Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:32

Volgens mij valt het wel mee dat het alle kanten op kan gaan, er zijn ook veel zaken op state-niveau al geregeld en dan heb je soms een federale voorziening niet nodig.
Wat ik ook denk is dat M&T sommige dingen misschien best nuttig vinden, maar dat het ze dwars zit dat ze het niet zelf hebben verzonnen. Dan schaf je het het af, roept het weer in het leven en gaat zelf met de eer strijken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:39

Maar dat is toch het probleem met het afschaffen van roe vs wade, dat dat nu terug is naar de staten zelf?
En is dat bij same sex marriage ook niet zo? Dat dat in sommige staten wel kon en in andere staten niet? Nu mag het (nog) overal maar stel dat ze dat ook zouden terugdraaien, dan is een same sex marriage ineens illegal ofzo? Ik snap dan niet wat daar dan het voordeel van zou zijn? Dat is toch alleen maar ellende dan?
Hoe zie jij dat Veronica2?

Edit: 7 vraagtekens .. :') het gaat gewoon vanzelf #sorryhoor :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-11-24 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:52

Het is vooral een teken dat wetten geen absoluut gegeven zijn, maar soms meebewegen met de tijd. Dat pakt niet altijd positief uit, maar er zijn altijd minstens 2 kampen waarvan er altijd eentje blij en tevreden is. Het lijkt mij ook heel ingewikkeld om een voltrokken huwelijk ineens nietig te verklaren en ik denk dat daar vanuit de blauwe staten heel erg veel weerstand tegen zou zijn. Waar eens de VS heel vooruitstrevend waren is de tendens momenteel heel erg de andere kant op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:01

Cer schreef:
Dank Veronica2.
Ik probeer meestal iets van beide kanten te bekijken, maar ik vind dat hier af en toe erg lastig.

Ik zit hier al helemaal niet om Musk zn strategie te verdedigen, als jij Minister Klever ter sprake brengt dan ga ik daarop door met een reorganisatie,en als mensen dan boventallig blijken (ofzoiets) dan moeten ze volgens mij gewoon weg, al dan niet met een regeling.
Mensen zijn hier beter beschermd, dat klopt. daarom kunnen sommige politici 1x per jaar op functie komen, zich dan nooit meer laten zien, en een klap geld opstrijken.. Vind ik niet helemaal eerlijk (dat is een mening! zie, ik heb ze wel :D ) maar er is blijkbaar weinig aan te doen.
Verder is het vergelijken van NL met Amerika op meerdere vlakken gewoon heel lastig. Sowieso is Nederland net zo groot als Florida, en dat is maar 1 staat. En ze hebben er 50 ofzo. De europese unie heeft minder landen, en die komen er ook niet altijd uit.

Citaat:
Waarop heeft Musk zijn voornemen gebaseerd ?

Dat is een goede vraag, dat weet ik niet (en ik heb het nu niet gegoogled), ik meen dat ze willen snijden in het verspillen van overheidsgeld, misschien dat het daarmee te maken heeft. Dat mensen die veel verdienen en niks toevoegen (zoals politici die betaald krijgen om niks te doen) boventallig verklaard worden (om het naar het Nederlands te vertalen)

Citaat:
Het is gewoon niet OK om werknemers zomaar te kunnen ontslaan.

Dat ben ik met je eens. Hoe de situatie in Amerika is weet ik niet, maar op tv zie ik wel eens dat mensen hun spullen in kunnen pakken en kunnen vertrekken (misschien als ze geen lid zijn van een Union?). Daar kan ik verder weinig aan doen.. :+

@Ailil, ik heb je bericht nog eens gelezen :)
Citaat:
Door bepaalde berichten suggestief te formuleren én te voorzien van een vraagteken, kan het bij anderen overkomen alsof je je er wel in kunt vinden.

Ik denk dat ik het niet suggestief bedoel maar meer 'bekijk het eens van deze kant', misschien zit daar de crux?

Als ik dan de link van MyLittleJoy bekijk (dank daarvoor) zie ik twee mannen die elkaar van dingen beschuldigen. Vindman zegt dat Musk state secrets met Putin heeft gedeeld (is daar bewijs voor?) en Musk zegt dan dat Vindman betaald wordt door Ukrainian Oligarchs (is daar bewijs voor?).
Wat ik er echt van vindt is kleuterschoolniveau (maar dat vind ik van Twitter al heel snel :') )
Ik zou denken dat een snugger iemand zoals Musk (want hij is raar, maar niet perse dom) zich volwassen kan gedragen.. maar eerlijk is eerlijk, dat kunnen heel veel volwassenen niet helaas. Dat ze het dan over treason en execution hebben denk ik 'oh dat klinkt weer lekker als een tribunaal'.
Zo'n statement van Musk (maar eigenlijk al dat soort tweets van hem) vind ik insane.

Overigens, mensen doxen op social media is gewoon heel gevaarlijk of het pietje van de hoek is, of iemand van de overheid. Een grote groep mensen is knettergek en vind dat ze dan zelf actie mogen ondernemen. Aan de ene kant vind ik dus dat dat verboden zou moeten worden.
Aan de andere kant, soms heb je zoiets nodig om zaken boven water te krijgen.. (zoals met bijna alles zit ook hier weer twee kanten aan) neem maar een goede onderzoeksjournalist bijvoorbeeld.

Misschien was dit een wat duidelijkere post?
Fijne en duidelijke post :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:04

mylittlejoy schreef:
Ik denk dat we daar gewoon weer terugkomen op het eerdere punt van de media (zowel journalistiek, maar ook X en dat soort media) waar zoveel onzin op geslingerd wordt, waardoor mensen misleid worden. Voorheen was er toch een soort consensus dat politici en overheid zich daarbuiten hield, maar met Musk en Trump is het hek gewoon volledig van de dam.

Grappig hierbij is overigens dat de eigen AI tool van Musk, Grok, bevestigt dat Musk heel veel onwaarheden verspreidt via zijn account(s).

Bezuinigingen op zich in de overheid hebben denk ik niet zoveel Amerikanen problemen mee, zeker als het overbodige functies betreffen. Waar Musk het echter over heeft is het compleet afschaffen van de Department of Education, Planned Parenthood (let wel, dat zijn niet alleen abortussen en voorbehoedsmiddelen, maar ook voor veel arme Amerikanen de enige mogelijkheid om kankeronderzoeken te kunnen laten doen) en deze week het Consumer Financial Protection Bureau, een orgaan dat juist is opgericht om burgers te beschermen tegen scams.

Dit laatste orgaan, de CFPB, 'kost' trouwens 1 miljard per jaar, maar heeft in het laatste jaar voor bijna 20 miljard dollar voor de Amerikaanse burger bespaard. Zelfs als je het dan puur financieel bekijkt, lijkt het mij dan een slecht plan om dat te schrappen.
Als ik dan voornamelijk je laatste 2 alinea's lees, die raken zo onwijs veel Amerikanen, die moeten toch een stem kunnen doen luiden/hebben?

Ik blijf het soms zo ongelofelijk niet westers vinden (niet dat dat nou altijd per definitie goed is).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:05

pmarena schreef:
Nouja het ligt er aan hoe je zo'n "orgaan" bekijkt. Als het de overheid 1 eenheid kost en het levert de burgers 20 eenheden op, dan klinkt het voor mij als iets dat zijn geld waard is +:)+

Maar als je het bekijkt vanuit het oogpunt van een gierige president dan kan je het zien als "dit kost mij 1 eenheid". Het je burgers niet gunnen en dat geld vervolgens lekker ten goede laten komen aan je eigen wereldje.
Ik mag toch aannemen dat een injectie van 20 miljard in de bevolking/samenleving, toch ook weer voor extra geld in de 'kist' gaat zorgen, zou je denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 07:17

Ja dat zou jij denken. Ik ook :j

Maarja zo denk ik ook dat het nuttig is als mensen bij het beëindigen van een zwangerschap geholpen kunnen worden door een professional. En ze niet eerst bijna dood hoeven te bloeden voordat er nog een poging gedaan wordt om ze te redden -O-

En zo nog wat meer dingen waar ik het nut van in zie maar die de MAGA's maar onzin vinden.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:29

De weerzin jegens Planned Parenthood is er waarschijnlijk ook wel buiten de extreme pro-life mensen omdat dat ook de organisatie is waar een hoop transgenders hun zorg krijgen. En de haat jegens die mensen is wel echt fors opdreven daar aan de andere kant van het water.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:10

pmarena schreef:
Ja dat zou jij denken. Ik ook :j

Maarja zo denk ik ook dat het nuttig is als mensen bij het beëindigen van een zwangerschap geholpen kunnen worden door een professional. En ze niet eerst bijna dood hoeven te bloeden voordat er nog een poging gedaan wordt om ze te redden -O-

En zo nog wat meer dingen waar ik het nut van in zie maar die de MAGA's maar onzin vinden.

