PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:11

bah, onrein vlees, maakt niet uit Heino we moeten ons er niet te druk om maken, er zijn belangrijkere dingen, misschien beter een huiskamertopic starten, of nee, ik ga geloof ik maar eens even 36 pagina's teruglezen, misschien begrijp ik het dan eindelijk eens.

RoodZonnetje

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:13

Ik maak me er wel druk om, het houdt me werkelijk iedere dag bezig. Ik vind het zo jammer dat mensen niet denken in oplossingen maar in zo veel mogelijk haat richting elkaar kweken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:21

KiWiKo schreef:
Yep........... Turken en Joeghoslaven zitten meer in het zwaardere segment, klopt als een bus :) :) De gevolgen zijn zwaarder....... alleen de pest is dat de gemiddelde burger er geen direct voelbare last van heeft :)

Maar dat is het toch juist een illustratie dat de beeldvorming niet veel met de werkelijkheid te maken heeft?

Citaat:
Die hoor of zie je niet...... ja hoogstens als er weer eens ergens een afrekening is......

En dus? Om mijn eigenste wijkje als voorbeeld te nemen... dat wordt onleefbaar geacht. Maar het opmerkelijke is dat daarbij WEL de scheldpartijen worden genoemd, maar niet de meerdere schietpartijen, die verder helemaal niet met de straatbendes te maken hadden. (Daarvan was 1 afrekening in het criminele circuit, 1 familiedrama-achtige situatie en 1 achtervolging van mensen die hier helemaal niets te maken hadden en het gewoon toevallig op een kruispunt hier tot een treffen kwam.)

Maar als ik moet zeggen wat ik meer bedreigend vind, een schietpartij of een groep scheldende jongeren, dan weet ik het wel!

Wat mij betreft vind ik dat er ook nog wel wat winst te boeken valt op terugdringen van wapenhandel. En de georganiseerde misdaad steelt auto's - ook niet leuk. Die drugs, die voor een groot deel rotzooi veroorzaken (berovingen en dergelijke), die komen hier natuurlijk niet zomaar.

Citaat:
het volk heeft geen direct voelbare overlast van hun........ maar wel van straatbendetjes die hun wijk onveilig maken.......

Dat lijkt me dus, opnieuw, een kwestie van te weinig inzicht en te weinig willen zien wat er speelt en hoe je dat het efficientst kunt aanpakken. Te veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:21

gaat dit topic niet over de hoofddoek?? daar heb ik namelijk meer kennis over :P

ik had al eerder gereageerd. criminaliteit moet gewoon hard aangepakt worden!! absoluut, welke origine of religie dan ook. zwaardere straffen.

geloof me, ik baal ook van de KMetjes op straat hoor. ookal heb ik persoonlijk geen last van ze. ik zie gewoon hoe zij het verpesten voor anderen. jongeren die WEL wat van hun leven willen maken en die NIET overal tegenaan willen schoppen. ik zie hoe ze andere marokkanen een slechte naam geven. hoe ze hele wijken een slechte naam geven. hoe ze moslims een slechte naam geven.. dat is gewoon zuur.

enkel zie ik het verband met hoofdoeken dus niet..

ik vind het ook zo jammer dat dit soort discussies alleen maar meer verdeeldheid schept. was dat nou femke halsema? die daar vorige week op tv een leuke opmerking over maakte?
iets over 'je zit op een verjaardag en mensen overtreffen elkaar steeds meer in hun mening tot het uiteindelijk nergens meer over gaat.. weet niet meer hoe ze het beschreef, maar ik begrijp wat ze bedoeld.

mensen hebben een mening.. gaan elkaar aan zitten wakkeren, die mening wordt extremer en extremer.. ondertussen is de hele essentie zoek en wat men overhoud is 1 grote verdeeldheid en meeblatende mensen.

ik vind het ook erg jammer hoeveel mensen lopen te roepen en doen over de islam, soort wildersstyle, lekker imposant, maar dan verwijs ik graag door naar het filmpje in mijn onderschrift:). wat ik hier allemaal niet lees... jullie willen (bij wijze van spreken) mij, als moslima, hulp aanbieden die ik niet nodig heb. moslimvrouwen zijn onderdrukt, niet gelijkwaardig en blabla..

en wie krijgt de schuld? de islam.. waar ik zoveel van hou. of de mannen, terwijl ik er vele ken die ontzettend goed voor hun vrouw zijn, zorgen, liefhebben.. of cultuur; en dat is een punt. dat herken ik ook, misvormende culturen gemixed met een zogenaamde islam nu wonend in het westen.. tja....

maarja, wat ik soms op bokt lees,... voor mij is dat echt niet leuk, omdat het voor mij enkel iets moois is en ik weet, uit ervaring, dat wanneer je de islam goed praktiseerd het alles behalve negatief is. ik heb ervoor gekozen, ik heb er dingen voor opgegeven, ik sta ervoor.. ik krijg dagelijks genoeg 'kots' over me heen van mijn 'eigen volk', de hollanders..
maar ik hou van de islam, dus uiteraard verdedig ik het graag.

