Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:12

Alet74 schreef:
Daar ging het PRdV geloof ik ook om, dat ze dit als non-fictie verkoopt en dat dat dus niet zo lijkt te zijn. Dat is toch wel een beetje onder valse voorwendselen mensen een product aansmeren, niet zo netjes! `PRdV noemt dit zelfs misdadig (in de uitzending van afgelopen zondag).

Peter noemt wel meer misdadig, hij overdrijft altijd zó verschrikkelijk, kan ik echt niet tegen! :=
En het gaat hem meer om het spektakel wat er aan meekomt dan om echt 'een misdaad te bewijzen'. En daar zoekt hij echt wel de 'meest interessante zaken' voor uit. Zoals toen ook dat gedoe met Joran vd Sloot.

Kiavida

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:27

als het echt zo erg was,
ging manoe morgen ook niet naar de studio toe.
en ze zegt dat ze heel veel niet naar school ging, zowat
helft van de tijd niet. maar ze ging wel telkens over, en der vriendin zei dat ze zoon beetje elke dag er wel was!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:28

Kiavida schreef:
als het echt zo erg was,
ging manoe morgen ook niet naar de studio toe.
en ze zegt dat ze heel veel niet naar school ging, zowat
helft van de tijd niet. maar ze ging wel telkens over, en der vriendin zei dat ze zoon beetje elke dag er wel was!

Ik had een keer gehoord dat als ze toetsen was ze dat lesuur wel naar school ging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:30

Ik heb het boek niet gelezen, maar ik wist wél dat ze gezegd zou hebben dat de gehele inhoud wel waar zou zijn.

Snap niet wat nou het hele probleem is, ze van te voren aangegeven dat bepaalde zaken gefingeerd waren en dus niet waar...Dus in mijn ogen heeft ze niet fictie en non-fictie door elkaar gehaald...Bovendien...als ik haar zo zie in tv-programma's...Het lijkt me nou echt een naïef meisje dat iedereen gelooft. Dikke kans dat ze de realiteit is kwijtgeraakt en mensen die uit zijn op een dikke portomonnee de realiteit voor haar hebben ingevuld...

Ben ik nou de enige die het een laffe streek vind van ons Peter R dat ie het gore lef heeft om een tienermoeder van 21 jaar oud, die op haar dertiende of veertiende wel seks heeft gehad met meerderjarigen? En dat deze meerderjarigen ook nog zijn veroordeeld tot seks met een minderjarige? Waarschijnlijk zijn ze niet veroordeeld tot verkrachting omdat daar te weinig bewijs voor was...Meisje is dus wel degelijk ergens een slachtoffer van..Bovendien vond ik de verwijzing naar Millie Boele ook totaal irrelevant...En ik durf mijn hand in het vuur te steken: Dit programma spekt echt wel de bankrekening van Peterrrrr...Hoe hoger de kijkcijfers, hoe beter de onderhandelingpunten voor volgend jaar...Daarnaast klopten sommige dingen echt niet..Bijvoorbeeld met die geuren..In het programma van Peterrrr werd gezegd dat mensen met trauma's nooit geuren beschrijven. Dit is niet correct. :D

So what, dan is het boek niet de hele waarheid. Dan zitten er een paar fouten in om het boek aantrekkelijker te maken voor het publiek. Feit is wel dat de pooiers (ik weiger de term loverboys te gebruiker) onder de aandacht zijn gekomen. En dan mag je in mijn ogen wel een boekkie als non-fictie verkopen als het fictie is...

Bovendien...Ik neem Maria zelf met een korrel zout. Ik geloof niet dat alle dingen in haar boek zijn waargebeurd. Maar dat maakt me niet boos. Het maakt me boos dat Peter R en de heer Koterink een meisje van 21 jaar met zijn tweeën kapot zit te maken en dat nu de hele overheid haar uitkotst. Daar walg ik van. Snap niet waarom andere mensen daar niet van walgen en maar een beetje boos zijn dat het boek als waarheid verkocht is. Wat maakt dat nou uit?

