Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:51

Ik denk dat het ook vooral ligt aan de mindset in de USA. Dat bedrijven te grote vingers in de pap hebben, en hun verdiensten belangrijker vinden dan het welzijn van het volk. En het makkelijk denken qua oplossen van problemen en zich dan niet zo druk maken om de neven-effecten.

Bvb. met onkruid tussen de gewassen. Prima geef Monsanto dan maar de macht om alles dood te kunnen spuiten en dankzij resistente zaden dan toch wat te kunne verbouwen.

Er zijn gebitsproblemen. Prima fluorideer het drinkwater dan maar. Terwijl die fluoride beter niet dieper in je lijf door kan dringen dan slechts bij je tanden.

Ojee er kan wel eens iets fout gaan bij het niet goed behandelen van rauwe melk of andere natuurlijke voedingsmiddelen. Nou dan verbieden we het maar. Of we gooien er een een berg chemische zooi en behandelingen overheen. Die zorgen dat niet alleen het gevaar maar ook de voedingswaarde geminimaliseerd wordt.

Of bij die keizersnedes: lekker makkelijk plannen en niet meer het kleine risico dat een kind over tijd het lastig in de buik kan krijgen. Maar dat ze daarmee moeder en kind de voordelen van een natuurlijke geboorte (zonde rmedicatie e.d.) ontnemen doet er dan niet toe ofzo.

Er wordt naar veel dingen heel zwart-wit gekeken. Overal op de wereld trouwens.... en het komt over het algemeen voort uit het verlangen overal een eenheidsworst van te maken / macht en-of rijkdom te vergaren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 18:12

In Denemarken heb je wel wat eigen bijdrages, maar die zijn erg laag en vooral merkbaar bij medicijnen. Hoe meer je de medicijnen nodig hebt, hoe minder je bij betaald tot het ook weer gratis is. Het kan dus voorkomen dat je een keer omgerekend 20 euro moet betalen voor een antibioticakuur ofzo... Maar je hebt dan weer geen eigen risico hier

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:01

Afbeelding

Oftewel, geef hier je geld uit en dan krijg je een free pass voor alle regels en vergunningen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:18

Dat staat er wel, maar het is waarschijnlijk een fuik waar hij zelf in gaat lopen, de tijd zal het leren.

Vwb de hoge zorgkosten in de VS. Trump heeft ook veel stemmers getrokken die denken of geloven dat zijn administration iets gaat doen aan de hoge prijzen die de grote farmaceuten rekenen voor geneesmiddelen. Zou mooi zijn, maar ik geloof er niet zo in omdat het een vrij linkse gedachte is en dat is dus niet Trumpiaans. Het zal waarschijnlijk gaan over zijn plan voor een plan om een plan te maken iets te doen aan de betaalbaarheid van verzekeringen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:36

Wat een klöte post weer, komt over als "milieu doet er niet toe als je maar geld brengt".

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:41

Hij heeft daar wel een idee achter, wat ie ook al een paar keer geventileerd heeft :)
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, alleen dat hij een uitleg heeft vwb het waarom.

Ik weet niet hoeveel mensen / bedrijven een biljoen dollar kunnen/willen investeren en wat dat dan zou zijn.

Ik vraag me af of hij iets kan doen tegen de farmaceuten, samen met Kennedy, en de industrie die daarachter zit. Dat het in Amerika niet fris gaat qua medicijnen is wel bekend, dus wellicht valt daar wel winst te halen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:54

pmarena schreef:
Wat een klöte post weer, komt over als "milieu doet er niet toe als je maar geld brengt".

Niet alleen milieu, maar je kan dus alles omzeilen als je maar genoeg geld neerlegt. Denk aan gezondheidsvoorschriften, brandveiligheid, building permits, voedselveiligheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:01

Ja precies, zo komt het over. Of dat dan vervolgens lukt of niet (checks and balances) dat maakt niet ens echt uit vind ik, alleen het plaatje schetsen is al zó verkeerd.... -O-

Zeg het dan op een andere manier, maar niet alsof al die dingen (en vooral het milieu) er niet toe doen :x

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:57

Cer schreef:
Hij heeft daar wel een idee achter, wat ie ook al een paar keer geventileerd heeft :)
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, alleen dat hij een uitleg heeft vwb het waarom.

