Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:55

nobel1 schreef:
anshrop schreef:
Moet je toch even een stukkie terug lezen denk ik.
Het gaat niet om het kledingstuk, het gaat om waar dit kleding stuk voor staat.
Een groep mensen die een bepaald geloof aanhangen, waarvan de invloed te groot gaat worden op huidige regels en rechten van de samenleving, vormt een gevaar voor die zelfde rechten en regels.
Zelfs in Amerika is een aantal jaar geleden gebed in publieke scholen verboden, om alle leerlingen gelijke rechten te geven. Een zeer gelovig volk, dus met veel protest, maar separation of church and state is daar vast gelegd in de grondwet.

Schrik niet, maar scheiding van kerk en staat is bij ons ook in het wetboek vastgelegd ;-)

wetboek is niet zelfde als grondwet!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:59

jameyskatje schreef:
laten we realistisch blijven. sharia komt hier sowieso niet. nergens ter wereld bestaat dit rechtssysteem nog, laat staan in nederland.

Uhhhmmmm, niet geheel correct volgens wikipedia:
Landen waar sharia wordt toegepast

Landen met shariawetgeving wereldwijd Momenteel bestaan er in zo'n 50 verschillende landen evenzovele interpretaties van sharia, die deels rechtskracht hebben.

De meeste landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika kennen een duaal rechtssysteem met religieuze en seculiere rechtbanken. Welk systeem wordt toegepast kan afhangen van de aard van de zaak, en/of van de religie van de betrokkene(n). De religieuze rechtbanken behandelen voornamelijk familie- en erfrechtszaken. De hadd-misdrijven vallen in de meeste gevallen onder het seculiere recht, dat vaak gebaseerd is op de rechtsstelsels van de voormalige koloniale overheersers. Alleen in Iran en Saoedi-Arabië geldt integraal een vorm van sharia en worden hadd-straffen opgelegd. Daarnaast gelden in veel landen nog verschillende vormen van gewoonterecht (oerf of adat).

Jesser

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:07

Mmmm Jameyskatje had twee keer expliciet op je gereageerd en je mening gevraagd, ben bang dat je erover heen gelezen hebt..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:18

sorry dan heb ik er inderdaad overheen gelezen. of misschien heb ik die vraag al zovaak beantwoord op bokt. kan je het nogmaals herhalen?

nee hoior. sharia bestaat niet. er bestaan wel landen die bepaalde dingen geinspireerd op de sharia toepassen, gemixt met andere invloeden van rechtssystemen. mede doordat het weste zich overal al heeft geinfiltreerd. en dan nog, het is appels met peren vergelijken. de echte sharia bestaat niet, 100%

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:40

Jesser schreef:
jameyskatje schreef:
en ja hoor. de discussie begint weet bij pagina 1.. als jullie nou eerst alle 33 pagina's lezen.. misschien kan je nog iets bedenken dat nog niet gezegd is in dit topic, ben namelijk benieuwd. aangezien de geschiedenis zich weer eens herhaald

@Jameyskatje, ik heb nooit gezegd dat ik tegen een hoofddoek ben.. Ik ben ook niet tegen religie. Of dat christen of Islam of Boedda of wat dan ook is..
Ik ben tegen onderdrukking van een vrouw door middel van geloof.. Geloof wordt gebruikt als pressiemiddel om te onderdrukken..
Ik heb ook aan moslim vrouwen gevraagd hoe het nu zat.. Als ik dingen zie of lees ga ik er niet helemaal klakkeloos vanuit dat alles waar is.. Wil het ook graag uit de mond van weten..

Katholieke kerk heeft bv meest grove leugens verspreid voor eeuwenlang om mensen aan zich te binden door angst..
Maar ook in naam van de Islam gebeurt het..

Daar waar mensen komen en lezen interpreteren zij het zoals ze het vanuit hun eigen Ego willen interpreteren, incl. met machtsmisbruik.

Ik probeer niet iedereen over een kam te halen. Want ik geloof zeker dat er goede priesters zijn, en goede imans.. met hart voor hun zaak.

