Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:05

Avalanche schreef:
anjali schreef:
Ik vond in elk geval mevr.Kaag wel "elitair" overkomen. Volkomen anders dan Caroline v.d.Plas in elk geval. Naar sommige politici ook al zijn ze helemaal niet van mijn partij kijk ik wel graag als ze op de t.v. verschijnen maar bij andere zap ik echt meteen weg, puur vanwege uitstraling die ik prettig en hoopgevend of onprettig en zorgen veroorzakend vind.

Ik hoop toch dat je kiest op inhoud en niet op emotie.

Mevrouw Kaag heeft een staat van dienst in de wereld politiek waar je U tegen zegt en geniet internationaal zeer zeer veel respect, vanwege het voortreffelijk afhandelen van zeer moeilijke pijnlijke dossiers.
In Nederland is ze totaal verguisd en vrijwel vanaf het begin. Wat zegt dit van Nederland is een vraag die ik me in ieder geval gesteld heb, naast de vervangende schaamte die ik te vaak gevoeld heb.

Dat pretpark wat schaamtevol als dit doorgaat. Is niet meer uit te leggen.

Exitium

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:12

Cer schreef:
Tamary: is dat dan ook bij "eerste recht om te kopen" wat ik enige tijd terug las hier?
Dat de gemeente dan 1e recht van koop heeft, bijvoorbeeld bij overlijden, zoals jij aangeeft. En dat het dan niet voor marktwaarde verkocht kan worden (tbv de nabestaanden bijvoorbeeld)

Hoezo zou het dan niet voor de marktwaarde verkocht kunnen worden? Als er geen bedrag in het contract staat, kun je prima aangeven wat je wil en als ze onder die prijs gaan zitten, verder kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:28

@Pien: Ik weet dat jij een fan bent van mevr. Kaag. Ik ben dat bepaald niet. Het kan best zijn dat zij het in het buitenland goed gedaan heeft hoor, maar we zitten hier in Nederland en hebben politici nodig voor de Nederlandse belangen en problemen.En, veel Nederlanders houden niet van politici die een "elitaire "houding tentoonspreiden. Vandaar dat ze hier niet is aangeslagen. Maar ,ik respecteer het dat jij haar wel leuk vindt. Dat is nu juist het boeiende aan de politiek, al die verschillende meningen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:53

Exitium schreef:
Hoezo zou het dan niet voor de marktwaarde verkocht kunnen worden? Als er geen bedrag in het contract staat, kun je prima aangeven wat je wil en als ze onder die prijs gaan zitten, verder kijken.

Dat weet ik niet, dat vraag ik aan Tamary :) Ik weet helemaal niet wat 'recht van 1e koop' inhoud, daarom vroeg ik ernaar.
Ik heb het gegoogled, en als je het aanbied voor een prijs en de gemeente wil het daar niet voor kopen. dan kan het dus wel de markt op, voor de door jou gewenste prijs..

Ik heb de post van Tamary dan verkeerd begrepen:
"vervalt de grond aan ons en betalen wij je erfgenamen wel wat" , dit is dus niet hetzelfde als recht van eerste koop :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 14:56

Exitium schreef:
Cer schreef:
Tamary: is dat dan ook bij "eerste recht om te kopen" wat ik enige tijd terug las hier?
Dat de gemeente dan 1e recht van koop heeft, bijvoorbeeld bij overlijden, zoals jij aangeeft. En dat het dan niet voor marktwaarde verkocht kan worden (tbv de nabestaanden bijvoorbeeld)

nou, als de gemeente eerste recht van koop heeft, dan kun je het dus niet aan iemand anders verkopen. Dus ik weet niet of je dan een eerlijke marktwaarde krijgt. Je kan niet verder kijken als ze onder de prijs gaan zitten. Door het eerste recht van koop is de marktwaarde waarschijnlijk al flink gedaald.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:00

tamary schreef:
Imandra, die bedrijven zitten / zijn eigenaar van de grond waar dat park moet komen. Zij moeten er dus voor wijken. En niet in : als je over 30-50 jaar wil stoppen, of komt te overlijden vervalt de grond aan ons en betalen wij je erfgenamen wel wat, maar er zal gepord worden in het kader van algemeen belang en wat je aan vergoeding krijgt is nooit genoeg om ergens anders binnen NL verder te gaan, je zal moeten toeleggen en opnieuw beginnen.

