13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:54

Kom ook in deze discussie duiken....

Ik heb laatst bij TopGear de (volwassen) mevrouw gezien die solo allerlei wedstrijden zeilt. Als je dan hoort dat ze 1 keer 3 dagen en nachten achter elkaar NIET GESLAPEN heeft!!! Vanwege de golven. Omdat het dus echt pikdonker is op die oceanen en je niks kan zien. Datz e golven heeft moeten trotseren van meer dan studiohoogte (en dat is hoog, want TopGear wordt in een oude loods op een landingsbaan opgenomen) Dat is toch niks voor een meisje van 13???

En dat van toen ze 6 was alleen de meren oversteken had ik nog niet eens meegekregen met dit hele verhaal. Idioot van die ouders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:59

Juul schreef:
MamboBeach schreef:
Nickyu, haar ouders zullen dit, zullen dat, allemaal speculaties!
Haar ouders laten haar gaan en dat is al fout, dat zou je niet moeten willen. Met andere woorden, van haar ouders heb ik geen hoge pet op nee. :n

En ik ben zó blij dát er nog ouders zijn die maling hebben aan alle stomme regeltjes die een hoop beperkingen geven en zeggen: 'Ga maar!' Iedereen wordt zo kort gehouden in NL, je kan hier bijna niks zelf beslissen of er zitten weer allemaal kosten en regeltjes en een hoop gezeik aan vast. Dát vind ik slecht, ik ben een voorbeeld van iemand die dáár als kind een depressie aan over heeft gehouden waar ik nu nog steeds af en toe mee kamp. Neehoor, lekker laten gaan, en dat meen ik!

Het IS en BLIJFT nog een kind, dus nee. Regeltjes zijn er niet voor niets hoor! Waarom is er politie? Juist, om alles nog een beetje in goede banen te leiden!
Zal wat moois zijn als iedereen maar doet waar die zin in heeft!
Paar jaartjes wachten, dan mag ze gaan!

Een depressie... Snap ik niets van en hoef ik ook niet te snappen...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:01

Juul schreef:
MamboBeach schreef:
Haar ouders laten haar gaan en dat is al fout, dat zou je niet moeten willen. Met andere woorden, van haar ouders heb ik geen hoge pet op nee. :n

En ik ben zó blij dát er nog ouders zijn die maling hebben aan alle stomme regeltjes die een hoop beperkingen geven en zeggen: 'Ga maar!' Iedereen wordt zo kort gehouden in NL, je kan hier bijna niks zelf beslissen of er zitten weer allemaal kosten en regeltjes en een hoop gezeik aan vast. Dát vind ik slecht, ik ben een voorbeeld van iemand die dáár als kind een depressie aan over heeft gehouden waar ik nu nog steeds af en toe mee kamp. Neehoor, lekker laten gaan, en dat meen ik!

Ik denk niet dat je dat kan vergelijken. Ik vind ook dat kinderen tegenwoordig in sommige gevallen wat vrijer gelaten zouden moeten worden. Maar om het kind dan maar op deze leeftijd in haar eentje met een bootje de zee op te sturen? Nee, dat vind ik dan toch echt te ver gaan, en ook echt niks te maken hebben met kort houden of vrij laten.
Vind overigens ook niet dat het kind het recht heeft om er boos over te zijn wanneer dit niet mag van haar ouders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:02

Zilfstar schreef:
En dat van toen ze 6 was alleen de meren oversteken had ik nog niet eens meegekregen met dit hele verhaal. Idioot van die ouders.

Inderdaad idioot!
Hier kan ik echt niet over uit! :n

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:04

MamboBeach schreef:
Zilfstar schreef:

Inderdaad idioot!
Hier kan ik echt niet over uit! :n

Dit vind ik ook ronduit belachelijk. Op een leeftijd van 6 jaar kan een kind doorgaans nog maar net zwemmen. Het is toch van de gekke om dat kind dan alleen op een zeilbootje te zetten? Dit vind ik zelf al iets aangeven over de gedachtengang van de ouders.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:04

Juul schreef:
MamboBeach schreef:

God mag weten wat het kind aan dit overhoudt. Het is als russisch roulette hè? Een record maar de rest van je leven een trauma. Ik ben blij dat NL dit soort wetten hanteert. Anders is het hek van de dam.

