Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Hij heeft daar wel een idee achter, wat ie ook al een paar keer geventileerd heeft
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, alleen dat hij een uitleg heeft vwb het waarom.
Ik weet niet hoeveel mensen / bedrijven een biljoen dollar kunnen/willen investeren en wat dat dan zou zijn.
Ik vraag me af of hij iets kan doen tegen de farmaceuten, samen met Kennedy, en de industrie die daarachter zit. Dat het in Amerika niet fris gaat qua medicijnen is wel bekend, dus wellicht valt daar wel winst te halen?
mylittlejoy schreef:Niet alleen milieu, maar je kan dus alles omzeilen als je maar genoeg geld neerlegt. Denk aan gezondheidsvoorschriften, brandveiligheid, building permits, voedselveiligheid.
Cer schreef:Ik ben aan het brainstormen
Ik vind als je zegt “idee a is een poedersuiker idee”, dat je dan kan zeggen “omdat het zus en zo is” en dat laatste moet dan we kloppen.
Trump zegt dat hij investeren makkelijk wil maken, door (in zijn ogen nutteloze) o.a. milieu vergunningen te omzeilen, in een bericht van 4 regels.
Voordat ik daar wat van vind zou ik willen weten hoe hij dat dan precies denkt te gaan doen. Anders kan ik er weinig van vinden..
overigens, al zou ik precies weten hoe hij het wil doen, heb ik niet genoeg kennis van de materie om er echt inhoudelijk wat van te vinden
Als hij een meer vol wil laten lopen met olie lijkt mij dat een slecht idee. Als er een bedrijf wil bouwen op een lege vlakte waar 1 zeldzame sprinkhaan woont, en het economisch voordeel biedt, ja dan lijkt het mij een goed idee
Ik denk dat er aan veel zaken meerdere kanten zitten dus ik vind het zelf altijd erg lastig om echt een stelling in te nemen. Dat zie je hier op dit forum al, voor alle pro’s zijn er meestal ook tegens en omgekeerd ..
Daarnaast, de man gaat het doen.. ik hoop dat het goed gaat…
Cer schreef:Ik weet niet hoeveel mensen / bedrijven een biljoen dollar kunnen/willen investeren en wat dat dan zou zijn.
Ik vraag me af of hij iets kan doen tegen de farmaceuten, samen met Kennedy, en de industrie die daarachter zit. Dat het in Amerika niet fris gaat qua medicijnen is wel bekend, dus wellicht valt daar wel winst te halen?
pmarena schreef:Of specifiek farmaceuten op Trump hebben gestemd weet ik niet, want wie zijn dat nou eigenlijk precies...?
Maar dat "de rijken" met egoïstische bedoelingen op hem gestemd hebben dat is wel duidelijk....hij vult zijn hele "kabinet" daarmee immers....
Ik ben benieuwd wat voor ontwikkelingen er verder zullen zijn qua Trump en zijn misdaden en hoe dat nu verder aangepakt kan gaan worden nu hij (weeeeer....) president wordt.... er zijn natuurlijk die lopende zaken.
En ik ben wel benieuwd of ook Trump wat meer boven komt drijven nu er steeds meer naar buiten komt van die Weinstein en Diddy ellende van misbruik en pedofielen gedoe. Het zou zomaar kunnen dat Trump daar ook wel van mee geprofiteerd heeft gezien hij wel into macht uitoefenen en kicken op tieners was.....
Volgens mij gaat daar nog héél veel naar boven komen van heel veel bekende namen.... misbruik en doden als gevolg daarvan....echt een walgelijk zaakje![]()
Persoonlijk vind ik het wel heel interessant om te zien de laatste jaren, dat de mensen waar ik altijd al een "bleh" gevoel bij had, nu 1 voor 1 boven komen drijven als slecht volk....