Ik weet niet hoeveel mensen / bedrijven een biljoen dollar kunnen/willen investeren en wat dat dan zou zijn.

Ik vraag me af of hij iets kan doen tegen de farmaceuten, samen met Kennedy, en de industrie die daarachter zit. Dat het in Amerika niet fris gaat qua medicijnen is wel bekend, dus wellicht valt daar wel winst te halen?

Wat is dat idee dan?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:02

Nee, want Trump is juist voor minimaal overheidsinbreng en maximaal winst voor bedrijven. Pertinent niet de juiste persoon voor het beteugelen van famaceuten.

Eigenlijk is dit, koop je maatschappelijke verantwoordelijkheid voor heel veel geld. Je landsintegriteit te koop gooien, je politiek commercieel maken. Hij zal vast een uitleg hebben, maar hoe dan ook gaat dit alleen bedrijven iets opleveren. En dan alleen bedrijven met heel, heel veel geld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:24

Uit m’n hoofd (en op mn telefoon) dus wat kort is het idee dat veel instanties er zijn om elkaar bezig te houden en geld te verdienen. Als je de “nutteloze” instanties ertussenuit hakt, wordt het al goedkoper. Ook had ie het over onnodige regels (een bouwproject stilleggen vanwege een zeldzame vlieg ofzo, ik noem even wat) terwijl dat veel geld op kan leveren (banen etc)

Ik weet niet of dat waar is, of helemaal klopt, maar instanties die zichzelf in stand houden zijn er (volgens mij) overal wel?
Misschien zoiets als SBB, wat ook niet altijd handig bezig is volgens sommigen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:27

Dit ligt er helemaal aan wie bepaalt wat nutteloos is, en welke definitie van nutteloos gehanteerd wordt. Als je alleen naar geld kijkt, en niet naar de menselijke maat, worden dingen vast als nutteloos gezien die dat misschien niet helemaal zijn.

Cer, je bent weer super super vaag. Vind je het nou een goed idee? Ben je een beetje aan het brainstormen? Wat is je punt, wat wil je zeggen?

mylittlejoy schreef:
Niet alleen milieu, maar je kan dus alles omzeilen als je maar genoeg geld neerlegt. Denk aan gezondheidsvoorschriften, brandveiligheid, building permits, voedselveiligheid.

Dit dus. Je kan je maatschappelijke verantwoordelijkheid afkopen. Dan kan al dat geld weer gebruikt worden om alle ellende die het oplevert voor milieu en mens te fixen. Of zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:37

Nee joh dat is zonde geld. Dat gaan ze lekker op andere manieren verbrassen.

Of het idee moet zijn dat ze lekker veel schade laten ontstaan, en dan voor woekerprijzen hun eigen bedrijven het op laten ruimen *\o/*

Het zijn immers allemaal van die types die alleen aan hun eigen wensen denken..... en links en rechts slachtoffers achterlaten zonder scrupules.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:43

Ik ben aan het brainstormen :)

Ik vind als je zegt “idee a is een poedersuiker idee”, dat je dan kan zeggen “omdat het zus en zo is” en dat laatste moet dan we kloppen.

Trump zegt dat hij investeren makkelijk wil maken, door (in zijn ogen nutteloze) o.a. milieu vergunningen te omzeilen, in een bericht van 4 regels.
Voordat ik daar wat van vind zou ik willen weten hoe hij dat dan precies denkt te gaan doen. Anders kan ik er weinig van vinden..
overigens, al zou ik precies weten hoe hij het wil doen, heb ik niet genoeg kennis van de materie om er echt inhoudelijk wat van te vinden

Als hij een meer vol wil laten lopen met olie lijkt mij dat een slecht idee. Als er een bedrijf wil bouwen op een lege vlakte waar 1 zeldzame sprinkhaan woont, en het economisch voordeel biedt, ja dan lijkt het mij een goed idee

Ik denk dat er aan veel zaken meerdere kanten zitten dus ik vind het zelf altijd erg lastig om echt een stelling in te nemen. Dat zie je hier op dit forum al, voor alle pro’s zijn er meestal ook tegens en omgekeerd ..

