijk krijgen...
is zo jammer van een discussie..... JaneSmith.. zo jammer.

@JaneSmith: een mening of standpunt kan veranderen/wijzigen. Ik, maar ook vele anderen, hebben ooit iets geschreven of gezegd en wat ze nu met geheel andere ogen bekijken. Of zelf niet meer achter staan.
Is niets mis mee.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:33

Alane schreef:

@JaneSmith: een mening of standpunt kan veranderen/wijzigen. Ik, maar ook vele anderen, hebben ooit iets geschreven of gezegd en wat ze nu met geheel andere ogen bekijken. Of zelf niet meer achter staan.
Is niets mis mee.

Maar als je iets daadwerkelijk gezegd hebt moet je niet verwachten dat de ander excuus aan zal bieden.
Ieder is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen woorden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:35

En dan nog wens ik niet voor leugenaar uitgemaakt te worden, door iemand die zichzelf alleen al op de laatste 3 pagina's van dit topic tegenspreekt.
Ook haar heb ik niet voor leugenaar uitgemaakt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:44

Teddy321 daar treft u een goed punt, als u door zichzelf tegen te schrijven een leugenaar zou zijn volgens janesmith. Dan zou janesmith dat zelf net zoals u een leugenaar zijn.
Janesmith u heeft zichzelf ook tegen geschreven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:45

Alane schreef:

Is niets mis mee.

Hier is geen sprake van een verandering van mening.
Teddy321 schreef:
Ik ben vanaf begin pro-Wilders geweest

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:48

Laat maar Alane, ik hou mij verder buiten de discussies met jane.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:50

gohya schreef:
@Teddy321

Ik vind het jammer dat men het normaal lijkt te gaan vinden dat persoonlijke aanvallen erbij horen in een discussie. Het kan toch ook inhoudelijk, zonder dat je er allerlei verwijten bij moet gooien? Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling dat je (en anderen) persoonlijke verwijten in een discussie acceptabel vind :)

En tja, we zouden het natuurlijk ook over politiek kunnen hebben, in plaats van wie wat waar ooit geschreven heeft.

En Rebeccatjuh, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening over politiek, ipv over de deelnemers aan deze discussie....

Ik vraag me af, aan de anti-Paars-plussers, wat het grote bezwaar nu precies is tegen deze mogelijke coalitie?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:51

Het grote bezwaar, Heino, is dat het volk aangegeven heeft meer naar rechts te willen ipv links.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:53

Rebeccatjuh schreef:
Het grote bezwaar, Heino, is dat het volk aangegeven heeft meer naar rechts te willen ipv links.

En inhoudelijk? Want de wil van het volk inwilligen kan helaas niet omdat de meningen zo ontzettend versplinterd zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:58

Rebeccatjuh schreef:
Maar als je iets daadwerkelijk gezegd hebt moet je niet verwachten dat de ander excuus aan zal bieden.
Ieder is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen woorden.

En dan moet je iemand maar leugenaar noemen? Of persoonlijk worden om je eigen gelijk te halen?

Je kunt ook de vragen hoe het kan dat iemand toen dat schreef en nu het tegenovergestelde... Daar is niets mis mee.
Maar dan ga je toch niet gelijk schelden?

JaneSmith laat hier en daar ook een steekje vallen.... wordt er toch niet gelijk geroepen dat ze een leugenaar is?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:02

janesmith schreef:
Alane schreef:

Is niets mis mee.

Hier is geen sprake van een verandering van mening.
Teddy321 schreef:
Ik ben vanaf begin pro-Wilders geweest

Zeg is dat ergens dat zij haar mening of standpunt aangepast heeft?
Ze geeft een verklaring..
één zin quoten uit een topic, zonder context en weten waar het over gaat, zegt me helemaal niets.

Maar als je het dan toch over liegen hebt...
vergeten van de bronvermelding, zegt jou dat iets?