Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:33

dees_daan schreef:
ze zijn niet minder waard, maar als ze 'hier' naar toe komen dan moeten ze zich aanpassen aan de Nederlanders, waarom? omdat we hier in Nederland zijn.. als wij ons aan moeten passen aan alle verschillende culturen hier dan zijn we nog wel even bezig denk ik...

En als ze dat niet doen/niet lukt (integratiecursussen zitten te springen om vrijwilligers!!!) moeten ze het land maar weer uit?? Dat is toch belachelijk, dat je de ene persoon harder straft dan de ander, puur omdat hij in een ander land (waar hebben we het echt over? een stukje figuurlijk prikkeldraad en wat afspraken) geboren is???

Anoniem

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:55

@peanutbutter, nee, zich houden aan de wetten en regels van Nederland. zoals iedereen moet.. welk geloof, achtergrond, enz ook.. doe je dat niet dan kan je terug.. Nederlanders kan je niet terugsturen, maar als je iedereen die de fout in gaat terug stuurt dan scheeld dat een hoop criminaliteit en problemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:57

dees_daan schreef:
@peanutbutter, nee, zich houden aan de wetten en regels van Nederland. zoals iedereen moet.. welk geloof, achtergrond, enz ook.. doe je dat niet dan kan je terug.. Nederlanders kan je niet terugsturen, maar als je iedereen die de fout in gaat terug stuurt dan scheeld dat een hoop criminaliteit en problemen.
scheelt denk ik

Maar waar wil je iemand met een Nederlands paspoort naartoe sturen??????

En geef daar nu eens gewoon antwoord op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:00

als ze alleen een nederlands paspoort hebben dan zijn het nederlanders, hebben ze een dubbel paspoort dan kunnen ze terug naar het land van herkomst.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:11

En wat als ze daar niet geboren zijn, maar in Nederland?
Dan is Nederland toch hun land van herkomst?

En hoe wil je het juridisch gaan doen zonder dat je, je moet verantwoorden bij het EHRM? (eur. hof voor de rechten van de mens)
Want geloof me die gaan dat niet pikken en groot gelijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:13

dan is NL idd het land van herkomst. dus dan zie ik geen probleem
en waarom groot gelijk? hoeven zij zich niet aan de wet te houden? en wij wel? als je je niet aan wil passen aan onze regels dan moet je hier niet komen..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:15

Ik stem helemaal niet! maar ik vond pim fortuin er een betere kijk op hebben dan deze man met zijn gebleekte haren :).
als ik hem zie op tv dan kan ik allemaal maar denken, dat hij vroeger ontzettend gepest moet zijn op school, op dit moment een saai leven heeft, en nu een belangrijke man wil zijn! (wat hij niet is) :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:17

Ik doelde groot gelijk op het EHRM.
Die gaat een dergelijk gedrag van Nederland denk ik niet goedkeuren.

Natuurlijk moet iedereen zich houden aan de wet. En laten we eerlijk zijn het merendeel van de allochtone bevolking doet dat ook!

En zoals al eerder gezegt uitzetten is juridisch heel moeilijk en ik denk ook niet dat het iets is wat je moet nastreven.

Daanraast wie ben jij om te bepalen of iemand aangepast is of en niet terug moet keren. Waar leg je de grens?
Deze grens is geen statisch begrip, die kan je niet vastleggen. Dan moet het per geval bekeken worden. En wie gaat dan bepalen wie wel of neit terug moet?
Wie kan je een dergelijke bevoegdheid geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:20

ik geef alleen mijn mening, ik bepaal niets.. zeg alleen wat mijn mening is, als het merendeel zich aanpast dan hebben die er geen last van.
als je 3 keer de fout in gaat en een misdrijf pleegt dan wil je blijkbaar niet van je fouten leren en dan mogen ze van mij terug.. liggen de straffen in het land van herkomst hoger dan zullen ze eerder nadenken over wat de gevolgen zijn, en daarom vind ik ook dat de straffen hier een stuk hoger mogen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:23

Onderzoek heeft vaak genoeg uitgewezen dat hoger straffen eerder een tegengesteld effect geeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:24

De probleemgroep van dit moment zijn een aantal Marokaanse jongeren of jong volwassenen die de Nederlandse wet overtreden. Laten we het gewoon bij naam noemen, toch?!

Heel vervelend, voor iedereen.. Ook voor de andere Marokaanse mensen die hierdoor de dupe zijn geworden.

Die groep mensen moet inderdaad aangepakt worden. Maar volgens mij moet dat gewoon volgens de Nederlandse wet berecht worden. Iedereen, ongeacht afkomst of religie moet zich houden aan de wetten van het land waarin men zich bevind!

Het land uitflikkeren vind ik persoonlijk niet terecht. We hebben het hier namelijk over de derde generatie die hier woont en ook geboren is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:31

dit topic begint inmiddels behoorlijk in herhaling te vallen.. de discussie is wel een beetje dood vind ik, tenminste, inmiddels is alles al 3x voorbij gekomen..

wat valt er nu nog aan toe te voegen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:34

Jessix schreef:
We hebben het hier namelijk over de derde generatie die hier woont en ook geboren is.