Daarnaast, de man gaat het doen.. ik hoop dat het goed gaat…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:46

Trump heeft in de loop der jaren genoeg gezegd om te beseffen hoe lomp hij over dit soort dingen denkt.
Als hij een zeer vervuilende pijplijn wil leggen door beschermd gebied. Of een bewoond gebied. Of een "indianengebied". Dan heeft alles en iedereen maar gewoon pech vindt hij.

Dat heeft hij ook al genoeg bij zijn eigen bouwprojecten laten zien.... gewoon overal dwars overheen en doorheen denderen -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:58

Ja en hij heeft ook mma gedaan toch.. :D

Ik snap wel wat je schrijft maar het is wat het is, men kan allicht hopen dat het beter gaat. Er hebben heel veel mensen op hem gestemd die er dan toch vertrouwen in hadden. Dan kunnen wij hier wel supernegatief gaan doen, maar het moet eerst allemaal maar blijken. Zowel positief als negatief

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:01

Cer schreef:
Ik ben aan het brainstormen :)

Ik vind als je zegt “idee a is een poedersuiker idee”, dat je dan kan zeggen “omdat het zus en zo is” en dat laatste moet dan we kloppen.

Trump zegt dat hij investeren makkelijk wil maken, door (in zijn ogen nutteloze) o.a. milieu vergunningen te omzeilen, in een bericht van 4 regels.
Voordat ik daar wat van vind zou ik willen weten hoe hij dat dan precies denkt te gaan doen. Anders kan ik er weinig van vinden..
overigens, al zou ik precies weten hoe hij het wil doen, heb ik niet genoeg kennis van de materie om er echt inhoudelijk wat van te vinden

Als hij een meer vol wil laten lopen met olie lijkt mij dat een slecht idee. Als er een bedrijf wil bouwen op een lege vlakte waar 1 zeldzame sprinkhaan woont, en het economisch voordeel biedt, ja dan lijkt het mij een goed idee

Ik denk dat er aan veel zaken meerdere kanten zitten dus ik vind het zelf altijd erg lastig om echt een stelling in te nemen. Dat zie je hier op dit forum al, voor alle pro’s zijn er meestal ook tegens en omgekeerd ..

Daarnaast, de man gaat het doen.. ik hoop dat het goed gaat…

Rotzooi maken ergens en verwachten dat die rotzooi daar braaf blijft liggen zonder mensen schade te doen is bewezen fout.
En als het om geen vergunningen gaat, betekent dat dat de arme, laag geschoolde mensen die er wonen de gezondheidsrekening mogen betalen. Dat is de practijk op zat plekken in de wereld, want "vooruitgang" en we houden ons aan de milieu, enz. wetten (die niet bestaan en daarom willen we dit hier doen...).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:15

Ach, Trump denkt tegelijkertijd ook dat hij het 14e amendement van de grondwet gaat omzeilen met een executive order, dus over hoe hij denkt dingen te gaan regelen heb ik niet direct een hoge pet van op. Het zal (opnieuw) in grote mate afhangen van in hoeverre hij tegenstand krijgt vanuit Huis/Senaat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:22

Cer schreef:

Het gaat om een miljard en er zijn best veel bedrijven de dat kunnen investeren.
Maar... als hij iets wil doen tegen de farmaceuten, dan betekent dat logischerwijs dat ze dat financieel gaan voelen en daarom hebben ze niet op hem gestemd natuurlijk. Trump zal niet gauw bedrijven benadelen die nog redelijk hun eigen broek ophouden. Dat burgers met gezonheidsproblemen daarvan de rekening betalen, dat zal hem een zorg zijn, ze hebben al gestemd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:57

Precies. Het volk heeft gestemd en dat is het, is niet belangrijk meer. De rijke / machtige stinkerds die hem hebben geholpen zullen wèl verwachten dat hij zijn beloftes aan hen nakomt, daar zal hij wel wat mee moeten als hij niet de USA variant van een open raam wil treffen :=

De enige hoop die je kan hebben is imo het volgende:

- dat Trump ineens een totaal ander mens wordt en een goede legacy wil als redder van het volk
- dat er tussen zijn enablers wat mensen zitten die stiekem toch goede bedoelingen hebben
- dat het de komende 4 jaar afbreken van alles, er daarna voor zorgt dat het weer opnieuw en beter opgebouwd kan worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:58

Hebben de farmaceuten op trump gestemd?

