Polly schreef:Er word al genoemd dat we het lekker moeten laten gaan en zelf laten reguleren. Zien jullie daar een oplossing in? Ik wil het met alle liefde bespreken hoor.
Ik ben van mening dat je niet moet overreguleren. Dat is net hetzelfde als een scheidsrechter die een wedstrijd "doodfluit". Zolang de mensen hier bijdragen door een inhoudelijke reactie -en die mag prima afwijkend zijn - dan wordt er inhoudelijk op gereageerd. Alleen in het geval dat bokkers echt op de man spelen of je een reactie zou kunnen zien als pesten, dan zou je de "pester' ook persoonlijk kunnen aanspreken, zonder een groene waarschuwing in het topic te zetten. Want in de meeste gevallen wordt de soep niet zo heet gegeten en herstelt de situatie zich vanzelf weer.
Dus mijn oplossing zou zijn. Een berichtje aan de poster "Je bent getemd" en waarom en de vraag of ze hun bericht zelf nog zouden willen nalezen of corrigeren zou een mooie tussenoplossing zijn. Zonder dat de discussie wordt doodgeslagen en andere bokkers geirriteerd raken.