Over wie hebben we het dan? Buitenlanders? Moslims? Turken? Marokkanen? Asielzoekers?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:42

happy27 schreef:
Ik stem helemaal niet! maar ik vond pim fortuin er een betere kijk op hebben dan deze man met zijn gebleekte haren :).
als ik hem zie op tv dan kan ik allemaal maar denken, dat hij vroeger ontzettend gepest moet zijn op school, op dit moment een saai leven heeft, en nu een belangrijke man wil zijn! (wat hij niet is) :)

Ja daar heb je gelijk in, Pim zei het zijn rotmarrokaantjes, maar wel onze rotmarrokaantjes dus wij moeten daar iets aan doen.

Ik denk maar zo dat Geert altijd erg veel last heeft gehad van zijn halve Indische afkomst
Laatst bijgewerkt door sarabande op 03-11-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:42

Lyonesse schreef:
Jessix schreef:
We hebben het hier namelijk over de derde generatie die hier woont en ook geboren is.

Over wie hebben we het dan? Buitenlanders? Moslims? Turken? Marokkanen? Asielzoekers?

Dat staat er boven. Even lezen a.u.b.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:46

Jessix schreef:
Lyonesse schreef:

Dat staat er boven. Even lezen a.u.b.

Jij hebt het over marokkanen blijkbaar? (die hier niet allemaal geboren zijn) Maar daar hebben we het toch niet allemaal over?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:47

Heino schreef:
Chrisje92 schreef:
Omdat je Nederlanders niet zomaar het land uit kan zetten.

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg waar iemand het RECHT vandaan denkt te halen "Nederlanders" boven Moslims te stellen. Op basis waarvan vindt iemand dat Moslims minder waard zijn dan "Nederlanders"?

Ik denk dat je het tegen de verkeerde hebt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:52

[/quote]
Jij hebt het over marokkanen blijkbaar? (die hier niet allemaal geboren zijn) Maar daar hebben we het toch niet allemaal over?[/quote]

Ik heb het over de groep die momenteel problemen veroorzaakt in Nederland door criminaliteit en waar meneer Wilders zich zo door aan ergerd dat hij ze het land uit wil flikkeren. Dat is een groep van Marokaanse afkomst.

Is dat niet de groep die hier bedoelt word? Moet er dan nog een andere groepering ook het land uit?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:53

Nou het is mij niet duidelijk wie hij er uit wil flikkeren :D Alle allochtonen die zich misdragen toch? :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:03

Ja en dat is dus een groepje van Marokaanse afkomst en die zijn dus allemaal hier geboren. (3e generatie) Kijk maar in de media, het is altijd een "man, 24 jaar van marokaanse afkomst". Ofzo iets in die trant. Maar Wilder durft dat dan weer niet (altijd) bij naam te noemen en dus noemt hij vaak "de moslims". Maar welke moslims veroorzaken er dan nog meer problemen? Ja je hebt uiteraard natuurlijk nog een aantal extreme moslims die bezig zijn met terrorisme. Maar daar hoor je doorgaans minder over in de dagelijkse media.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:14

dees_daan schreef:
ik geef alleen mijn mening, ik bepaal niets.. zeg alleen wat mijn mening is, als het merendeel zich aanpast dan hebben die er geen last van.
als je 3 keer de fout in gaat en een misdrijf pleegt dan wil je blijkbaar niet van je fouten leren en dan mogen ze van mij terug.. liggen de straffen in het land van herkomst hoger dan zullen ze eerder nadenken over wat de gevolgen zijn, en daarom vind ik ook dat de straffen hier een stuk hoger mogen.

Maar waarom in vredesnaam een bepaalde groep harder straffen dan een andere groep??? Waarom toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:15

Grappige is dat 5 jaar geleden men bang was voor het moslim terrorisme
Nu zijn de meeste weldenkende Nederlanders alleen nog maar bang voor wat Wilders allemaal aanricht

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:04

dees_daan schreef:
als ze alleen een nederlands paspoort hebben dan zijn het nederlanders, hebben ze een dubbel paspoort dan kunnen ze terug naar het land van herkomst.

Nee dat kan niet, niet op basis van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens, niet op basis van het Internationaal Verdrag voor Burgerlijke en Politieke Rechten, niet op basis van het EG-Verdrag, en niet op basis van de Grondwet.
Een andere nationaliteit maakt namelijk de Nederlandse niet minder waard of iets dergelijks.

We zijn allemaal mensen, en allemaal Nederlanders, in beide opzichten gelijk, daar doet geen geloof iets aan af :)
Misdraag je je? Dan wordt je net als ieder Nederlands mens gestraft op basis van het strafrecht.

Gelukkig kan Wilders nooit een (gekwalificeerde) meerderheid krijgen om bovenstaande bepalingen te doen wijzigen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 03:30

Wilders? Die is of over een jaar dood, of compleet vergeten of zo gehaat door de maatschappij dat hij maar beter naar de bodem van de oceaan kan verhuizen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 03:57

Babeth schreef:
Wilders? Die is of over een jaar dood, of compleet vergeten of zo gehaat door de maatschappij dat hij maar beter naar de bodem van de oceaan kan verhuizen.

I agree.