Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:52

Het is een heel goed artikel. Ik vind ook de tips die ze geven heel goed. Bv ipv steeds maar weer inhoudelijk de provocerende uitspraken te herhalen zeggen:" Wilders probeert weer om de Marokkanen te schofferen" of iets in die trand.
Het is ook wel heel eng hoe het gedachtegoed van extreem rechts over is genomen door de gewone politieke partijen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:58

Ik kan het artikel niet lezen helaas het is alleen voor abbonees. En een podcast luisteren heb ik geen geduld voor helaas, dan raak ik snel de draad kwijt. Heb jeeen leesbare versie?

Maar ja waar we vroeger Janmaat heel erg vonden wat hij zei. Met wat nu gezegd mag worden was hij een heilige meneer. ;( Het maakt me echt bezorgd dat overal in de wereld die ideeen volstrekt normaal gevonden wordt door veel mensen. Het maakt de wereld niet fijner of leefbaarder voor velen die helaas het mikpunt zijn van die ideeeen :n

En er lijkt gewoon niks geleerd van het verleden -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:13

Oh ja, irmaz had daar geloof ik laatst een goed linkje voor. Geloof dat ze iets van archive.(iets) gebruikte, kan het zo snel niet vinden. Cookies verwijderen, anoniem ie gebruiken wil soms ook helpen Karuna.

Ik vond het ook interessant omdat ik mij afvroeg hoeveel ikzelf bijdraag hieraan ook. Als wij de “grote leugens” bespreken dragen wij in dit topic ook bij aan het uitvlakken van de kleine leugentjes. Hoewel wij zoveel kletsen dat het meevalt en alles wel de revue passeert :') toch een goede eye opener!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:19

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 10:58

Het nieuwe kabinet is beëdigd, de bordesfoto is gemaakt... nu kunnen ze dan eindelijk aan de slag!

veel succes!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:46

JOVD bestuurslid zegt vandaag zijn lidmaatschap van de VVD op als gevolg van het beëdigen van het nieuwe kabinet met de VVD.
https://x.com/PimTolmeijer/status/1808038914164208106
Citaat:
de samenwerking met ministers die openlijk racistisch zijn, bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en de instituties van onze rechtsstaat ondermijnen gaat bij mij over elke grens heen.
Laatst bijgewerkt door irmaz op 02-07-24 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:47

Ze stonden op het bordes.
Ik had plaatsvervangend medelijden met de koning.

Het kabinet waar ik op hoopte dat het nooit zou komen.
Het kabinet waar ik mij plaatsvervangend voor schaam.

Ik hoop op een spoedige kabinetscrisis.

Ik hoop dat het heel Nederland duidelijk wordt 'dat dit de weg niet is'.

En ik hoop op een regering van nationale eenheid.
(Pvv er uit, PvdA GroenLinks er in - zo breed hebben we het nog nooit gehad, maar er zijn stapels problemen die een echte aanpak vereisen.)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:56

Vanaf vandaag wordt alles anders. AOW leeftijd gaat snel weer terug naar 65. Bejaardenhuizen schieten als paddenstoelen uit de grond. Eigen risico gaat verdwijnen op korte termijn. Sociale huurwoningen zijn er binnenkort volop. Zo fijn.

Gejat van Xitter :+

Ik zie dat het weer zich vandaag ook al uitstekend heeft aangepast: De zon is weer gaan schijnen <|-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:02

Nou hier regent het hoor sinds een uur of 12 -O- maar wat dacht je van werk voor iedereen wachttijden weg uit de zorg en geen bijstandsfraudeurs meer want die zitten ergens in een kamp of zo. Geen verspilling van overheidsgeld aan "linkse hobbys"

lees dit alles graag meteen portie wrange humor

ik heb bewust niet gekeken en heb daar ook geen behoefte aan. Dit staat zo ver af van mijn normen en waarden en hoe ik omga met mensen dat ik er ook niks mee te maken wil hebben eigenlijk. ;(

Dank voor de nieuwe link ik ga er zo even voor zitten om te lezen. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:04

irmaz schreef:
Vanaf vandaag wordt alles anders. AOW leeftijd gaat snel weer terug naar 65. Bejaardenhuizen schieten als paddenstoelen uit de grond. Eigen risico gaat verdwijnen op korte termijn. Sociale huurwoningen zijn er binnenkort volop. Zo fijn.

