Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:29

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8711812 ... 1732802480

Musk noemt namen van ambtenaren die op de lijst staan om ontslagen te worden.
Die worden dan ook nog eens bedreigd door zijn volgelingen.

Ik weet niet hoe het arbeidsrecht in de VS is geregeld, maar dit is hier gelukkig niet mogelijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:43

Gewoon kwaadaardig als dat echt zo is.

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 07:07

Hij quote toch het bericht van datahazard? Of lees ik nou zo verkeerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 07:16

Electra63 schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8711812 ... 1732802480

Musk noemt namen van ambtenaren die op de lijst staan om ontslagen te worden.
Die worden dan ook nog eens bedreigd door zijn volgelingen.

Ik weet niet hoe het arbeidsrecht in de VS is geregeld, maar dit is hier gelukkig niet mogelijk.

Slecht, in vergelijking met hier.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:08

Nou ja als die ene baan inderdaad 15.000 collar per maand verdient, hebben ze misschien een appeltje voor de dorst als ze gespaard hebben..

Zie het bericht van CNN (wat volgens mij half slecht vertaald is door de Televaag (zoals de krant vaak genoemd wordt "de ophitsende Televaag" quote ik even van bokt :D )
https://edition.cnn.com/2024/11/27/busi ... index.html

Ik kan het bericht waarin Musk zelf de namen noemt en dat ze daadwerkelijk ontslagen worden, niet zo snel vinden. Het CNN bericht heeft het over 'wat als' en 'mensen zijn bang dat'..

Volgens mij kan in Amerika iedereen iedere dag zn baan verliezen, werknemers worden daar niet altijd goed beschermd. Dat goed verdienende (als dat waar is) government mensen nu zo paniek maken om hun baan van 181650 dollar per jaar te verliezen is misschien een beetje overdreven. Misschien kunnen ze wel wat anders gaan doen.. ?
Maar goed, ik weet niet precies wat er klopt aan het verhaal

Edit: oh 1 van die dames is het nichtje van Nancy Pelosi, schijnt. Die vind wel weer werk denk?
https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 743440.cms

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:02

@Cer,
Musk flikt dit vaker! Hij heeft dit ook gedaan bij de overname van Twitter.

Echt bijzonder dat jij het acceptabel vindt dat werknemers door hun toekomstige "baas" via internet het ontslag aankondigt en dan ook nog bedreigd worden?
En wat als het een nichtje is van Nancy? Dat is een gegronde reden om iemand te ontslaan ?

Wow, dat je hier begrip voor kunt opbrengen. :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:43

Ik denk dat het terecht is dat mensen bang zijn. Alleen die foto van Musk en Trump al, bovenaan die Telegraaf link van Electra..... aan die koppen zie je al dat dat geen prettige persoonlijkheden zijn -O-

Als je je niet alleen daar op wilt baseren, kijk naar hun uitspraken en acties. Brrrr. Enge types met een gebrek aan fatsoen en empathie. Als die basis van fatsoen en respect voor anderen er al niet is dan voorspelt dat niet veel goeds.

Dat er grote veranderingen moeten komen: ja absoluut :j
Maar de kans is helaas groot dat dit soort types de problemen alleen maar groter maken....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:25

Electra63: voor de zoveelste keer (ik word t echt een beetje zat) schei nou eens uit met me woorden in de mond te leggen.
Je haalt er allemaal dingen bij die er niet staan. Sterker nog, het bericht is niet eens helemaal juist
Een bericht checken is iets anders als er begrip voor hebben en ik zou het fijn vinden als het over de tekst van het bericht gaat, je weet wel, de inhoud, en niet persoonlijk over mij.

Als er mensen op een “nutteloze” plek zitten, moeten ze misschien wel weg, ik heb geen idee. En ik heb dan zelf meer met de midden en lagere klasse die onterecht ontslagen wordt dan met iemand die enorm veel geld binnenhaalt op een plek die wellicht nutteloos is.
Ik kan van alles gaan speculeren waarom het “nichtje van” op die plek zit, maar specutaries mogen blijkbaar maar 1 kant op :+

Met je “wow” .. :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:32

Laat ik het dan op de inhoud betrekken, want daar heb je een punt.

