Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, maar waarom praten wij altijd over Marokanen als we het over moslims hebben?Mpepers schreef:Heino:
Daar denk ik echt anders over. Het boek Leila gaat over een meisje/vrouw die trouwens nog steeds moslima is, en ook nog steeds daarnaar leeft. Ook voor het andere boek geldt dat. Objectiever als dat kun je het niet krijgen. 'Leila' (pseudoniem) verteld ook dat er veel moslima meisjes gewoon niet beter weten of juist zo goed weten dat ze ten alle tijde zullen zwijgen over alle onrecht en ellende. Het zelfs zullen verdoezelen met mooie praatjes. Deze meisjes en vrouwen zijn echt niet vrij.
Daarbij: ik ga liever af op het verhaal van iemand die het zelf heeft meegemaakt dan van een vrij opgevoede nederlandse die denkt af te kunnen gaan op haar eigen normen en waarden.
Teddy321 schreef:Even een vraag, heb niet hele topic doorgelezen, sorry Heino, maar waarom praten wij altijd over Marokanen als we het over moslims hebben?
Er zijn veel meer mslims hier in Nederland, zoals bijv. Turken, maar daar hoor je niemand over.
Heeft dat te maken met het feit dat zij zich anders gedragen of zijn daar andere redenen voor?
Mpepers schreef:Daarbij: ik ga liever af op het verhaal van iemand die het zelf heeft meegemaakt dan van een vrij opgevoede nederlandse die denkt af te kunnen gaan op haar eigen normen en waarden.

Denk omdat Marrokanen de meeste overlast veroorzaken, statistisch gezien
Teddy321 schreef:Omdat jij me daar aleens vaker op gevangen hebt!!

), zolang men maar wel enigszins op de hoogte is van hoe het topic loopt (en hoe je dat doet moet je zelf weten
) Mpepers schreef:Ik wil helemaal niets voor je invullen, het was maar een statement. Dat je daarover valt is niet erg inhoudelijk.
Trouwens, is het eigenlijk onwaar?
Nog een laatste reactie op je opmerking over afgaan op wat de Islam je verteld.
In mijn ogen is dat je ogen sluiten voor wat er achter de schermen dus gebeurd.

sarabande schreef:Mpepers schreef:Heino:
Daar denk ik echt anders over. Het boek Leila gaat over een meisje/vrouw die trouwens nog steeds moslima is, en ook nog steeds daarnaar leeft. Ook voor het andere boek geldt dat. Objectiever als dat kun je het niet krijgen. 'Leila' (pseudoniem) verteld ook dat er veel moslima meisjes gewoon niet beter weten of juist zo goed weten dat ze ten alle tijde zullen zwijgen over alle onrecht en ellende. Het zelfs zullen verdoezelen met mooie praatjes. Deze meisjes en vrouwen zijn echt niet vrij.
Daarbij: ik ga liever af op het verhaal van iemand die het zelf heeft meegemaakt dan van een vrij opgevoede nederlandse die denkt af te kunnen gaan op haar eigen normen en waarden.
Er zijn ook boeken van meisjes die door hun christelijke vader verkracht worden, dus weg met alle christelijke geloven.

christel1857 schreef:Verder vind ik niet dat hij discrimineert. Hij maakt onderscheid, dat is nog niet meteen discrimineren.
wikipedia.nl schreef:Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid".
wikipedia.nl schreef:Onder discriminatie verstaat men het benadelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort.
Ik wil ook echt graag jouw mening horen, ik ben hier niet alleen om mijn standpunt te verkondigen en daaraan vast te houden, maar sta ook echt open voor een ander zijn mening. Al is het maar om zeker te weten dat ik achter mezelf sta.Mpepers schreef:Ik denk dat wij daarom die paar 'ontsnapte' progressieve moslima's wel degelijk serieus moeten nemen.
En niet moeten denken; ach, zij zullen het wel overdrijven. Zij zijn erop uit de Islam te schaden.
Ik heb geen problemen met de Islam, als de Islam ook geen problemen meer met mij heeft. Als vrouw zonder bijv. hoofddoekje, burka en alleen over straat, welbespraakt, onderwezen met alle rechten als die van een man en benaderd met hetzelfde respect.

)