Nederlands heeft 16 miljoen rechters, dat blijkt wel weer...T arme kind...Vind het banketstaaf voor haar...Het boek was niet eens haar idee, maar van een hulpverlener. Moeder en uitgeverij hadden haar moeten beschermen voor zoiets...

Edit: Ohja, natuurlijk heb ik niet het hele topic doorgelezen. Geen tijd voor. Wil even mijn gal spuwen over Peterrr en Korte banketstaaf

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:51

Natuurlijk spekken dit soort zaken de bankrekening van PRdV, en natuurlijk is hij geen heilige (ik vind hem ook zwaar irritant).
Ik ben het op zich op veel punten wel met je eens hoor, een hoop drukte en waar gaat het nu eigenlijk om? Maar als ik dan hoor dat sommige loverboy-slachtoffer hun verhaal niet durven te doen omdat ze zich spiegelen aan Maria, dan is dat wel ernstig.
Misschien dat zij dit nu wel durven, nu blijkt dat dit hele 'fantastische' verhaal niet waar blijkt te zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:56

Ik mag Peter ook niet zo, maar wat als Maria de helft verzonnen heeft? Ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit, maar dat neemt niet weg dat ze mensen heel veel schade kan berokkenen met dit soort leugens. Iemand een moordenaar noemen bijv. is toch een behoorlijk grove beschuldiging (om maar iets te noemen).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:58

Maar goed, dat is geen nieuws. Het boek is al een paar jaar oud en ik kan me niet voorstellen dat de criminelen na al die jaren nog iets gaan doen terwijl Maria en haar moeder al in alle talkshows op tv zijn geweest en hun verhaal hebben gedaan.In het boek gebruikt ze overigens pseudoniemen, dus wordt er niemand rechtstreeks beschuldigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:06

Het is inderdaad een behoorlijk grove beschuldiging, heb je absoluut gelijk in. Maar alle namen waren gefingeerd. Als ze niet door Peter en schijnheilige Korterink uit de tent was gelokt, was 'Manou' gewoon anoniem gebleven.

Denk dat dit nog wel eens heel naar kan uitpakken voor haar...En dat vind ik sneu voor haar. Iemand had haar moeten beschermen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:12

Aideen schreef:
Het is inderdaad een behoorlijk grove beschuldiging, heb je absoluut gelijk in. Maar alle namen waren gefingeerd. Als ze niet door Peter en schijnheilige Korterink uit de tent was gelokt, was 'Manou' gewoon anoniem gebleven.

Denk dat dit nog wel eens heel naar kan uitpakken voor haar...En dat vind ik sneu voor haar. Iemand had haar moeten beschermen...

Ik kom even weer binnenvallen...

Maria moest dit in therapie schrijven toch? Daarna is de stichting er mee naar een uitgever gegaan, namens Maria.
Toch???
Dus in dat geval is die hele stichting verkeerd geweest....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:13

ik heb het boek Echte Mannen Eten Wel Kaas thuis, ga nu gelijk lezen in bed :) ben benieuwd! en morgen uiteraard kijken naar het vervolg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:13

Janine1990 schreef:
Aideen schreef:

Maria moest dit in therapie schrijven toch? Daarna is de stichting er mee naar een uitgever gegaan, namens Maria.
Toch???

En de stichting weet dus nergens van, omdat zij niet op zo'n commerciele manier bezig mogen zijn. Het is dus langs het bestuur heengegaan zegmaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:20

Ja zo slim zijn ze wel geweest... Maar ze zijn toch verantwoordelijk voor hun medewerkers in dit soort gevallen?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:25

Aideen schreef:
Ik heb het boek niet gelezen, maar ik wist wél dat ze gezegd zou hebben dat de gehele inhoud wel waar zou zijn.
Lijkt me dat je eerst het boek, of desnoods het boekverslag leest, zodat je weet waar je over praat.