Door bepaalde berichten suggestief te formuleren én te voorzien van een vraagteken, kan het bij anderen overkomen alsof je je er wel in kunt vinden.

Ik moet de inhoud vaak ook meermaals lezen, en vaak kan ik de precieze strekking nog niet juist inschatten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:34

Cer schreef:
Electra63: voor de zoveelste keer (ik word t echt een beetje zat) schei nou eens uit met me woorden in de mond te leggen.
Je haalt er allemaal dingen bij die er niet staan. Sterker nog, het bericht is niet eens helemaal juist
Een bericht checken is iets anders als er begrip voor hebben en ik zou het fijn vinden als het over de tekst van het bericht gaat, je weet wel, de inhoud, en niet persoonlijk over mij.

Als er mensen op een “nutteloze” plek zitten, moeten ze misschien wel weg, ik heb geen idee. En ik heb dan zelf meer met de midden en lagere klasse die onterecht ontslagen wordt dan met iemand die enorm veel geld binnenhaalt op een plek die wellicht nutteloos is.
Ik kan van alles gaan speculeren waarom het “nichtje van” op die plek zit, maar specutaries mogen blijkbaar maar 1 kant op :+

Met je “wow” .. :')

Ik verbaas mij gewoon over jouw bericht en daar reageer ik op.

En 'wow' is heel netjes uitgedrukt :D

Ik ben tegen iedere vorm van onterecht ontslag, ongeacht je functie of salaris.

In Nederland zijn daar wetten voor, gelukkig.

Het zou wat zijn, als bijvoorbeeld minister Klever op X aankondigt alle mensen met rood haar en een inkomen van boven de € 6.000 bruto per maand per 1 februari 2025, zonder enige geldige reden, zou ontslaan.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:59

Tja, als al maandenlang steeds meer bokkers hetzelfde zeggen in steeds meer topics, misschien wordt het dan eens tijd om je achter de oren te krabben of je wel echt zo neutraal bent, óf dat je misschien toch eens beter nadenk over hoe je die neutraliteit verwoord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:03

Ailil, je had al aangegeven dat je mij sowieso niet oké vind, dus dat snap ik wel.

Ik denk nog steeds dat jullie mijn berichten lezen met daarbij een voorbedachte lading die je er dan overheen legt.

Bijvoorbeeld het bericht dat Trump een mma fighter is geweest. Dat is gewoon niet juist. Maar omdat het trump is maakt dat niet uit ofzo? Ik vind dat gek.

Er staat “Elon heeft genoemd wie er weg moeten”, en dat is (volgens mij) niet juist. Daarmee zeg ik niks over wat ik ervan vind maar als we vinden dat we bij de waarheid moeten blijven, dan geldt dat voor en over iedereen (voor zover je dingen zeker weet). Maar misschien is dat mijn adhd,

Maar als ik schrijf “volgens mij klopt dat niet?” bedoel ik niet “ik ben het er wel of niet mee eens”. En ik plaats vaak een vraagteken omdat ik nooit 100% wil beweren dat ik precies weet hoe alle vorken in alle stelen zitten (in tegenstelling tot een aantal anderen die naar het lijkt zelfs gedachten kunnen lezen :D ) .
En dit heb ik echt al meerdere malen uitgelegd :j

Als minister Klever aangeeft dat hij spookfuncties gaat schrappen, of mensen die ergens zitten en niks doen en daar (veel) geld mee verdienen, is dat toch gewoon hetzelfde als een reorganisatie?

De vergelijking met rood haar snap ik niet.

En “wow” komt op mij heel denigrerend over, het is een onnodige toevoeging, vind ik (met een aanname erachter :) ) Maar oké, als je dat netjes vindt :j

@vuurvleugels: het zijn altijd dezelfde in dezelfde topics.. niet zo overdrijven :)
Het gaat erom dat ik het schrijf. Want het is zelfs wel eens voorgekomen dat iemand anders hetzelfde schreef als ik, en dat was dan prima :D
En ik vind neutraal echt iets ander dan over persoon A alles mogen zeggen omdat men het een eikel vindt en over persoon B alleen maar positieve dingen omdat men het geen eikel vind.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:08

Ik heb wel een specifieke om te noemen, waar Musk een naam noemt:

“Vindman is on the payroll of Ukrainian oligarchs and has committed treason against the United States, for which he will pay the appropriate penalty.”

Aldus een bericht op X van Musk (https://www.independent.co.uk/news/worl ... 55133.html). Heel gevaarlijk om zulke dingen zonder enige onderbouwing aan je miljoenen volgers te tweeten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:32

VuurVleugels schreef:
Tja, als al maandenlang steeds meer bokkers hetzelfde zeggen in steeds meer topics, misschien wordt het dan eens tijd om je achter de oren te krabben of je wel echt zo neutraal bent, óf dat je misschien toch eens beter nadenk over hoe je die neutraliteit verwoord.
Probeer het een beetje op de inhoud te houden.

@Cer, we liggen elkaar niet altijd, wellicht ligt er inderdaad een lading over.

Ik probeerde het voor iedereen wat duidelijker te maken, niet gelukt blijkbaar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:38

Aangezien CNN op yt het zelfs over doxing had in het wie moet ontslagen worden verhaal en er kennelijk in elk geval 4 namen genoemd zijn van mensen die vervolgens idd zijn bedreigd ...
https://www.youtube.com/watch?v=bvrSIJi6cQQ

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:46

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom Cer het telkens zo moet ongelden, ik vind haar posts meestal wel te volgen. Het is soms alleen een beetje tegen de trend in die heerst in dit topic sinds de uitslag van de verkiezingen.
Voor mij is de tijd voorbij om op linkjes van X te klikken en daar te lezen hoe iets is opgeschreven. Wat ik echter vermoed(!) is dat er gedoeld wordt op mensen in openbare bestuurlijke functies die misschien zichtbaar zijn voor het publiek. Het lijkt me stug dat een musk namen kent van de legertjes ambtenaren die overal zitten en ook niet over hoe ze hun werk doen. Het lijkt mij voornamelijk bangmakerij en het kweken van een angstcultuur, want dat is in Amerika wel heel gebruikelijk en komt veel voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:59

Cer schreef:
Ailil, je had al aangegeven dat je mij sowieso niet oké vind, dus dat snap ik wel.

Ik denk nog steeds dat jullie mijn berichten lezen met daarbij een voorbedachte lading die je er dan overheen legt.

Bijvoorbeeld het bericht dat Trump een mma fighter is geweest. Dat is gewoon niet juist. Maar omdat het trump is maakt dat niet uit ofzo? Ik vind dat gek.

Er staat “Elon heeft genoemd wie er weg moeten”, en dat is (volgens mij) niet juist. Daarmee zeg ik niks over wat ik ervan vind maar als we vinden dat we bij de waarheid moeten blijven, dan geldt dat voor en over iedereen (voor zover je dingen zeker weet). Maar misschien is dat mijn adhd,

Maar als ik schrijf “volgens mij klopt dat niet?” bedoel ik niet “ik ben het er wel of niet mee eens”. En ik plaats vaak een vraagteken omdat ik nooit 100% wil beweren dat ik precies weet hoe alle vorken in alle stelen zitten (in tegenstelling tot een aantal anderen die naar het lijkt zelfs gedachten kunnen lezen :D ) .
En dit heb ik echt al meerdere malen uitgelegd :j

Als minister Klever aangeeft dat hij spookfuncties gaat schrappen, of mensen die ergens zitten en niks doen en daar (veel) geld mee verdienen, is dat toch gewoon hetzelfde als een reorganisatie?

De vergelijking met rood haar snap ik niet.

En “wow” komt op mij heel denigrerend over, het is een onnodige toevoeging, vind ik (met een aanname erachter :) ) Maar oké, als je dat netjes vindt :j

@vuurvleugels: het zijn altijd dezelfde in dezelfde topics.. niet zo overdrijven :)
Het gaat erom dat ik het schrijf. Want het is zelfs wel eens voorgekomen dat iemand anders hetzelfde schreef als ik, en dat was dan prima :D
En ik vind neutraal echt iets ander dan over persoon A alles mogen zeggen omdat men het een eikel vindt en over persoon B alleen maar positieve dingen omdat men het geen eikel vind.

