Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:31

prompter schreef:
Het lijkt me dan toch zaak voor de overige partijen om eens echt onderzoek te doen waarom al die mensen dat willen en dan de oorzaak aan te gaan pakken waar mogelijk.

De Telegraaf en VI. Maar ik weet nog niet hoe we dat precies aan kunnen pakken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:38

Shadow0 schreef:
De Telegraaf en VI. Maar ik weet nog niet hoe we dat precies aan kunnen pakken.

Ik weet niet wat er in de vakantie gebeurd is bij VI. Maar daar is Jack van Gelder van de week flink aangepakt. Gisteren zette Johan Victor Vlam voor het publiek voor banketstaaf en zat er een econoom die uitlegde waarom het juist goed is voor het land dat de hypotheekrente aftrek gefaseerd moet stoppen.

Alleen het vrouwonvriendelijke gebeurd nog steeds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:47

BigOne schreef:
Voor de vergeetachtige ;

[ Afbeelding ]

Ja, heel leuk, maar die lijst is natuurlijk vele malen langer, de meeste femicide wordt in familieverband gepleegd, waarbij ook asielzoekers/immigranteb daders zijn, en de overlast die ervaren wordt bij asielzoekerscentra waar voornamelijk mannen zitten, is niet verzonnen.

Lale Gül zei het gisteren op tv, het was in de strekking van 'je kunt niet tegenhouden wat hier al is, maar je kunt wel tegenhouden wat binnen probeert te komen'. De grove verkrachtingen en moord van de afgelopen weken zijn alleen maar koren op de molen en zal de roep op nog strenger asielbeleid alleen maar aanwakkeren.

Ik ben nog steeds pro gemengde asielopvang, maar wel anti opvangplekken waar enkel alleenstaande mannen zitten.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:58

Ik vind het plaatje met die cijfers idd wel een beetje cherry picking … noem dan gewoon alles, alle cijfers , alle achtergronden, alles (“mention it all”)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:00

Ik denk dat bij dit plaatje onderscheid is gemaakt, in het: De vrouwen die door een vreemde verkracht en vermoord zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:02

prompter schreef:
Het lijkt me dan toch zaak voor de overige partijen om eens echt onderzoek te doen waarom al die mensen dat willen en dan de oorzaak aan te gaan pakken waar mogelijk.

Dat is ook al echt vele malen genoemd in dit topic… maar waarschijnlijk niet van belang ofzo..

Gewoon blijven wijzen naar de domme kiezer, dat is het meest makkelijk misschien. “Het ligt niet aan ons, zij snappen het gewoon niet, ze lezen geen doorberekeningen, ze luisteren alleen naar populisten, helaas, niks aan te doen verder”

Benz: bij een bekende is het toch nog steeds femicide? Die vrouwen zijn net zo dood (of verminkt)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:09

Cer schreef:
Benz: bij een bekende is het toch nog steeds femicide? Die vrouwen zijn net zo dood (of verminkt)

Moord op een vrouw is altijd femicide.

Alleen denk ik dat dit lijstje gemaakt is nav het gebeuren met Lisa afgelopen week. En deze vrouwen zijn vermoord door witte nederlandse mannen en is meer om aan te tonen dat het niet altijd asielzoekers zijn, omdat dat nu wel vol in de socials voorbij komt. Beetje tegengewicht tonen aan het geschreeuw van Wilders.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:18

Femicide is toch een vrouwenmoord omdat ze een vrouw is en niet sowieso een vrouwenmoord? Of heb ik de definitie nu verkeerd begrepen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:22

_chou schreef:
Femicide is toch een vrouwenmoord omdat ze een vrouw is en niet sowieso een vrouwenmoord? Of heb ik de definitie nu verkeerd begrepen?

Het opzettelijk doden van vrouwen omdat het vrouwen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:46

Benzz schreef:
Ik denk dat bij dit plaatje onderscheid is gemaakt, in het: De vrouwen die door een vreemde verkracht en vermoord zijn.

Dan nog is die lijst, helaas, niet compleet. Het is gewoon een stukje framen om een punt te maken, wat ik snap. Maar het is een scheef punt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:01

Kennelijk is er 20 september een demonstratie n.a.v. wat er gebeurd is.

De demonstratie is niet om veiligheid voor vrouwen af te dwingen, maar om tegen asiel te protesteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:07

Is dat die demonstratie van Els ??
Op het Malieveld?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:08

Ik denk het? Er kwam van één van mijn Facebook'vrienden' een oproep voorbij, maar er stond geen locatie.

De tweede alinea is mijn eigen invulling, trouwens. Toen Anne verkracht en vermoord werd, zag je niemand op het Malieveld.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:21

_San87_ schreef:
Ik denk het? Er kwam van één van mijn Facebook'vrienden' een oproep voorbij, maar er stond geen locatie.

De tweede alinea is mijn eigen invulling, trouwens. Toen Anne verkracht en vermoord werd, zag je niemand op het Malieveld.

Precies, en toen Joeweela laatst werd vermoord door Driekus, stond er ook niemand.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:24

Citaat:
Nog nooit een woord van Geert Wilders over Femicide. Geen steun, geen verontwaardiging over de meisjes en vrouwen die worden begraven omdat een man besloot dat hij recht had op haar lichaam, haar leven. Nog nooit een tweet over het seksueel geweld dat dagelijks plaatsvindt. Geen enkele roep om veiligheid voor vrouwen op straat, in huis, op school. Hij zweeg in alle talen.
Tot nu. Nu de dader een asielzoeker blijkt te zijn. De ene na de andere tweet in CAPS LOCK. Uitroeptekens. Niet omdat er een meisje vermoord is. Niet om het patroon. Niet om steun te betuigen aan de nabestaanden. Niet om de straat veiliger te maken. Maar omdat dit gegeven koren op zijn molen is en past binnen zijn frame dat migratie de wortel is van alle kwaad.
Dit is geen compassie, dit is machtswellust. Het is het instrumentaliseren van de dood van een zeventienjarig meisje om een politieke agenda te voeden. Het is de morele equivalent van op een graf gaan staan om zelf beter in beeld te komen.
Ondertussen zit in zijn eigen partij al jarenlang een man als Dion Graus, meermaals in verband gebracht met seksueel wangedrag. Daarover geen CAPS LOCK. Geen morele verontwaardiging. Geen bescherming van vrouwen binnen zijn eigen fractie. Als het niet in zijn eigen straatje past, blijft het oorverdovend stil.
Femicide is geen importprobleem. De statistieken liegen er niet om en zijn onverbiddelijk. De meeste vrouwen worden vermoord door een partner of ex-partner van eigen bodem. Mannen van álle herkomsten, in álle lagen van de samenleving, maken zich schuldig aan seksueel geweld en intimidatie. Wie dat gegeven negeert, wil het probleem niet oplossen, die wil het gebruiken voor eigen gewin.
Wilders zal zeggen dat hij 'gewoon de waarheid benoemt'. Maar wie alleen schreeuwt als de dader in het politieke vijandbeeld past, en zwijgt als het 'eigen' jongens zijn, kiest partij. Niet voor de slachtoffers, maar voor de verkiezingswinst.
Het vermoorde meisje verdient meer dan dat. Ze verdient dat haar dood onderdeel wordt van een openhartig en rechtvaardig gesprek over mannencultuur, over opvoeding, over het aanspreken van elkaar in de kroeg, op de werkvloer, op televisie, op social media. Haar naam mag niet misbruikt worden zoals Wilders dat doet.
Het probleem zit niet in een paspoort. Het zit in een cultuur waarin vrouwenhaat kan ademen en waar Wilders zelf ook niet vies van is. En zolang politici daarover zwijgen, hebben ze bloed aan hun handen, ongeacht hoeveel hoofdletters ze gebruiken.

Dit vond ik wel een erg goede tekst. Gejat van FB.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:44

dat is inderdaad precies wat Wilders doet. goed dat het benoemd wordt!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:33

Die Driekus… als dat deze is:” Volgens de familie ontmoette de vrouw Driekus K. toen hij nog in de gevangenis zat voor een moordpoging op zijn vorige partner. Daarvoor zou hij in 2009 zijn veroordeeld tot 13 jaar cel, ” hoe kan het dat hij ooit weer op straat gekomen is??

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/472 ... tot-nu-toe

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:38

Cer schreef:
Die Driekus… als dat deze is:” Volgens de familie ontmoette de vrouw Driekus K. toen hij nog in de gevangenis zat voor een moordpoging op zijn vorige partner. Daarvoor zou hij in 2009 zijn veroordeeld tot 13 jaar cel, ” hoe kan het dat hij ooit weer op straat gekomen is??

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/472 ... tot-nu-toe

Die Driekus inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:46

2009 + 13 is 2022, dus hij is alweer drie jaar uit de bak. Hij zat daar voor poging tot moord en geen echte moord, dus dat is geen levenslang.

En vraag me niet waarom maar sommige vrouwen ontmoeten graag gedetineerden, gaan er brieven mee schrijven en worden er verliefd op.
Blind voor de mogelijke gevolgen :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:04

In sommige landen kun je de politie vragen of de man/vrouw bekend is bij de politie mbt stalking/mishandeling! Goede zaak

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 20:08

Maar is joewella dan slachtoffer omdat ze vrouw is, of omdat Driekus een ontspoorde imbeciel is (of beiden, dat kan ook)

Poging tot moord.. Jeezes dan mag je er weer uit, voor poging twee … :n

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 20:25

_chou schreef:

Femicide is altijd vrouwenmoord maar een vrouwenmoord is niet altijd femicide. Femicide is een vrouw vermoorden omdat ze vrouw is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:36

Voor mij persoonlijk is de exacte definitie in dezen niet zo belangrijk.

Feit is dat er in nl iedere 8 dagen een vrouw wordt vermoord.

Anders dan bij mannen is dat doorgaans niet omdat deze vrouwen zich met criminele zaken bezighouden.

In de periode 2017-2021 zijn 215 vrouwen en 434 mannen om het leven gebracht door moord of doodslag. Van ruim de helft (56%) van de vermoorde vrouwen was de vermoedelijke dader de partner of ex-partner. De slachtoffers werden veelal in hun eigen woning met een steekwapen, of door wurging of ander fysiek geweld omgebracht.

De (vermoedelijke) dader van vermoorde mannen was in 30% van de gevallen een kennis of vriend van het slachtoffer. Bij ruim 14% ging het om een afrekening in het criminele circuit

Hoewel vaak niet te bewijzen valt dat een vrouw vermoord is omdat ze vrouw is, kun je je afvragen wat dan wel de reden is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 13:21

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 14:06

Loretta schreef:
Binnen Groenlinks is niet iedereen blij met het migratiestandpunt.

https://archive.is/2025.08.24-095335/ht ... b9381c0ad/

Ik begrijp het wel, maar als je al ziet hoe de gemiddelde PVVer reageert op de aantallen die nu benoemd worden zonder inhoudelijk te weten dat het ook over arbeidsmigranten gaan, is zorgwekkend.