Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Je wordt gewoon afgestraft als je een studie volgt en hard werkt.
Only_Hellen schreef:Vjestagirl schreef:Je wordt gewoon afgestraft als je een studie volgt en hard werkt.
Dus eigenlijk bedoel je:"je wordt afgestraft als je een studie hebt gevolgd en vervolgens hard aan het werk gaat, en dus niet tijdens je studie. dat begreep ik nl uit je zin, en vandaar ook mijn vraag "hoezo dan".
Maar een vrouw die gestudeerd heeft, vervolgens een verantwoordelijke baan heeft en dan ook nog eens een kind krijgt, heeft wel weer recht op KB.
_sparta_ schreef:Waarom willen de ouders dan wel kinderbijslag hebben? Het is maar een klein rotbedrag, je kunt er bijna niets mee. En hebben hebben is niet netjes.![]()
Melanie5 schreef:Ik vind het onzin. Als je kinderen wil, betaal je er zelf maar voor.
Als mensen ineens werkeloos of invalide of wat dan ook worden, dan kan ik me voorstellen dat het welkom is. Maar de meeste mensen dienen zelf voor hun kroost te betalen, niet de belasting betaler, niet ik dus. Ik heb een hekel aan kinderen en wens dus ook niet voor andermans koters te betalen.
Vjestagirl schreef:Ik heb nooit gezegd dat mensen met een lager inkomen geen kinderen mogen nemen. Ik heb gezegd dat mensen die zelf hun kinderen niet kunnen onderhouden geen kinderen zouden moeten nemen.
Ik ken een koppel wat een zéér minimaal inkomen heeft (alle 2 ziek en grotendeels arbeids ongeschikt). Toch hebben ze een zoontje (jochie is nu n jaar of 4). Ze wonen anti-kraak, drinken idd aanmaak, hebben telefoons om gebeld te worden niet om te bellen, hebben geen auto, maar ze hebben altijd genoeg kleding en genoeg te eten, iedereen is welkom, er is daar altijd plaats op de vloer (geen eetkamertafel). Jochie ziet er keurig netjes uit, en is een genot om mee om te gaan. Prima toch. Ze vertelde me dat ze er voor t gozertje geboren werd niet eens bedacht hadden dat ze kbs zouden krijgen, ze hadden gekeken hoeveel ze nog konden missen per maand, wat ze vrij konden maken, en voila, daar is een gezin met zéér weinig inkomen wat zelf hun kind kan onderhouden...
maaikemuis schreef:Die gebruikte het voor ons, we reden er iig geen auto van! Wij gingen op 4 jarige leeftijd al in het andere dorp naar school (heerlijke tijd van de verzuiling). In die tijd liep de KB overigens cumulatief op, hoe meer kinderen hoe meer geld.
Mams geeft ook hard toe dat ze het niet echt nodig hadden om de maand door te komen met twee koters.
Toch vraag ik me dat wel eens af. Mijn moeder was na mijn geboorte fulltime huismoeder. Hoe deden mijn ouders dat toch op 1 salaris.
Rebeccaa schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb nooit gezegd dat mensen met een lager inkomen geen kinderen mogen nemen. Ik heb gezegd dat mensen die zelf hun kinderen niet kunnen onderhouden geen kinderen zouden moeten nemen.
Ik ken een koppel wat een zéér minimaal inkomen heeft (alle 2 ziek en grotendeels arbeids ongeschikt). Toch hebben ze een zoontje (jochie is nu n jaar of 4). Ze wonen anti-kraak, drinken idd aanmaak, hebben telefoons om gebeld te worden niet om te bellen, hebben geen auto, maar ze hebben altijd genoeg kleding en genoeg te eten, iedereen is welkom, er is daar altijd plaats op de vloer (geen eetkamertafel). Jochie ziet er keurig netjes uit, en is een genot om mee om te gaan. Prima toch. Ze vertelde me dat ze er voor t gozertje geboren werd niet eens bedacht hadden dat ze kbs zouden krijgen, ze hadden gekeken hoeveel ze nog konden missen per maand, wat ze vrij konden maken, en voila, daar is een gezin met zéér weinig inkomen wat zelf hun kind kan onderhouden...
Eigenlijk heb ik best wel te doen met zulke kinderen. Zo'n kind kan dan nooit eens op een sport gaan die het echt leuk vind, op een leuke vakantie of een leuk dagje uit met vrienden..
Mijn jeugd zou ik echt veel minder leuk gevonden hebben zonder al mijn vakantie's, sport en dagjes uit met vrienden/familie/ouders etc..
En op de vloer? Hebben ze daar geen bank/stoelen oid?