Wie zegt dat het spookfuncties zijn ?
Waarop heeft Musk zijn voornemen gebaseerd ?

Bij een reorganisatie in Nederland zijn er gewoon regels.
Bijvoorbeeld afspiegeling of een sociaal plan met akkoord van COR of vakbonden.

Het is gewoon niet OK om werknemers zomaar te kunnen ontslaan.
Of je nu het nichtje van Nancy bent of de telefoniste.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:11

In de VS heb je wel vakbonden en daar zijn werkgevers meestal niet zo dol op, het is dus niet zo dat werknemers helemaal aan hun lot zijn overgelaten. En uiteindelijk scoort niemand met massa ontslagen middels natte-vinger-werk, het is een vrij nutteloze strategie.
Verder is er geen enkel vergelijk met de situatie in Nederland.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:11

Hele willen zomaar kunnen ontslaan gaat over iets wat beter bekend is onder de term "schedule F", dat zijn zeg maar de ambtenaren die hetzelfde blijven als er een andere president gekozen wordt. Dus niet de "minister", die net als hier een ander wordt bij een nieuwe regering. Tot nu toe was het niet mogelijk om deze mensen dus enkel om nieuwe president reden te ontslaan of omdat ze nee zeiden tegen een wens/opdracht van de president. Experts die de veiligheid hebben (hadden als Trump zijn zin krijgt) om tegengas te geven en er dus sec voor te zorgen dat die president niet zichzelf in zijn hemd zet door iets door te voeren wat niet kan/mag of stomweg een oerstom idee is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:56

Dank Veronica2.
Ik probeer meestal iets van beide kanten te bekijken, maar ik vind dat hier af en toe erg lastig.

Ik zit hier al helemaal niet om Musk zn strategie te verdedigen, als jij Minister Klever ter sprake brengt dan ga ik daarop door met een reorganisatie,en als mensen dan boventallig blijken (ofzoiets) dan moeten ze volgens mij gewoon weg, al dan niet met een regeling.
Mensen zijn hier beter beschermd, dat klopt. daarom kunnen sommige politici 1x per jaar op functie komen, zich dan nooit meer laten zien, en een klap geld opstrijken.. Vind ik niet helemaal eerlijk (dat is een mening! zie, ik heb ze wel :D ) maar er is blijkbaar weinig aan te doen.
Verder is het vergelijken van NL met Amerika op meerdere vlakken gewoon heel lastig. Sowieso is Nederland net zo groot als Florida, en dat is maar 1 staat. En ze hebben er 50 ofzo. De europese unie heeft minder landen, en die komen er ook niet altijd uit.

Citaat:
Waarop heeft Musk zijn voornemen gebaseerd ?

Dat is een goede vraag, dat weet ik niet (en ik heb het nu niet gegoogled), ik meen dat ze willen snijden in het verspillen van overheidsgeld, misschien dat het daarmee te maken heeft. Dat mensen die veel verdienen en niks toevoegen (zoals politici die betaald krijgen om niks te doen) boventallig verklaard worden (om het naar het Nederlands te vertalen)

Citaat:
Het is gewoon niet OK om werknemers zomaar te kunnen ontslaan.

Dat ben ik met je eens. Hoe de situatie in Amerika is weet ik niet, maar op tv zie ik wel eens dat mensen hun spullen in kunnen pakken en kunnen vertrekken (misschien als ze geen lid zijn van een Union?). Daar kan ik verder weinig aan doen.. :+

@Ailil, ik heb je bericht nog eens gelezen :)
Citaat:
Door bepaalde berichten suggestief te formuleren én te voorzien van een vraagteken, kan het bij anderen overkomen alsof je je er wel in kunt vinden.

Ik denk dat ik het niet suggestief bedoel maar meer 'bekijk het eens van deze kant', misschien zit daar de crux?