Ik heb geen geloof in Kerk of Islam.. Ik heb geloof in mijzelf.
Echter ik leef zoals de regels van beide geloven..
Respecteerd uzelf zoals u u naaste respecteerd, ga niet vreemd, drink zeer zelden, gebruik geen drugs probeer voor mijn gezin te zorgen.. En daar waar ik kan sta ik klaar voor mijn naasten..

Ik probeer dat diepe innerlijke in mij bewust te zijn voor mijn omgeving en wat er gebeurt in de wereld.

Lees bv regematig onderwerpen op een marokkans forum, waarom, gewoon benieuwd hoe die mensen over allerlei onderwerpen denken. Interesse om het zo te stellen.

Ik ben het absoluut met je eens wat betreft de gedwonge prostitutie en algemene verloedering.. Ook een nalatenschap van onze eigen tollerantie.. Dat daar grenzen aan gesteld mogen worden, helemaal mee eens..

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een vrouw in een burka niet kan. Het is minderwaardig en onderdrukking.. Of die vrouw het er nu mee eens is of niet.. (ik vind het misdadig)
Er zijn landen waar vrouwen echt verplicht zijn om ze te dragen, en dan heb ik het niet over een aantal vrouwen.. of een paar duizend.. nee miljoenen vrouwen die niet van die vrijheid kunnen genieten die jij en ik hebben.. OF dat nu door Geloof of Cultuur komt.. (net zoals besnijdenis)

Dat maakt dan toch niet uit? Het gebeurt en dat stoot me tegen de borst..
Als er dan gevraagd wordt aan mij, vind je het kunnen een Burka, dan zeg ik NEE, dat zou niet mogen, zeker niet hier in Nederland, waar vrouwen gelijke rechten en plichten kennen als mannen.
Dat is namelijk een van de pijlen van de wetgeving, gelijke rechten en plichten....

Rijst me trouwens gelijk een andere vraag...

Waarom hebben mannen niet een hoofdoek? Waarom zou alleen een vrouw aanstootgevend kunnen zijn om te verleiden? Waarom hoeven mannen hun haar niet te verbergen of hun lijf?? Wat is dan het verschil tussen man en vrouw daarin???

@ Jameyskatje
Deze had ik gistermorgen gevraagd....

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:41

Jesser schreef:
Pff dat is echt niet vanwege alleen het geloof of zo...

er zijn een aantal mensen die denken dat ze op internet kunnen neerzetten wat ze willen, en doen dat bijzonder horkerig.. Totaal respectloos voor welk onderdeel ook.. dus is niet alleen vanwege een geloof..

Maar ik had je een heel andwoord terug geschreven en ben wel benieuwd naar jouw mening hierop..

Ik vind dit een prachtig onderwerp om te discussieren en om meningen te delen en te uiten..
(ps moet wel zo weg dus kan vanavond weer reageren)

Ohh kan het niet laten..

Jullie.... kijk en daar begint het al Jamyskatje... jullie en wij..

Maar is er geen jullie en wij.. Wij zijn mens.. wij zijn een.. dat is waar ik meer in geloof.. Wij zijn uniek als mens en toch zo gelijk.. Het geloof, het constitutionele geloof zorgt ervoor dat die scheiding ontstaat.. Het zorgt voor verdeelheid..

En hierop ontstaan weer die oorlogen en machtsmisbruiken.. Echt, jij bent niet anders dan ik. Echter om te kunnen geloven heb je een geloof nodig, voor je gevoel..

