Nikass schreef:Ruitje ik ben bepaald niet gecharmeerd van de overheid, maar daarom heb ik er ook bijgezegd dat de overheid uit eigen belang zal zorgen dat de boer niet met financiële problemen achterblijft. En waarschijnlijk ook vanwege de sterke landbouw lobby binnen de rechtse partijen.
Ik heb mijn opmerking juist gemaakt vanwege de toeslagenaffaire en bijvoorbeeld Groningen. Die mensen worden niet zo netjes afgekocht.
Dat er onderhandelingen aan vooraf zijn gegaan, Popstra, dat denk ik ook, en dat is misschien niet gemakkelijk geweest, dat weet ik niet.
Ik kan me ook voorstellen dat dat niet voor iedereen een gemakkelijke opgave is. Maar ik denk dat ondernemers daar vaak juist wel beter in zijn.
Popstra ik geloof niet dat ik het woord "schuldig" ooit gebruikt heb. Als dat wel zo is quote me even dan, dan kan ik zien in welke context en of ik daar nog achter sta.
Maar volgens mij ben jij vooral degene die dat woord in de mond neemt.
Feit blijft wel dat de intensieve veehouderij veel stikstof veroorzaakt. Maar dat is een andere benadering dan een individuele boer als schuldige aanwijzen.
Nee klopt, ik bedoel dat schuldig in het algemeen en vooral zoals de media ons doet geloven.
Er moet zeer zeker wat aan het hele milieu gebeuren.
Het is jammer dat alles er zo ingeslopen is. Zie het tij maar eens te keren.
Niemand houd van grote veranderingen maar die zijn wel nodig.