Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:29

Vanwege werk kan ik het debat helaas niet live kijken, maar de stukjes die ik tussendoor heb gezien zijn toch wel weer bijzonder. Wilders die iedereen de schuld geeft, waarna hij zelf op zijn bord krijgt dat hij mede veroorzaker is van diezelfde bende. Mirjam Bikkers verwoordde dat mooi :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:33

prompter schreef:
Vanwege werk kan ik het debat helaas niet live kijken, maar de stukjes die ik tussendoor heb gezien zijn toch wel weer bijzonder. Wilders die iedereen de schuld geeft, waarna hij zelf op zijn bord krijgt dat hij mede veroorzaker is van diezelfde bende. Mirjam Bikkers verwoordde dat mooi :)

Bikkers is sowieso sterk met woorden, imo.

Fijn dat hij iig goed tegengas krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:33

Jammer, ik ben op het strand.
Als ik thuis was, zou ik zeker het debat volgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:44

Ze moeten Wilders z’n populisme praatje van vier minuten laten doen, niet interrumperen en weg van het podium, ze leren het ook nooit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:49

BigOne schreef:
Ze moeten Wilders z’n populisme praatje van vier minuten laten doen, niet interrumperen en weg van het podium, ze leren het ook nooit.

Dat helpt ook niet.
De praatjes van Wilders worden gewoon op SM geplaatst.
Aangezien een deel van de stemmers geen nieuws volgt en alleen SM kijkt komt zijn verhaal toch wel aan bij de stemmers.

Nu gebruikt hij de moord op Lisa....

https://www.vandaaginside.nl/politiek/n ... t1lXspdV-A

Ik vind Jetten sterk reageren met de opsomming van maatregelen waar de PVV tegen heeft gestemd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:24

Electra63 schreef:
BigOne schreef:

Dat helpt ook niet.
De praatjes van Wilders worden gewoon op SM geplaatst.
Aangezien een deel van de stemmers geen nieuws volgt en alleen SM kijkt komt zijn verhaal toch wel aan bij de stemmers.

Nu gebruikt hij de moord op Lisa....

Wat helpt er dan wel tegen dit soort politiek als dat van Wilders?
Nog helemaal niets heeft geholpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:27

De ontevreden stemmer kiest tijdelijk een andere held.... zoals Baudet of Van der Plas.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:43

Elke keer dat hij een vraag krijgt of onderbroken wordt komt hetzelfde haatdragende riedeltje. En hij vertelt ook leugens, dat de verdachte van de moord op Lisa een week eerder nog was vrijgelaten, leugens.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 18:57

In het FD: Plannen Wiersma duur, weinig concreet en niet haalbaar.

Jaja.....BBB levert :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:50

Benzz schreef:

Las gisteren hetzelfde artikel. Wilde een foto maken coor dit topic.

Wiersema had nooit intentie naar een oplossing te zoeken. Alleen maar om de boel nog meer te rekken

In dezelfde editie stond ook een editie over politici die de boel constant vooruitschuiven om populariteit te behouden. Krant lag op kantoor, dus kan geen foto meer maken deze week helaas.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:56

Ik zal straks of morgen wel even kijken. Ik ben lid van het fd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:04

Raineri schreef:
Benzz schreef:

Las gisteren hetzelfde artikel. Wilde een foto maken coor dit topic.

Wiersema had nooit intentie naar een oplossing te zoeken. Alleen maar om de boel nog meer te rekken

In dezelfde editie stond ook een editie over politici die de boel constant vooruitschuiven om populariteit te behouden. Krant lag op kantoor, dus kan geen foto meer maken deze week helaas.

Dit inderdaad. Het wordt politici eigenlijk onmogelijk gemaakt om maatregelen te nemen die nodig zijn, maar misschien niet zo populair. Benieuwd naar het artikel.

Ik wilde deze nog delen: https://npo.nl/start/serie/boos_2/seizo ... 3/afspelen . Tim Hofman gaat in gesprek met Dilan Yesilgoz, over het incident met Douwe Bob - maar interviewt ook verschillende mensen die bedreigd worden op internet. Over de impact van online intimidatie, die fiks is toegenomen. Wat doet het met de mensen die het overkomt, en wat doet het met de rechtsstaat? Als mensen die hun werk doen bedreigd worden op internet? Denk journalisten.... Haakt nog een beetje terug op wat eerder werd besproken, over boeren intimideren. Ik vind het heftig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:31

Die aflevering van Boos vind ik sowieso wel interessant om te kijken! Vond Yesilgoz echt ontiegelijk hypocriet :)). En Tim is dan heerlijk kritisch

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

We zakken hier in Nederland ook steeds dieper weg qua fatsoen in de politiek zeg: https://www.nu.nl/politiek/6367147/vvde ... debat.html

'paasei' en 'poedersuiker' zijn toch geen woorden die thuishoren in zo'n setting, misschien ietsje eerder een stap terug doen en even ademhalen en reflecteren in plaats van dit soort dingen uitkramen. -O-

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

julius_juut schreef:
We zakken hier in Nederland ook steeds dieper weg qua fatsoen in de politiek zeg: https://www.nu.nl/politiek/6367147/vvde ... debat.html

'paasei' en 'poedersuiker' zijn toch geen woorden die thuishoren in zo'n setting, misschien ietsje eerder een stap terug doen en even ademhalen en reflecteren in plaats van dit soort dingen uitkramen. -O-

Paasei en poedersuiker zijn nog de minst erge woorden die van der Burg gebruikte. Vooral zijn misogyne opmerking naar Ouwehand is onfatsoenlijk en kwalijk. Ik vond vander Burg altijd èèn van de weinige verstandige VVDers maar naar die opmerkelijk twijfel ik daar toch aan

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Ik las dat ook ja... bizar..

ik vond hier ook wel wat van hoor:"Collega's zeggen de ergste dingen. Zoals dat ik een genocide vergoelijk en dat ik bloed aan m'n handen heb. Ik krijg ook veel foto's van dode kinderen opgestuurd. Dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten."

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Timmermans noemde Boomsma een huichelaar , van de Burg vond dat je dat niet kon maken.
Dat hij nu in gesprek wil met diegenen die hij uitgescholden heeft staat hem te prijzen maar imo lijkt het meer op damage control gezien de slechte peilingen.
En de vvd heeft ook gewoon figuurlijk bloed aan de handen, zelfs Palestijnse zwaargewonde kinderen willen ze niet helpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:43

Dan nog vind ik dat de politiek, als voorbeeld, dat op een normale manier ter sprake moet brengen.. maar dat is een utopie denk

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Huichelaar werd moeilijk over gedaan. Ik zie dat niet eens als scheldwoord :'). Ook niet als compliment hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Fleur Agema zien we ook niet meer terug.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Wilders regeert met ijzeren hand, nu heeft hij er in ieder geval drie met een hbo/uni opleiding te pakken waarbij eentje die juriste is bij het IND , denk dat haar dit niet in dank wordt afgenomen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Ze gaan de wet om illegalen bad/bed/brood te geven toch maar veranderen. Sjonge wat slim zeg, nagedacht over wat de gevolgen zijn als ze dat wel zouden doen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

purny schreef:
Fleur Agema zien we ook niet meer terug.

Is dat al zeker ja? Die zal ook wel teleurgesteld zijn hoe Wilders met haar omgegaan is toen ze minister was.

En die fatsoensnormen in de politiek zijn inderdaad ver te zoeken momenteel.

Ik denk dat het D66 wordt in oktober voor mij, maar er kan nog veel gebeuren in de tussentijd...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Fleur Agema heeft MS, ik denk dat zij zware jaren achter de rug heeft...