maargoed, veel gepraat, wat me dwars zit is de verdeeldheid.

islamieten worden (uit zelfverdediging?) enkel meer praktiserend of feller of gefrustreerder. niet-islamieten krijgen steeds extremere meningen over de moslims of/en islam. en wanneer dialoog niet meer mogelijk is............. vul zelf maar in.

maargoed, het is 1 tegen 100.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:23

Dossier van CBS over criminaliteit in 2009

Citaat:
Herkomstgroepering
Van alle in 2006 aangehouden verdachten is 63% autochtoon.2
Dit percentage is sinds 2000 ongeveer gelijk gebleven. Personen met een
Marokkaanse of Surinaamse herkomst vormen in absolute zin de grootste
groepen onder de allochtone verdachten. Wanneer het aantal verdachten
echter wordt gerelateerd aan de bevolkingsomvang van de betreffende
herkomstgroep van 12-79 jaar, blijken personen met een Antilliaanse/
Arubaanse herkomst het sterkst vertegenwoordigd te zijn (zie figuur
5.12). In 2006 zijn bijna 70 van elke 1.000 personen met een Antilliaanse/
Arubaanse herkomst op enig moment als verdachte aangehouden.
Dit aantal is iets gedaald ten opzichte van 2004; toen was het nog bijna 73.
Opgemerkt dient te worden dat deze cijfers niet zijn gewogen naar
geslacht, leeftijdsopbouw en generatie binnen de verschillende herkomst-
groeperingen.3 De bevolkingsopbouw van de allochtone herkomstgroeperingen
verschilt onderling en wijkt ook af van die van de autochtone
deelpopulatie. Zo zijn veel allochtone herkomstgroeperingen in
Nederland relatief jong in vergelijking met autochtonen (dit geldt zeker
voor de Antilliaanse/Arubaanse bevolking). Aangezien criminaliteit sterk
samenhangt met leeftijd en geslacht (zie figuren 5.8 en 5.9) verklaart dit
een deel van de verschillen tussen herkomst.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:23

Heino schreef:
Ik maak me er wel druk om, het houdt me werkelijk iedere dag bezig. Ik vind het zo jammer dat mensen niet denken in oplossingen maar in zo veel mogelijk haat richting elkaar kweken.

Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......

Ik zit niet te wachten op een Wilders als staatshoofd......... maar ik wil wel weten waarom zo een grote bevolkingsgroep denkt dat dit wel een oplossing is....... En alle wildersstemmers als sukkels bestempelen is het ook niet

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:24

Nee hoor, blijf alsjeblieft je mening geven natuurlijk heeft dat wel zin

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:25

Jameyskatje: oorspronkelijk ging het over hoofddoeken ja :P
Ik ken de Islam ook als een mooi geloof en herken vrij weinig terug van velen die zich Moslim noemen. Dat zijn geen Moslims in mijn ogen, maar misbruikers van hun zogenaamde religie.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:26

piezze schreef:
Nee hoor (jameyskatje), blijf alsjeblieft je mening geven natuurlijk heeft dat wel zin

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:26

huh, wat heb ik nou weer gedaan, 2x hetzelfde bericht?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:28

KiWiKo schreef:
Ik maak me er ook druk om........... maar de enige manier om dit "kwaad" tegen te gaan is je te verdiepen in de belevingswereld of denkwijze van de mensen die op Wilders gaan stemmen straks....... WETEN wat daar tikt, is de enige weg tot het uit de weg halen van Wilders.......

Ik zit niet te wachten op een Wilders als staatshoofd......... maar ik wil wel weten waarom zo een grote bevolkingsgroep denkt dat dit wel een oplossing is....... En alle wildersstemmers als sukkels bestempelen is het ook niet

Wat ik begrijp is dat veel PVV-stemmers op de PVV stemmen omdat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat begrijp ik absoluut. Wat ik dan weer niet begrijp (en waar ik ook maar geen antwoord op krijg, van niemand niet tot nu toe) is waarom men het dan niet eens met links zou proberen (behalve de non-argumenten als "die hebben de laatste jaren alleen maar geknuffeld" terwijl ze niet eens in de regering gezeten hebben) en waarom men aanpakken wil uitproberen die in andere landen ook niet werken. Plus, waarom gaat iedereen zomaar voorbij aan discriminatie? Waarom ontkent men dat Marrokanen het land uit willen zetten discriminatie is???

