geerke schreef:volgens mij zijn z'on beetje al de oorlogen gerelateert aan religie....
Oorlog,ruzie,haat en nijd word voor 90% veroorzaakt door "het geloof".
De een accepteerd het geloof van de ander niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:nee hoor. geloof wordt daarvoor misbruikt. de eigenlijke reden is machts en haantjes gedrag. gepaard met geld en eergevoel natuurlijk. daarom zijn het ook altijd de mannen die oorlog maken.
gerelateerd dus wel, maar veroorzaakt niet
jameyskatje schreef:nee hoor. geloof wordt daarvoor misbruikt. de eigenlijke reden is machts en haantjes gedrag. gepaard met geld en eergevoel natuurlijk. daarom zijn het ook altijd de mannen die oorlog maken.
gerelateerd dus wel, maar veroorzaakt niet
sarabande schreef:Iemand die een ander de kop afslaat en daarbij roept dat hij dat in naam van zijn god doet, lijkt me toch aardig gemotiveerd door zijn geloof.
Citaat:Cohen hoeft geen wachtgeld
Uitgegeven: 6 april 2010 13:33
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 13:33
AMSTERDAM - Job Cohen wil geen wachtgeld ontvangen. De PvdA-lijsttrekker heeft als oud-burgemeester van Amsterdam recht op wachtgeld van de gemeente, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te willen maken.
Wel blijft hij vooralsnog in de ambtswoning aan de Herengracht wonen, meldt de gemeente.
Cohen is momenteel actief op zoek naar een andere woning. Met het college is afgesproken dat hij 'binnen een redelijke termijn' de ambtswoning zal verlaten.
Cohen betaalt een vergoeding voor het gebruik van het privégedeelte van het pand. Deze vergoeding is hoger dan wat hij betaalde toen hij burgemeester was.
© Novum
jameyskatje schreef:ja het was tegen jou bedoeld. omdat ik in de post boven jou water bij de wijn deed en met 4 woorden kwam. geld, macht, religie en racisme. ik deed water b ij de wijn en voerde een discussie.. en jij kwam er ineens wel heel fel in, daarom ging ik er vanuit dat jij mijn laatste post niet had gelezen
maar ik relateer de leer van een religie niet aan oorlog. ik relateer wel de volgelingen van een religie aan de oorlog. maar dat is hoe ik het zie.
jameyskatje schreef:maar nederland is de laatste jaren helemaal niet zo erg afgedaald. want bv de criminaliteit is verminderd, de immigratie is verminderd, de financiele crisis is nog redelijk onder controle gehouden etc etc.. toch allemaal wel goed?
(zo wat positief van mijn kant)
Citaat:Cohen hoeft geen wachtgeld
Uitgegeven: 6 april 2010 13:33
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 13:33
AMSTERDAM - Job Cohen wil geen wachtgeld ontvangen. De PvdA-lijsttrekker heeft als oud-burgemeester van Amsterdam recht op wachtgeld van de gemeente, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te willen maken.
Wel blijft hij vooralsnog in de ambtswoning aan de Herengracht wonen, meldt de gemeente.
Cohen is momenteel actief op zoek naar een andere woning. Met het college is afgesproken dat hij 'binnen een redelijke termijn' de ambtswoning zal verlaten.
Cohen betaalt een vergoeding voor het gebruik van het privégedeelte van het pand. Deze vergoeding is hoger dan wat hij betaalde toen hij burgemeester was.
© Novum
netjes van hem
jameyskatje schreef:iemand dat stukje gezien op de franse tv? waarin deelnemers iemand een stroomschock moesten geven om een geldbedrag te winnen? op dat moment gingen ze blindelings voor het geld en ze genoten van de macht en controle. ookal smeekte de man om hem te bevrijden, op zo'n moment zijn mensen niet meer barmhartig. (hij was natuurlijk een acteur, het was een test.)
gohya schreef:jameyskatje schreef:iemand dat stukje gezien op de franse tv? waarin deelnemers iemand een stroomschock moesten geven om een geldbedrag te winnen? op dat moment gingen ze blindelings voor het geld en ze genoten van de macht en controle. ookal smeekte de man om hem te bevrijden, op zo'n moment zijn mensen niet meer barmhartig. (hij was natuurlijk een acteur, het was een test.)
Sorry maar dit heb totaal nix met het geloof te maken,maar puur om macht en geld.
Macht en geld staan ver buiten het geloof.Net als kernwapens,heb ook nix met het geloof te maken.
Het geloof zijn regels en wetten en als je die niet nakomt gaat desnoods je kop eraf.
Net zoiets als Eerwraak,heb ook met het geloof te maken.Zag v.d. week een docu hierover,sorry maar ik vind Eerwraak afschuwelijk.
Je zegt dat dit Offtopic is,oke is het miss. ook wel maar jij ging er ook over door dus mogen wij nu ook onze mening zeggen toch?