En deze had ik kort erna geschreven..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:12

maar die vraag had ik toch beantwoord? dat mannen gewoon anders ingesteld zijn. visueler, seksueler, de wetenschap bewijst dat.

ik ben helaas nu op mijn werk, kan er niet heel diep op in gaan, maar er is veel over te vinden..

ja jullie/wij, in die fout valt iedereen wel eens. zo bedoel ik het ook niet. ik praat ook niet graag op die manier, ik praat niet eens vaak over 'ons' als moslims, want onderling verschillen we zoveel.

en over dat marokkaanse forum. ik ben bang dat ik weet welke je bedoeld. als ik 1 forum op internet haat is die het wel. ik weet precies wat voor type mensen daar op zitten... ik moet zeggen, ik erger me er dood aan!! en vrijwel niets wat over de islam beschreven staat daar is betrouwbaar.

ik zou je graag het volgende forum willen aanraden. waarom? omdat hier moslims zitten met kennis en van allerlei afkomsten. de informatie is vele vele malen betrouwbaarder hoor. zwarte schapen heb je overal, maar op dat ene m.nl zit het er echt vol mee.

www.ontdekislam.nl/forum

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:54

jameyskatje schreef:
sorry dan heb ik er inderdaad overheen gelezen. of misschien heb ik die vraag al zovaak beantwoord op bokt. kan je het nogmaals herhalen?

nee hoior. sharia bestaat niet. er bestaan wel landen die bepaalde dingen geinspireerd op de sharia toepassen, gemixt met andere invloeden van rechtssystemen. mede doordat het weste zich overal al heeft geinfiltreerd. en dan nog, het is appels met peren vergelijken. de echte sharia bestaat niet, 100%

Landen waar shariawetgeving op nationaal niveau (met uitzondering van Iran en Saoedi-Arabië in combinatie met gewoonterecht) van kracht is:

Afghanistan, Iran, Jemen, Jordanië, Saoedi-Arabië, de Indonesische autonome provincie Atjeh

In deze landen wordt de sharia wel degelijk toegepast, ik denk dat jij beetje probeert het effect hiervan te minimaliseren, voor je zelf te verstoppen, het minder erg te maken, maar dit gebeurt wel degelijk in deze landen. Als je Sharia googled krijg je het ene na het ander nare beeld en afschuwelijke foto's en verhalen te zien, van dingen die wel degelijk nu gebeuren in deze landen. Jouw plaatje van de islam is sterk gekleurd door je beleving van die godsdienst hier in een vrij en democratisch land. Jij krijgt mooie verhaaltjes voor geschoteld om de hele islam maaltijd wat smakelijker te maken, nare vehalen en wrede waarheden probeer je te ontkrachten. Struisvogel politiek. Heel veel mensen zijn dagelijk zeer druk jouw rechten en veiligheid in dit land te beschermen tegen de verzinsels van mensen die jouw geloof aanhangen, leggen daarbij hun eigen leven in de waagschaal, de helft van nare dingen die deze mensen verzinnen, waar gelukkig een stokje voor gestoken wordt, komt nooit in het nieuws vanwege nationale veiligeheid. Maar er wordt niet voor niks gezegd over geloof valt niet te twisten, dat doen we dus maar niet dan. Wel een saillant detail, een pastoor in reusel wilde niet de hosti geven aan een prins carnaval omdat deze homoseksueel was, een imam in eindhoven riep onlangs op homo's van de hoogste toren te gooien, en daar beste meid, ligt het verschil.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:49

Als ik het dan goed begrijp is het dat de vrouwen zich moeten bedekken omdat de mannen meer sexueel ingesteld zijn???

Dus vrouwen moeten daaronder lijden voor het gedrag van mannen.. Was het dan niet eerlijker om die mannen te bedekken?

Je bent wie je bent, vrouw in alles en dat moet je bedekken.. Let wel.. ik heb het niet over verloedering of je onbehoorlijk kleden of gedragen..

Wat een forum betreft.. Waarheden toets je aan de hand van wat mensen zeggen.. Als er zoveel mensen op zo'n forum zitten en daar hun mening geven, lijkt het me iets wat er onder die mensen zelf leeft.. Beetje naief om te zeggen, kom daar maar niet, want dat zijn niet de goede mensen.. Ook dat kun je niet helemaal beoordelen, want persoonlijk ken je niet iedereen.

