Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:Shadow0 schreef:Maar het begint niet nu, er IS al zoveel schade en er zijn al zoveel mensen die problemen hebben door het beleid van de afgelopen tientallen jaren.
ja precies, daarom waren er dus verkiezingen en is er een nieuw kabinet gekozen.
Citaat:Het grootste onderscheid met de laatste kabinetten-Rutte is misschien wel dat deze coalitie bovenmatig veel vertrouwen geniet van lager opgeleiden. "Met name de PVV heeft grote groepen kiezers achter zich weten te krijgen die zich lange tijd niet vertegenwoordigd voelen", stelt de Utrechtse hoogleraar bestuurskunde Mark Bovens. "Het is voor een democratie belangrijk dat mensen zich herkennen in het parlement en de regering."
[...]
Met name kiezers van PVV, NSC en BBB hebben meer vertrouwen in de overheid gekregen. "Men verwacht dat de overheid grote problemen eindelijk gaat oplossen", zegt onderzoeker Peter Kanne van Ipsos I&O. "Vooral omdat er nu een echt rechts kabinet aan de knoppen zit, verwacht men echt verbetering."
BigOne schreef:Deze lageropgeleiden, wanneer dat ook de lager verdienenden zijn, komen er nog wel achter dat hun vertrouwen in de pvv wel eens niet zo fantastisch uitpakt. Of ze moeten denken met alle vluchtelingen eruit dat ze ineens wel meer geld en huizen krijgen.
Winged schreef:Hoezo mag je je als vrouw niet kleden zoals je wil? Misschien kiezen ze zelf voor deze kleding? En als zij dat mooi vinden...
Cer schreef:Ik zal mijn pvv stemmende advocaten vrinden gaan vertellen dat ze laag opgeleid zijn en geen reflectie vermogen hebben
Citaat:De RN (Het Rassemblement national) veroordeeld in de campagnekits-affaire wegens fraude ten koste van de belastingbetaler – 11 miljoen euro!
Deze affaire onthult totale ontrouw aan de staat en het ware gezicht van extreemrechts
Cer schreef:Ik zal mijn pvv stemmende advocaten vrinden gaan vertellen dat ze laag opgeleid zijn en geen reflectie vermogen hebben![]()
Is dit een inhoudelijke reactie van mij? Nee, maar ik vind het weer een knap staaltje denigrerend generaliseren wat jullie zo even weer uit de mouw schudden zeg..
De lager opgeleide lager verdienende.. dat zijn dan de mensen zonder de 7 vinkjes toch? Sja die kan je het ook niet kwalijk nemen.. die hebben sowieso al een achterstand in het leven..
#sarcasmemodusuit
pien_2010 schreef:Le RN condamné dans l’affaire des kits de campagne pour escroquerie aux dépens des contribuables - 11 millions d’euros !
Cette affaire révèle une totale déloyauté vis à vis de l’Etat et le vrai visage de l’extrême droite
Plaatste een vriend in onze groepsapp
VertaaldCitaat:De RN (Het Rassemblement national) veroordeeld in de campagnekits-affaire wegens fraude ten koste van de belastingbetaler – 11 miljoen euro!
Deze affaire onthult totale ontrouw aan de staat en het ware gezicht van extreemrechts
We praten hier over het bij ons bekende FN (front nationale)in Frankrijk van Marie le Pen. In Frankrijk gaat het dus ook lekker, maar niet heus.
FN heeft hier 33% van de kiezers getrokken en is daarmee in de eerste ronde de grootste partij geworden
Citaat:ja precies, daarom waren er dus verkiezingen en is er een nieuw kabinet gekozen.
Cer schreef:Ik zal mijn pvv stemmende advocaten vrinden gaan vertellen dat ze laag opgeleid zijn en geen reflectie vermogen hebben![]()
Is dit een inhoudelijke reactie van mij? Nee, maar ik vind het weer een knap staaltje denigrerend generaliseren wat jullie zo even weer uit de mouw schudden zeg..
De lager opgeleide lager verdienende.. dat zijn dan de mensen zonder de 7 vinkjes toch? Sja die kan je het ook niet kwalijk nemen.. die hebben sowieso al een achterstand in het leven..
