Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:08

Cer schreef:
prompter schreef:
Het lijkt me dan toch zaak voor de overige partijen om eens echt onderzoek te doen waarom al die mensen dat willen en dan de oorzaak aan te gaan pakken waar mogelijk.

Dat is ook al echt vele malen genoemd in dit topic… maar waarschijnlijk niet van belang ofzo..

Gewoon blijven wijzen naar de domme kiezer, dat is het meest makkelijk misschien. “Het ligt niet aan ons, zij snappen het gewoon niet, ze lezen geen doorberekeningen, ze luisteren alleen naar populisten, helaas, niks aan te doen verder”

Benz: bij een bekende is het toch nog steeds femicide? Die vrouwen zijn net zo dood (of verminkt)

Nee, steeds blijven wijzen naar de kiezer die keer op keer onderscheid maakt op behandeling op basis van afkomst en dat willens en wetens geen racisme wil noemen.

*edit:
En wat moet je dan? De kiezer stemt zelf ontzettend incompetente populistische partijen die haat prediken en totaal onhaalbare maatregelen als realiteit presenteren de kamer in. Die gedragen zich daarna volstrekt volgens wat dan die irritante elitaire beterweters al mijlenver zagen aankomen - compleet incompetent- en dan is het alsnog de schuld van de politiek? Mensen mogen is een beetje de hand in eigen boezem gaan steken. Het jammere is wel dat het vertrouwen in de politiek nu nóg minder wordt dan het al was.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:15

Benzz schreef:
Loretta schreef:
Binnen Groenlinks is niet iedereen blij met het migratiestandpunt.

https://archive.is/2025.08.24-095335/ht ... b9381c0ad/

Ik begrijp het wel, maar als je al ziet hoe de gemiddelde PVVer reageert op de aantallen die nu benoemd worden zonder inhoudelijk te weten dat het ook over arbeidsmigranten gaan, is zorgwekkend.

Nou ik heb het PVV programma eens vluchtig doorgenomen en lees veel dingen die echt zorgelijk zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:16

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:33

Loretta schreef:
Nou ik heb het PVV programma eens vluchtig doorgenomen en lees veel dingen die echt zorgelijk zijn.

Was je wel snel klaar of niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:35

Het gaat daarbij niet alleen om asielmigratie, dat is een miniem deel maar ook om arbeidsmigratie, dat is een heel groot deel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:38

Loretta, zit het nu te lezen, met dat programma krijg je enorme criminaliteit en chaos in het hele land. Wat een idioot.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:42

Benzz schreef:
Loretta schreef:

Was je wel snel klaar of niet?

Ja, met de zoekfunctie een aantal woorden gezocht waarvan ik beneiuwd was hoe de PVV daar over dacht.
Het staat weer eens vol met disctiminatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:44

BigOne schreef:
Het gaat daarbij niet alleen om asielmigratie, dat is een miniem deel maar ook om arbeidsmigratie, dat is een heel groot deel.

Als je het tegen mij hebt, dat weet ik. Neemt niet weg dat ze óók iets over asielmigratie moeten zeggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:51

nps schreef:
En wat moet je dan? De kiezer stemt zelf ontzettend incompetente populistische partijen die haat prediken en totaal onhaalbare maatregelen als realiteit presenteren de kamer in. Die gedragen zich daarna volstrekt volgens wat dan die irritante elitaire beterweters al mijlenver zagen aankomen - compleet incompetent- en dan is het alsnog de schuld van de politiek? Mensen mogen is een beetje de hand in eigen boezem gaan steken. Het jammere is wel dat het vertrouwen in de politiek nu nóg minder wordt dan het al was.

Een onderdeel daarvan staat al in het bericht van prompter..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:53

Loretta schreef:
Ja, met de zoekfunctie een aantal woorden gezocht waarvan ik beneiuwd was hoe de PVV daar over dacht.
Het staat weer eens vol met disctiminatie.

Ik heb het helemaal doorgelezen. Afschaffen van de 1ste kamer, afschaffen van de Raad van State. Geen bijstanduitkering voor mensen die geen NL spreken. Statushouders na 14 weken uit het AZC. Geen AZC's bouwen en de huidige sluiten. 6 man op een cel. Boerka verbod.

Er wordt geen woord gerept over veiligheid van vrouwen in NL. En na wat de laatste weken is gebeurd, zou dat wel eens wat hoger op de politiek agenda mogen staan.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:55

Dat interesseert Wilders niet, behalve wanneer iemand uit een ander land zich misdraagt, dan heeft hij zoveel medeleven met vrouwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:01

BigOne schreef:
Dat interesseert Wilders niet, behalve wanneer iemand uit een ander land zich misdraagt, dan heeft hij zoveel medeleven met vrouwen.

Zelfs dan niet, hij heeft nog geen woord gerept over Lisa en hoe erg hij het vindt, voor zover ik weet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:09

Hij heeft nog nooit een woord gerept over vrouwenmoord, sterker nog, hij heeft vorig jaar tegengestemt om femicide aan te pakken.

En hij wil nu ook een verbod op XR en op alle demonstraties die links gekleurd zijn. Het is een beetje wat Trump aan het doen is, een autocratie ervan maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 15:12

Op X wel hoor: dat de dader van deze walgelijke moord een asielzoeker is.
Hij Twittert alleen als de dader iemand is van allochtone afkomst.
Bij de moord laatst door Drikus op zijn ex-vrouw was Wilders stil.....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:01

Ik weet niet of hier weleens VI kijkers zijn, maar wat mij vrijdag opviel, is dat deze talkshow geen woord heeft gerept over Lisa. En daarmee als enige voldaan hebben aan de wens van de ouders.

