Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 15:01

Jeetje wat een floeperts. Dit speelt de Russen alleen maar in de kaart om nucleair op te gaan schalen.
Bizar bizar dit commentaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:14

O hemel deze Belgische krant schrijft over vermeende mishandelingen die Russische soldaten zouden moeten ondergaan door hun eigen commandanten. Er zijn 8soldaten die zich hebben overgegeven want ze zijn banger voor hun eigen leger als voor de Oekraïense gevangenis.
Dit is natuurlijk niet te verifiëren maar als dit zo is dan is het erg verdrietig
https://www.hln.be/buitenland/kijk-russ ... ~a0823904/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:56

Wat ik gezien heb van Russische soldaten die door hun eigen mensen gemarteld worden, wordt je misselijk van. Slepen achter een auto, vastbinden aan boom en lading klappen krijgen waarna de mishandelaar ook nog even over je heen pist. Gekruisigd worden in een schuurtje , je kunt het zo gek niet bedenken.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 16:58

Onder Stalin werd je doodgeschoten als je gevangengenomen was door de nazi's en het overleefde.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:51

https://x.com/front_ukrainian/status/19 ... 2933251476
De NAVO heeft bevestigd dat de Oekraïense veiligheidsdienst minstens 40 Russische vliegtuigen heeft geraakt als gevolg van Operatie Spiderweb

Volgens de inschatting van de Noord-Atlantische Alliantie was dit de “meest succesvolle operatie” van Oekraïne tegen de Russische strategische luchtvaart.

"We zien dat minstens 40 vliegtuigen beschadigd zijn. Tussen de 10 en 13 vliegtuigen zijn volledig vernietigd. Dit heeft een kritieke impact op de Russische capaciteiten", aldus een vertegenwoordiger van de leiding van de Alliantie, die anoniem wilde blijven.
Volgens hem werden door de aanval 34% van de in Rusland beschikbare raketdragers vernietigd.

Door de senaat is - buiten Trump om (ja,ja dat kan) - is een sanctiepakket tegen Rusland samengesteld dat o.a. landen die handelen met Rusland een 500% tarief op alle handel met USA krijgen opgelegd. Dit pakket werd door 81 congresleden w.o. ook republikeinen gesteund. Trump heeft hen nu dringend gevraagd om dit sanctiepakket uit te stellen.

Trump zei dat Poetin hem had gewaarschuwd dat hij "zou moeten reageren" op de aanval op Russische vliegvelden. Hij uitte in zijn bericht geen afkeuring over Poetins acties en waarschuwde ook niet voor mogelijke Amerikaanse reacties in dat geval.
Trump heeft zijn post op Truth Social een dag later weer verwijderd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:43

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:48

Dat zou zo maar eens kunnen BigOne.
Bedankt Babootje. Gisteren zag ik dat er vanuit hoge militaire Pieten, sorry geen link, gevreesd werd voor nucleaire revanche waarbij er stond dat Oekraïne hiermee wel een grens heeft overtreden.
Ik merk dat ik me dan zo vreemd voel, want ik vind dat de omgekeerde wereld. Hoezo mag Rusland Oekraïne binnen vallen, Hoezo mag Oekraïne bommenwerpers waarmee Kiviv wordt gemaild niet vernietigen?
Bizar vond ik dat en stom dat ik die link niet hier geplaatst heb. Maar ik was wat pissig en heb het boos weggeklikt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:18

Klopt Pien , allemaal pro Russen incl een stelletje Amerikanen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:59

Ok fijn dat je het in de juiste context plaats BigOne. En in mijn vorige bericht staat gemaild (spellingcontrole) maar ik bedoel natuurlijk gemold!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:37

Ben het eens met Zelensky dat Europa en Amerika de druk op Poetin moet opvoeren.
https://nos.nl/artikel/2570149-zelensky ... k-opvoeren

Vandaag ook een filmpje langs zien komen op Instagram (Yuiilia mijn vriendin) waarin een jonge vrouw rustig op haar telefoon zit te appen en buiten is te zien: een brand, gebouwen die in puin liggen en eigenlijk een oorlogsgebied waar je U tegen zegt. De jonge vrouw is daar niet mee bezig, ze heeft alleen maar aandacht voor haar telefoon.
Zo normaal kan oorlog dus worden en ook wat het aanricht. Ik vond het confronterend want zo is het natuurlijk wel.