Wat je wilt is mensen naar een forum sturen waar wat notabene bekeer tot islam heet.. kan me zo voorstellen dat er mooie propaganda staat.. Maar realiteit kan wellicht anders zijn.

Niet dat ik jou veroordeel, want als jij je geluk hierin gevonden hebt wens ik je dat van harte toe. Echter lijkt het me wel handiger dat je niet alles met kleppen op gaat bezien want aan alles zit een goed of kwaad..
Hoe mooier het gemaakt wordt, hoe lelijker de realiteit kan zijn.

Wees realistisch en nuchter in denken en leven.. Blijf lekker met je beiden voeten op aarde, geniet van wat er om je heen gebeurt, respecteer een ander, en respecteer jezelf.. Als we dat doen komen we met z'n allen een heel eind op weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:22

Blue_Eyes schreef:
Menino schreef:

probleem is dat je dus niet weet of jij er bij betrokken wordt als ze het in een andere taal doen :D Ze kunnen je ook gewoon keihard uitlachen ofzo,

Nou en? Je moet je niet willen bemoeien met andermans privegesprekken... misschien zeggen ze wel dat je er goe duitziet vandaag. En misschien hebben ze het wel over wat voor ijsje ze willen kopen. What the heck... laat ze toch.

ja of dat je een debiele snol bent met een raar stemmetje.
Je zal het nooit weten, en je moet andermans privegesprekken net volgen, maar je hebt toch wel op zn minst het recht om te weten of het over jou gaat of niet. (Ik zeg in het openbaar bv. ook niet dat ik de jas van de vrouw voor me zo lelijk vindt, want dat is dus ook niet echt netjes...) En daarom vind ik het niet zo netjes als je in een andere taal praat, kwestie van normen en waarden. Maar netjes, nee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:30

Vjestagirl schreef:
Kirstjuhh schreef:
Blue_Eyes : Dat boeid jou misschien niet, maar ik heb er een gruwelijke hekel aan! Het maakt mij echt wel uit of het over mij gaat of niet. Als je in Nederland woon, en de taal kunt, spreek je die. Wat je in je eigen huis doet moet jezelf weten. Maar op straat vind ik het gewoon onbeschoft!

Dus ik moet met mijn Nederlandse vriendinnen hier in Ierland ook Engels praten in 't openbaar, ookal is Nederlands voor ons alle 2 makkelijker om ons uit te drukken, zodat andere mensen die geen zak met ons gesprek te maken hebben ook kunnen horen waar wij t over hebben?

eigenlijk vind ik dat als je de moeite niet neemt om Engels te praten, dat je dat ook niet in een engelstalig land moet gaan wonen.
Dat het een keertje gebeurt uit gemakzucht, oke. Maar om het nou goed te keuren, ik vind het echt gewoon niet netjes :o

Ik had zo'n Frans kind in de klas, en ik ging best veel met haar om. Maar altijd als ik ergens was en zij begon te ratelen in het Frans (met der zusje ofzo), dus zo kon ik nooit betrokken raken bij het gesprek. Stond ik daar met mn bek vol tanden er altijd maar een beetje bij. En ze sprak echt vloeiend Nederlands. Daar ergerde ik me dus echt dood aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:52

Menino schreef:
Vjestagirl schreef:
Dus ik moet met mijn Nederlandse vriendinnen hier in Ierland ook Engels praten in 't openbaar, ookal is Nederlands voor ons alle 2 makkelijker om ons uit te drukken, zodat andere mensen die geen zak met ons gesprek te maken hebben ook kunnen horen waar wij t over hebben?

eigenlijk vind ik dat als je de moeite niet neemt om Engels te praten, dat je dat ook niet in een engelstalig land moet gaan wonen.
Dat het een keertje gebeurt uit gemakzucht, oke. Maar om het nou goed te keuren, ik vind het echt gewoon niet netjes :o

Ik had zo'n Frans kind in de klas, en ik ging best veel met haar om. Maar altijd als ik ergens was en zij begon te ratelen in het Frans (met der zusje ofzo), dus zo kon ik nooit betrokken raken bij het gesprek. Stond ik daar met mn bek vol tanden er altijd maar een beetje bij. En ze sprak echt vloeiend Nederlands. Daar ergerde ik me dus echt dood aan.