Bij Nieuws van de dag was het ordinairder dan ordinair. Daar buitelde ze over elkaar om er wat van te vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:58

Benzz schreef:
Ik weet niet of hier weleens VI kijkers zijn, maar wat mij vrijdag opviel, is dat deze talkshow geen woord heeft gerept over Lisa. En daarmee als enige voldaan hebben aan de wens van de ouders.

Bij Nieuws van de dag was het ordinairder dan ordinair. Daar buitelde ze over elkaar om er wat van te vinden.

Ik vraag me af of dat uit respect is, of omdat ze daar sowieso niet veel geven om vrouwen :').

Electra63 schreef:
Op X wel hoor: dat de dader van deze walgelijke moord een asielzoeker is.
Hij Twittert alleen als de dader iemand is van allochtone afkomst.
Bij de moord laatst door Drikus op zijn ex-vrouw was Wilders stil.....

Ja, alleen om de asielzoeker te benoemen. Als t een witte man was geweest was ie stil.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 17:03

_San87_ schreef:
Ik vraag me af of dat uit respect is, of omdat ze daar sowieso niet veel geven om vrouwen :').

Ik denk echt het eerste. Want ook daar is het koren op de molen dat het een asielzoeker is. Al moet ik zeggen dat ze echt flink zijn omgedraaid na hun vakantie. Heb vd week al vaker met verbazing zitten kijken. En op een positieve manier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 00:12

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk echt het eerste. Want ook daar is het koren op de molen dat het een asielzoeker is. Al moet ik zeggen dat ze echt flink zijn omgedraaid na hun vakantie. Heb vd week al vaker met verbazing zitten kijken. En op een positieve manier.

Ik ben op vakantie, dus zie geen TV. :D Maar ik geloof zeker dat VI wel de wens van de ouders van Lisa heeft gerespecteerd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:08

Cer schreef:
nps schreef:

Een onderdeel daarvan staat al in het bericht van prompter..

Onderzoeken wat de mensen willen? Ik denk dat dat al best wordt gedaan. Maar, wat als wat als wat het gros van de kiezer wil onrealistisch is, op lange termijn zeer slecht voor milieu, gebaseerd op bullshit of mis- of desinformatie, racisme, of het realistische verhaal - wat men niet wil horen - is dat het gewoon niet zo snel geregeld kan worden? Vind jij dat de kiezer altijd gelijk heeft, en heeft afgelopen kabinet nog invleod gehad op hoe jij daarover denkt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:14

Benzz schreef:
_San87_ schreef:

Oh, dan laten we van het positieve uit gaan :D.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 11:37

nps schreef:
Vind jij dat de kiezer altijd gelijk heeft, en heeft afgelopen kabinet nog invleod gehad op hoe jij daarover denkt?

Ik ben benieuwd hoe Prompter dat ziet, gezien ik haar bericht quote, maar ik zelf heb al meerdere malen aangegeven dat het informeren van mensen, in heldere begrijpelijke taal kan helpen.

waarom kan dat wat BBB/PVV etc willen, niet. Hoe wordt de (populistische) problematiek die zij aankaarten, aangepakt door de andere partij(en), aangeven wat er mis is met het niet doorrekenenen en aangeven waarom het programma wat wel klopt, wel gaat werken. En dan niet in programma's/tijdschriften/etc die voor een beperkte doelgroep zijn, maar breder (ik zit niet in de marketing, daar weten andere mensen vast betere oplossingen voor).

Ik lees het hier ook wel eens. Laatst nog, ergens stond een wat lastiger woord in. Ik zei daar iets over, en iemand schreef toen iets in de trant van "je moet de moeite nemen iets op te zoeken". Nu maakt mij dat niet uit, maar als dat de instelling is van meerdere mensen, dan snap ik dat je bepaalde doelgroepen niet bereikt. Want hoeveel mensen hebben ECHT verstand van de politiek, en welke niet (en laten zich dus leiden door 'makkelijke praat'). Valt ingewikkelde materie dan echt niet makkelijker / bereikbaarder te maken? En maak het niet altijd een strijd.. maar gewoon een open gesprek.

En, de populistische partijen zijn gewoon beter in verkeer genereren, want hier gaat het bijna altijd over de rechtse partijen. Ik zie maar weinig over links, terwijl dat gewoon ook politiek is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:07

Populistische partijen zeggen wat het publiek wil horen.

Of het mogelijk is enz. maakt niet uit.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:10

Electra63 schreef:

maar als dat is wat 'het publiek' wil. Waarom is dat dan bij voorbaat onmogelijk? ik begrijp dat het in sommige gevallen veel geld kost dat er niet is, maar soms is het echt een kwestie van wat regels aanpassen of anders optreden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:18

juval schreef:
Electra63 schreef:

maar als dat is wat 'het publiek' wil. Waarom is dat dan bij voorbaat onmogelijk? ik begrijp dat het in sommige gevallen veel geld kost dat er niet is, maar soms is het echt een kwestie van wat regels aanpassen of anders optreden.

In het geval van asiel is het niet even wat regels aanpassen, dat gaat om internationale verdragen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:24

En er staat ook niet hoe hij het praktisch en financieel wil inrichten om onze grenzen dicht te houden en iedereen die onwil te controleren.. dat heeft ook veel gevolgen voor handel en toerisme. Kosten voor veel extra personeel.
En waar gaan beloftes als geen btw op boodschappen, geen eisen risico meer en inkomsten belasting omlaag, 10.000 extra agenten van betaald worden. Als dit echt realistisch is, zou het ook doorgerekend moeten kunnen worden. Als je dat niet laat doen zegt het al genoeg. Een onhaalbaar plan, enkel om zieltjes te winnen. Net zoals Trump heeft gedaan.