tienus63 schreef:Autocorrect denk ik dreamboy. Van jouw naam maakt ie dermatoloog.
Aangepast. Dank voor je scherpte.
Hahaha, dan moet ik nog even doorleren.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:23 maart 2025/Hogeland/Groningen
Zichtmelding wolf vanmiddag Emma polder gemeente het Hogeland ( Groningen)
Dreamboy schreef:Toch raar. Dit is nu al de zoveelste keer dat het bericht over een zichtmellding in de omgeving van Weiteveen / Schoonebeek is verwijdert van de geen wolf groep.
Citaat:AUSTERLITZ ,,Wij zijn naar Austerlitz verhuisd om te kunnen genieten van het bos. Daar is volledig overheen gewalst met de invoering van de aanlijnplicht. Ik houd de hond vast, want ik wil me aan de regels houden, maar het komt wel rauw op mijn dak. We zijn hier niet in gekend en dat vind ik lastig,’’ zegt Vanessa de Bruijn.
Sinds 15 maart tot 15 september geldt op grote delen van de Utrechtse Heuvelrug een aanlijnplicht. Ook in de bossen rond Austerlitz moeten honden de helft van het jaar aan de lijn.
De energieke Bostonterrier van Vanessa was gewend om aangelijnd naar het bos te lopen en mocht daar altijd los. ,,Ik vind deze situatie heel ongemakkelijk. Als het nodig is vanwege de veiligheid, hebben we een ander probleem. Hoe veilig is het dan nog voor mijn kindjes.’’ Zij is een van de ruim duizend ondertekenaars van de petitie voor het behoud van losloopgebieden voor honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist.
MEER WOLVEN
Hondenbezitter Henny Dekker uit Austerlitz vreest dat er door deze maatregel juist nog meer wolven naar de bossen rond het dorp zullen komen. ,,De wolven merken dat het rustig wordt in de bossen van Austerlitz. Dan komen er steeds meer en die zullen uiteraard ook in het dorp zelf op verkenning gaan, met alle gevolgen van dien.’’ Hij is woensdagavond 26 maart van de partij als de petitie wordt overhandigd op het Provinciehuis.
In de petitie staan de belangrijkste bezwaren op een rijtje. Het hondenwelzijn komt in gevaar; loslopen is essentieel voor de fysieke en mentale gezondheid van honden. Het afschaffen van losloopgebieden leidt tot verminderde beweging, stress en gedragsproblemen bij honden.
Volgens de opstellers is er geen onderbouwd bewijs voor de noodzaak van een algehele aanlijnplicht. Ze benadrukken dat incidenten tussen wolven en honden zeer zeldzaam zijn. ,,In plaats van een generieke aanlijnplicht zouden gerichte maatregelen zoals informatievoorziening en adviserende waarschuwingsborden beter werken.’’
Ook tekenen? Kijk op: https://www.petities.com en zoek ‘Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist’
Teken hier de petitie:
https://www.petities.com/behoud_losloop ... eist?#sign
tienus63 schreef:Dreamboy schreef:Toch raar. Dit is nu al de zoveelste keer dat het bericht over een zichtmellding in de omgeving van Weiteveen / Schoonebeek is verwijdert van de geen wolf groep.
Die is dan niet via de app verstuurd of wel? Normaliter meld ik dingen als ze via de app binnen komen of dat ik even van allerlei pagina’s en groepen langs ga op Facebook.
Dingen via buurt app stuur ik door naar geen wolf en dan plaats ik het als zij het oppakken.
Ik waardeer het als iets verwijderd wordt met vermelding wat er verwijderd is, of incorrect is.
Citaat:Nieuw-Balinge Drenthe
23-03-2025
19.00 uur
Zicht melding
Wolf gezien aan de Haarstraat net buiten het dorp in het weiland, onbekend welke richting hij uitgaat.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Gorredijk Friesland
23-03-2025
19.45 uur
Hegedyk 33
Waarneming vermoedelijk een wolf
Rende weg van het erf in zuidelijke richting.
Kwam naar de hond (blaffende rotweiler Spike) die bij het huisschaap Lilly liep. De eigenaresse liep naar buiten en het beest rende toen gelijk weg. Op zijn vlucht de zwanen opjagend in het land.
Beest en hond stonden op een halve meter van elkaar!
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Putten Gelderland
23-03-2025
10.00 uur
Zicht melding
Wolf gezien op het bospad wat start in de hoek van Krachtighuizerkern. Hij volgde een aantal mensen die niets in de gaten hadden.
#geenwolf
tienus63 schreef:Aha, je bedoelt die. Dat waren idd prachtige foto’s.
Ik zag hem via cultuurlandschap, ik dacht nog een wolf voor de camera van een natuurfotograaf is an sich ook een melding.
tienus63 schreef:Zichtmelding Putten GldCitaat:Putten Gelderland
23-03-2025
10.00 uur
Zicht melding
Wolf gezien op het bospad wat start in de hoek van Krachtighuizerkern. Hij volgde een aantal mensen die niets in de gaten hadden.
#geenwolf
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/18kSHF ... tid=wwXIfr
tienus63 schreef:Petitie tegen aanlijnplichtCitaat:AUSTERLITZ ,,Wij zijn naar Austerlitz verhuisd om te kunnen genieten van het bos. Daar is volledig overheen gewalst met de invoering van de aanlijnplicht. Ik houd de hond vast, want ik wil me aan de regels houden, maar het komt wel rauw op mijn dak. We zijn hier niet in gekend en dat vind ik lastig,’’ zegt Vanessa de Bruijn.
