Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:42

Bye guys ik ga ook maar eens vertrekken, jammer dat trollen kun doen en laten wat ze willen en blijkbaar mensen die serieus posten op de vingers worden getikt? Vreemd...

Weer een zinnig topic naar de haaien.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:06

Pareltjes schreef:
Bye guys ik ga ook maar eens vertrekken, jammer dat trollen kun doen en laten wat ze willen en blijkbaar mensen die serieus posten op de vingers worden getikt? Vreemd...

Weer een zinnig topic naar de haaien.

Pareltjes blijf gezellig hier, die fase hebben we gehad. Wij hebben deze slag gewonnen :Y)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:00

Moderatoropmerking:
Wij willen jullie nogmaals hier met klem verzoeken respectvol naar elkaar te blijven, elkaar geen woorden in de mond te leggen en elkaars mening te respecteren. We zien dat dit topic nu al een aantal keer (flink) uit de hand loopt. Iedereen mag zijn mening hier hebben. Mocht je het niet met elkaar eens zijn, zet de betreffende bokker dan op je foeilijst of negeer elkaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 13:01

Nu ontstip ik gewoon hoor.

Een opmerking over niet provoceren met losse flodders zonder verificatie was op z‘n minst ook passend geweest lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-06-22 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:04

Ik denk dat ik in deze fase vertrek vanwege de moderators, kan hier echt geen soep meer van maken.

Een discussie moet dus uit de weg worden gegaan? Wat blijft staan zijn zinloze losse flodders. Lijkt mij de omgekeerde wereld. Maar goed het is zo..

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:16

Ik snap ook echt niet waar deze nieuwe modopmerking om gaat? Kunnen jullie dat uitleggen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:19

Sizzle schreef:
Nu ontstip ik gewoon hoor.

Een opmerking over niet provoceren met losse flodders zonder verificatie was op z‘n minst ook passend geweest lijkt mij.

Helemaal mee eens. Laten de losse flodders het maar helemaal overnemen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:24

Dan moet het topic maar een nieuwe titel krijgen, als alleen de nepnieuwsverspreiders hier nog posten. Iets als: Poetinfans Aller Landen, verenigd U?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:28

Ynskek, er posten hier mensen binnen het topic vanuit een bepaalde visie. Meerdere mensen binnen dit topic namen meermaals, en uitgebreid, de moeite om die berichten te weerleggen. Dan blijft het even stil. Om vervolgens weer met een nieuw punt aan te komen, wederom nemen meerdere mensen diezelfde moeite om de standpunten inhoudelijk te weerleggen, inmiddels met wel iets meer irritatie, in mijn optiek best logisch, we zijn ondertussen namelijk niet 'pas' bij punt 2, maar bij punt 200.

Zo ontstaat er steeds meer onderlinge frustratie, bij meerdere mensen. Kleine steekjes onder water volgen, soms eentje boven water, men wordt steeds persoonlijker en minder op de bal gericht. Zo ontstaat er een sneeuwbaleffect. Neem dan ook in acht het onderwerp van, bijvoorbeeld, dit topic, en de spanning staat nog meer op scherp.

Nogmaals, in mijn optiek, best een logisch vervolg. Wenselijk? Nee, absoluut niet.

Wat ik dan minder goed kan begrijpen is waarom bepaalde mensen niet harder worden aangepakt. Als bepaalde mensen hier een tijdje niet aanwezig zijn, is de sfeer over het algemeen goed en respectvol. Komen diezelfde mensen weer, dan zie je letterlijk voor je neus de sfeer weer omslaan. Telkens weer, keer op keer.

Dan komen we weer bij het eerste punt uit, en zo blijft het riedeltje zich als een draaimolen herhalen. Als ik dan vervolgens lees dat meerdere (!) mensen binnen dit topic vanuit jullie een pb hebben ontvangen, waaronder ikzelf. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat er andere gebruikers moeten zijn met minstens 4/5 berichten vanuit jullie. Immers, het gaat om een heel klein groepje, die (in mijn optiek) steeds weer beginnen met reacties krijgen. Deze krijgen zij vervolgens ook. Op die reacties reageren jullie blijkbaar. Als ik nu stel dat ik van mening ben dat de gegeven reacties, reacties zijn op berichten die veel kwalijker zijn, dan gaat het toch ergens niet goed in jullie beleid?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:36

Ja, jij zegt het beter. Helemaal mee eens.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:50

Goede post Ailill +:)+ .

