Citaat:Wolvenaanval Koekange 1 dode ram 50 meter van de schuur af
Via app meldingen in Westerveld
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Wolvenaanval Koekange 1 dode ram 50 meter van de schuur af
dierenfan schreef:De aanlijnplicht is er toch ivm aanwezigheid van wolven en mogelijk nest en niet vanwege reekalfjes? Of ben ik abuis...
Voor die reekalfjes gaat aanlijnplicht weinig helpen. De gemiddelde bewuste honden eigenaar let daar sowieso wel op en degene die vinden dat ze alles kunnen maken vinden dat ook met aanlijnplicht.
Heb veel medelijden met die kalfjes in wolven gebieden...
Citaat:Haule, Friesland
25-03-2025
Aanval op schapen.
Bij een aanval op schapen zijn er 5 dode en 20 schapen zijn gewond maar worden geëuthanaseerd.
Sterkte voor de eigenaar.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
DubbelFun schreef:Ik denk dat er wel verschil zit in een losloopgebied met een hek er om of eentje die helemaal open is en alleen afgebakend met borden en misschien bepaalde wegen/paden.
Overigens als ik zie dat mensen hun hond aan een lijn hebben die 10 mtr is uitgetrokken heeft die aanlijnplicht tegen de wolf ook weinig nut.
Citaat:25 maart 2025/Aldeboarn/Friesland
Zichtmelding wolf/wildcamera
Tijd: 5.10 uur
Citaat:Hilversum, Noord-holland
25-03-2025
04.30
Waarneming wolf.
Vanochtend een wolf gesignaleerd op de diependaalselaan
De wolf liep richting de Utrechtse weg richting horneboegse hei.
Zekerheid : laag
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
SusanH schreef:Mijn hond pakt ook de volledige lengte van de lijn. Tenzij ik wandelaars tref dan pak ik haar naast me. Of dat nu mensen met of zonder hond zijn. En als ik wild zie ook want daar wordt ze zelf wild van. Reeën zitten bij ons echt niet in het losloopgebied. Die denken wel 3 keer of vaker na voor ze daar komen. Ik denk dat aanlijnen schijnveiligheid biedt. Wolven besluipen hun prooi. Als je hond los loopt is er nog kans dat ie weg kan komen.
Citaat:25 maart 2025/Dortmund/NRW/Duitsland
Bron: Torsten Mols
tienus63 schreef:Ik vind het een strak plan van Grauss,
Meteen beginnen met sterilisatie programma, dan wordt het uitsterfbeleid, ook een oplossing!
Meteen beginnen. Scheelt een hoop jongen dit jaar.
Anne_GTI schreef:tienus63 schreef:Ik vind het een strak plan van Grauss,
Meteen beginnen met sterilisatie programma, dan wordt het uitsterfbeleid, ook een oplossing!
Meteen beginnen. Scheelt een hoop jongen dit jaar.
Maar dan moeten ze ze vangen en dat mag toch niet?