Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 19:52

Interview met hoofd van de Oekrainse veiligheidsdienst, oa over de operatie spinnenweb (de geniale aanval op Russische vliegvelden), dat deze operatie met een maand werd uitgesteld omdat de vrachtwagenschauffeurs die waren ingehuurd allemaal ((ja allemaal) gedurende pasen en de meivakanties dronken waren en niet te bereiken.
Wat een volk....
https://x.com/Mylovanov/status/1955691926151209173

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:21

De Rusland VS ontmoeting in Anchorage begint om 11:30 u.
Lavrov is al gespot; de rest nog niet.
Mooie ontvangst voor de Russische delegatie in Anchorage:
https://x.com/MAGALieTracker/status/1956186190459080889
Oekraïense vlaggen sieren de straten van Anchorage ter voorbereiding op Trumps top met Poetin. De mensen komen opdagen en sturen een duidelijke boodschap aan Trump: GOOI OEKRAÏNE NIET IN DE UITVERKOOP.

Oekraine voert de druk op Rusland op:
Al een paar dagen worden de olieraffinaderijen, militaire doelwitten en wapenfabrieken bestookt.
Zoals vanmorgen in Syzran 1 van de grootste raffinaderijen in het Rosneft systeem
Zeehaven Olya, regio Astrachan, - Generale Staf. Deze faciliteit wordt gebruikt als logistiek punt voor de levering van militaire goederen uit Iran.
Munitiedepot en militair knooppunt in Yenakyeve
• 02.08.2025 – Ryazan Refinery
Processing volume: ~13.1 million tons per year, 5% of the total Russian volume.

• 02.08.2025 – Novokuybyshevsk Refinery
Processing volume: ~8.3 million tons/year.

• 07.08.2025 – Afip Refinery
Processing volume: 7.02 million tons/year.

• 10.08.2025 – Saratov Refinery
Processing volume: ~7.0 million tons/year.

• 14.08.2025 – Volgograd Refinery
Processing volume: ~14.8 million tons/year.

https://x.com/jurgen_nauditt/status/1956212941046604242

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:32

Leuk resultaat om olie opslag aan te vallen. Maar dat maakt m.i. geen indruk in Rusland. Beter was geweest om, vooral, donderdag en vrijdag de vliegvelden van Rusland aan te vallen zodat het vliegverkeer stilvalt. Je kunt nog steeds dagelijks, met 1 tussenstop, comfortabel van Amsterdam naar Moskou vliegen. Er was, volgens passagiers op die vluchten, geen vuiltje aan de lucht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:27

Je kunt zeker in Rusland komen maar alleen met een tussenstop. Dat is de hele oorlogstijd mogelijk geweest. En wanneer je denkt dat de olieraffinage stukmaken niet helpt? Tja.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 15:33

BigOne schreef:
Je kunt zeker in Rusland komen maar alleen met een tussenstop. Dat is de hele oorlogstijd mogelijk geweest. En wanneer je denkt dat de olieraffinage stukmaken niet helpt? Tja.

Langste duren de bus reizen. Vliegen met tussenstop komen er steeds meer alternatieven. Op dit moment is populair via Dubai of Ankara. Maar er komen er nu wat bij die sneller zijn. Een kennis van mij reist morgen naar Moskou ... Olie raffinaderij, of Putin zich daar druk om maakt weet ik niet. Wat ik wel weet de burgers in Rusland hebben het over de drones bij vliegvelden en over de aanvallen van Oekraïne op burger doelen. Daarmee beweer ik niet dat dit het geval is. Aanvallen op raffinaderij e.d. hoor ik alleen op bokt.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 16-08-25 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:08

Oekraïne bombardeert alleen militaire doelen, gevechtsvliegtuigen, radarsystemen, buks, schepen met oorlogsproducten olieraffinaderijen, opslagplaatsen van wapens. Er vallen wel doden doordat fabrieken worden aangevallen maar geen kinderziekenhuizen, huizen van burgers, ambulances, hulpverleners door een second tap, speeltuinen , supermarkten enz.
Dat er door Putin false flags gepland worden is ook duidelijk. Daarbij worden wel Russische burgers geraakt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 18:58

BigOne schreef:
Er vallen wel doden doordat fabrieken worden aangevallen maar geen kinderziekenhuizen, huizen van burgers, ambulances, hulpverleners door een second tap, speeltuinen , supermarkten enz.

