Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:08

geerke schreef:
volgens mij zijn z'on beetje al de oorlogen gerelateert aan religie....

Oorlog,ruzie,haat en nijd word voor 90% veroorzaakt door "het geloof".
De een accepteerd het geloof van de ander niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 10:30

nee hoor. geloof wordt daarvoor misbruikt. de eigenlijke reden is machts en haantjes gedrag. gepaard met geld en eergevoel natuurlijk. daarom zijn het ook altijd de mannen die oorlog maken.

gerelateerd dus wel, maar veroorzaakt niet

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:50

jameyskatje schreef:
nee hoor. geloof wordt daarvoor misbruikt. de eigenlijke reden is machts en haantjes gedrag. gepaard met geld en eergevoel natuurlijk. daarom zijn het ook altijd de mannen die oorlog maken.

Elk geloof heeft zijn eigen regels en heeft een naam voor hun god,de een noemt hem Allah de ander Jezus,enz.De moslima's dragen hoofddoekjes vanwege hun geloof,een ander geloof vind dat dom en accepteerd dat niet en zo ontstaat er ruzie en onenigheid wat zelfs uit kan lopen op een oorlog in de buurt.Het verschil in regels van een geloof geeft vaak dus onenigheid wat zelfs uit kan lopen op een oorlog.Ik zie geen macht in het geloof.

jameyskatje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:03

ok als je zo'n scenario schets dan geloof ik dat ook wel. maar op een gegeven moment zal het helemaal niet meer gaan over de hoofddoekjes, denk ik tenminste, dan gaat hetgewoon om de macht en wie er zal winnen.

Geld, macht, religie, racisme. dat zijn misschien 4 sleutelwoorden voor oorlog.

want bv nu met de kernwapens.
amerika heeft de beste onderzoeken gedaan naar kernwapens.
ze hebben de beste kernwapens daardoor
ze zijn het enige land welke de kerkwapens ooit heeft gebruikt (op japan)
en toen.. na dit alles pas, gingen ze andere landen verbieden om hieraan te werken. landen die voor amerika een bedreiging kunnen vormen. die andere landen hebben zoiets van 'waarom jullie wel en wij niet? jullie hebben de buit al binnen en wij krijgen geen kans?'... dan krijgen ze een meningsverschil. het ene land wilt het andere land iets verbieden, dat andere land pikt dat niet want ze zijn eigen baas.. blah blah blah.

uiteindelijk kan het uitlopen op oorlog, (dat kan, even als voorbeeld). en waarom? alleen maar om dat machtsspelletje.

of al dat gedoe om olie etc,. dat gaat ook alleen om geld en macht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:11

jameyskatje schreef:

Nou, verdiep je er eens in zou ik zeggen...
Dat je dit durft te verbloemen zegt mij al genoeg, echt waar, er zijn geen woorden meer nodig... :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:15

Iemand die een ander de kop afslaat en daarbij roept dat hij dat in naam van zijn god doet, lijkt me toch aardig gemotiveerd door zijn geloof.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:17

volgens mij heb jij niet verder gelezen, mijn laatste post ;)
ik heb me er wel in verdiept (ik lees altijd de quest historie haha), maargoed, het is maar net hoe je het interpreteer. zoals ik het zie, wordt geloof vaak misbruikt en gebruikt. maar in mijn ogen is de achterliggende gedachte en de intentie van de oorlogsvoerders simpelweg macht. want geen 1 religie pleit voor oorlogvoering, in eerste instantie pleiten ze allemaal voor vrede, dus het zijn de mensen die de oorlog beginnen, ja vaak in de naam van hun God en vaak om religieuze zaken, maar het eindigd altijd in een welles nietes en niemand wilt meer barmhartig zijn (zoals eigenlijk alle religies ons mensen leren, heeft uw vijhanden lief. yeah sure, zo zijn mensen nu eenmaal, macht macht macht. )

iemand dat stukje gezien op de franse tv? waarin deelnemers iemand een stroomschock moesten geven om een geldbedrag te winnen? op dat moment gingen ze blindelings voor het geld en ze genoten van de macht en controle. ookal smeekte de man om hem te bevrijden, op zo'n moment zijn mensen niet meer barmhartig. (hij was natuurlijk een acteur, het was een test.)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:19

sarabande schreef:
Iemand die een ander de kop afslaat en daarbij roept dat hij dat in naam van zijn god doet, lijkt me toch aardig gemotiveerd door zijn geloof.

dat zijn toch bepaalde rechtssystemen. geen oorlogen? overigens, deze rechtssystemen bestaan onder vrijwel iedere religie en is was tot voorheen terug te vinden in alle hoeken van de wereld bij verscheidenen culturen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:20

btw: we zijn wel heeeel erg off-topic aan het gaan. en dat nog wel in mijn eigen topic. is er geen nieuws meer over cohen en wilders? volgens mij is het nu redelijk stil