Maar ze worden niet gedwongen om te verkopen voor zover ik lees? Alleen als ze willen stoppen of inderdaad overlijden is er sprake van een eerste recht op koop? Dus idd als de gemeente het te duur vindt gaat het toch gewoon de markt op?

Dus wat is precies het probleem als zij nog niet weg willen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:02

Anjali, Ze werd van meet af aan afgebrand. Het begon met haar Palestijnse man. Ze had hier nog geen woord gezegd. Ik heb me zo vreselijk geschaamd. Later kwam pas dat ze elitair zou zijn , een heks etc etc. Schandalig.

Ik vind Kaag niet leuk!! Als het er op aan komt vind ik Wilders grappiger als Kaag , maar dat is geen reden om op hem te stemmen.
Ik vind Kaag kundig en een mens die meer verdiende als dat ze kreeg in Nederland.
Ik heb haar altijd erg diplomatiek en verstandig gevonden. Zij kon goed manoeuvreren in situaties die enorm delicaat waren
Maar een politici heks noemen, dat is toch ongekend. Wat heeft die vrouw een drek over zich heen gekregen en bedreigingen.

Baudet , de echte schelm heeft dat nooit in die mate gehad. Wat zegt dat eigenlijk van Nederland?

Enne ik ga met leuke mensen naar de kroeg, maar ik kies op mensen die kundig zijn. Bv Timmermans vind ik niet leuk, wel kundig. Omzigt idem dito. En zo zijn er nog wel veel meer mensen op te noemen. Maar naast kundig wil ik ook mensen die mijn ideeën vertolken. Of waar ik iets van verwacht.
Maar politiek is een te serieuze zaak om alleen te kijken of iemand leuk is of niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:17

juval schreef:
Exitium schreef:

nou, als de gemeente eerste recht van koop heeft, dan kun je het dus niet aan iemand anders verkopen. Dus ik weet niet of je dan een eerlijke marktwaarde krijgt. Je kan niet verder kijken als ze onder de prijs gaan zitten. Door het eerste recht van koop is de marktwaarde waarschijnlijk al flink gedaald.

Bij eerste recht van koop mag dat prima. Dat houdt niet meer in dan dat je de andere partij eerst de kans moet geven om te kopen. Als je er tijdens de onderhandelingen niet uit komt (je weet dat je voor ± € 100.000 kan verkopen maar de gemeente biedt maar € 75.000), dan kun je gewoon doorschakelen naar andere geïnteresseerden.

Bij recht op koop ligt dat anders, maar dan worden de voorwaarden en het bedrag al van tevoren vastgelegd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:22

Even totaal iets anders. Ik kwam nl zonet het artikel tegen waarin staat dat een EU delegatie Tunesië niet binnen mag voor bezoek.
De EU met Mark Rutte erbij, heeft onlangs een akkoord gesloten. Dit is toch op zijn zachtst merkwaardig te noemen. De " vriendschap " duurt wellicht minder lang als gedacht .

https://nos.nl/artikel/2490432-tunesie- ... t-het-land

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:38

pien_2010 schreef:
Anjali, Ze werd van meet af aan afgebrand. Het begon met haar Palestijnse man. Ze had hier nog geen woord gezegd. Ik heb me zo vreselijk geschaamd. Later kwam pas dat ze elitair zou zijn , een heks etc etc. Schandalig.

