[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:32

Adil18 schreef:
Hoezo discriminatie, de keus licht in eerste instantie bij de allochtoon zelf. Wanneer hij niet integreerd maakt hij zich daarmee vatbaar voor een andere behandeling, in mijn ogen dan.
Discriminatie omdat een niet-westerse allochtoon strenger gestraft wordt dan een autochtoon. Discriminatie = ongelijke behandeling. Lijkt me dat dat toch echt gebeurt bij Wilders.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:36

Heino schreef:
Adil18 schreef:
Hoezo discriminatie, de keus licht in eerste instantie bij de allochtoon zelf. Wanneer hij niet integreerd maakt hij zich daarmee vatbaar voor een andere behandeling, in mijn ogen dan.
Discriminatie omdat een niet-westerse allochtoon strenger gestraft wordt dan een autochtoon. Discriminatie = ongelijke behandeling. Lijkt me dat dat toch echt gebeurt bij Wilders.

Ongelooflijk!!!
Ongelijke behandeling?
Iedere crimineel wordt in land van herkomst gestraft.
Ongelijke behandeling? >;)

Dicriminatie?
Laatst bijgewerkt door doei op 26-02-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:37

werken moet de norm zijn, ook als je een uitkering hebt. Dus of de taal leren, of voor mijn part te stoep vegen of whatever. Ongeacht de afkomst.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:39

Alves schreef:
Ongelovelijk!!!
Ongelijke behandeling?
Iedere crimineel wordt in land van herkomst gestraft.
Ongelijke behandeling? >;)

Dicriminatie?

Ongelofelijk dat jij niet inziet dat wanneer je verschillende groepen verschillende behandelingen gaat geven dat er dan sprake is van discriminatie...

Overigens vind ik ook dat men de taal moet leren. Maar eerst taal leren en dan uitkering wordt praktisch lastig. Want hoe kan je een cursus Nederlands volgen wanneer je geen eens geld hebt om je zelf te onderhouden? Wanneer je nog steeds minder kans op een baan hebt dan een autochtoon???
Ik vind wel dat folders van de gemeente etc. enkel in het Nederlands en Engels verkrijgbaar moeten zijn om zo het leren van de Nederlandse taal te stimuleren.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:45

"Ongelofelijk dat jij niet inziet dat wanneer je verschillende groepen verschillende behandelingen gaat geven dat er dan sprake is van discriminatie..."

Dus verbod op alcohol onder de 16 jaar, is dan ook discriminatie?
En het niet meer mogen roken in horeca gelegenheden?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:48

Alves schreef:
"Ongelofelijk dat jij niet inziet dat wanneer je verschillende groepen verschillende behandelingen gaat geven dat er dan sprake is van discriminatie..."

Dus verbod op alcohol onder de 16 jaar, is dan ook discriminatie?
En het niet meer mogen roken in horeca gelegenheden?

Is dit een serieuze vraag?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:49

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:54

Ik heb het gelezen.
En nee het is geen serieuze vraag.

Niks discriminerends aan!
"Iedere crimineel wordt in land van herkomst gestraft"

Maar wat is volgens jullie dan de goede oplossing?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:56

Alves schreef:
"Iedere crimineel wordt in land van herkomst gestraft"

Maar wat is volgens jullie dan de goede oplossing?

Het overgrote deel van de niet-westerse allochtonen is hier geboren... Los daarvan, iemand het land uitschoppen is geen gelijkwaardige straf aan in Nederland gevangen genomen worden.

En sorry, maar ik ga niet wéér mijn oplossingen vertellen. Ik blijf mezelf niet herhalen. Lees het topic toch eens volledig voor je je ergens mee gaat bemoeien. Nu zal dit vast wel weer tegen me gebruikt worden (want dit zal wel betekenen dat ik mijn standpunten niet verdedig) maar dat moet dan maar.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:12

@ Heino, ik ben dit tegengekomen in dit topic
"Ik begin jou nu wel een beetje dom te vinden Sparta. En dat heeft helemaal niets mee te maken met je politieke voorkeur maar om het feit dat je je compleet niet ingelezen hebt in bepaalde zaken, bijvoorbeeld de kosten van een dagje gevangenis tov de kosten van een dag bijstand. Evenals dat je geen idee hebt hoe mensen leren en hoe je mensen weer op het rechte pad zet zodat je er uiteindelijk iets aan hebt (ipv er alleen maar naar de kijken tussen de tralies door)."

Je idee is helder.
In mijn ogen kan zoiets ook een hele goedkope oplossing zijn! Laat een paar criminelen vrij, ze vermoorden er een paar, nabestaanden kunnen een grafsteen of urn aanschaffen. Meteen het ruimte gebrek in Nederland opgelost!
Als dit de toekomst van de komende 4 jaar gaat worden, begin ik een crematorium!

Met wat is volgens jullie dan de goede oplossing, doelde ik niet alleen op Heino...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:31

Alves schreef:
Met wat is volgens jullie dan de goede oplossing, doelde ik niet alleen op Heino...

