Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Yep........... Turken en Joeghoslaven zitten meer in het zwaardere segment, klopt als een bus![]()
De gevolgen zijn zwaarder....... alleen de pest is dat de gemiddelde burger er geen direct voelbare last van heeft
Citaat:Die hoor of zie je niet...... ja hoogstens als er weer eens ergens een afrekening is......
Citaat:het volk heeft geen direct voelbare overlast van hun........ maar wel van straatbendetjes die hun wijk onveilig maken.......
Citaat:Herkomstgroepering
Van alle in 2006 aangehouden verdachten is 63% autochtoon.2
Dit percentage is sinds 2000 ongeveer gelijk gebleven. Personen met een
Marokkaanse of Surinaamse herkomst vormen in absolute zin de grootste
groepen onder de allochtone verdachten. Wanneer het aantal verdachten
echter wordt gerelateerd aan de bevolkingsomvang van de betreffende
herkomstgroep van 12-79 jaar, blijken personen met een Antilliaanse/
Arubaanse herkomst het sterkst vertegenwoordigd te zijn (zie figuur
5.12). In 2006 zijn bijna 70 van elke 1.000 personen met een Antilliaanse/
Arubaanse herkomst op enig moment als verdachte aangehouden.
Dit aantal is iets gedaald ten opzichte van 2004; toen was het nog bijna 73.
Opgemerkt dient te worden dat deze cijfers niet zijn gewogen naar
geslacht, leeftijdsopbouw en generatie binnen de verschillende herkomst-
groeperingen.3 De bevolkingsopbouw van de allochtone herkomstgroeperingen
verschilt onderling en wijkt ook af van die van de autochtone
deelpopulatie. Zo zijn veel allochtone herkomstgroeperingen in
Nederland relatief jong in vergelijking met autochtonen (dit geldt zeker
voor de Antilliaanse/Arubaanse bevolking). Aangezien criminaliteit sterk
samenhangt met leeftijd en geslacht (zie figuren 5.8 en 5.9) verklaart dit
een deel van de verschillen tussen herkomst.
Heino schreef:Ik maak me er wel druk om, het houdt me werkelijk iedere dag bezig. Ik vind het zo jammer dat mensen niet denken in oplossingen maar in zo veel mogelijk haat richting elkaar kweken.
KiWiKo schreef:Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......
Ik zit niet te wachten op een Wilders als staatshoofd......... maar ik wil wel weten waarom zo een grote bevolkingsgroep denkt dat dit wel een oplossing is....... En alle wildersstemmers als sukkels bestempelen is het ook niet
Heino schreef:KiWiKo schreef:Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......
Ik zit niet te wachten op een Wilders als staatshoofd......... maar ik wil wel weten waarom zo een grote bevolkingsgroep denkt dat dit wel een oplossing is....... En alle wildersstemmers als sukkels bestempelen is het ook niet
Wat ik begrijp is dat veel PVV-stemmers op de PVV stemmen omdat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat begrijp ik absoluut. Wat ik dan weer niet begrijp (en waar ik ook maar geen antwoord op krijg, van niemand niet tot nu toe) is waarom men het dan niet eens met links zou proberen (behalve de non-argumenten als "die hebben de laatste jaren alleen maar geknuffeld" terwijl ze niet eens in de regering gezeten hebben) en waarom men aanpakken wil uitproberen die in andere landen ook niet werken. Plus, waarom gaat iedereen zomaar voorbij aan discriminatie? Waarom ontkent men dat Marrokanen het land uit willen zetten discriminatie is???
Maar misschien snap jij de PVV-stemmer wel en kan je me wijzer maken
Heino schreef:KiWiKo schreef:Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......
Wat ik begrijp is dat veel PVV-stemmers op de PVV stemmen omdat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat begrijp ik absoluut. Wat ik dan weer niet begrijp (en waar ik ook maar geen antwoord op krijg, van niemand niet tot nu toe) is waarom men het dan niet eens met links zou proberen (behalve de non-argumenten als "die hebben de laatste jaren alleen maar geknuffeld" terwijl ze niet eens in de regering gezeten hebben) en waarom men aanpakken wil uitproberen die in andere landen ook niet werken. Plus, waarom gaat iedereen zomaar voorbij aan discriminatie? Waarom ontkent men dat Marrokanen het land uit willen zetten discriminatie is???
Maar misschien snap jij de PVV-stemmer wel en kan je me wijzer maken
Heino schreef:Nee links als in D66, GroenLinks en SP