Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Watters: At one point Trump told him to get the trade deficit under control, telling the prime minister it's unacceptable for the U.S. to run up to a.. trade deficit, and if they don't, they can expect a flat 25% tariff on all Canadian goods on day one. Trudeau apparently wasn't thrilled. "Sacre bleu, you will kill our economy!" And he said they are free to join America as our 51st state. When someone at the table pointed out that would probably be a pretty Democratic state, Trump said we will split Canada two, the liberal side and the conservative side.. If Justin wants to stick around he could be Canada's governor.
Cer schreef:Nou ja het ging er blijkbaar met name om dat het was Trump, die uitspraken aan zn laars lapt EN dat van tevoren zegt vs de enorm rechtvaardige uitspraak van Biden die zegt 'ik laat het recht zijn beloop gaan, ik ga me er niet mee bemoeien" en dat toch doet.
nps schreef:Ik snap het wel. Trump helpt een van de basisprincipes van democratie - onafhankelijke rechtsspraak - compleet om zeep en maakt deze ontzettend politiek. Ik kan me voorstellen dat Biden zoiets heeft, oké, dat kan ik ook, ik red mijn zoon nu het nog kan. Ik snap, ook in Nederland niet, dat er zo ontzettend met twee maten wordt gemeten. REchtspopulistische politici kunnen echt met alles wegkomen (verkrachting, strafbare feiten, openlijke discriminatie), en gematigde politici worden keihard aangevallen op veel kleinre feiten. #hoedan?
nps schreef:Ik snap het wel. Trump helpt een van de basisprincipes van democratie - onafhankelijke rechtsspraak - compleet om zeep en maakt deze ontzettend politiek. Ik kan me voorstellen dat Biden zoiets heeft, oké, dat kan ik ook, ik red mijn zoon nu het nog kan. Ik snap, ook in Nederland niet, dat er zo ontzettend met twee maten wordt gemeten. REchtspopulistische politici kunnen echt met alles wegkomen (verkrachting, strafbare feiten, openlijke discriminatie), en gematigde politici worden keihard aangevallen op veel kleinre feiten. #hoedan?
Veronica2 schreef:Amerikanen weten ook weinig van de wereld buiten hun eigen land, het is echt verbijsterend.
Qimm schreef:Veronica2 schreef:Amerikanen weten ook weinig van de wereld buiten hun eigen land, het is echt verbijsterend.
Dat idee had ik ook, tot ik een paar weken geleden in Vietnam was en me realiseerde dat ik echt inhoudelijk helemaal NIETS weet van dat land. Nu weet ik een heel klein beetje meer door gidsen en musea.
Het is niet typisch Amerikaans om niets te weten van 'ver weg' landen, heb er nu iets meer begrip voor ook. Dat wij in Europa redelijk veel weten over Amerika komt natuurlijk door films en series uit Amerika.
nps schreef:Ik vind het een heel interessant iets, kan iedereen die dat ook vind dit: https://www.bol.com/nl/nl/f/vreemdeling ... 076246182/ boek aanraden. Een sociologe die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar het verhaal van de meest conservatieve staten. Waarom die altijd zo tegen hun eigen belang stemmen, wat hun drijft. Vond ik zelf heel boeiend.
nps schreef:Amerika is best een gek land hoor, cultuurwise. Gesticht door de cowboys en gelukszoekers, zeer conservatief, diep religieus - veel religieuzer dan andere "ontwikkelde" landen, niet al te goed opgeleid... Tot op zekere hoogte gebouwd op slavernij en ongelijkheid. Wij zijn er twee keer geweest, de geschiedenis is heel voelbaar. Wij gingen een keer per ongeluk achterin een bus zitten. Er zaten alleen maar zwarte mensen in, en wij. We werden echt aangekeken. Het is echt nog een ding. Leuk detail, we waren in de Deep South - de meest conservatieve staten - in verkiezingstijd. De vlaggetjes in de tuin, de berichtgeving op tv, de ontzettend vriendelijke maar oppervakkige mensen, de goedkope motels met bijbehorend shady volk, de industrie langs de rivier... Ik vind het een heel interessant iets, kan iedereen die dat ook vind dit: https://www.bol.com/nl/nl/f/vreemdeling ... 076246182/ boek aanraden. Een sociologe die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar het verhaal van de meest conservatieve staten. Waarom die altijd zo tegen hun eigen belang stemmen, wat hun drijft. Vond ik zelf heel boeiend.
@Vuurvleugels - bizar om te lezen zeg! Racisme is echt heel, heel diep geworteld in de Amerikaanse cultuur.
Texnex schreef:Nee tuurlijk kan je niet alle ins en outs weten, daarom kan je ook niet zulke dingen zeggen. My case in point.
Mijn ziektekostenverzekering kost me overigens $0 per jaar en is prima, mijn ziekenhuis bevalling was $0, een operatie die me $0 heeft gekost, medicatie die $0 kost, etc.
Texnex schreef:Nee tuurlijk kan je niet alle ins en outs weten, daarom kan je ook niet zulke dingen zeggen. My case in point.
Mijn ziektekostenverzekering kost me overigens $0 per jaar en is prima, mijn ziekenhuis bevalling was $0, een operatie die me $0 heeft gekost, medicatie die $0 kost, etc.
Douce schreef:Texnex schreef:Nee tuurlijk kan je niet alle ins en outs weten, daarom kan je ook niet zulke dingen zeggen. My case in point.
Kijk ik snap dat je als inwoner meer informatie weet maar deel deze dan.
Zoals: waarom betaal jij minder dan vele Amerikanen?