Ook anderen hebben hun oplossingen al lang en breed voorgesteld. Maar daar wordt overheen gelezen of simpelweg niet op in gegaan lijkt het wel. Evenals weerleggingen van argumenten voor de PVV, die worden ook genegeerd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:42

Op mijn stukje dat je nu al moet werken voor een uitkering en dat je nu al niet zomaar binnen kan komen en een uitkering kan krijgen wordt ook niet gereageerd ;(

En ja, Wilders discrimineert. Als katholieken en joden wel hun geloof mogen uiten in hoofddeksels en moslims niet dan is daar echt niks anders van te maken dan discriminatie.

En dat alle 16 jarigen niet mogen drinken is heel wat anders, als je dat verschil niet weet dan begin ik ernstig te twijfelen aan het geschiedenisonderwijs van vandaag de dag.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:43

Ik lees dit topic al constant mee en bij.
En ik heb noch iets relevants qua argumenten tegen Wilders gevonden
noch een goed onderbouwde oplossing waar ik zelf in geloof.

Vandaar dat ik PVV stem.
Ik zie geen betere oplossingen als dat de PVV voorsteldt, er wordt geen milde binnenweg door de partijen geboden, dan is de keuze voor mij zonder te twijfelen gemaakt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:44

Oh jouw stukje was gewoon kloppend Waves ;) Vandaar dat ik niet reageerde.

En ja, Wilders discrimineert. Op vrijheid van godsdienst bijvoorbeeld. En op 'land van herkomst' waardoor sommige Nederlanders die hier geboren zijn meer equel zijn dan anderen.

16 jaar niet mogen drinken: geldt voor ALLE 16 jarigen. Dat is weer geen discriminatie. Net als ALLE rokers niet mogen roken in de kroeg.
Laatst bijgewerkt door Anya op 26-02-10 19:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:46

Gelukkig hebben we artikel 1 van de Grondwet nog, die zie ik ook niet zo snel gewijzigd. Mocht dat wel gebeuren dan hebben we gelukkig nog internationaalrechtelijke opties :).
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 26-02-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:47

Alves schreef:

Kijk da's al wat anders dan zeggen dat andere partijen niet verdedigd worden...
Dat het niet jouw oplossingen zijn, prima. Maar dan ben ik wel benieuwd naar tegenargumenten tegen de andere voorgestelde oplossingen (dus niet die van de PVV maar van andere partijen)

Dat je niets relevants aan argumenten tegen de PVV gevonden hebt vind ik oprecht erg verbazingwekkend en het maakt me ook verdrietig. Verdrietig om het gegeven dat je discriminatie blijkbaar goedkeurt.

Anya

Alves schreef:
.

Ik heb er heel veel gevonden: die allemaal neerkomen op: het is niet wettig wat hij voorstelt.
Die paar ambtenaren die hij wil overhouden zijn alleen nog maar bezig met de terechte rechtszaken die worden aangespannen in het kader van gelijke behandeling, schending van de grondwet en de internationale verdragen die Nederland mede heeft ondertekend. Want het mag gewoon niet wat hij wil. ;)

Geeft niet hoor, zolang hij zich daarmee bezig houdt kunnen al die andere rare dingen die hij voorstelt tenminste niet doorgevoerd worden :P
Laatst bijgewerkt door Anya op 26-02-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

"16 jaar niet mogen drinken: geldt voor ALLE 16 jarigen. Dat is weer geen discriminatie. Net als ALLE rokers mogen niet roken in de kroeg"
:x

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:48

Alves schreef:
"16 jaar niet mogen drinken: geldt voor ALLE 16 jarigen. Dat is weer geen discriminatie. Net als ALLE rokers mogen niet roken in de kroeg"

Volgens mij begrijp je het begrip discriminatie toch niet zo goed.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:49

oh jeetje typfout.. daar heb je me te pakken Alves :j
Mijn hele argumentatie naar de knoppen wegens een typfout ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:50

Alves schreef:

Vandaar dat ik PVV stem.
Ik zie geen betere oplossingen als dat de PVV voorsteldt, er wordt geen milde binnenweg door de partijen geboden, dan is de keuze voor mij zonder te twijfelen gemaakt.

En het feit dat hij discrimineert zie je niet als een dealbreaker? Al had hij de beste oplossingen van de wereld voor de economie etc. maar mensen op afkomst en religie minder rechten geven dan anderen? Nee, dat gaat er voor mij nooit in.

En ik sta stomverbaasd dat racisme blijkbaar acceptabel is tegenwoordig. Ik moet echt moeite doen om niet te verwijzen naar 60 jaar geleden. Oeps, nou heb ik het toch gedaan :o

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:51

Alves schreef:
voorsteldt.

maar gelukkig maak jij die ook.
Staan we quite :P }>

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:51

Anya schreef:
oh jeetje typfout.. daar heb je me te pakken Alves :j
Mijn hele argumentatie naar de knoppen wegens een typfout ;)

Terecht! }:)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:52

Heino schreef:
Alves schreef:

Volgens mij begrijp je het begrip discriminatie toch niet zo goed.

Nou zo bedoelde ik het niet.
Wilde dus invullen ALLE allochtonen...
Maar dat is wel kort door de bocht van mezelf, want we zijn immers allemaal mensen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:55

Maar ga je nu uitleggen wat er mis is met langetermijnoplossingen zoals preventie, rehabilitatie en dergelijke, Alves?
En wat er goed is aan discriminatie??
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 26-02-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt