Electra63 schreef:Populistische partijen zeggen wat het publiek wil horen.
Of het mogelijk is enz. maakt niet uit.
Goede gelegenheid voor andere partijen om dat dan uit te leggen, en aan te geven hoe zij dat zouden doen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Electra63 schreef:Populistische partijen zeggen wat het publiek wil horen.
maar als dat is wat 'het publiek' wil. Waarom is dat dan bij voorbaat onmogelijk? ik begrijp dat het in sommige gevallen veel geld kost dat er niet is, maar soms is het echt een kwestie van wat regels aanpassen of anders optreden.
juval schreef:Electra63 schreef:Populistische partijen zeggen wat het publiek wil horen.
maar als dat is wat 'het publiek' wil. Waarom is dat dan bij voorbaat onmogelijk? ik begrijp dat het in sommige gevallen veel geld kost dat er niet is, maar soms is het echt een kwestie van wat regels aanpassen of anders optreden.
Electra63 schreef:Ja, maar wil het publiek het horen? Als ik lees hoe vaak men al geen nieuws meer kijkt ?
Kijken ze dan wel naar de kamerdebatten?
.
julius_juut schreef:Ik snap echt niet waarom dat niet gewoon verplicht is als je mee wil doen aan verkiezingen. Een doorgerekend en op wettelijkheid getoetst programma, en alles wat er niet door komt gewoon niet mogen beloven.
Dan gaat het vertrouwen in de politiek misschien ook weer een beetje omhoog.
fokfanaat schreef:omdat er heel veel egoïstische mensen zijn, die enkel en alleen naar hun eigen situatie kijken.
fokfanaat schreef:tuurlijk, neemt iedereen zijn eigen situatie mee, maar om helemaal alleen maar daarnaar te kijken en scheit te hebben aan andere mensen en hun situatie is wel heel kortzichtig
juval schreef:oke, maar HUN publiek zorgt er kennelijk wel voor dat ze op dit moment 37 zetels hebben in de kamer.. dus toch iets om rekening mee te houden.
julius_juut schreef:Ik snap echt niet waarom dat niet gewoon verplicht is als je mee wil doen aan verkiezingen. Een doorgerekend en op wettelijkheid getoetst programma, en alles wat er niet door komt gewoon niet mogen beloven.
Dan gaat het vertrouwen in de politiek misschien ook weer een beetje omhoog.
prompter schreef:Dat is het nou juist Shadow, voor de meesten voelt dat niet als het land bij het grof vuil zetten.