Die eerste 2 van jouw punten hoop ik ook :j
De derde zou jammer zijn maar dat is dan hopelijk het worst kaas scenario

Dat 14th amendemend veranderen gaat niet lees ik.. hij is vrij stellig dat hij dat wel kan, ik vraag me dan af hoe hij denkt dat dat werkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:22

Of specifiek farmaceuten op Trump hebben gestemd weet ik niet, want wie zijn dat nou eigenlijk precies...?

Maar dat "de rijken" met egoïstische bedoelingen op hem gestemd hebben dat is wel duidelijk....hij vult zijn hele "kabinet" daarmee immers....

Ik ben benieuwd wat voor ontwikkelingen er verder zullen zijn qua Trump en zijn misdaden en hoe dat nu verder aangepakt kan gaan worden nu hij (weeeeer.... :r ) president wordt.... er zijn natuurlijk die lopende zaken.

En ik ben wel benieuwd of ook Trump wat meer boven komt drijven nu er steeds meer naar buiten komt van die Weinstein en Diddy ellende van misbruik en pedofielen gedoe. Het zou zomaar kunnen dat Trump daar ook wel van mee geprofiteerd heeft gezien hij wel into macht uitoefenen en kicken op tieners was.....

Volgens mij gaat daar nog héél veel naar boven komen van heel veel bekende namen.... misbruik en doden als gevolg daarvan....echt een walgelijk zaakje -O-

Persoonlijk vind ik het wel heel interessant om te zien de laatste jaren, dat de mensen waar ik altijd al een "bleh" gevoel bij had, nu 1 voor 1 boven komen drijven als slecht volk....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:23

Ik denk dat je Epstein bedoelt? Als daar al iets van naar buiten komt, kan je er zeker van zijn dat Trump z'n naam eraf gehaald is. Het is bekend dat ze vrienden waren en hij stond ook op de flight logs, dus het zou mij niet verbazen als hij betrokken is geweest bij foute dingen daar. We zullen het alleen niet horen vrees ik.

De advocaat van RFK heeft trouwens een verzoek gedaan om de goedkeuring van het poliovaccin ongedaan te maken. Maar nee, we zijn niet tegen vaccins.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:35

Ik dacht even dat het een recent bericht was maar dat was al in 2022.. omdat er geen double blind trial gedaan was ofzo
https://amp.cnn.com/cnn/2024/12/13/heal ... io-vaccine

Trump heeft van de week nog gezegd dat hij voor een polio vaccin is, en dat bericht lijkt wat recenter ..

Ik lees dat Diddy op de endorsement lijst van Biden staat, net als Beyoncé ..
Edit: dat is niet van deze verkiezingen maar van 2020 (hij zal al vast tijdens deze verkiezingen denk?) in 2020 vond Diddy dat Trump gebanished moest worden..
ik weet niet of zij zoveel samen deden

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:24

pmarena schreef:
Of specifiek farmaceuten op Trump hebben gestemd weet ik niet, want wie zijn dat nou eigenlijk precies...?

Maar dat "de rijken" met egoïstische bedoelingen op hem gestemd hebben dat is wel duidelijk....hij vult zijn hele "kabinet" daarmee immers....

Ik ben benieuwd wat voor ontwikkelingen er verder zullen zijn qua Trump en zijn misdaden en hoe dat nu verder aangepakt kan gaan worden nu hij (weeeeer.... :r ) president wordt.... er zijn natuurlijk die lopende zaken.

En ik ben wel benieuwd of ook Trump wat meer boven komt drijven nu er steeds meer naar buiten komt van die Weinstein en Diddy ellende van misbruik en pedofielen gedoe. Het zou zomaar kunnen dat Trump daar ook wel van mee geprofiteerd heeft gezien hij wel into macht uitoefenen en kicken op tieners was.....

Volgens mij gaat daar nog héél veel naar boven komen van heel veel bekende namen.... misbruik en doden als gevolg daarvan....echt een walgelijk zaakje -O-

Persoonlijk vind ik het wel heel interessant om te zien de laatste jaren, dat de mensen waar ik altijd al een "bleh" gevoel bij had, nu 1 voor 1 boven komen drijven als slecht volk....

Wat zeg je hier nou eigenlijk? Dat je denkt dat Trump een pedofiel is?