#sarcasmemodusuit
prompter schreef:Cer schreef:Ik zal mijn pvv stemmende advocaten vrinden gaan vertellen dat ze laag opgeleid zijn en geen reflectie vermogen hebben![]()
#sarcasmemodusuit
Ik snap je reactie, maar het kwam echt uit een groot ipsos onderzoek, dat het de lager opgeleide mensen waren die het meeste vertrouwen in het huidige kabinet hadden en die op de PVV hadden gestemd. De hoger opgeleiden hadden minder vertrouwen. Ik dacht ook even oei generaliseren, maar de uitkomst gaf wel globaal deze tweedeling aan.
Janneke2 schreef:Citaat:ja precies, daarom waren er dus verkiezingen en is er een nieuw kabinet gekozen.
Nee hoor, wij kiezen de Tweede Kamer.
Accoord, de pvv werd met 37 zetels de grootste.
... maar er is geen wet die stelt dat de grootste partij per se in de regering moet komen.
Nodig was het niet - er zijn andere combinaties mogelijk die een meerderheid opleveren.
(En een minderheidskabinet kon ook nog.)
En het is wel vaker vertoond dat de grootste partij met veel meer dan 37 zetels buiten de boot viel met onderhandelen.
Dus nee: de kiezer heeft dit niet per se zo gewild.
...en ik heb het nadrukkelijk niet gewild. Als gezegd: plaatsvervangende schaamte.
journee schreef:Janneke2 schreef:
(...) wij kiezen de Tweede Kamer.
Accoord, de pvv werd met 37 zetels de grootste.
... maar er is geen wet die stelt dat de grootste partij per se in de regering moet komen.
Nodig was het niet - er zijn andere combinaties mogelijk die een meerderheid opleveren.
(En een minderheidskabinet kon ook nog.)
En het is wel vaker vertoond dat de grootste partij met veel meer dan 37 zetels buiten de boot viel met onderhandelen.
Dus nee: de kiezer heeft dit niet per se zo gewild.
...en ik heb het nadrukkelijk niet gewild. Als gezegd: plaatsvervangende schaamte.
Dus als GroenLinks de grootste partij was geworden had je het wel prima gevonden als de PVV in de regering had gekomen en GroenLinks niet?
Citaat:Als men stemt op een partij hoopt men toch altijd dat deze in de regering komt?
Citaat:Dat de grootste partij mee gaat regeren lijkt mij niet meer dan logisch, want uiteindelijk heeft toch de grootste groep mensen hierop gestemd.
Citaat:Dus als GroenLinks de grootste partij was geworden had je het wel prima gevonden als de PVV in de regering had gekomen en GroenLinks niet? Als men stemt op een partij hoopt men toch altijd dat deze in de regering komt? Dat de grootste partij mee gaat regeren lijkt mij niet meer dan logisch, want uiteindelijk heeft toch de grootste groep mensen hierop gestemd. Soms moet men het doen met iets wat niet niet jouw eigen keus is, dat is ook democratie.
Citaat:Vandaag ben ik officieel beëdigd als minister van Asiel en Migratie. De huidige asielinstroom is onhoudbaar, en veel Nederlanders maken zich hier terecht zorgen over. Daarom ga ik de afspraken in het hoofdlijnenakkoord voortvarend uitvoeren om grip op de asielinstroom te krijgen.
Karl66 schreef:Nee uit dat onderzoek kwam dat het vertrouwen in de politiek groter was geworden met dit kabinet. Dat kwam omdat lager en middelbaar opgeleiden een hoger vertrouwen hadden gekregen en omdat het vertrouwen van hoger opgeleiden (wat sowieso al hoger was) gelijk gebleven.
De reden waarom het vertrouwen van de hoger opgeleiden gelijk was gebleven was omdat ze vertrouwen in de democratische instituties hadden.
Het ging trouwens niet over PVV stemmers, het ging over opleidingsniveau en die link leggen is iets te gemakkelijk.
Citaat:Dus als GroenLinks de grootste partij was geworden had je het wel prima gevonden als de PVV in de regering had gekomen en GroenLinks niet? Als men stemt op een partij hoopt men toch altijd dat deze in de regering komt? Dat de grootste partij mee gaat regeren lijkt mij niet meer dan logisch, want uiteindelijk heeft toch de grootste groep mensen hierop gestemd. Soms moet men het doen met iets wat niet niet jouw eigen keus is, dat is ook democratie.