MamboBeach

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:14

Ga kind ophalen bij brug! Liever gaat hij zeilen maar mag nog niet van mij! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:19

Waarom heeft iedereen het maar over trauma's etc? Is dat bewezen? Volgens mij niet. Oorlogskinderen krijgen een trauma.. kinderen die hun dromen najagen volgens mij niet hoor.. En ja het is op de o zo gevaarlijke zee en blabla, tja, ik moet het nog zien hoor..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:23

Als er iets vreselijks gebeurd kan ze er een trauma aan overhouden. Gezien haar leeftijd zal ze niet adequaat kunnen ingrijpen als zich een gevaarlijke situatie voordoet dus is de kans op psychische schade aanwezig. Verder is er hier al veel over geschreven door iemand die psychologie studeert. En dat klinkt zeer aannemelijk.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:23

Nee dat is niet bewezen, waarom niet?
omdat geen enkele ouder zo achtelijk is om zijn 13 jarige alleen een rondje om de wereld te laten varen :+

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:24

Juul schreef:
MamboBeach schreef:

Zo naief!!!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:24

Yeyo schreef:
Nee dat is niet bewezen, waarom niet?
omdat geen enkele ouder zo achtelijk is om zijn 13 jarige alleen een rondje om de wereld te laten varen :+

Daar heb jij ook weer een punt Yeyo... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:25

Yinnar schreef:
Als er iets vreselijks gebeurd kan ze er een trauma aan overhouden. Gezien haar leeftijd zal ze niet adequaat kunnen ingrijpen als zich een gevaarlijke situatie voordoet dus is de kans op psychische schade aanwezig. Verder is er hier al veel over geschreven door iemand die psychologie studeert. En dat klinkt zeer aannemelijk.

Maar heeft ze diezelfde kans niet op school, op straat, waardanook? Moet ze dan maar binnen zitten wachten (waar het ook niet 'veilig' is)? Overal heb je risico's, als je die niet op wil zoeken moet je stoppen met leven want je hebt altijd een zeker risico om iets vreselijks mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:26

Joy2005 schreef:
[naam] schreef:

Zo naief!!!

Nee, ik ben niet naïef, ik heb ook het nodige meegemaakt en dat heeft ertoe geleid dat ik zo denk. :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:29

wordt jouw record toevallig verbroken dan?! :P
flauw.....

tuurlijk neem je risico's in het leven, het kan niet anders, extreme risico's, tja dat moet je zelf weten, maar niet dus als je 13 bent, dat vind ik echt veel te jong, véél te jong.
en als je 13 bent kan ik me niet voorstellen dat je je volledig bewust bent van die risico's.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:30

Op de automatische piloot? Er kunnen dingen gebeuren, piraten ect. terwijl de kleine Laura lekker ligt te slapen, ik zie het al voor me. :=
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 26-08-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:33

Juul schreef:
Yinnar schreef:

Maar heeft ze diezelfde kans niet op school, op straat, waardanook? Moet ze dan maar binnen zitten wachten (waar het ook niet 'veilig' is)? Overal heb je risico's, als je die niet op wil zoeken moet je stoppen met leven want je hebt altijd een zeker risico om iets vreselijks mee te maken.

Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig. Verder kan er ingeval van calamiteit snel gehandeld worden. Gaat een beetje moeilijk midden op zee.

Een kind van 13 hoort haar school af te maken. Leuke 13 jarige dingetjes te doen en niet in der uppie in een bootje 2 jaar rond te varen. Het is een meisje in ontwikkeling en die kan zich beter aan wal ontwikkelen zodat ze later welbewust haar droom kan verwezenlijken.