Sinds 15 maart tot 15 september geldt op grote delen van de Utrechtse Heuvelrug een aanlijnplicht. Ook in de bossen rond Austerlitz moeten honden de helft van het jaar aan de lijn.
De energieke Bostonterrier van Vanessa was gewend om aangelijnd naar het bos te lopen en mocht daar altijd los. ,,Ik vind deze situatie heel ongemakkelijk. Als het nodig is vanwege de veiligheid, hebben we een ander probleem. Hoe veilig is het dan nog voor mijn kindjes.’’ Zij is een van de ruim duizend ondertekenaars van de petitie voor het behoud van losloopgebieden voor honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist.
MEER WOLVEN
Hondenbezitter Henny Dekker uit Austerlitz vreest dat er door deze maatregel juist nog meer wolven naar de bossen rond het dorp zullen komen. ,,De wolven merken dat het rustig wordt in de bossen van Austerlitz. Dan komen er steeds meer en die zullen uiteraard ook in het dorp zelf op verkenning gaan, met alle gevolgen van dien.’’ Hij is woensdagavond 26 maart van de partij als de petitie wordt overhandigd op het Provinciehuis.
In de petitie staan de belangrijkste bezwaren op een rijtje. Het hondenwelzijn komt in gevaar; loslopen is essentieel voor de fysieke en mentale gezondheid van honden. Het afschaffen van losloopgebieden leidt tot verminderde beweging, stress en gedragsproblemen bij honden.
Volgens de opstellers is er geen onderbouwd bewijs voor de noodzaak van een algehele aanlijnplicht. Ze benadrukken dat incidenten tussen wolven en honden zeer zeldzaam zijn. ,,In plaats van een generieke aanlijnplicht zouden gerichte maatregelen zoals informatievoorziening en adviserende waarschuwingsborden beter werken.’’
Ook tekenen? Kijk op: https://www.petities.com en zoek ‘Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist’
Teken hier de petitie:
https://www.petities.com/behoud_losloop ... eist?#sign
Bron Stichting Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/18ctPc ... tid=wwXIfr
Citaat:Gorredijk Friesland
23-03-2025
22.15 uur
Zicht melding
Wolf stak de weg over op de Dwearsfeart richting de Alde Singel. Meldster had 2 honden aan de lijn die behoorlijk te keer gingen.
#geenwolf
Citaat:Jubbega Friesland
23-03-2025
22.07 uur
Zicht melding
Wolf stak de weg over op de Slûsleane richting Hemrik.
Zekerheid: laag
#geenwolf
Citaat:Laren Gelderland
23-03-2025
22.25 uur
Kruising Rengersweg/n332
Zichtmelding wolf stond in de berm.
Zekerheid laag
#geenwolf
Citaat:14.30 uur, 23-3-25 wolf gezien op oprit boerenbedrijf Wittenweg Dalerpeel
Citaat:Uithuizermeeden Groningen
23-03-2025
Tijd onbekend
Late melding
Kreupele wolf richting het wad. Emmapolder.
#geenwolf
Citaat:Met twijfel 9.45 uur twee wolven zien rennen.
Ik reed van Ommen richting Witharen over Balkerweg.
Zag in de verte twee donkere dieren rennen. Ze leken me te groot, breed en dik voor twee reeën.
Het zag er uit zoals honden achter elkaar aan rennen.
https://maps.app.goo.gl/aACxL8L27N2KGyew5?g_st=iw
tienus63 schreef:Aanval hondje Putten Gld, hond in shock en gekneusde ribben.Citaat:Putten Gelderland
23-03-2025
09.15 uur
Meester JH Schoberlaan
Druk bezocht recreatiegebied. Wolf grijpt kooiker/kokkerspaniel kruising hondje.
De eigenaresse was met de fiets haar hond aan het uitlaten, hoort een kreet van haar hondje en ziet dat een wolf bijt. Laat weer los en gaat richting Garderenseweg.
Hondje in shock en gekneusde ribben.
Politie en gemeente is op de hoogte gebracht.
Natuurliefhebber als ze is zegt ook dat dit zo niet verder kan.
#geenwolf
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1DWCX1 ... tid=wwXIfr
Citaat:23 maart 2025
‘Wolf valt hond aan in Putten: eigenaresse geschrokken’
Het incident vond plaats rond 09.15 uur aan de Mr. J.H. Schoberlaan. De eigenaresse liet haar kooiker/kokkerspaniël-kruising uit terwijl ze fietste, toen ze plotseling een kreet van haar hondje hoorde. Tot haar schrik zag ze hoe een wolf het dier beet. Kort daarna liet de wolf los en verdween richting de Garderenseweg.
Het hondje liep gekneusde ribben op en verkeert in shock. Volgens het wolvenmeldpunt is de politie en de gemeente op de hoogte gebracht van het voorval.
De eigenaresse benadrukt dat ze groot respect heeft voor de natuur, maar vindt dat de huidige situatie onhoudbaar wordt.
https://www.deputtenaer.nl/lokaal/diere ... qbL9UHYPAQ