Janneke2 schreef:mce schreef:iets meer dan alleen iemand een heks noemen
Na slechts één dag is de kandidatuur van de nummer 11 op de D66-lijst alweer voorbij. Publiciste Yesim Candan trekt zich terug nadat een column van haar opdook waarin zij voormalig partijleider Sigrid Kaag een ‘heks’ noemde, D66 omschreef als een ‘elitaire partij’ en ook nog bleek dat zij eerder bij FvD gesolliciteerd heeft.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7caab6e/
Volgende vraag: waarom solliciteerde ze bij FvD?
(Ik herinner me een journalist die bij de pvv solliciteerde - uit nieuwsgierigheid - en tot zijn schrik merkte dat GW de beveiliging aan zijn laars lapte. {Wat menselijkerwijs te begrijpen valt.})
...dus ZOU het gaan om 'het enkele feit' vind ik het klinken naar een cancelcultuur.
En een elitaire partij, hmm - minstens veel mensen zien dat zo en er zijn toch wel duidelijke verschillen met de SP. Dus dat hangt ook af van de context.
Ik vond in elk geval mevr.Kaag wel "elitair" overkomen. Volkomen anders dan Caroline v.d.Plas in elk geval. Naar sommige politici ook al zijn ze helemaal niet van mijn partij kijk ik wel graag als ze op de t.v. verschijnen maar bij andere zap ik echt meteen weg, puur vanwege uitstraling die ik prettig en hoopgevend of onprettig en zorgen veroorzakend vind.