Kijk, ik roep wel dat ik me op zich niet zo druk maak om Trump maar om dit soort dingen natuurlijk wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:20

Je hoort mensen wel zeggen dat het hele MAGA gebeuren / de problemen begonnen zijn na het legaliseren van het homo-huwelijk. Dat dat veel con"servatieven in het verkeerde keelgat is geschoten. In plaats van dat ze nou gewoon denken "het is mijn ding niet maar ik heb er eigenlijk persoonlijk ook geen last van".....

Het is gewoon een hatelijk zaakje van een ander zijn vrijheden niet gunnen en anderen jouw mening door de strot willen duwen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:14

Nou Biden heeft Hunter gepardoned.

Groot gelijk in deze situatie, genoeg is genoeg :j

Citaat:
Statement from President Joe Biden
Home
Briefing Room
Statements and Releases

Today, I signed a pardon for my son Hunter. From the day I took office, I said I would not interfere with the Justice Department’s decision-making, and I kept my word even as I have watched my son being selectively, and unfairly, prosecuted. Without aggravating factors like use in a crime, multiple purchases, or buying a weapon as a straw purchaser, people are almost never brought to trial on felony charges solely for how they filled out a gun form. Those who were late paying their taxes because of serious addictions, but paid them back subsequently with interest and penalties, are typically given non-criminal resolutions. It is clear that Hunter was treated differently.

The charges in his cases came about only after several of my political opponents in Congress instigated them to attack me and oppose my election. Then, a carefully negotiated plea deal, agreed to by the Department of Justice, unraveled in the court room – with a number of my political opponents in Congress taking credit for bringing political pressure on the process. Had the plea deal held, it would have been a fair, reasonable resolution of Hunter’s cases.

No reasonable person who looks at the facts of Hunter’s cases can reach any other conclusion than Hunter was singled out only because he is my son – and that is wrong. There has been an effort to break Hunter – who has been five and a half years sober, even in the face of unrelenting attacks and selective prosecution. In trying to break Hunter, they’ve tried to break me – and there’s no reason to believe it will stop here. Enough is enough.

For my entire career I have followed a simple principle: just tell the American people the truth. They’ll be fair-minded. Here’s the truth: I believe in the justice system, but as I have wrestled with this, I also believe raw politics has infected this process and it led to a miscarriage of justice – and once I made this decision this weekend, there was no sense in delaying it further. I hope Americans will understand why a father and a President would come to this decision.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:35

Trump deed dat ook bij andere familielid.

Gok dat het ook wel waar is dat het zijn zoon is dat dat wel echt meespeelt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:57

Terecht. Alleen jammer dat hij steeds zei dat niet te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 11:15

Nou ik vond het heel goed van hem dat hij steeds zei het niet te doen, omdat hij gewoon het recht zijn beloop wilde laten hebben :j

Maarja omdat de MAGA's het recht niet zijn beloop lieten hebben maar er alles aan deden om Hunter maar te blijven lastigvallen.... dan is het geen normale situatie meer en heb je als vader groot gelijk dat je je enige nog overgebleven zoon niet kapot laat maken door zulke etters die JOU ermee proberen te raken. Het ging helemaal niet om Hunter :n

Biden heeft Hunter al heel lang laten spartelen hè..... het moet wel een keer voorbij zijn :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:29

Ik vind 't wat dubbel. Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant is dit koren op de molen van Trump en een excuus dat gebruikt zal worden om Jan en alleman te pardoneren. Tegelijk begrijp ik ook dat Biden wel echt zal vrezen voor Hunter en dan z'n vaderhart de doorslag geeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:58

Ja het is jammer dat het heel domweg gebruikt zal worden als "Biden geeft zijn zoon een pardon" en dat Hunter zijn mini misstapjes dan 1 op 1 geprojecteerd gaan worden op wat Trump en zijn posse allemaal voor criminele streken uithalen.

Maar Hunter opofferen zou ook gewoon niet fair zijn... die is al genoeg gestraft :(:)
Niet alleen dat, maar ook dat hij alleen maar getarget wordt doordat Biden president is.
Dan mag hij van mij na die negatieve, daar ook de positieve kant van ervaren :(:)

En dan nog, je kan het (zeker als tegenstander van MAGA) gewoon nooit goed doen.
Als hij Hunter geen pardon gegeven had dan zouden ze ook wel heel veel praten over dat zelfs Biden vindt dat zijn zoon schuldig is. Dat hij niet eens zijn eigen zoon helpt en daarom een slechterik is. En weet ik wat.

Joe Biden heeft geprobeerd het recht zijn werk te laten doen. Dat heeft gefaald.
Het heeft gefaald om Hunter gewoon met een tik op de vingers zijn leven te laten vervolgen.
Het heeft gefaald om hunter te beschermen tegen onterechte vervolging en bully gedrag.
Het heeft gefaald om Trump en zijn posse eindelijk eens hun verdiende loon te bezorgen.

Jan en alleman pardoneren heeft Trump in zijn eerste ritje presidentschap al gedaan.
En dat ging om èchte veroordeelde boeven. Niet iemand die tijdens een depressie / verslaving slechts zijn administratie niet goed op orde hield en dat gewoon hersteld heeft zonder slachtoffers te maken ofzo :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:44

De prosecutor in geval van Hunter jacht is Garland, dezelfde die de uitspraak van trump z’n veroordeling verplaatst heeft zodat trump z’n straf ontloopt.
Zegt genoeg.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:43

Zou het pardon een reactie kunnen zijn op de mogelijke aanstelling van Kash Patel als hoofd van de FBI? Van wat ik begrijp heeft die man een lijst van mensen (w.o. Joe zelf) die hij wil aanpakken om de deep state te ontwrichten. 'strafrechtelijk of civielrechtelijk ziet ie later wel', aldus de NYT.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:48

Wanneer er normaal geen verdere vervolging komt op wat hunter heeft gedaan ( hij heeft het geld aan de belastingdienst toen alsnog voldaan) en zijn enige overtreding was nee invullen op formulier voor wapen terwijl hij wel verslaafd was( gebeurt dagelijks dit soort zaken) en je het een prosecutor ( republikein) die al 4 jaar op hem aan het jagen is om hem 40 jaar achter de tralies te stoppen dan kan ik me goed voorstellen dat Biden dit deed.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:19

Ja, inderdaad. Ik denk dat Biden hem wel een realistische straf had laten uitzitten. Maar nu de republikeinen weer aan de macht komen, is er geen zicht op een fatsoenlijke rechtspraak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:00

Daarom. als het recht gewoon zijn normale loop zou hebben dan zou het beter zijn geweest om zich er niet mee te bemoeien. Maar nu hoeft hij echt zijn zoon niet verder op te offeren, waar alleen maar zo op gejaagd wordt omdat het zijn zoon is.

Ik heb verder niet zoveel op met Hunter, zijn uitstraling voelt niet helemaal okee. Maar ik zie het pardon niet zozeer als een mazzeltje voor hem, maar meer als het soort van rechtzetten van wat hij heeft moeten doorstaan door de positie van zijn vader.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:08

Nou ja het ging er blijkbaar met name om dat het was Trump, die uitspraken aan zn laars lapt EN dat van tevoren zegt vs de enorm rechtvaardige uitspraak van Biden die zegt 'ik laat het recht zijn beloop gaan, ik ga me er niet mee bemoeien" en dat toch doet.
Let wel, ik snap dat hij dat doet, ik weet niet helemaal hoe het zit met de periode waarover hij Hunter pardon geeft (11 jaar terug?) en daarmee volgens zeggen met bepaalde zaken ook zichzelf,
Hoewel dit artikel juist weer zegt dat het onhandig is omdat Hunter dan wel kan/moet getuigen bij bepaalde zaken eventueel
https://abcnews.go.com/Politics/hunter- ... =116381882

dit filmpje vond ik dan wel weer geniaal :D

https://www.youtube.com/watch?v=NfCv2l_ ... smongoldTV

Wat Mysa zegt eigenlijk, jammer dat hij heeft gezegd het niet te doen. En dat ze daarme het verschil extra uitlichtte tussen Trump (die het wel doet, want ja, Trump) en Biden die dat noooooit zou doen, en het dan toch ook doet.

Het geeft gewoon ook wel een beetje het rommeltje weer..

Het lijkt erop dat alleen Obama zn pardon gebruikt heeft voor minor drugs overtredingen, daar kan ik het me misschien wel voorstellen. Maar voor familie / vrienden etc. .. ik weet het niet hoor. Hoewel de rechtspraak ook niet altijd juist is helaas..
Zou Trump de Tiger King nog pardon geven.. die vraagt daar toch ook steeds om :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:45

Wat was eigenlijk precies het probleem met Hunter Biden, dat had toch te maken met een laptop? Of is dit iets anders?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:48

Het was gewoon kortzichtig van Biden om destijds te zeggen dat hij niet in zou grijpen.

Hij heeft het risico dat Trump weer aan de macht zou komen, en Hunter 40 jaar achter de tralies zou laten zetten, blijkbaar niet onderkend.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 09:51

@Polar:
Hij heeft op een vragenformulier (om een wapen aan te schaffen) 'nee' ingevuld bij de vraag of hij verslaafd was.
En hij heeft tijdens die verslaving een paar jaar geen belastingaangifte gedaan. Dat heeft hij later, na afkicken, alsnog gedaan.