Ik vind Kaag niet leuk!! Als het er op aan komt vind ik Wilders grappiger als Kaag , maar dat is geen reden om op hem te stemmen.
Ik vind Kaag kundig en een mens die meer verdiende als dat ze kreeg in Nederland.
Ik heb haar altijd erg diplomatiek en verstandig gevonden. Zij kon goed manoeuvreren in situaties die enorm delicaat waren
Maar een politici heks noemen, dat is toch ongekend. Wat heeft die vrouw een drek over zich heen gekregen en bedreigingen.

Baudet , de echte schelm heeft dat nooit in die mate gehad. Wat zegt dat eigenlijk van Nederland?

Enne ik ga met leuke mensen naar de kroeg, maar ik kies op mensen die kundig zijn. Bv Timmermans vind ik niet leuk, wel kundig. Omzigt idem dito. En zo zijn er nog wel veel meer mensen op te noemen. Maar naast kundig wil ik ook mensen die mijn ideeën vertolken. Of waar ik iets van verwacht.
Maar politiek is een te serieuze zaak om alleen te kijken of iemand leuk is of niet.

Daarom zal ik nu op een partij moeten gaan stemmen die niet zozeer leuk is maar wel streng en de problemen die ik ernstig vind ook streng wil gaan aanpakken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:42

Precies. Doen waar jij je goed bij voelt. Dat is democratie. En D66 is niet jouw partij, daar hun ideeën haaks staan op die van jou (abortus, euthanasie bv).

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:43

nou, ik ga ook op een partij stemmen die ik kundig vind en die de problemen die er zijn zegt te gaan aanpakken... en ik vind het nog een leuk mens ook ,dus win win :D

Tunesië is denk ik niet echt een betrouwbare onderhandelingspartner. Die willen alleen maar geld vangen vanuit de EU, de mensen interesseert ze niets. Ik zag laatst een stukje op het nieuws dat ze de mensen die op de boot willen richting EU gewoon afschieten :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:52

Klopt helemaal juval en ik begreep totaal niet dat de EU die deal deed. Die gasten zijn echt niet ok bezig. En onze Mark met zijn brede glimlach daar had ik zoiets van "joh, je bent aan het dansen met de Duivel",( Der Faust), wat gebeurt daar toch?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:12

pien_2010 schreef:
Klopt helemaal juval en ik begreep totaal niet dat de EU die deal deed. Die gasten zijn echt niet ok bezig. En onze Mark met zijn brede glimlach daar had ik zoiets van "joh, je bent aan het dansen met de Duivel",( Der Faust), wat gebeurt daar toch?

En al die mensen opvangen kunnen we ook niet. Niet alleen komen er geen km2 Nederland bij, maar de infrastructuur, sociale vangnetten, etc. zijn ook aardig aan hun limiet. Komt bij dat je een groep binnen krijgt die geen/amper onderwijs gehad hebben en geen basis hebben voor opleiding tot het soort banen wat we eventueel wel mensen voor nodig hebben en te simpel/laag betaald zijn voor expats. Dan zit je ook aardig klem, ze binnen laten = criminaliteit (ook omdat ze daar kwetsbaar voor zijn), slavernij en conflicten n.a.v. cultuurverschillen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:22

Klopt Tamary, al die mensen kunnen wij ook niet ovangen. Maar dat betekent toch niet dat je je handen met bloed besmeurd en ondertussen ze wast in onschuld?
Die 4 mensen wisten toen al dat er gemoord werd op grote schaal. Want de verontwaardiging in onze huiskamer was groot. Dus als wij het hier weten wisten die 4 mensen het ook.
Sorry maar er zijn grenzen. De lijken liggen in de woestijn, van mannen, vrouwen waaronder kinderen. Allemaal Africanen en velen waren al jaren in Tunesië en moeten nu weg, of beter gezegd worden in koele bloeden vermoord.
Geen enkel goed woord heb ik daarvoor en zeker geen excuus.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:21

En helaas nog steeds kan je ze enkel daar tegenhouden, binnen Europa krijg je ze niet meer weg incl. al die ellende en bij huis geloven ze de mensensmokkelaars eerder of is de ellende zo groot dat ze al aan de wandel moeten. Er is geen nette oplossing (meer) mogelijk inmiddels.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:50

pien_2010 schreef:
Precies. Doen waar jij je goed bij voelt. Dat is democratie. En D66 is niet jouw partij, daar hun ideeën haaks staan op die van jou (abortus, euthanasie bv).

