Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juul schreef:MamboBeach schreef:Nickyu, haar ouders zullen dit, zullen dat, allemaal speculaties!
Haar ouders laten haar gaan en dat is al fout, dat zou je niet moeten willen. Met andere woorden, van haar ouders heb ik geen hoge pet op nee.
En ik ben zó blij dát er nog ouders zijn die maling hebben aan alle stomme regeltjes die een hoop beperkingen geven en zeggen: 'Ga maar!' Iedereen wordt zo kort gehouden in NL, je kan hier bijna niks zelf beslissen of er zitten weer allemaal kosten en regeltjes en een hoop gezeik aan vast. Dát vind ik slecht, ik ben een voorbeeld van iemand die dáár als kind een depressie aan over heeft gehouden waar ik nu nog steeds af en toe mee kamp. Neehoor, lekker laten gaan, en dat meen ik!
Juul schreef:MamboBeach schreef:Nickyu, haar ouders zullen dit, zullen dat, allemaal speculaties!
Haar ouders laten haar gaan en dat is al fout, dat zou je niet moeten willen. Met andere woorden, van haar ouders heb ik geen hoge pet op nee.
En ik ben zó blij dát er nog ouders zijn die maling hebben aan alle stomme regeltjes die een hoop beperkingen geven en zeggen: 'Ga maar!' Iedereen wordt zo kort gehouden in NL, je kan hier bijna niks zelf beslissen of er zitten weer allemaal kosten en regeltjes en een hoop gezeik aan vast. Dát vind ik slecht, ik ben een voorbeeld van iemand die dáár als kind een depressie aan over heeft gehouden waar ik nu nog steeds af en toe mee kamp. Neehoor, lekker laten gaan, en dat meen ik!
MamboBeach schreef:Zilfstar schreef:En dat van toen ze 6 was alleen de meren oversteken had ik nog niet eens meegekregen met dit hele verhaal. Idioot van die ouders.
Inderdaad idioot!
Hier kan ik echt niet over uit!
Yinnar schreef:Als er iets vreselijks gebeurd kan ze er een trauma aan overhouden. Gezien haar leeftijd zal ze niet adequaat kunnen ingrijpen als zich een gevaarlijke situatie voordoet dus is de kans op psychische schade aanwezig. Verder is er hier al veel over geschreven door iemand die psychologie studeert. En dat klinkt zeer aannemelijk.
Joy2005 schreef:[naam] schreef:
Zo naief!!!
Juul schreef:Yinnar schreef:Als er iets vreselijks gebeurd kan ze er een trauma aan overhouden. Gezien haar leeftijd zal ze niet adequaat kunnen ingrijpen als zich een gevaarlijke situatie voordoet dus is de kans op psychische schade aanwezig. Verder is er hier al veel over geschreven door iemand die psychologie studeert. En dat klinkt zeer aannemelijk.
Maar heeft ze diezelfde kans niet op school, op straat, waardanook? Moet ze dan maar binnen zitten wachten (waar het ook niet 'veilig' is)? Overal heb je risico's, als je die niet op wil zoeken moet je stoppen met leven want je hebt altijd een zeker risico om iets vreselijks mee te maken.
KellyZ schreef:Op de automatische piloot? Er kunnen dingen gebeuren, piraten ect. terwijl de kleine Laura lekker ligt te slapen, ik zie het al voor me.
Yinnar schreef:[naam] schreef:
Maar heeft ze diezelfde kans niet op school, op straat, waardanook? Moet ze dan maar binnen zitten wachten (waar het ook niet 'veilig' is)? Overal heb je risico's, als je die niet op wil zoeken moet je stoppen met leven want je hebt altijd een zeker risico om iets vreselijks mee te maken.
Op school is het anders. Ze zit niet in een totaal isolement maar tussen haar klasgenoten. Er zijn leraren aanwezig. Verder kan er ingeval van calamiteit snel gehandeld worden. Gaat een beetje moeilijk midden op zee.
Een kind van 13 hoort haar school af te maken. Leuke 13 jarige dingetjes te doen en niet in der uppie in een bootje 2 jaar rond te varen. Het is een meisje in ontwikkeling en die kan zich beter aan wal ontwikkelen zodat ze later welbewust haar droom kan verwezenlijken.
Behalve het feit dat dit kind tegen zichzelf beschermt moet worden (en vooral tegen die ouders) is er volgens mij praktisch geen enkele weldenkende ouder die het in zijn kop haalt om toestemming te geven voor een zeiltocht als deze.
nickyu schreef:KellyZ schreef:Op de automatische piloot? Er kunnen dingen gebeuren, piraten ect. terwijl de kleine Laura lekker ligt te slapen, ik zie het al voor me.
nu kom je op de zee elke 5 minuten een andere boot of zandbank of wal tegen waardoor je
om de haverklap over stag moet![]()
![]()
je kan je der geloof ik echt geen voorstelling van maken , is het niet ?
nickyu schreef:KellyZ schreef:Op de automatische piloot? Er kunnen dingen gebeuren, piraten ect. terwijl de kleine Laura lekker ligt te slapen, ik zie het al voor me.
nu kom je op de zee elke 5 minuten een andere boot of zandbank of wal tegen waardoor je
om de haverklap over stag moet![]()
![]()
je kan je der geloof ik echt geen voorstelling van maken , is het niet ?
Juul schreef:[Okee ander voorbeeld. Als deze ouders niet welkdenkend zouden zijn.. Zijn ouders dat dan wel die een 13-jarig meisje uit laten gaan, zich vol laten zuipen en met allemaal jongens het bed delen, alleen over straat laten gaan 's nachts etc etc ? Dat gebeurt de laatste jaren zóveel. Dat vind ik eigenlijk net zoiets, maarja 'daar kun je niks tegen doen'. Waarom hiertegen dan wel? Ik vind die reis persoonlijk een stuk gezonder.... Dan vind ik die ouders ook een stuk weldenkender eigenlijk.