Snap niet wat nou het hele probleem is, ze van te voren aangegeven dat bepaalde zaken gefingeerd waren en dus niet waar...Dus in mijn ogen heeft ze niet fictie en non-fictie door elkaar gehaald...Bovendien...als ik haar zo zie in tv-programma's...Het lijkt me nou echt een naïef meisje dat iedereen gelooft. Dikke kans dat ze de realiteit is kwijtgeraakt en mensen die uit zijn op een dikke portomonnee de realiteit voor haar hebben ingevuld...
Zij beschuldigd iemand onterecht van behoorlijk zware delicten.
Dat vind jij dus blijkbaar oke?
Ben benieuwd of je er net zo luchthartig over doet als iemand jou van iets beschuldigd? :+

Ben ik nou de enige die het een laffe streek vind van ons Peter R dat ie het gore lef heeft om een tienermoeder van 21 jaar oud, die op haar dertiende of veertiende wel seks heeft gehad met meerderjarigen? En dat deze meerderjarigen ook nog zijn veroordeeld tot seks met een minderjarige? Waarschijnlijk zijn ze niet veroordeeld tot verkrachting omdat daar te weinig bewijs voor was...Meisje is dus wel degelijk ergens een slachtoffer van..Bovendien vond ik de verwijzing naar Millie Boele ook totaal irrelevant...En ik durf mijn hand in het vuur te steken: Dit programma spekt echt wel de bankrekening van Peterrrrr...Hoe hoger de kijkcijfers, hoe beter de onderhandelingpunten voor volgend jaar...Daarnaast klopten sommige dingen echt niet..Bijvoorbeeld met die geuren..In het programma van Peterrrr werd gezegd dat mensen met trauma's nooit geuren beschrijven. Dit is niet correct. :D
Dit was een hoogleraar die deze uitspraak heeft gedaan. Mag ik vragen waar jouw kennis vandaan komt en waarop jij je bevinding beseert dat dit niet correct is?

So what, dan is het boek niet de hele waarheid. Dan zitten er een paar fouten in om het boek aantrekkelijker te maken voor het publiek. Feit is wel dat de pooiers (ik weiger de term loverboys te gebruiker) onder de aandacht zijn gekomen. En dan mag je in mijn ogen wel een boekkie als non-fictie verkopen als het fictie is...
er is een duidelijk verschil en definitie in de term pooier en loverboy.

Bovendien...Ik neem Maria zelf met een korrel zout. Ik geloof niet dat alle dingen in haar boek zijn waargebeurd. Maar dat maakt me niet boos. Het maakt me boos dat Peter R en de heer Koterink een meisje van 21 jaar met zijn tweeën kapot zit te maken en dat nu de hele overheid haar uitkotst. Daar walg ik van. Snap niet waarom andere mensen daar niet van walgen en maar een beetje boos zijn dat het boek als waarheid verkocht is. Wat maakt dat nou uit?
Hmmm, blijkbaar keur jij het valselijk beschuldigen van iemand goed.
Wanneer mag iemand wel de boel, al dan niet opzettelijk, bedriegen en wanneer niet volgens jou? Waar ligt dan de grens?

Nederlands heeft 16 miljoen rechters, dat blijkt wel weer
Als je een boek uit geeft wat verkrijgbaar is in Nederland, dan is het logisch dat lezend Nederland een betrokken rol en dus een mening krijgt.
dat is een logisch gevolg van.

...T arme kind...Vind het banketstaaf voor haar..
Helemaal met je eens! En ik vind ook niet dat zij bedreigd hoeft te worden of andere van dat soort over de grens-dingen.

Het boek was niet eens haar idee, maar van een hulpverlener.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt?
Het boek heeft ze op eigen initiatief geschreven en dit heeft zij eigenhandig uitgegeven.
Geen enkele hulpverlener heeft hier bemoeienis in gehad.

Moeder en uitgeverij hadden haar moeten beschermen voor zoiets...

Edit: Ohja, natuurlijk heb ik niet het hele topic doorgelezen. Geen tijd voor.
Ja, dat je dat niet hebt gedaan is wel duidelijk. Ik vind je reactie een beetje als: Ik heb de klok wel horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt...