Als ik dan de link van MyLittleJoy bekijk (dank daarvoor) zie ik twee mannen die elkaar van dingen beschuldigen. Vindman zegt dat Musk state secrets met Putin heeft gedeeld (is daar bewijs voor?) en Musk zegt dan dat Vindman betaald wordt door Ukrainian Oligarchs (is daar bewijs voor?).
Wat ik er echt van vindt is kleuterschoolniveau (maar dat vind ik van Twitter al heel snel :') )
Ik zou denken dat een snugger iemand zoals Musk (want hij is raar, maar niet perse dom) zich volwassen kan gedragen.. maar eerlijk is eerlijk, dat kunnen heel veel volwassenen niet helaas. Dat ze het dan over treason en execution hebben denk ik 'oh dat klinkt weer lekker als een tribunaal'.
Zo'n statement van Musk (maar eigenlijk al dat soort tweets van hem) vind ik insane.

Overigens, mensen doxen op social media is gewoon heel gevaarlijk of het pietje van de hoek is, of iemand van de overheid. Een grote groep mensen is knettergek en vind dat ze dan zelf actie mogen ondernemen. Aan de ene kant vind ik dus dat dat verboden zou moeten worden.
Aan de andere kant, soms heb je zoiets nodig om zaken boven water te krijgen.. (zoals met bijna alles zit ook hier weer twee kanten aan) neem maar een goede onderzoeksjournalist bijvoorbeeld.

Misschien was dit een wat duidelijkere post?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:08

Ik denk dat we daar gewoon weer terugkomen op het eerdere punt van de media (zowel journalistiek, maar ook X en dat soort media) waar zoveel onzin op geslingerd wordt, waardoor mensen misleid worden. Voorheen was er toch een soort consensus dat politici en overheid zich daarbuiten hield, maar met Musk en Trump is het hek gewoon volledig van de dam.

Grappig hierbij is overigens dat de eigen AI tool van Musk, Grok, bevestigt dat Musk heel veel onwaarheden verspreidt via zijn account(s).

Bezuinigingen op zich in de overheid hebben denk ik niet zoveel Amerikanen problemen mee, zeker als het overbodige functies betreffen. Waar Musk het echter over heeft is het compleet afschaffen van de Department of Education, Planned Parenthood (let wel, dat zijn niet alleen abortussen en voorbehoedsmiddelen, maar ook voor veel arme Amerikanen de enige mogelijkheid om kankeronderzoeken te kunnen laten doen) en deze week het Consumer Financial Protection Bureau, een orgaan dat juist is opgericht om burgers te beschermen tegen scams.

Dit laatste orgaan, de CFPB, 'kost' trouwens 1 miljard per jaar, maar heeft in het laatste jaar voor bijna 20 miljard dollar voor de Amerikaanse burger bespaard. Zelfs als je het dan puur financieel bekijkt, lijkt het mij dan een slecht plan om dat te schrappen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 16:35

Nouja het ligt er aan hoe je zo'n "orgaan" bekijkt. Als het de overheid 1 eenheid kost en het levert de burgers 20 eenheden op, dan klinkt het voor mij als iets dat zijn geld waard is +:)+

Maar als je het bekijkt vanuit het oogpunt van een gierige president dan kan je het zien als "dit kost mij 1 eenheid". Het je burgers niet gunnen en dat geld vervolgens lekker ten goede laten komen aan je eigen wereldje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 16:56

ja, daar begin ik toch weer.
Ik vind dat van die CFPB lastig, omdat Musk zegt dat er blijkbaar veel dezelfde soort organen zijn. Ik weet niet of dat zo is, maar wat ik dan van zo'n post vind (niet persoonlijk hoor) is dat er halve informatie in staat.
Het zou denk al schelen als er een link bijstaat die dan gelezen kan worden, of als op zn minst de hele quote overgenomen wordt. Of misschien ben ik dan wel een zeur hoor, kan ook.