Maar dan ben jij erbij. Dan sta jij ernaast, als bekende/vriendinnetje zijnde van dat meisje, en dan snap je het niet. Dat is wat anders dan dat je op straat loopt en 2 mensen komen je tegemoed, passeren je en jij vangt een flard van een gesprek op waar je niets van snapt. Is trouwens als je in een grote stad woont doodnormaal. Er zijn hier zoveel toeristen waar je geen kont van verstaat omdat ze Spaans/Italiaans/Chinees/Hongaars wat dan ook spreken.

Als wij bij mij of bij haar thuis in de keuken zitten te kletsen en er komen huisgenote binnen dan schakelen we automatisch over naar het Engels, maar onze main voertaal is en blijft Nederlands. Ookal spreken we alle 2 vloeiend Engels, Nederlands blijft de taal waarin we ons gemakkelijker uitdrukken en beter kunnen zeggen wat we bedoelen. En als ik lekker met een vriendin loop te kletsen ben ik meer bezig met mezelf en die vriendin, dan met andere mensen die mijn gesprek niet af kunnen luisteren.

Maar jij wilt dus vooral weten of het over jou gaat. Stel dát het gesprek over jou zou gaan (kleine kans overgens, de meeste mensen zijn vooral met zichzelf/hun leven/het leven van hun gesprekspartner bezig), wat zou je daar dan aan willen doen? Meeluisteren is zwaar onbeleefd (in mijn ogen veel onbeleefder dan je eigen taal spreken), je kunt ook moeilijk naar mensen toe stappen om te zeggen dat je niet wilt dat ze het over je hebben (moet je eens zien hoe snel ze het over je gaan hebben). En zelfs als je een zin opvangt als 'dat stomme kind, wat zit haar haar toch belachelijk' dan nog kun je niet zekerweten dat het over jou gaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:57

Vjestagirl schreef:
Er zijn hier zoveel toeristen waar je geen kont van verstaat omdat ze Spaans/Italiaans/Chinees/Hongaars wat dan ook spreken.

.

sorry,maar hier moest ik even heel erg om lachen,zo lekker droog :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:23

Vjestagirl schreef:
Menino schreef:

Maar dan ben jij erbij. Dan sta jij ernaast, als bekende/vriendinnetje zijnde van dat meisje, en dan snap je het niet. Dat is wat anders dan dat je op straat loopt en 2 mensen komen je tegemoed, passeren je en jij vangt een flard van een gesprek op waar je niets van snapt. Is trouwens als je in een grote stad woont doodnormaal. Er zijn hier zoveel toeristen waar je geen kont van verstaat omdat ze Spaans/Italiaans/Chinees/Hongaars wat dan ook spreken.

Als wij bij mij of bij haar thuis in de keuken zitten te kletsen en er komen huisgenote binnen dan schakelen we automatisch over naar het Engels, maar onze main voertaal is en blijft Nederlands. Ookal spreken we alle 2 vloeiend Engels, Nederlands blijft de taal waarin we ons gemakkelijker uitdrukken en beter kunnen zeggen wat we bedoelen. En als ik lekker met een vriendin loop te kletsen ben ik meer bezig met mezelf en die vriendin, dan met andere mensen die mijn gesprek niet af kunnen luisteren.

Maar jij wilt dus vooral weten of het over jou gaat. Stel dát het gesprek over jou zou gaan (kleine kans overgens, de meeste mensen zijn vooral met zichzelf/hun leven/het leven van hun gesprekspartner bezig), wat zou je daar dan aan willen doen? Meeluisteren is zwaar onbeleefd (in mijn ogen veel onbeleefder dan je eigen taal spreken), je kunt ook moeilijk naar mensen toe stappen om te zeggen dat je niet wilt dat ze het over je hebben (moet je eens zien hoe snel ze het over je gaan hebben). En zelfs als je een zin opvangt als 'dat stomme kind, wat zit haar haar toch belachelijk' dan nog kun je niet zekerweten dat het over jou gaat.