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:21

jameyskatje, ik weet niet of de post naar mij is bedoeld maar bijna alle oorlogen gaan omtrent een bepaald geloof...
Dat is ook het feit dat het geloof mij soms tegen de borst stuit...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:24

ja het was tegen jou bedoeld. omdat ik in de post boven jou water bij de wijn deed en met 4 woorden kwam. geld, macht, religie en racisme. ik deed water b ij de wijn en voerde een discussie.. en jij kwam er ineens wel heel fel in, daarom ging ik er vanuit dat jij mijn laatste post niet had gelezen

maar ik relateer de leer van een religie niet aan oorlog. ik relateer wel de volgelingen van een religie aan de oorlog. maar dat is hoe ik het zie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:29

Een late reactie, maar ik zou op Wilders stemmen. En waarom? Omdat ALLE andere partijen er de afgelopen jaren voor gezorgt hebben dat Nederland ernstig is afgedaald. De ´gevestigde orde´ heeft er een enorme puinhoop van gemaakt. Ik weiger het om mijn stem uit te brengen op welke partij dan ook die bewezen heeft er een gegarandeerde puinhoop van te maken.
Voor Wilders geldt heel simpel: hij moet zich nog bewijzen. Mag hij die kans van mij hebben. Ik stem één keer op hem!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:32

maar nederland is de laatste jaren helemaal niet zo erg afgedaald. want bv de criminaliteit is verminderd, de immigratie is verminderd, de financiele crisis is nog redelijk onder controle gehouden etc etc.. toch allemaal wel goed?
(zo wat positief van mijn kant :+ )

Citaat:
Cohen hoeft geen wachtgeld
Uitgegeven: 6 april 2010 13:33
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 13:33

AMSTERDAM - Job Cohen wil geen wachtgeld ontvangen. De PvdA-lijsttrekker heeft als oud-burgemeester van Amsterdam recht op wachtgeld van de gemeente, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te willen maken.
Wel blijft hij vooralsnog in de ambtswoning aan de Herengracht wonen, meldt de gemeente.

Cohen is momenteel actief op zoek naar een andere woning. Met het college is afgesproken dat hij 'binnen een redelijke termijn' de ambtswoning zal verlaten.

Cohen betaalt een vergoeding voor het gebruik van het privégedeelte van het pand. Deze vergoeding is hoger dan wat hij betaalde toen hij burgemeester was.

© Novum

netjes van hem :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:37

jameyskatje schreef:
ja het was tegen jou bedoeld. omdat ik in de post boven jou water bij de wijn deed en met 4 woorden kwam. geld, macht, religie en racisme. ik deed water b ij de wijn en voerde een discussie.. en jij kwam er ineens wel heel fel in, daarom ging ik er vanuit dat jij mijn laatste post niet had gelezen

maar ik relateer de leer van een religie niet aan oorlog. ik relateer wel de volgelingen van een religie aan de oorlog. maar dat is hoe ik het zie.

Ik kwam er niet heel fel in hoor, ik zeg gewoon hoe ik het zie en wat ook feiten zijn. :)
Had jouw laatste post wel gelezen. :j

Het zijn natuurlijk ook de volgelingen van een religie die een oorlog beginnen. Als ieder mens zich normaal aan zijn geloof vasthoudt zonder poespas zou er misschien niet zoveel aan de hand zijn maar mensen willen dat andere mensen zich aan hun geloof vast gaan houden en dat zaait haat en oorlog...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:38

Jawel, dat is netjes, daar heb ik verleden week mijn applaus al voor gegeven. Maar dat zegt zo weinig verder hé. Hij kan en mag uiteraard niet van de ideeén van zijn partij afstappen. Dat is logisch, zo hoort het ook. En ik ben al die halfzachte prutsers meer dan zat.
Zolang Nederlanders zich onveilig voelen, er steeds meer mensen werkloos zijn, het onderwijs gewoon slecht is, de ziekenhuizen en verzorginshuizen overvol liggen en de files met de dag langer worden en het bijkomende feit dat je extra mag betalen om in de file te mogen staan zegt mij maar één ding: ze hebben allemaal gefaalt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:39

jameyskatje schreef:
maar nederland is de laatste jaren helemaal niet zo erg afgedaald. want bv de criminaliteit is verminderd, de immigratie is verminderd, de financiele crisis is nog redelijk onder controle gehouden etc etc.. toch allemaal wel goed?
(zo wat positief van mijn kant :+ )

Citaat:
Cohen hoeft geen wachtgeld
Uitgegeven: 6 april 2010 13:33
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 13:33

AMSTERDAM - Job Cohen wil geen wachtgeld ontvangen. De PvdA-lijsttrekker heeft als oud-burgemeester van Amsterdam recht op wachtgeld van de gemeente, maar heeft aangegeven hier geen gebruik van te willen maken.
Wel blijft hij vooralsnog in de ambtswoning aan de Herengracht wonen, meldt de gemeente.

