Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 00:32

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 01:29

Citaat:
Debat wolf in Nederland 25 maart 2025

Coalitie is het eens, wolf afschieten kan en er is een politieke meerderheid voor maatregelen

25 maart 2025
De vraag die dinsdagavond in het Tweede Kamerdebat over de wolf vaak voorbijkomt, is in welke gevallen ingrijpen moet kunnen. Het debat speelt zich grotendeels af langs de lijnen van bekende partijstandpunten.

Waar een wolf probleemgedrag vertoont, daar moet wel de mogelijkheid zijn om te kiezen voor actieve verjaging en afschot als dat nodig is. Partijen op de linkerflank leggen de nadruk meer op manieren om met de wolf samen te leven, bijvoorbeeld door vee beter te beschermen en mensen voor te lichten.

Er is nog geen vooruitgang in het Landelijke Aanpak Wolf te vermelden door de minister, maar dat hadden we niet anders verwacht.

Bron WeN
https://www.facebook.com/share/p/1BThVY ... tid=wwXIfr

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 06:54

tienus63 schreef:
Citaat:
Debat wolf in Nederland 25 maart 2025

Coalitie is het eens, wolf afschieten kan en er is een politieke meerderheid voor maatregelen

25 maart 2025
De vraag die dinsdagavond in het Tweede Kamerdebat over de wolf vaak voorbijkomt, is in welke gevallen ingrijpen moet kunnen. Het debat speelt zich grotendeels af langs de lijnen van bekende partijstandpunten.

Waar een wolf probleemgedrag vertoont, daar moet wel de mogelijkheid zijn om te kiezen voor actieve verjaging en afschot als dat nodig is. Partijen op de linkerflank leggen de nadruk meer op manieren om met de wolf samen te leven, bijvoorbeeld door vee beter te beschermen en mensen voor te lichten.

Er is nog geen vooruitgang in het Landelijke Aanpak Wolf te vermelden door de minister, maar dat hadden we niet anders verwacht.

Bron WeN
https://www.facebook.com/share/p/1BThVY ... tid=wwXIfr

ben je gister nog geweest tienus63?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 09:07

Nee, dat trekt me niet en van wat ik stukjes meegekeken heb en terug zag, heb ik niks gemist.

Niks nieuws onder de zon. En langdradig gedoe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:07

DuoPenotti schreef:
nee iedereen deed plas en het bleef weer zoals het was... .

Precies dit!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 11:01

Zichtmelding Bakkeveen Frl
Citaat:
Bakkeveen Friesland
26-03-2025
9.05 uur

Zicht melding

Wolf gezien op de Jarig van der Wielen Wei, liep het erf op richting herdershond, confrontatie op ca 8 á 10 meter met hond en eigenaar, gelukkig kon hij de wolf wegjagen. Ging daarna richting de buren daar hebben ze de wolf gefilmd en is de wolf richting Bakkeveen gerend.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1Ynhhg ... tid=wwXIfr

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 11:51

Ik zie net een whatsapp bericht voorbij komen dat ook aan de Bremerweg in Zevenhuizen een wolf gezien is. Staat op film.

Doodeng. Hemelsbreed nog geen km’s bij ons vandaan. Mijn shetland pony’s staan ‘s nachts op stal, maar gelukkig worden ze er niet van..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 12:16

Kiekeboefje schreef:
Ik zie net een whatsapp bericht voorbij komen dat ook aan de Bremerweg in Zevenhuizen een wolf gezien is. Staat op film.

Doodeng. Hemelsbreed nog geen km’s bij ons vandaan. Mijn shetland pony’s staan ‘s nachts op stal, maar gelukkig worden ze er niet van..

Die hoort bij de melding Bakkeveen.
Zichtmelding was op grens Bakkeveen/Zevenhuizen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:45

Lekker dan. Bij de Jarig van de Wielenwei zitten 2 campings in de buurt, restaurant De Drie Provinciën en het conferentiecentrum Nieuw Allardsoog. Het is een toeristisch punt.
Uitbaters gaan toch wel een keer klagen denk ik zo?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 13:12

rien10 schreef:
Lekker dan. Bij de Jarig van de Wielenwei zitten 2 campings in de buurt, restaurant De Drie Provinciën en het conferentiecentrum Nieuw Allardsoog. Het is een toeristisch punt.
Uitbaters gaan toch wel een keer klagen denk ik zo?

Wou de VVD dat niet nader onderzocht hebben gisteren in het debat?
Wat de schade is voor de recreatiesector?

Helaas weinig aandacht voor de recreatie van ruiters en hondeneigenaren in het debat.
Hoe het met schade t.a.v. huisdieren is, is volgens mij niet eens aan bod gekomen, evenmin de situatie van hulphonden en de problemen die hun eigenaren ondervinden.
Dat vind ik jammer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 13:13

Citaat:
PRATEN MET DE STATEN IN UTRECHT

Vanavond zullen Sandra Groeneveld en Ferry Molenaar van Geleidewolf in de vergadering van de statenleden van de provincie Utrecht gaan inspreken.
Het zou fijn zijn als er zoveel mogelijk mensen op de publieke tribune plaatsnemen om hen te steunen. Heb je een hulphond, neem deze dan mee!
De publieke tribune is op de eerste verdieping en het begint om 19.00 uur.
Voor het plaatsnemen op de publieke tribune hoef je je niet aan te melden.
Hierbij de link naar meer informatie. Vanavond wordt er op de pagina van de provincie een link bij geplaatst waarmee de vergadering live gevolgd kan worden.