Ik zie dat het weer zich vandaag ook al uitstekend heeft aangepast: De zon is weer gaan schijnen <|-

Als dat toch eens zou kunnen dan krijgen ze als ze dit bereiken ook mijn stem erbij "Nederland voor iedereen, ongeacht afkomst, geaardheid , gender etc.
"Dromen zijn bedrog....of I have a dream" . Het zal wel het eerste worden maar blijf hopen op het tweede.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:17

irmaz schreef:

Als dat allemaal waar was, dan werd ik ter plekke rechts extremist. :D :D :D ;)

Maar ik weet helaas wel beter, en ik voorzie dat de problemen alleen maar zullen groeien als dit kabinet er lang zit.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:18

irmaz schreef:

En niemand hoeft het te betalen, we krijgen allemaal gratis geld! *\o/* Eindelijk, dat dit niet eerder kon.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:44

nps schreef:
En niemand hoeft het te betalen, we krijgen allemaal gratis geld! *\o/* Eindelijk, dat dit niet eerder kon.

komt door al die zuur-linkse hobbies zoals klimaatverandering en milieu enzo :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 13:45

irmaz schreef:

Je vergeet dat de benzine en boodschappen weer betaalbaar worden en dat het eindelijk veilig wordt omdat de buitenlanders eruit gegooid worden ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:09

nou, ik ben wel positief ingesteld en geef het nieuwe kabinet het voordeel van alle twijfel. Laat ze zich maar bewijzen. Zuurtjes kopen kan altijd nog :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:28

Juval er zijn al heel veel zuurtjes verkocht. En er zijn al heel veel leugens verkocht. En de dame van de BBB is een verlengstuk van de PVV en weet van financiën erg weinig.

De bezorgdheid komt niet van mensen die alleen maar tegen zijn of het nieuwe kabinet geen snoepjes willen geven!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:09

Ik vraag mij altijd af wie het kledingadvies van de vrouwelijke ministers doet. Eentje die ik in ieder geval niet ga bellen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:10

Benzz schreef:
Ik vraag mij altijd af wie het kledingadvies van de vrouwelijke ministers doet. Eentje die ik in ieder geval niet ga bellen :+

Hoe zit het met het kledingadvies van de mannelijke ministers? ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:15

juval schreef:
nou, ik ben wel positief ingesteld en geef het nieuwe kabinet het voordeel van alle twijfel. Laat ze zich maar bewijzen. Zuurtjes kopen kan altijd nog :)

Zo sta ik er ook in. We gaan zien hoe ver ze gaan komen.

Is het mijn keuze? Nee. Kan ik er nog wat aan doen? Ook niet.

De reacties hier... Alsof de wereld nu per direct is vergaan. Je kan het ook zo bekijken: Ze gaan nu aan de slag, hebben hun kans om te laten zien wat ze waard zijn. Wie weet pakt het uiteindelijk voor de linkse kant goed uit. Ik hoop dan wel dat Timmermans zich niet meer verkiesbaar stelt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:22

Winged schreef:
De reacties hier... Alsof de wereld nu per direct is vergaan. Je kan het ook zo bekijken: Ze gaan nu aan de slag, hebben hun kans om te laten zien wat ze waard zijn.

Maar het begint niet nu, er IS al zoveel schade en er zijn al zoveel mensen die problemen hebben door het beleid van de afgelopen tientallen jaren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:24

Shadow0 schreef:
Winged schreef:
De reacties hier... Alsof de wereld nu per direct is vergaan. Je kan het ook zo bekijken: Ze gaan nu aan de slag, hebben hun kans om te laten zien wat ze waard zijn.

Maar het begint niet nu, er IS al zoveel schade en er zijn al zoveel mensen die problemen hebben door het beleid van de afgelopen tientallen jaren.

ja precies, daarom waren er dus verkiezingen en is er een nieuw kabinet gekozen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:35

Shadow0 schreef:

En dan is een nieuw kabinet dat er nu staat ook direct hopeloos en tranentrekkend? Ik begrijp heus dat er een wens is voor meer links. Zelf zit ik ook meer links dan rechts. Maar als de meerderheid hiervoor kiest... Vind ik het een wenskabinet? Zeker. Heb ik er veel vertrouwen in? Mwah. Leg ik mij erbij neer omdat deze groep een meerderheid heeft van de stemmen? Ja.

1 ding is zeker. Binnen nu en 4 jaar mogen we weer stemmen. In 2028 staan er sowieso nieuwe verkiezingen op de rol. In de tussentijd: doe wat goed voor jou voelt, zolang het niet illegaal is.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:37

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Ach ja, zo'n donker pak kan eigenlijk nooit wat mis mee gaan. Maar ook dat kan best wat leuker.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:50

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Dat is al jaaaaaren geleden aan de schoenen van Hugo de Jonge blijven hangen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:56

Mijn vraag komt vanuit een feministisch gedachtegoed. Ik vind het nl absurd dat vrouwen altijd ,zelfs als ze minister zijn, beoordeeld worden en bekeken op wat ze aan hebben.
Dat soort vragen hebben mannen amper of niet
Ongeacht wat vrouwen doen moeten ze ook lief, mooi en gezellig blijven. Daar heb ik zo niets mee. Ik vind dat we daar allang mee hadden moeten Kappen en dat zeker vrouwen daar niet aan mee moeten doen.

Laten we de ministers m/v gewoon beoordelen op hun beleid en niet op hoe ze gekleed zijn. Doet nl totaal niet ter zake.