Ik citeer:
Citaat:confirms that the alliance is ready for long-term arms supplies to #Ukraine, states Secretary General
@jensstoltenberg
.
Blij mee.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:confirms that the alliance is ready for long-term arms supplies to #Ukraine, states Secretary General
@jensstoltenberg
.
Citaat:Tot dusver is uit het buitenland maar 10 procent van het militaire materieel geleverd dat Oekraïne nodig heeft om zich te kunnen verdedigen, zei plaatsvervangend defensieminister Hanna Maliar op tv.
pien_2010 schreef:De dagelijkse update van Nu.nl. USA gaat wederom voor 1 miljard extra sturen, de Russen zijn sterker en interessant nieuws
https://www.nu.nl/buitenland/6206701/oe ... redirect=1
Dus er is 10% geleverd van wat ze nodig hebben dus 90 % te weinig.Citaat:Tot dusver is uit het buitenland maar 10 procent van het militaire materieel geleverd dat Oekraïne nodig heeft om zich te kunnen verdedigen, zei plaatsvervangend defensieminister Hanna Maliar op tv.
enzino schreef:In Severodonetsk is nu een herhaling van Mariupol aan de gang. Oekraïense troepen zijn omsingeld en verdedigen zich vanuit de Azot chemische fabriek. Naar verluid zitten er 500 - 1,200 burgers tussen de troepen verscholen. Zonder uitweg zal dit hoogst waarschijnlijk op dezelfde manier eindigen als Mariupol.
https://www.ndtv.com/world-news/ukraine ... um-3068922
enzino schreef:Zou je misschien ook een korte toelichten bij de link willen plaatsen, als per forum regels?
Dinopino schreef:Hoe reëel is het dat Rusland de oorlog verliest. In europa en Amerika stort de economie in, maar in Rusland groeit ie juist. Zou het niet gewoon beter zijn naar een vrede toe te werken en te stoppen met het leveren van wapens. Wapens zijn er om mensen te doden en niet om naar een vrede toe te werken. Wanneer de kans op overwinning er niet is, wat heeft het dan voor zin om noch meer mensenlevens op te offeren?
pmarena schreef:Ik vraag me wel af waar jullie vandaan hebben dat Ukraïne nog maar 10% van de toegezegde wapens heeft ontvangen?
In de geplaatste link lees ik:
https://www.nu.nl/buitenland/6206701/oe ... apens.htmlCitaat:Tot dusver is uit het buitenland maar 10 procent van het militaire materieel geleverd dat Oekraïne nodig heeft om zich te kunnen verdedigen, zei plaatsvervangend defensieminister Hanna Maliar op tv.
Dat lees ik als "we krijgen maar 10% van wat we daadwerkelijk nodig zouden hebben" en niet per-sé als "we krijgen maar 10% van wat is toegezegd".
Sowieso lijkt het me super pijnlijk als de Russen mee kunnen lezen wat "wij" allemaal van plan zijn om naar de Ukraïne te sturen.... en dat het dan vervolgens tijden duurt voordat het daar misschien wel-misschien niet aankomt.... zo dom zijn we toch hopelijk niet...
Dinopino schreef:pien-2010 en dus is het maar beter heel veel levens te offeren in een kansloze strijd? Waarom zie ik hier dan geen link van de toespraak van Putin in het Duits in het Duitse parlement. Waarin hij benadrukt dat hij geen oorlog wil en Duitsland de grenzen van het Pruisische rijk zelfs aanbied. Waarom lees ik hier niets van het feit dat Duitse kanseliers al jaren proberen, de uitbreiding naar het Oosten te stoppen van de NATO. Dat er papieren zijn overhandigd waarin de afspraak ook schriftelijk wordt bevestigd.
Omdat het westen graag wil dat de Oekraine blijft bestaan, met amper fascisten?
Dinopino schreef:Hoe reëel is het dat Rusland de oorlog verliest. In europa en Amerika stort de economie in, maar in Rusland groeit ie juist. Zou het niet gewoon beter zijn naar een vrede toe te werken en te stoppen met het leveren van wapens. Wapens zijn er om mensen te doden en niet om naar een vrede toe te werken. Wanneer de kans op overwinning er niet is, wat heeft het dan voor zin om noch meer mensenlevens op te offeren?
Heb het verhaal gelezen. Hier in Duitsland wordt een onafhankelijk journaliste aangeklaagd. Ze mag zeker op drie jaar gevangenisstraf rekenen, omdat ze net als vele andere journalisten niet berichten wat hier in de media verschijnt. Zij is daar aanwezig.