Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:ik heb gegoogled op 'What is wrong with Obama Care" en daar staan dan toch wel interessante dingen tussen (waarvan ik niet weet of het klopt of niet natuurlijk, dat zou ik dan verder moeten bekijken)
(ik weet niet in hoeverre daar de verzekering vast zit aan aanbieders, volgens mij is ook een groot bezwaar tegen OC dat 'men' niet wil dat het in overheidshanden komt, want particulier zou beter zijn, ook qua marktwerking.. ik heb zo het idee dat dat hier niet perse goed gelukt is? maar ook daar zijn wisselende verhalen over)
Ik ben zelf wel benieuwd waar ie dan mee komt. Want wat natuurlijk groots uitgemeten is, is dat hij er zou zijn voor de 'gewone' Amerikan en alles wordt beter en goedkoper.
Cer schreef:@Balance
k snap niet wat exportvergunningen zijn en hoe dat werkt, tussen Amerika en Canada dus ik begrijp je bericht niet(ik heb ook even op het woord Kanadees gegoogled, maar dat kan ik ook niet vinden, is dat oude spelling?)
Je vraag snap ik ook niet![]()
Ik vroeg wat de huidige importtarieven voor China zijn, en wat die dan worden. En ik gaf aan dat Biden het blijkbaar wel een goed idee vond, want hij is doorgegaan met de Section 301 China tariffs, dus vroeg (!) ik wat het verschil dan is tussen de koers die Biden verder gegaan is en wat Trump straks wil..
Dus ik neem volgens mij geen stelling in ergens over? (zou ook lastig zijn want ik begrijp het systeem niet)
Over Obamacare / Affordable Care act, ik kon alleen maar vinden dat Trump daar blijkbaar heel onduidelijk over is, wat hij ermee wil. Dit artikel gaat over of hij wel of niet gezegd heeft dat hij de Affordable Care act nooit zou stoppen (en dat is niet waar dat schijnt hij wel gezegd te hebben, maar hij is er daarna op teruggekomen) maar er wordt ook in vermeld dat hij er erg onduidelijk over is:
https://www.aljazeera.com/news/2024/11/ ... e-care-act
balance schreef:Over het algemeen maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk om Trump. Het is nog geen Januari. Er kan nog van alles gebeuren en zelfs al hij écht president wordt is hij niet de enige die de boel bestuurt.