Ik snap het wel hoor, maar ik zou het als meelezer heel jammer vinden als jullie het bijltje erbij neer gooien -O- .
Ik lees hier zoveel nuttige achtergrondinformatie waarvoor bij mij de tijd (en kennis) ontbreekt om dat allemaal bij elkaar te zoeken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:09

@mods, dit kun je toch niet menen?

Hier is een stuk uit de bokt regels, misschien wordt het eens tijd om ernaar te gaan handelen, in plaats van het probleem bij users neer te leggen.
Citaat:
5 - Ook het hinderen van andere bezoekers van de site is niet toegestaan.
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt. En dat is gewoon niet de bedoeling: het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.

Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:

Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn

De moderators kunnen gebruikers hierop aanspreken en bij herhaalde overtredingen kan een ban van Bokt volgen.

Ik ben zelf jaren mod geweest elders, en ik heb altijd bekend gestaan als 'die lieve met veel geduld' en tot op zekere hoogte ben ik het ook absoluut! eens wat betreft het tonen van geduld, verdraagzaamheid, iedereen een eerlijke kans willen geven. Maar zelfs ik had hier al 10x met de banhammer gezwaaid

Edit: ook helemaal eens met Ailil

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:51

Begrijp ik nu goed dat we nu met zijn allen worden buitengezet door het moderatorteam? :?

Het zal ongetwijfelt aan mij liggen maar ik begrijp het gemodereer hier echt niet. Volgens mij proberen we hier met zijn allen de zin en onzin van de oorlog in Ukraïne te ontleden en in een groter perspectief te plaatsen. Met als doel om er zo veel mogelijk van te kunnen begrijpen, aangezien het een behoorlijk intens en complexe aangelegenheid is. Dat er af en toe wat minder lief en zachtzinnig aan toe gaat is, gezien het onderwerp, niet helemaal vreemd. Maar volgens mij zijn we allemaal volwassen mensen die echt wel tegen een stootje kunnen en is er, volgens mij tenminste, een sfeer in dit topic dat iedereen ook kan en mag uiten wanneer er een opmerking eens verkeerd valt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:00

Ailill schreef:
Ynskek, er posten hier mensen binnen het topic vanuit een bepaalde visie. Meerdere mensen binnen dit topic namen meermaals, en uitgebreid, de moeite om die berichten te weerleggen. Dan blijft het even stil. Om vervolgens weer met een nieuw punt aan te komen, wederom nemen meerdere mensen diezelfde moeite om de standpunten inhoudelijk te weerleggen, inmiddels met wel iets meer irritatie, in mijn optiek best logisch, we zijn ondertussen namelijk niet 'pas' bij punt 2, maar bij punt 200.

Zo ontstaat er steeds meer onderlinge frustratie, bij meerdere mensen. Kleine steekjes onder water volgen, soms eentje boven water, men wordt steeds persoonlijker en minder op de bal gericht. Zo ontstaat er een sneeuwbaleffect. Neem dan ook in acht het onderwerp van, bijvoorbeeld, dit topic, en de spanning staat nog meer op scherp.

Nogmaals, in mijn optiek, best een logisch vervolg. Wenselijk? Nee, absoluut niet.

Wat ik dan minder goed kan begrijpen is waarom bepaalde mensen niet harder worden aangepakt. Als bepaalde mensen hier een tijdje niet aanwezig zijn, is de sfeer over het algemeen goed en respectvol. Komen diezelfde mensen weer, dan zie je letterlijk voor je neus de sfeer weer omslaan. Telkens weer, keer op keer.

Dan komen we weer bij het eerste punt uit, en zo blijft het riedeltje zich als een draaimolen herhalen. Als ik dan vervolgens lees dat meerdere (!) mensen binnen dit topic vanuit jullie een pb hebben ontvangen, waaronder ikzelf. Dan kan ik niet anders dan concluderen dat er andere gebruikers moeten zijn met minstens 4/5 berichten vanuit jullie. Immers, het gaat om een heel klein groepje, die (in mijn optiek) steeds weer beginnen met reacties krijgen. Deze krijgen zij vervolgens ook. Op die reacties reageren jullie blijkbaar. Als ik nu stel dat ik van mening ben dat de gegeven reacties, reacties zijn op berichten die veel kwalijker zijn, dan gaat het toch ergens niet goed in jullie beleid?

Goede post +:)+

Hetzelfde gebeurde ook iedere keer in de Corona-topics.
De grootste onzin mag geplaatst worden, maar een (scherpe) reactie daarop niet.
Met dank aan een groepje temmers.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:03

Overigens ben ik er geen voorstander van dat mensen met een afwijkende mening of insteek geband of gefoeit moeten worden. Maar ik vind wel dat ik het recht heb daar op te reageren. En als mensen dan als een gebroken plaat stellingen blijven herhalen nadat we al een paar keer vriendelijk en met veel onderbouwing hebben uitgelegd waarom die stellingen niet kloppen dan lijkt het me niet vreemd om dan eens wat stevigere taal te gebruiken.
Maar goed, daar is waarschijnlijk de moderator regel voor die Telpeva aanhaalt hierboven, dus in het vervolg zal ik dan wel temmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:05

irmaz schreef:
Overigens ben ik er geen voorstander van dat mensen met een afwijkende mening of insteek geband of gefoeit moeten worden. Maar ik vind wel dat ik het recht heb daar op te reageren. En als mensen dan als een gebroken plaat stellingen blijven herhalen nadat we al een paar keer vriendelijk en met veel onderbouwing hebben uitgelegd waarom die stellingen niet kloppen dan lijkt het me niet vreemd om dan eens wat stevigere taal te gebruiken.
Maar goed, daar is waarschijnlijk de moderator regel voor die Telpeva aanhaalt hierboven, dus in het vervolg zal ik dan wel temmen.

Precies !

Ik houd niet van temmen.
Ga liever zelf de discussie aan.

Ik vind het sowieso belachelijk hoeveel fakenews door Bokt wordt getolereerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:13

irmaz schreef:

Helemaal mee eens. Daarbij merk ik ook steeds vaker dat mods kritische berichten niet altijd goed op waarde weten te schatten en daardoor ook bepaalde topics "doodslaan" en dat is bijzonder jammer.
Ik heb hier niemand, maar dan ook niemand iemand onheus zien bejegenen. Soms gaat het er stevig in een discussie aan toe, maar vrijwel altijd op inhoud.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:19

irmaz schreef:
Begrijp ik nu goed dat we nu met zijn allen worden buitengezet door het moderatorteam? :?

Het zal ongetwijfelt aan mij liggen maar ik begrijp het gemodereer hier echt niet. Volgens mij proberen we hier met zijn allen de zin en onzin van de oorlog in Ukraïne te ontleden en in een groter perspectief te plaatsen. Met als doel om er zo veel mogelijk van te kunnen begrijpen, aangezien het een behoorlijk intens en complexe aangelegenheid is. Dat er af en toe wat minder lief en zachtzinnig aan toe gaat is, gezien het onderwerp, niet helemaal vreemd. Maar volgens mij zijn we allemaal volwassen mensen die echt wel tegen een stootje kunnen en is er, volgens mij tenminste, een sfeer in dit topic dat iedereen ook kan en mag uiten wanneer er een opmerking eens verkeerd valt.

Zoals je de situatie in het laatste stuk van je bericht schetst zou het inderdaad moeten zijn en dan zou je het team ook echt niet horen.
Maar helaas werkt het niet zo, ons team heeft echt een dagtaak aan het beantwoorden van de TeMs uit dit topic en moet dan dus ook steeds de betreffende berichten en context teruglezen. Soms zijn dit hele lange en interessante berichten maar dat maakt het echt heel intensief en lastig. Dat is ook de reden geweest om nu een hulk te plaatsen in dit topic.
We willen zeker de discussie niet doodslaan maar zoals je zelf al zegt; we zijn hier met allemaal volwassen mensen bij elkaar, waarom moeten wij dan de hele dag politie agentje spelen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:26

Wellicht omdat een aantal personen zich niet volwassen gedragen?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:31

Polly schreef:
Zoals je de situatie in het laatste stuk van je bericht schetst zou het inderdaad moeten zijn en dan zou je het team ook echt niet horen.
Maar helaas werkt het niet zo, ons team heeft echt een dagtaak aan het beantwoorden van de TeMs uit dit topic en moet dan dus ook steeds de betreffende berichten en context teruglezen. Soms zijn dit hele lange en interessante berichten maar dat maakt het echt heel intensief en lastig. Dat is ook de reden geweest om nu een hulk te plaatsen in dit topic.
We willen zeker de discussie niet doodslaan maar zoals je zelf al zegt; we zijn hier met allemaal volwassen mensen bij elkaar, waarom moeten wij dan de hele dag politie agentje spelen?

Sorry dat jullie er zo veel werk aan hebben maar wie temt er dan allemaal? Zoveel mensen reageren er toch helemaal niet in dit topic? Volgens mij zijn we hier maar met een handjevol mensen die werkelijk actief zijn. Mensen hoeven een topic toch niet te lezen als ze zich storen aan de reacties?

Van mij hoef je geen politie agentje te spelen, liever niet zelfs.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:00

Ik begin te denken dat het de rellers zijn die temmen. Anyhow de geest is uit het topic, al geruime tijd. De trollen hebben gewonnen. Nice job Bokt, ben er wel klaar mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:01

irmaz schreef:

Polly schreef:

Naar mijn mening hoeft dat politieagentje spelen helemaal niet. Het hele topic reguleert zichzelf al een tijdje. Ik heb in ieder geval niet getemd. Dus ik ben wel benieuwd naar wie dit wel doen. Gewoon lekker zo laten.
(Mijn indruk is, dat dit juist degenen zouden zijn die een tem horen te krijgen...)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:05

Pareltjes schreef:
Ik begin te denken dat het de rellers zijn die temmen. Anyhow de geest is uit het topic, al geruime tijd. De trollen hebben gewonnen. Nice job Bokt, ben er wel klaar mee.

Ik kan natuurlijk niet zeggen wie er op de tem knop klikken maar dat snap je zelf denk ik ook wel.

Wel ben ik benieuwd hoe jullie het dan zouden aanpakken, vooral het "nice job Bokt" komt niet heel leuk over.
We breken ons hoofd er elke dag weer over dus ben wel nieuwsgierig naar jullie versie.
Er word al genoemd dat we het lekker moeten laten gaan en zelf laten reguleren. Zien jullie daar een oplossing in? Ik wil het met alle liefde bespreken hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 17:11

Ik heb een keer of 3 getemt tegen 1 specifieke gebruiker als het echt belachelijk werd. Die berichten zijn ook daadwerkelijk weg met een groene balk.
Die specifieke gebruiker (of mogenlijk gebruikerS op 1 account) is echter niet dom en weet sindsdien de woorden precies zo zorgvulgig afgewogen te kiezen dat ze nèt niet groene balk waardig zijn blijkbaar.
Ik laat het voor wat het is hier.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:13

Je zou mensen die op Bokt nog nooit anders hebben gedaan dan onwaarheden plaatsen, doorgaans zonder bronvermelding, vervolgens als die ontkracht worden daar niet op reageren, en daarna weer de volgende onwaarheid dumpen, die mensen zou je bijvoorbeeld eens kunnen aanpakken. Ik noem maar een suggestie, maar misschien zijn er nog voordehandliggendere?

Een andere optie is dat niet doen, maar dan heb je kans dat forumleden vervelend gaan worden naar elkaar, en dan is de sfeer verziekt. Het makkelijkste is om daarna als beheer een slotje te plaatsen en weer over te gaan tot de orde van de dag totdat de nog altijd niet aangepakte trollen een nieuw topic hebben gevonden om te laten ontsporen. Dat is hoe het nu gaat.
Mijn oprechte vraag aan het beheerteam is een hele simpele: hebben jullie het idee dat dat werkt?