Wil even mijn gal spuwen over Peterrr en Korte banketstaaf
dat is dan weer wel duidelijk overgekomen en naar ik hoop ook gelukt? :+

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:29

Janine1990 schreef:
Aideen schreef:

Toch???

Sorry, maar dit blijkt niet waar. Maria heeft op eigen initiatief, uit verveling dit boek geschreven.
heeft het op eigen initiatief uitgegeven.
Daar heeft geen hulpverlener invloed op uitgeoefend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:33

Aaah okee, dat is duidelijker Trennie! Dankje!
Heb ik het eerder verkeerd begrepen...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:36

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:42

Janine1990 schreef:
Aaah okee, dat is duidelijker Trennie! Dankje!
Heb ik het eerder verkeerd begrepen...

Ik ook hoor. :P Ik was in eerste instantie ook in die veronderstelling en had ik hier veel moeite mee.
Maar later kwam ik er achter dat dit dus niet zo was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:37

Trennie schreef:
Aideen schreef:
Lijkt me dat je eerst het boek, of desnoods het boekverslag leest, zodat je weet waar je over praat.

Zij beschuldigd iemand onterecht van behoorlijk zware delicten.
Dat vind jij dus blijkbaar oke?
Ben benieuwd of je er net zo luchthartig over doet als iemand jou van iets beschuldigd? :+

Dit was een hoogleraar die deze uitspraak heeft gedaan. Mag ik vragen waar jouw kennis vandaan komt en waarop jij je bevinding beseert dat dit niet correct is?

er is een duidelijk verschil en definitie in de term pooier en loverboy.

Hmmm, blijkbaar keur jij het valselijk beschuldigen van iemand goed.
Wanneer mag iemand wel de boel, al dan niet opzettelijk, bedriegen en wanneer niet volgens jou? Waar ligt dan de grens?

Nederlands heeft 16 miljoen rechters, dat blijkt wel weer
Als je een boek uit geeft wat verkrijgbaar is in Nederland, dan is het logisch dat lezend Nederland een betrokken rol en dus een mening krijgt.
dat is een logisch gevolg van.

...T arme kind...Vind het banketstaaf voor haar..
Helemaal met je eens! En ik vind ook niet dat zij bedreigd hoeft te worden of andere van dat soort over de grens-dingen.

Het boek was niet eens haar idee, maar van een hulpverlener.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt?
Het boek heeft ze op eigen initiatief geschreven en dit heeft zij eigenhandig uitgegeven.
Geen enkele hulpverlener heeft hier bemoeienis in gehad.

Moeder en uitgeverij hadden haar moeten beschermen voor zoiets...

Edit: Ohja, natuurlijk heb ik niet het hele topic doorgelezen. Geen tijd voor.
Ja, dat je dat niet hebt gedaan is wel duidelijk. Ik vind je reactie een beetje als: Ik heb de klok wel horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt...

Wil even mijn gal spuwen over Peterrr en Korte banketstaaf
dat is dan weer wel duidelijk overgekomen en naar ik hoop ook gelukt? :+

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:56

@Trennie:

Allereerst, over de geuren, dat haal ik hier vandaan. Meneer de hoogleraar heeft zijn huiswerk niet goed gedaan.
http://www.hartenziel.nl/artikel/Hoe_onthoud_je_een_geur_
Ik geef je even een kopie van het stukje wat relevant is voor mijn basering.