Wat Rusland dus wel in Oekraine doet. Vooral die second taps zijn van een onbeschrijfelijke kwaadaardigheid.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:30

Nico12 schreef:
Leuk resultaat om olie opslag aan te vallen. Maar dat maakt m.i. geen indruk in Rusland. Beter was geweest om, vooral, donderdag en vrijdag de vliegvelden van Rusland aan te vallen zodat het vliegverkeer stilvalt. Je kunt nog steeds dagelijks, met 1 tussenstop, comfortabel van Amsterdam naar Moskou vliegen. Er was, volgens passagiers op die vluchten, geen vuiltje aan de lucht.

Bron?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:36

Lieser schreef:
Nico12 schreef:

Bron?

Begrijp niet wat je bedoelt. Ik baseer mij op personen die ik persoonlijk ken en waar ik e.e.a. uit eigen mond van hoor. Als je reist met vliegtuig naar Moscow en goed budget hebt dan rechtstreeks boeken in de app van Emirates. Of half geld via Trip.com en dan via Ankara. Maar er zijn veel meer mogelijkheden, echter daar nog geen ervaringen mee. Morgen vertrekt er ook een kennis van mij van Amsterdam naar Moskou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:06

Van Amsterdam naar een luchthaven waarvandaan ze wel op Rusland vliegen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:19

BigOne schreef:

Oftewel, wat BigOne aangeeft is toch gewoon een feit.
Je kunt ook met de boot (veerpont) van China naar Rusland. Genoeg opties. Genoeg youtubers die hedendaags hun trips naar Rusland filmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Ze doen nu al pogingen om Zelenskyy te pakken, smerige Amerikanen. Hij moet in pak komen anders gaat het overleg niet door.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Lees net dat er een behoorlijke Europese delegatie naar Washington gaat. Misschien helpt het. Of misschien wordt de toegang tot de bijeenkomst ze ontzegd...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Ik hoorde net de nieuwsuitzending op de radio waarin dat gemeld werd, de reden was om te voorkomen dat zelenski niet weer zo behandeld werd door Trump,als de vorige x in overleg . ik weet niet meer precies hoe het gezegd werd maar ik vond het niet de goede manier van weergeven. Zeg dan dat hij respectloos behandeld is vorige x .
Ik hoop dat de aanwezigheid iets uithaalt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:56

In ieder geval zullen de Amerikanen zich nu gedragen, de journalist die toen de vraag over z’n pak stelde kreeg deze week een fles wodka van de Russen tijdens de flop in Alaska ! Trouwens de vriend van Marjorie Taylor Green .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Trump legt inmiddels alle schuld bij Oekraïne, meer bewijs dat hij pro Rusland is( door chantage waarschijnlijk) is niet nodig. Hij praat met Zelensky zonder de anderen en daarna met eu zonder zelensky. Wordt een dikke catastrofe.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

BigOne schreef:
Trump legt inmiddels alle schuld bij Oekraïne, meer bewijs dat hij pro Rusland is( door chantage waarschijnlijk) is niet nodig. Hij praat met Zelensky zonder de anderen en daarna met eu zonder zelensky. Wordt een dikke catastrofe.

Waar lees je dit?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 3 min geleden

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Babootje schreef:
Dit zegt alles wel... Provocatie ten top.
https://x.com/bayraktar_1love/status/19 ... 5354646864
Russen vallen Oekraïense posities aan het front in Zaporizja aan met pantservoertuigen die zowel de Russische als de Amerikaanse vlag voeren.

Moet toch niet gekker worden.............