Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Debat wolf in Nederland 25 maart 2025
Coalitie is het eens, wolf afschieten kan en er is een politieke meerderheid voor maatregelen
25 maart 2025
De vraag die dinsdagavond in het Tweede Kamerdebat over de wolf vaak voorbijkomt, is in welke gevallen ingrijpen moet kunnen. Het debat speelt zich grotendeels af langs de lijnen van bekende partijstandpunten.
Waar een wolf probleemgedrag vertoont, daar moet wel de mogelijkheid zijn om te kiezen voor actieve verjaging en afschot als dat nodig is. Partijen op de linkerflank leggen de nadruk meer op manieren om met de wolf samen te leven, bijvoorbeeld door vee beter te beschermen en mensen voor te lichten.
Er is nog geen vooruitgang in het Landelijke Aanpak Wolf te vermelden door de minister, maar dat hadden we niet anders verwacht.
tienus63 schreef:Citaat:Debat wolf in Nederland 25 maart 2025
Coalitie is het eens, wolf afschieten kan en er is een politieke meerderheid voor maatregelen
25 maart 2025
De vraag die dinsdagavond in het Tweede Kamerdebat over de wolf vaak voorbijkomt, is in welke gevallen ingrijpen moet kunnen. Het debat speelt zich grotendeels af langs de lijnen van bekende partijstandpunten.
Waar een wolf probleemgedrag vertoont, daar moet wel de mogelijkheid zijn om te kiezen voor actieve verjaging en afschot als dat nodig is. Partijen op de linkerflank leggen de nadruk meer op manieren om met de wolf samen te leven, bijvoorbeeld door vee beter te beschermen en mensen voor te lichten.
Er is nog geen vooruitgang in het Landelijke Aanpak Wolf te vermelden door de minister, maar dat hadden we niet anders verwacht.
Bron WeN
https://www.facebook.com/share/p/1BThVY ... tid=wwXIfr
Citaat:Bakkeveen Friesland
26-03-2025
9.05 uur
Zicht melding
Wolf gezien op de Jarig van der Wielen Wei, liep het erf op richting herdershond, confrontatie op ca 8 á 10 meter met hond en eigenaar, gelukkig kon hij de wolf wegjagen. Ging daarna richting de buren daar hebben ze de wolf gefilmd en is de wolf richting Bakkeveen gerend.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Kiekeboefje schreef:Ik zie net een whatsapp bericht voorbij komen dat ook aan de Bremerweg in Zevenhuizen een wolf gezien is. Staat op film.
Doodeng. Hemelsbreed nog geen km’s bij ons vandaan. Mijn shetland pony’s staan ‘s nachts op stal, maar gelukkig worden ze er niet van..
rien10 schreef:Lekker dan. Bij de Jarig van de Wielenwei zitten 2 campings in de buurt, restaurant De Drie Provinciën en het conferentiecentrum Nieuw Allardsoog. Het is een toeristisch punt.
Uitbaters gaan toch wel een keer klagen denk ik zo?
Citaat:PRATEN MET DE STATEN IN UTRECHT
Vanavond zullen Sandra Groeneveld en Ferry Molenaar van Geleidewolf in de vergadering van de statenleden van de provincie Utrecht gaan inspreken.
Het zou fijn zijn als er zoveel mogelijk mensen op de publieke tribune plaatsnemen om hen te steunen. Heb je een hulphond, neem deze dan mee!
De publieke tribune is op de eerste verdieping en het begint om 19.00 uur.
Voor het plaatsnemen op de publieke tribune hoef je je niet aan te melden.
Hierbij de link naar meer informatie. Vanavond wordt er op de pagina van de provincie een link bij geplaatst waarmee de vergadering live gevolgd kan worden.
tienus63 schreef:Citaat:PRATEN MET DE STATEN IN UTRECHT
Vanavond zullen Sandra Groeneveld en Ferry Molenaar van Geleidewolf in de vergadering van de statenleden van de provincie Utrecht gaan inspreken.
Het zou fijn zijn als er zoveel mogelijk mensen op de publieke tribune plaatsnemen om hen te steunen. Heb je een hulphond, neem deze dan mee!
De publieke tribune is op de eerste verdieping en het begint om 19.00 uur.
Voor het plaatsnemen op de publieke tribune hoef je je niet aan te melden.
Hierbij de link naar meer informatie. Vanavond wordt er op de pagina van de provincie een link bij geplaatst waarmee de vergadering live gevolgd kan worden.
Bron Stichting Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/152JAkUt ... tid=wwXIfr
Citaat:Bakkeveen Friesland
26-03-2025
10.00 uur
Zicht melding
Na eerdere melding van Bakkeveen, is de wolf even later gezien op de Nije drintseweg, liep richting het dorp.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:26 maart 2025/Nieuwe Pekela/Groningen
Zichtmelding wolf
Citaat:Heede Duitsland
26-03-2025
6.35 uur
Zicht melding
Net over de grens in Duitsland, stak een wolf de L50 over en liep een veld in zo het Duitse bos in.
#geenwolf
Benzz schreef:Ik heb ze ontmoet
Citaat:Wekerom Gelderland
26-03-2025
7.50 uur
Zicht melding
Wolf stak de weg op de Edenseweg tussen Bokkesprong en het Laar. Rende 25 meter voor melder die op de fiets was, wolf ging richting Laarweg/ Lange Heideweg.
#geenwolf
Esperanza schreef:Benzz schreef:Ik heb ze ontmoet
Radicaal kan ik ze ook niet noemen, gefrustreerd wel, en dat snap ik helemaal. Ik voel hun frustratie en ik vind het wat kort door de bocht om ze radicaal te noemen.
Vergeet niet dat voor deze mensen het een enorme impact op hun leven en hun vrijheid en veiligheid heeft. En ze al ik weet niet hoelang tegen een muur lopen er is geen enkele instantie die iets voor deze mensen doet.
Zij kunnen de deur niet meer uit. Ik kan je wel vertellen dat ik dan ook heftig zou reageren op de situatie….
DuoPenotti schreef:Maar voor hen gaat dat niet te ver.
Een blindengeleidehond heeft dat vrij spelen heel hard nodig tussen het werk door.
En daarin worden ze nu beperkt.
En deze mensen pakken ook niet ff de auto om ze elders wel los te laten.