Cohen is momenteel actief op zoek naar een andere woning. Met het college is afgesproken dat hij 'binnen een redelijke termijn' de ambtswoning zal verlaten.

Cohen betaalt een vergoeding voor het gebruik van het privégedeelte van het pand. Deze vergoeding is hoger dan wat hij betaalde toen hij burgemeester was.

© Novum

netjes van hem :)

Jaja, hij weet wel hoe hij het aan moet pakken... :)
Mijn stem wint hij er niet mee in ieder geval. ;)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:45

jameyskatje schreef:
iemand dat stukje gezien op de franse tv? waarin deelnemers iemand een stroomschock moesten geven om een geldbedrag te winnen? op dat moment gingen ze blindelings voor het geld en ze genoten van de macht en controle. ookal smeekte de man om hem te bevrijden, op zo'n moment zijn mensen niet meer barmhartig. (hij was natuurlijk een acteur, het was een test.)

Sorry maar dit heb totaal nix met het geloof te maken,maar puur om macht en geld.
Macht en geld staan ver buiten het geloof.Net als kernwapens,heb ook nix met het geloof te maken.
Het geloof zijn regels en wetten en als je die niet nakomt gaat desnoods je kop eraf.
Net zoiets als Eerwraak,heb ook met het geloof te maken.Zag v.d. week een docu hierover,sorry maar ik vind Eerwraak afschuwelijk.
Je zegt dat dit Offtopic is,oke is het miss. ook wel maar jij ging er ook over door dus mogen wij nu ook onze mening zeggen toch?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:51

dat bedoel ik ook gohya, het heeft niets met geloof te maken.
net zoals eerwraak trouwens, dat is cultureel, maar welk geloof onderwijst dat? geen geloof.

de discussie over de sgp, gaat dat werkeljk om geloof, of slechts om macht?

van dat offtopic zijn was een algemene mededeling hoor, op niemand gericht. je hoeft niet zo aanvallend te reageren ;)ik ben geen monster

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:53

[quote="jameyskatje"]dat bedoel ik ook gohya, het heeft niets met geloof te maken.
net zoals eerwraak trouwens, dat is cultureel, maar welk geloof onderwijst dat? geen geloof.

de discussie over de sgp, gaat dat werkeljk om geloof, of slechts om macht?

van dat offtopic zijn was een algemene mededeling hoor, op niemand gericht. je hoeft niet zo aanvallend te reageren ;)ik ben geen monster[/quote]

Nou,nou ik reageer helemaal niet aanvallend,ik weet ook wel dat je geen monster bent maar een mens.
Ik blijf toch netjes?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 11:59

je laatste zin kwam zo verwijtend over, maargoed, boeiend, dan heb ik het misschien verkeerd begrepen. ik probeerde weer terug te komen op geert en job. niet om deze disucssie af te kappen, maar we dwalen zover af

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:10

gohya schreef:
jameyskatje schreef:

Sorry maar dit heb totaal nix met het geloof te maken,maar puur om macht en geld.
Macht en geld staan ver buiten het geloof.Net als kernwapens,heb ook nix met het geloof te maken.
Het geloof zijn regels en wetten en als je die niet nakomt gaat desnoods je kop eraf.
Net zoiets als Eerwraak,heb ook met het geloof te maken.Zag v.d. week een docu hierover,sorry maar ik vind Eerwraak afschuwelijk.
Je zegt dat dit Offtopic is,oke is het miss. ook wel maar jij ging er ook over door dus mogen wij nu ook onze mening zeggen toch?

Denk je nou echt dat macht niks te maken "HEB" met het geloof?
De kerk wilde dus helemaal geen macht en geld? Laat me lachen.

Geloof is ook een cultuur en staat daar niet buiten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:11

Macht en geld hebben niks met het geloof te maken, maar wel alles met de kerk. Helaas. ;)

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:14

Ben wel erg benieuwd als wilders alles aanpakt..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:28

Ik ben het wel met jameyskatje eens. Niet alle oorlogen en conflicten gaan over het geloof alleen. Dan verward je de dieperliggende oorzaken en aanleidingen een beetje met elkaar. Natuurlijk zijn er geloofsoorlogen gevoerd. Maar er zijn vaak veel dieper liggende oorzaken en dan is het geloof vaak een soort de verantwoording. Ik doe nu toevallig een onderzoekje naar de beeldenstorm. Geen oorlog natuurlijk. Maar zelfs daarvan zou je kunnen zeggen dat er heel veel dieper liggende politieke en sociaal-economische redenen zijn die een hele grote rol spelen. Dat de religieuze conflicten slechts de aanleiding en verantwoording is dat er uiteindelijk een opstand volgt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:35

Waar begint het dan mee?