Over planned parenthood kan ik nu alleen nog vinden dat het in dit rijtje zit:
Musk and Ramaswamy said in an op-ed this week that they are eying everything from "$1.5 billion for grants to international organizations to nearly $300 million to progressive groups like Planned Parenthood."
maar verder kan ik niet het hoe en waarom vinden.
Er hoeft niet altijd een hoe en waarom te zijn, maar meestal is dat wel handig in een gesprek.
Dus nee, ik ben het niet eens met het 'zomaar opdoeken van organisaties die heel belangrijk zijn".. maar ik kan zo niet beoordelen of deze heel belangrijk zijn.
Er zijn hier in NL ook ongetwijfeld organisaties die een sloot gesubsidieerd geld krijgen waarvan sommige mensen zeggen "nou, moet dat nou" maar de organisaties zelf natuurlijk wel voor zijn.

Qua media, volgens mij is het ondertussen ook wel bekend dat een aantal media zich helemaal niet geroepen voelen de waarheid te vertellen, en net zo makkelijk zelf nieuws verzinnen. Dus ik kan me voorstellen dat mensen dan bij media denken "ja ja, het zal wel". Dat heeft de media dan toch echt zelf gedaan.
Qua Twitter zouden de community notes de boel een beetje moeten redden, maar ik weet niet of dat heel goed werkt.
Wat ik wel weer begrijp, is dat als iemand ervaring heeft met media die de boel verdraaid, dat ze dan zeggen 'ja gooi dan alles maar open, dan kunnen we in ieder geval een weerwoord geven", in plaats van dat anderen bepalen wat er wel en niet geschreven mag worden. (binnen wat wettelijk toegestaan is, maar goed, daarvoor kan je altijd naar Telegram of het Dark Web, als dat nog bestaat 8-) )
En inderdaad sowieso zouden politieke figuren niet via social media moeten communiceren, ik vind dat in Nederland ook zo tenenkrommend slecht meestal.
NB: volgens mij is best wel bekend dat Musk met enige regelmaat vreemde dingen plaatst, doet ie al jaren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:11

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:44

Ah thanks :j

Ik vraag me dan weer af of dit waar is:
"Americans United for Life told WORLD on Friday that there was no place for taxpayer dollars in Planned Parenthood’s budget. The group also explained that there are 10 times as many federally qualified healthcare centers across the country, and they provide more comprehensive services than Planned Parenthood facilities do."

Overigens, de naam "Americans for Life" ik ben dat aan het lezen (en dan stop ik ermee :') ) zijn alleen maar gericht op anti abortus, anti levensbeeindiging, anti stamcel onderzoek (waarom echt :? ) en anti klonen. Maar die zijn dus al sinds 1975 bezig om Roe vs Wade overturned te krijgen en doen nog een heleboel andere (imo vreemde) dingen. Ik kom er niet helemaal uit, maar ze zeggen dan dat taxpayers niet moeten hoeven bijdragen aan abortus.
Zouden ze het dan wel 'goed' vinden als het uit particuliere verzekeringen betaald wordt? (gezien ze ook vinden dat dokters er niet aan mee mogen werken?) Omdat ze dit zeggen "The organization killed 392,715 unborn children in one year and listed $2.5 billion in net assets in its last annual report, SBA said. Planned Parenthood does not need taxpayer funding, the pro-life group said."
Wat ik dan weer ingewikkeld vind omdat het belangrijk is dat iedereen een ziektekostenverzekering heeft, dus dan ontkom je niet aan overheidssteun. Willen ze dan abortus afschaffen of willen ze alleen dat het niet met taxmoney gefund wordt? (ik denk het eerste, als ik hun goals zo lees)

Over het department van education, dat wil hij versnipperen als ik het goed lees. Ik weet wel van mensen dat die inderdaad vinden dat sommige onderwerpen teveel gepushed worden op scholen, dat is niet te vergelijken met hier. Maar er zitten zoveel meer dingen aan, zoals hulp voor scholieren met een handicap.
Het is dan zo makkelijk om te zeggen "we gooien heel die organisatie overhoop vanwege dit ene punt", maar hoe gaan ze die andere dingen dan behouden?
En dan ook nog eens allemaal in hele korte tijd?

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het voor heel veel Amerikanen hele spannende tijden zijn, omdat het zomaar alle kanten op kan gaan.. Wij kunnen daar dan echt wel heel boos over doen, maar zij zitten er echt mee zeg maar..