Behalve het feit dat dit kind tegen zichzelf beschermt moet worden (en vooral tegen die ouders) is er volgens mij praktisch geen enkele weldenkende ouder die het in zijn kop haalt om toestemming te geven voor een zeiltocht als deze.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:35

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:37

KellyZ schreef:
Op de automatische piloot? Er kunnen dingen gebeuren, piraten ect. terwijl de kleine Laura lekker ligt te slapen, ik zie het al voor me. :=

nu kom je op de zee elke 5 minuten een andere boot of zandbank of wal tegen waardoor je
om de haverklap over stag moet :j %)

je kan je der geloof ik echt geen voorstelling van maken , is het niet ?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:38

Lang leve de betutteling en de regeltjes!!!!!! Lang leve de 13 in een dozijn metaliteit!!!
Persoonlijk ken ik de familie en het meisje dus niet. Maar als ik af ga op wat de ervaren zeezeilers hier op bokt te melden hebben, zeg ik nog steeds (ook op één van de eerste pagina's). Laat dat kind gaan.
Ik mocht vroeger van mijn moeder ook niet knolhollen, omdat het te gevaarlijk zou zijn. Daarom ben ik er pas op latere leeftijd mee begonnen. Is er iemand van jullie die, als ze dat horen, over tekeer gaat? Denk het niet. Dus waar maken jullie je druk om?

Yinnar schreef: op school zit ze niet in een isolement. Nou sorry hoor, maar ik ken genoeg voorbeelden van kinderen die in een gewone klas zitten en toch volledig in een isolement zitten. Sommige vanwege pesten, anderen vanwege hun uiterlijk, weer anderen om een andere reden. Dus kom even met een goed argument alsjeblieft.
Laatst bijgewerkt door rainbow8 op 26-08-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:39

Yinnar schreef:
[naam] schreef:

Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig. Verder kan er ingeval van calamiteit snel gehandeld worden. Gaat een beetje moeilijk midden op zee.

Een kind van 13 hoort haar school af te maken. Leuke 13 jarige dingetjes te doen en niet in der uppie in een bootje 2 jaar rond te varen. Het is een meisje in ontwikkeling en die kan zich beter aan wal ontwikkelen zodat ze later welbewust haar droom kan verwezenlijken.

Behalve het feit dat dit kind tegen zichzelf beschermt moet worden (en vooral tegen die ouders) is er volgens mij praktisch geen enkele weldenkende ouder die het in zijn kop haalt om toestemming te geven voor een zeiltocht als deze.

Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:39

KellyZ schreef:

Ik zie een eigenwijs kind met een air van hier tot Tokyo. En een advocaat die l*lt als een kip zonder kop. Ach zijn centjes krijgt hij toch wel. Mijn gevoel zegt kansloos!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:41

nickyu schreef:
KellyZ schreef:

nu kom je op de zee elke 5 minuten een andere boot of zandbank of wal tegen waardoor je

Ze heeft hier toch wel degelijk een punt. Er zal inderdaad niet elke 5 minuten wat gebeuren ;) Maar als jij er zoveel verstand van hebt, zou je toch ook moeten weten dat er een hoop kan gebeuren in de 8 (?) uur waarin het meisje per nacht behoort te slapen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:41

nickyu schreef:
KellyZ schreef:

Sorry? Ik zeil zelf ook dus ik kan me er HEEL GOED een voorstelling van maken. Het is al gevaarlijk als ze in haar eentje gaat zeilen, laat staan dat ze lekker ligt te slapen en er gebeurt iets, levensgevaarlijk lijkt me.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:44

Juul schreef:
[Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.

Ik ken geen ouder die hun 13 jarige kind tot diep in de nacht laten stappen. Jij wel? En er wordt ook geen alcohol geschonken aan kinderen van die leeftijd, laat staan dat ze een disco mogen betreden. Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Laura is 13 en heeft zich te houden aan de leerplichtwet. Evenals al die andere leerplichtige kinderen. Een kind aan wal vergelijken met een kind in der uppie op een oceaan is niet mogelijk. Een situatie als op zee kan je niet nabootsen aan wal.