Klopt helemaal. Veel eerder in dit topic kwamen trouwens de vragen van andere Bokkers over hoe de huidige nieuwe partijen die in oprichting zijn concreet over deze belangrijke punten denken. Weliswaar wensten zij de tegenovergestelde mening dan ik, maar ook ik zou wel duidelijkheid willen zien .Dit is nu al een tijdje geleden ,22 november komt steeds dichterbij en ik heb er nog steeds niets over gehoord. Ook niet te vinden op internet en de partij van Omtzigt kon ik ook (nog) niet bellen voor informatie over het programma.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:53

Nee want er is nog wat onduidelijkheid over de woordvoerder :') :') :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:04

anjali schreef:
pien_2010 schreef:

Klopt helemaal. Veel eerder in dit topic kwamen trouwens de vragen van andere Bokkers over hoe de huidige nieuwe partijen die in oprichting zijn concreet over deze belangrijke punten denken. Weliswaar wensten zij de tegenovergestelde mening dan ik, maar ook ik zou wel duidelijkheid willen zien .Dit is nu al een tijdje geleden ,22 november komt steeds dichterbij en ik heb er nog steeds niets over gehoord. Ook niet te vinden op internet en de partij van Omtzigt kon ik ook (nog) niet bellen voor informatie over het programma.

Ik denk dat de CU, of SGP , CDA het meest in jouw richting zitten. En wellicht de SGP zal de minste concessies doen. Denk ik zo.

Tamary zo mee oneens. De een zijn dood mag nooit de ander zijn brood zijn. Dan maar minder brood en zo denk en voel ik het echt Tamary.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:30

Iedereen tekort helpt ook niemand. En ja dat is oneerlijk, en een eerlijke oplossing is er niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:37

tamary schreef:
Iedereen tekort helpt ook niemand. En ja dat is oneerlijk, en een eerlijke oplossing is er niet.

Waarom de vluchtelingen de schuld geven? Terwijl de grootste oorzaak van de tekorten is dat beleggers alles opkopen wat je maar kunt voorstellen. De prijzen van zowat alles wordt opgedreven door speculanten met diepe zakken.
We hebben geen gebrek aan brood omdat we wat brood met vluchtelingen moeten delen. We hebben gebrek vanwege het caviaar van enkele rijke beleggers en buitenlandse investeerders.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:43

Dat doe ik niet. Hoogstens hun overheid die zijn beloftes had moeten nakomen die ze maakten door de Rechten van de mens verklaring te tekenen om lid van de VN te worden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:46

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:51

VuurVleugels schreef:
De wensen van de FvD: https://nos.nl/artikel/2490470-forum-ui ... propaganda

Waarom. Wáárom bestaan dit soort mensen?! Hoe kun je zó (...) zijn?

Die vergeten even alle mensen met astma/copd en aanverwante ellende? Vrijheid mag kennelijk ten koste van de mensen wiens lichaam dan hun vrijheid beperkt door de zuurstof af te knijpen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:59

Loretta schreef:
tamary schreef:

Waarom de vluchtelingen de schuld geven? Terwijl de grootste oorzaak van de tekorten is dat beleggers alles opkopen wat je maar kunt voorstellen. De prijzen van zowat alles wordt opgedreven door speculanten met diepe zakken.
We hebben geen gebrek aan brood omdat we wat brood met vluchtelingen moeten delen. We hebben gebrek vanwege het caviaar van enkele rijke beleggers en buitenlandse investeerders.

Precies.

Onschuldige slachtoffers vermoorden is nooit de oplossing.