jameyskatje schreef:en ja hoor. de discussie begint weet bij pagina 1.. als jullie nou eerst alle 33 pagina's lezen.. misschien kan je nog iets bedenken dat nog niet gezegd is in dit topic, ben namelijk benieuwd. aangezien de geschiedenis zich weer eens herhaald
@Jameyskatje, ik heb nooit gezegd dat ik tegen een hoofddoek ben.. Ik ben ook niet tegen religie. Of dat christen of Islam of Boedda of wat dan ook is..
Ik ben tegen onderdrukking van een vrouw door middel van geloof.. Geloof wordt gebruikt als pressiemiddel om te onderdrukken..
Ik heb ook aan moslim vrouwen gevraagd hoe het nu zat.. Als ik dingen zie of lees ga ik er niet helemaal klakkeloos vanuit dat alles waar is.. Wil het ook graag uit de mond van weten..
Katholieke kerk heeft bv meest grove leugens verspreid voor eeuwenlang om mensen aan zich te binden door angst..
Maar ook in naam van de Islam gebeurt het..
Daar waar mensen komen en lezen interpreteren zij het zoals ze het vanuit hun eigen Ego willen interpreteren, incl. met machtsmisbruik.
Ik probeer niet iedereen over een kam te halen. Want ik geloof zeker dat er goede priesters zijn, en goede imans.. met hart voor hun zaak.
Ik heb geen geloof in Kerk of Islam.. Ik heb geloof in mijzelf.
Echter ik leef zoals de regels van beide geloven..
Respecteerd uzelf zoals u u naaste respecteerd, ga niet vreemd, drink zeer zelden, gebruik geen drugs probeer voor mijn gezin te zorgen.. En daar waar ik kan sta ik klaar voor mijn naasten..
Ik probeer dat diepe innerlijke in mij bewust te zijn voor mijn omgeving en wat er gebeurt in de wereld.
Lees bv regematig onderwerpen op een marokkans forum, waarom, gewoon benieuwd hoe die mensen over allerlei onderwerpen denken. Interesse om het zo te stellen.
Ik ben het absoluut met je eens wat betreft de gedwonge prostitutie en algemene verloedering.. Ook een nalatenschap van onze eigen tollerantie.. Dat daar grenzen aan gesteld mogen worden, helemaal mee eens..
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een vrouw in een burka niet kan. Het is minderwaardig en onderdrukking.. Of die vrouw het er nu mee eens is of niet.. (ik vind het misdadig)
Er zijn landen waar vrouwen echt verplicht zijn om ze te dragen, en dan heb ik het niet over een aantal vrouwen.. of een paar duizend.. nee miljoenen vrouwen die niet van die vrijheid kunnen genieten die jij en ik hebben.. OF dat nu door Geloof of Cultuur komt.. (net zoals besnijdenis)
Dat maakt dan toch niet uit? Het gebeurt en dat stoot me tegen de borst..
Als er dan gevraagd wordt aan mij, vind je het kunnen een Burka, dan zeg ik NEE, dat zou niet mogen, zeker niet hier in Nederland, waar vrouwen gelijke rechten en plichten kennen als mannen.
Dat is namelijk een van de pijlen van de wetgeving, gelijke rechten en plichten....
Rijst me trouwens gelijk een andere vraag...
Waarom hebben mannen niet een hoofdoek? Waarom zou alleen een vrouw aanstootgevend kunnen zijn om te verleiden? Waarom hoeven mannen hun haar niet te verbergen of hun lijf?? Wat is dan het verschil tussen man en vrouw daarin???