Maar misschien snap jij de PVV-stemmer wel en kan je me wijzer maken :P

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:28

oo.. ik ben het boek aan het lezen van geert. kies voor vrijheid. maar ik heb m uiteraard niet betaald :P dat ging me dan weer tever

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:29

Wilders heeft eigenlijk de hoofddoeken een soort symbool gemaakt, een groot onderdeel in de verkiezingsstrijd, terwijl dit aan de reacties te lezen een onbelangrijk punt is, wat ik wel zie, ik ben al tot pagina 3 van dit forum dat de burka wel als storend wordt ervaren. Waarom een burka niet mogen dragen en een hoofddoek wel dan? Wij mochten op school ook niet met een pet of muts op in de klas.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:31

En wordt je wijzer van dat boek, wordt zijn denkwijze begrijpelijker voor je?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:31

Ik denk dat ik wel tegen de burka ben (vind het een lastig onderwerp) omdat dit de communicatie zoals wij die gewend zijn belemmert. Maar een hoofddoekje? Geen problemen mee, een pet in de klas ook niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:32

omdat een burka het gezicht niet toont zoals een bivakmuts. maar over de burka is ook een zeer uitgebreid topic, mocht je uitgelezen zijn op deze

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:33

nee heb pas 2 pagina's gelezen.. maar dat is wel mijn doel. Zoals malcolm X de taal van de blanke bestudeerde dmv een woordenboek wil ik de denkwijze van deze blondestoot begrijpen en aangezien hij het boek zelf heeft geschreven lijkt het me een betrouwbare bron.. alhoewel, wilders is inmiddels wel wat extremer geworden, dus misschien niet helemaal recent meer

update

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:35

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

Wat ik begrijp is dat veel PVV-stemmers op de PVV stemmen omdat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat begrijp ik absoluut. Wat ik dan weer niet begrijp (en waar ik ook maar geen antwoord op krijg, van niemand niet tot nu toe) is waarom men het dan niet eens met links zou proberen (behalve de non-argumenten als "die hebben de laatste jaren alleen maar geknuffeld" terwijl ze niet eens in de regering gezeten hebben) en waarom men aanpakken wil uitproberen die in andere landen ook niet werken. Plus, waarom gaat iedereen zomaar voorbij aan discriminatie? Waarom ontkent men dat Marrokanen het land uit willen zetten discriminatie is???

Als jij met "links" bedoeld de PvdA dan begrijp ik wel dat hele volksstammen van hun balen en zij slecht scoren in de publieke opinie. Door hun actie is het huidige kabinet gevallen door het terugtrekken van de militairen en het feitelijk weer aan het lot overlaten van de afghanen. Deze actie verdient m.i. niet de schoonheidsprijs. Dan hadden we meteen niet naar afghanistan moeten gaan. Nu zijn de gesneuvelde nederlandse militairen ook nog voor niets gesneuveld.
Ik vind niet dat ze beloond moeten worden voor deze actie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:37

Nee links als in D66, GroenLinks en SP :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:39

Met het uitzetten van welke crimineel dan ook, van welke afkomst dan ook heb ik geen enkel probleem, ik vraag me wel af waar je ze uit moet zetten, niemand wil toch criminelen? Waarom zou dat discriminatie zijn. Je zet ze niet uit omdat ze buitenlander zijn, je zet ze uit omdat ze crimineel zijn. Je geeft ze als het ware terug aan het land van herkomst maar het is natuurlijk vette onzin want een in Nederland geboren of opgegroeide crimineel hebben we hier zelf gekweekt dus zullen we het hier ook wel op moeten lossen. BEter is misschien om veelplegers permanent op te sluiten maar ja de kosten zullen de pan wel uitrijzen dan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:39

haha grappig bij de wereld draait door. bos zei tegen wilders 'de dag van vandaag zijn er moslimburgemeesters in nederland die homo's trouwen en khatolieken die ze in de kerk weigeren ' (zoiets)..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:40

Heino schreef:
KiWiKo schreef:

He, ik ben nog steeds zoekenden :D :D :D

Criminaliteitscijfers snap ik....... snap ook de knuffelcultuur afschaffen......... (let wel ik snap hun denkwijzen in deze, ik zeg niet dat het MIJN mening is :D )

en de wilders stemmers vinden niet dat ze discrimineren, en die zien niet in waarom het uitzetten van criminelen allochtonen niet zou moeten kunnen...... en ik wil weten waarom ze dat niet zo zien.....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:40

@piezze: dta is een kwestie van paspoorten. dubbele paspoorten afschaffen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:41

Heino schreef:
Nee links als in D66, GroenLinks en SP :)

Ja niets op tegen als ze goede standpunten hebben, maar daar moet ik me nog wel even in verdiepen. Maar heeft in het verleden met linkse kabinetten veel verandering gebracht eigenlijk (vraag ik me even af?)

DAt is denk ik het succes van Wilders, hij heeft iets compleet nieuws als je naar het verleden kijkt. De mensen willen verandering en hij lijkt het te kunnen bieden. (IK ZEG LIJKT HE, voordat het weer verkeerd opgevat wordt en ik hier weer te boek sta als racist / discriminator)
Laatst bijgewerkt door piezze op 01-03-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:43

jameyskatje schreef:
@piezze: dta is een kwestie van paspoorten. dubbele paspoorten afschaffen.

Ja dan zijn het gewone kaaskoppen met een tintje en dan mogen we ze gewoon houden, hihihi.