Precies!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:34

Ik vind dat men zich moet aanpassen als ze Nederland kiezen als nieuw tehuis, en andersom wordt dat ook verwacht, als ik als niet moslim naar een moslimland gaat met vakantie of wat dan ook, dan pas ik me ook aan, want je kiest er zelf voor om naar een moslimland te gaan dan pas je je ook even aan, door je te gaan bedekken, dat vind ik niet meer dan normaal.

Ze hoeven niet meteen in bikini op straat te verschijnen maar een burka vind ik toch te erg, gewoon hoofddoek en bedekkende kleding, klaar.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-02-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:35

tegenwoordig heb je ook de burkini ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:36

Ja hahaha de Burkini, staat ook leuk op straat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:37

een burkini is volgens mij niet gezichtsbedekkend,en het is ook echt bedoeld om te zwemmen. hier in het zwembad heb ik het nog nooit gezien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:46

Ja ik weet wat een burkini is, en ik vind het een leuk ding, handig voor als moslimvrouwen graag willen zwemmen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:10

anshrop schreef:
ik denk dat jij beetje probeert het effect hiervan te minimaliseren, voor je zelf te verstoppen, het minder erg te maken

nou het tegendeel hor
ik vind het juist jammer dat er nergens meer een zuivere sharia is. zuiver, zoasls het hoort, zonder die westerse invloeden.. mocht dat nog bestaan had het zeker een optie geweest om naar te emigreren.

ik als moslim zou noooiiit iets van mijn geloof voor mezelf verstoppen! waarom wel? ik geloof, ben overtuigd van die waarheid, ik hou ervan, ben er trots op.. zou me er nooit voor schamen.

hoe moet ik iets 'minder erg' maken terwijl ik het niet erg vind?

verschil is.. ik heb een aantal lessen gevolgd over deze wet en bijeenkomsten bezocht en er zelf studie naar gedaan, dit in combinatie met mijn liefde en geloof in de islam en het praktiseren ervan maakt mij anders dan jou. verschil is dus het geloof en kennis.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:12

Ragdollcat schreef:
Ja ik weet wat een burkini is, en ik vind het een leuk ding, handig voor als moslimvrouwen graag willen zwemmen.

ik vind het echt een maf ding. ken ook niemand die van plan is het te gebruiken haha
tegenwoordig heb je ook vrouwenavonden/middagen in zwembaden, dus zwemmen is gelukkig niet uitgesloten

maar ik moet toegeven dat er wel leuke kleurtjes bestaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:24

Jesser schreef:
Als ik het dan goed begrijp is het dat de vrouwen zich moeten bedekken omdat de mannen meer sexueel ingesteld zijn???

Dus vrouwen moeten daaronder lijden voor het gedrag van mannen.. Was het dan niet eerlijker om die mannen te bedekken?

Je bent wie je bent, vrouw in alles en dat moet je bedekken.. Let wel.. ik heb het niet over verloedering of je onbehoorlijk kleden of gedragen..

Wat een forum betreft.. Waarheden toets je aan de hand van wat mensen zeggen.. Als er zoveel mensen op zo'n forum zitten en daar hun mening geven, lijkt het me iets wat er onder die mensen zelf leeft.. Beetje naief om te zeggen, kom daar maar niet, want dat zijn niet de goede mensen.. Ook dat kun je niet helemaal beoordelen, want persoonlijk ken je niet iedereen.

Wat je wilt is mensen naar een forum sturen waar wat notabene bekeer tot islam heet.. kan me zo voorstellen dat er mooie propaganda staat.. Maar realiteit kan wellicht anders zijn.

Niet dat ik jou veroordeel, want als jij je geluk hierin gevonden hebt wens ik je dat van harte toe. Echter lijkt het me wel handiger dat je niet alles met kleppen op gaat bezien want aan alles zit een goed of kwaad..
Hoe mooier het gemaakt wordt, hoe lelijker de realiteit kan zijn.

