Dees schreef:(...) het is heel goed mogelijk dat die kdw helemaal niet van tafel gaat. Er is immers nog niets beters. Er is toegezegd dat er naar wordt gekeken, das toch ietje anders dan "gaat van tafel".
Reken er maar op dat mochten er andere normen komen, deze zeer waarschijnlijk eerder stringenter dan soepeler zullen uitpakken.
... op zich vind ik die kdw iets verdrietigs, vergeleken met voedsel is het zoiets als 'hoeveel "gif" kan er nog in zitten zonder dat je ziekteverschijnselen krijgt'.
En als het om 'gezond' maken van de natuur gaat...
(hoe klinkt dat... - krom als een hoepel vind ik zelf)
... dan is het verstandig om niet naar 1 enkel ingrediënt te kijken, maar naar het hele beeld.
Wellicht is het dan qua stikstof iets soepeler, maar dan wordt er ook gekeken naar ik gok fosfaat en wellicht methaan.
(En mijn volgende gok is, dat intensieve veehouderij met deze andere normen net zo goed niet meer kan doorgaan op oude voet.)
Citaat:
Of die varkensboer met 2,5 mln er goed uit springt is zo niet te zeggen. Wellicht heeft ie 2 mln schulden in die toko zitten en moet ie ook afstand doen van het vastgoed. Je weet het niet.
Eens.
Hypotheken van twee miljoen zijn geen uitzondering.
De rabobank heeft mondjesmaat gezegd 'dat ze het met de kennis "van nu" anders gedaan zouden hebben'.
De aanhalingstekens zijn van mij, want de rabobank wist het drommels goed.
Trouw berichtte hier over - en de rabobank heeft een klacht ingediend en om rectificatie gevraagd.
Voorlopig krijgen ze die rectificatie niet.