Ongewenste herinneringen

Miranda Olff, hoofd psychotrauma Academisch Psychiatrisch Centrum AMC de Meren: 'Wat het geheugen doet bij een traumatische ervaring is best ingewikkeld. Mensen maken iets heel naars mee en beleven daarbij een intens gevoel van angst, afschuw of hulpeloosheid. En ze krijgen in korte tijd heel veel informatie binnen die ze moeten verwerken.
Dat komt allemaal in het werkgeheugen – het geheugen dat we ook gebruiken voor de boodschappenlijstjes en dat soort dingen. In de meeste gevallen wordt die informatie verwerkt en verplaatst naar het langetermijngeheugen. Maar bij een posttraumatische stressstoornis (PTSS) blijft het werkgeheugen overactief. Dat gaat gepaard met zulke heftige en zintuiglijke herinneringen aan die gebeurtenis dat je het trauma steeds opnieuw beleeft.
De herinnering is zo pijnlijk, dat deze het liefst wordt vermeden, maar dat lukt niet altijd omdat deze via automatische reflexen naar boven komt. Dat gebeurt als je in een situatie komt die lijkt op de gebeurtenis, of als er bepaalde cues (geluiden, geuren) zijn die de herinnering wakker roepen. Een geconditioneerde reactie noemen we dat. De therapie bij PTSS bestaat eruit dat je het geheugen zo herprogrammeert dat die conditionering wordt afgezwakt en de heftige emoties die bij het trauma horen, worden verwerkt en op de goede plek in het geheugen terechtkomen.’

Ten tweede, waarom zou ik het boek moeten lezen om een mening te vormen over het programma van Peter R? Ik weet in grote lijnen waar het boek overgaat, ik weet dat er bijvoorbeeld een stukje is over een emmer met een rat die op iemands buik wordt gezet. Ik weet dat Manou dit uit een film heeft gehaald. Ik weet dat Manou ook weg moest vanwege iets en dat Maria zogenaamd zijn wanpraktijken moest overnemen. Waarom zou ik dan in godsnaam het hele boek moeten lezen om een mening te vormen op de manier waarop Peterr en Kortekaas het meisje zo aanvallen? Bovendien heb ik aardig het idee dat ik weet waarover ik praat.

Trouwens, hier een lijst met zogenaamde boek hoaxes, door de jaren heen zijn er wel meer auteurs die hebben gelogen. Waarom dan in godsnaam hier zo'n schandaal van?? http://www.abebooks.com/docs/Community/Featured/book-hoaxes.shtml
Maria heeft netjes alle namen gefingeerd, dus er werd in eerste instantie niemand beschuldigd van zware misdrijven. Ze heeft pas echte namen naar buiten gebracht toen ze door de heer de Vries en Korterink beschuldigd werd. Ik vind het oke dat ze iemand van zware delicten beschuldigd als ze valse namen heeft gebruikt en dat heeft ze gedaan. Kan me voorstellen dat het kind in paniek raakte bij de vraagtekens van Peterr en Korterink en toen een filmpje naar buiten heeft gebracht met de echte naam. Dat was dom, zal ik zeker niet ontkennen...Maar in het boek heeft ze valse namen gebruikt. En daar ligt voor mij de grens. Als jij denkt dat meneer Poepjes van de overkant een moordenaar is, mag je van mij daar best een boek over schrijven. Maarrr....maak die persoon waarvan jij denkt dat het een moordenaar is wel anoniem.

Ze heeft geschreven omdat haar hulpverleners haar niet zo goed snapten. Uiteindelijk heeft eentje gezegd dat ze er wel een boek van kon maken. Via via is de tekst toen terecht gekomen bij een uitgeverij, dus niet door Mosterd zelf. Hier een linkje. http://www.housekrant.nl/index1.php?pageAlias=reportages&pId=60

Overigens is loverboy in Nederland een gebruikte benaming voor pooier. Nederlandse minister van Justitie heeft het vaak over een pooierboy.
http://www.srtv.info/nieuws/frametxtnieuws.html#loverboy_pooier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Loverboy_(persoon)
http://www.pedagogiek.net/content/artikel.php?contentID=1037&subname=Jeugdzorg&sectieNR=1&&rubriekID=5

Ohja, en over die zestien miljoen rechters: Vind jij het niet walgelijk dat eerst heel Nederland medelijden heeft met dat kind en nu wordt ze door de gehele natie uitgekotst? Ik vind dat zo oneerlijk voor Mosterd. Je mag best een mening over de dame hebben, maar wat ik soms lees op internet over haar...Gelukkig is het gastenboek offline gehaald, daar stonden ook de vreselijkste dingen in.