Bron Stichting Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/152JAkUt ... tid=wwXIfr

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:31

tienus63 schreef:
Citaat:
PRATEN MET DE STATEN IN UTRECHT

Vanavond zullen Sandra Groeneveld en Ferry Molenaar van Geleidewolf in de vergadering van de statenleden van de provincie Utrecht gaan inspreken.
Het zou fijn zijn als er zoveel mogelijk mensen op de publieke tribune plaatsnemen om hen te steunen. Heb je een hulphond, neem deze dan mee!
De publieke tribune is op de eerste verdieping en het begint om 19.00 uur.
Voor het plaatsnemen op de publieke tribune hoef je je niet aan te melden.
Hierbij de link naar meer informatie. Vanavond wordt er op de pagina van de provincie een link bij geplaatst waarmee de vergadering live gevolgd kan worden.

Bron Stichting Wijs met Wolven
https://www.facebook.com/share/152JAkUt ... tid=wwXIfr

Die twee zijn mij weer net wat te radicaal.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 13:37

Ik vind ze juist goed luisteren en goede vragen stellen. Radicaal is voor mij de laatste associatie met hen.
En ze hebben prettige stemmen om te luisteren. Ik kan ze goed verstaan en horen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 13:38

Zichtmelding, tweede keer vandaag Bakkeveen Frl
Citaat:
Bakkeveen Friesland
26-03-2025
10.00 uur

Zicht melding

Na eerdere melding van Bakkeveen, is de wolf even later gezien op de Nije drintseweg, liep richting het dorp.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1FXQBb ... tid=wwXIfr

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:47

tienus63 schreef:
Ik vind ze juist goed luisteren en goede vragen stellen. Radicaal is voor mij de laatste associatie met hen.
En ze hebben prettige stemmen om te luisteren. Ik kan ze goed verstaan en horen.

Ik heb ze ontmoet :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:14

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 14:16

Zichtmelding Heede (D) net over de grens
Citaat:
Heede Duitsland
26-03-2025
6.35 uur

Zicht melding

Net over de grens in Duitsland, stak een wolf de L50 over en liep een veld in zo het Duitse bos in.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1929nk ... tid=wwXIfr

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:32

Benzz schreef:

Radicaal kan ik ze ook niet noemen, gefrustreerd wel, en dat snap ik helemaal. Ik voel hun frustratie en ik vind het wat kort door de bocht om ze radicaal te noemen.

Vergeet niet dat voor deze mensen het een enorme impact op hun leven en hun vrijheid en veiligheid heeft. En ze al ik weet niet hoelang tegen een muur lopen er is geen enkele instantie die iets voor deze mensen doet.

Zij kunnen de deur niet meer uit. Ik kan je wel vertellen dat ik dan ook heftig zou reageren op de situatie….

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:42

Ik vind ze vooral niet realistisch. Ik snap waar het vandaan komt hoor, maar ze ik geloof niet dat zij nu het verschil kunnen maken. Ik vind hun podcast wel goed.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 15:11

Zichtmelding Wekerom Gld
Citaat:
Wekerom Gelderland
26-03-2025
7.50 uur

Zicht melding

Wolf stak de weg op de Edenseweg tussen Bokkesprong en het Laar. Rende 25 meter voor melder die op de fiets was, wolf ging richting Laarweg/ Lange Heideweg.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/195ewc ... tid=wwXIfr

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:18

Ze zijn wel realistisch in wat er in het land gebeurt en hoe ze dat laten horen.
Maar gaan zijn verschil maken..nee. Maar de vraag is wie wel.
2 dna bewezen gebeten kinderen maken niet eens het verschil in dat idiote land waar aan handje vol extremisten het land bestuurd. Want blijkbaar zijn ze allemaal in de oppositie bang voor Koffeman en aanhang.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:37

Esperanza schreef:
Benzz schreef:

Radicaal kan ik ze ook niet noemen, gefrustreerd wel, en dat snap ik helemaal. Ik voel hun frustratie en ik vind het wat kort door de bocht om ze radicaal te noemen.

Vergeet niet dat voor deze mensen het een enorme impact op hun leven en hun vrijheid en veiligheid heeft. En ze al ik weet niet hoelang tegen een muur lopen er is geen enkele instantie die iets voor deze mensen doet.

Zij kunnen de deur niet meer uit. Ik kan je wel vertellen dat ik dan ook heftig zou reageren op de situatie….

Ik snap absoluut de frustratie, maar we zitten in deze regio allemaal in hetzelfde schuitje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:40

Maar voor hen gaat dat niet te ver.
Een blindengeleidehond heeft dat vrij spelen heel hard nodig tussen het werk door.
En daarin worden ze nu beperkt.
En deze mensen pakken ook niet ff de auto om ze elders wel los te laten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:46

DuoPenotti schreef:
Maar voor hen gaat dat niet te ver.
Een blindengeleidehond heeft dat vrij spelen heel hard nodig tussen het werk door.
En daarin worden ze nu beperkt.
En deze mensen pakken ook niet ff de auto om ze elders wel los te laten.

Lopend naar een afgesloten veld zo groot als 2 keer een voetbalveld..........

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:47

Dat ligt daar in de buurt?