Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Van mij mag het gemodereer op (al dan niet vermeende) persoonlijke aanvallen in dit topic achterwege blijven. Ik denk dat we met zijn allen best pestgedrag, of opmerkingen op de persoon kunnen benoemen en afkeuren. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk dat mensen die zich regelmatig persoonlijk aangevallen voelen in een topic beter de eer aan zichzelf kunnen houden en uit dat topic vertrekken, dan om het hele topic naar hun eigen hand te willen zetten en zo blijkbaar in staat zijn een topic dood te maken. Ik zou deze overweging ook aan het moderatie-team mee willen geven, want ik krijg een beetje het idee dat een enkeling nu wel erg veel macht over de mening en manier van uiten van anderen krijgt.
enzino schreef:Bijzondere mening. Je vind persoonlijke aanvallen (opmerking op de persoon die niet over de inhoud gaan) dus wel kunnen en de ontvangers moeten maar vertrekken. Dat lijkt me een omgekeerde wereld waar pesten toegestaan is en de slachtoffers van de pesterijen weg moeten.
enzino schreef:Wat dacht je van een tegenvoorstel, waar persoonlijke aanvallen niet toegestaan zijn en mensen die dat wel doen er op aangesproken worden door een mod en bij herhaling een ban krijgen? De discussie zal dan op de inhoud gericht zijn, in plaats van op de persoon, waardoor het interessanter en leerzamer wordt. Dat zijn de huidige regels trouwens al, dus even doorbijten tot het bij iedereen bezinkt en dan gaat het weer goed.
Babootje schreef:Dan blijft het bij het oude probleem van interpretatie van een "persoonlijke aanval".
Babootje schreef:De Deense antischeepsraketten zijn in ieder geval wel geleverd. Oekraine heeft opnieuw een Russisch schip tot zinken gebracht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5672255 ... -na-aanval
Citaat:U.S. officials are increasingly concerned that the trajectory of the war in Ukraine is untenable and are quietly discussing whether President Volodymyr Zelenskyy should temper his hard-line public position that no territory will ever be ceded to Russia as part of an agreement to end the war, according to seven current U.S. officials, former U.S. officials and European officials.
enzino schreef:Het moge duidelijk zijn dat Rusland haar best doet om het conflict niet te laten escaleren, want in elke andere situatie zou het leveren van antischeepsraketten die kort daarna een boot tot zinken brengen als een oorlogsverklaring gezien worden.
(Logisch ook, ze hebben nu hun handen al vol en kunnen meer tegenstanders niet aan)
De enige zichtbare reactie is de escalatie in Syrie van de afgelopen dagen, maar dat gaat net wat te ver off- topic om hier te bespreken.
Citaat:Dutch PM: War in Ukraine is ‘our war’. “Ukraine must win, that is really important. In any case, we must ensure that we do everything we can to bring them closer to that victory,” Mark Rutte said, as cited by the Dutch newspaper De Telegraaf.
1:51 PM · Jun 18, 2022·Twitter Web App
enzino schreef:Ik zeg ook niet dat dat een probleem is, ik geef alleen maar aan dat die woorden van die US Official die zei dat ze de keuze aan Oekraïne over laten daarom met een flinke korrel zout genomen moeten worden.
Citaat:Tijdens zijn eerste achttien maanden als president vermeed Zelenskyy ijverig directe verwijzingen naar Russische agressie of bezetting. Hij deed ook een aantal praktische concessies aan het Kremlin, waaronder eenzijdige terugtrekking van troepen. Verre van in natura te reageren, begon Moskou met de massale distributie van Russische paspoorten in het bezette oosten van Oekraïne, terwijl het zijn militaire greep op de regio versterkte.
Meer recentelijk kondigde de Oekraïense delegatie die eind maart 2022 vredesbesprekingen met Rusland bijwoonde in Istanbul aan dat zij bereid was de strategische doelstelling van Oekraïne, het NAVO-lidmaatschap, op te geven. Rusland reageerde op deze belangrijke concessie door een groot nieuw offensief te lanceren in Oost-Oekraïne en zijn voornemen bekend te maken om hele bezette regio's van Zuid-Oekraïne in de Russische Federatie op te nemen. Nogmaals, Poetin maakte duidelijk dat hij elke poging om niet provocerend te zijn beschouwt als een teken van zwakte.
bigone schreef:En ik denk dat de vervolging van Porosjenko en het verwijderen van een prosecuter iets anders is dan een complete oorlog.
USA wil maar al te graag ( net als meer landen) dat RU verslagen word. Ze hadden ook gewoon niets kunnen doen, maar ze hebben er zich vol ingestort net als de EU en andere landen en dan ga je niet nu eisen stellen. Zodra het een bodemloze put is geworden en de onderhandelingen op niets uitlopen weet ik niet wat er gebeurt maar Oekraïne overleveren aan Rusland is imo geen optie.