Wees realistisch en nuchter in denken en leven.. Blijf lekker met je beiden voeten op aarde, geniet van wat er om je heen gebeurt, respecteer een ander, en respecteer jezelf.. Als we dat doen komen we met z'n allen een heel eind op weg..

nee hoor, in 1e instantie moeten vrouwen de hijaab dragen uit gehoorzaamheid aan god. daarnaast ook om herkend te worden en inderdaad dient het ook als bescherming. nee het is geen lijden, het is gemak!! absoluut, zoals ik al zei, ik ben nooit meer lastig gevallen endergelijk. belangrijkste is de gehoorzaamheid aan god, Hij heeft bepaald dat dit beter voor ons is, dus gehoorzamen wij.

ik vind het juist raar dat vrouwen tegenwoordig zichzelf pas sexy kleden en opmaken wanneer zij het huis UIT gaan.,, moslima's doen dat wel als ik thuis kom

het is MIJN schoonheid, een geschenk van God. Vrouwen zijn mooi. dat hoeft niet jan en alleman te zien. ik hou dat voor mijn man en familie.. en weet je hoe een goed systeem dat is?? net sls mensen die tegenwoordig hun hele intiemepriveleven op straat vertellen.. ook zo'n voorbeeld. nee dat zijn privezaken voor ons. dat hou je binnen je huis, binnen je relatie. heeft niemand iets mee te maken.

ja over dat forum.. je moet het zelf weten. ik ken ze inderdaad niet allemaal persoonlijk, maar even lezen en je weet genoeg. allemaal straatratjes van een jaar of 14 die geen leven hebben.

op die site propeganda?? misschien komt jou dat goed uit, maar nee hoor. zitten ook geleerden op en vrijwel alles word daar bewezen met een daliel (zijnde koranverzen of overleveringen)

maar natuurlijk. je moet het inderdaad zelf weten. als je benieuwd ben naar de gedachtes van de typische KM-etjes moet je naar het ene forum gaan. ben je benieuwd naar de Islam zou ik naar dat andere forum gaan.

onderzoek enkel maar hoe deze sites bekend staan, dan zal je het wel merken. die ene staat erg slecht bekend. maar is slechts een advies, het is jou keus.

trouwens, zie mijn profiel even voor informatie over de hoofddoek of zoek even op bokt. want ik heb er al zovaak over geschreven en het lijkt vaak niet eens in dank afgenomen. (maar omdat je het netjes vroeg ben ik er toch nog kort op in gegaan )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:26

was dat laatste advies nou aan mij bedoeld of in het algemeen? want volgens mij heb ik die woorden uitgevonden. sorry, maar als iemand nuchter en realistisch is ben ik het wel. en met beide voeten op de aarde? ja hoor, vooral nu ik de islam heb gevonden, is namelijk een hele logische religie, niets zweverigs aan. anderen respecteer ik ook, uitzonderingen daargelaten hahah. en mezelf natuurlijk ook, duh.. maargoed, waarom mezelf verantwoorden ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:53

jameyskatje schreef:
Ragdollcat schreef:

ik vind het echt een maf ding. ken ook niemand die van plan is het te gebruiken haha
tegenwoordig heb je ook vrouwenavonden/middagen in zwembaden, dus zwemmen is gelukkig niet uitgesloten

maar ik moet toegeven dat er wel leuke kleurtjes bestaan.

ik heb hem ook nog nooit gezien hier in het zwembad,wel een keer een mevrouw met een soort lange zwembroek tot op haar knie.

maar zou jij hem dragen,als je met mannen zou zwemmen?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:08

Ik heb het niet geschreven zodat jij je aangevallen voelde hoor.. Puur mijn eigen mijmering op je andwoord, tis ook niet de bedoeling dat je voor jezelf gaat verantwoorden..

Hoe het ook zei, ik ben tegen een burka.