Vind je nu nog steeds dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt? Waarom moet ik een topic van 36 pagina's gaan doorlezen voordat ik mijn mening mag spugen..Heb ik nergens in de boktregels zien staan ;)

En mijn gal spugen is gelukt, hoewel we het absoluut niet met elkaar eens zijn, vind ik het netjes van je dat je mij in mijn waarde laat. Dikke respect daarvoor.

Zo!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:02

Ik las net iets over dat hij Milly Boele erbij betrekte, maar bij mijn weten deed hij dit om het volgende: Het ging erover dat er in het boek beweerd word, dan Manou mensen vermoord heeft, meisjes mishandeld en verkracht heeft, incl. vermissing, etc etc. Als dit echt zo was geweest, had het al lang de media gehaald en toen haalde hij de vergelijking aan met Milly Boele, dat dit binnen no time echt "het" nieuws van nederland was. Dus dat het raar was, dat dit soort dingen, die allemaal in hetzelfde stadje gebeurde, nooit de media hebben bereikt, dat er zeg maar nooit wanhopige ouders zijn geweest die naar de media zijn gestapt.

Of ik heb het verkeerd begrepen hoor, dat kan ook ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:12

@Aideen: wat ze bedoelen in de website waar jij naar verwijst, is dat je geen geuren onthoudt als je iets traumatisch mee hebt gemaakt. Maar als je dan die geur ergens weer ruikt, dat je je dan die traumatische dingen weer herinnert.
Over het feit dat ze nu de echte namen naar buiten heeft gebracht, kun je verschillend denken. Ik zou denken dat ze, als ze echt achter haar verhaal staat, gewoon bij haar verhaal blijft en niet opeens namen gaat roepen (want ze zal zich dan toch wel bewust zijn van de eventuele risico's).

Ik vind het voor Maria ook wel zielig dat ze nu zo wordt 'uitgekotst', ik denk dat ze er niet zoveel aan kan doen. Dat ze waarschijnlijk niet zo sterk in haar schoenen staat en erg beïnvloedbaar is. (niet iemand die je als 13-jarige aan het hoofd van een criminele organisatie verwacht ;) )
Aan de andere kant had haar moeder haar hiervoor kunnen en moeten behoeden. Als je dingen gaat beweren onder de noemen 'echt gebeurd' en mensen komen er na onderzoek uit dat dit niet het geval is...tja, dan moet je de gevolgen accepteren. Hoe hard en zuur dat misschien ook is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:13

Dat bedoelde hij inderdaad in die context joyce2. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:33

@Alet: Dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar daarom kan ze die geuren nog wel beschrijven. Door middel van prikkels kan ze deze geur zich weer herinneren, door terug te gaan naar haar herinneringen...En dan kan ze volgens mij zonder problemen de geur ook daadwerkelijk beschrijven.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:20

Maria heeft goed centjes verdiend aan dat ellendige verhaal door het als waarheid neer te zetten. Ze heeft een hoop media aandacht gezocht, dat vond ze toen allemaal wel leuk. Heel wat mensen hebben kennelijk meegeleefd met haar verhaal, en komen er nu achter dat het verzonnen is. Dat raakt mensen. Geen wonder dat mensen haar nu wat minder symphatiek vinden. Niks geks aan hoor.
"wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.."

Afgezien daarvan zijn er natuurlijk ook een hoop onnozelaars die het gewoon leuk vinden om te schelden. Dat gaat natuurlijk nergens over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:22

Aideen schreef:

Nederlands heeft 16 miljoen rechters, dat blijkt wel weer...T arme kind...Vind het banketstaaf voor haar...Het boek was niet eens haar idee, maar van een hulpverlener. Moeder en uitgeverij hadden haar moeten beschermen voor zoiets...

Edit: Ohja, natuurlijk heb ik niet het hele topic doorgelezen. Geen tijd voor. Wil even mijn gal spuwen over Peterrr en Korte banketstaaf

AMEN! :P
zo denk ik er ook over :j