Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:Je kunt uitspraken populistisch noemen, maar me dunkt Nederland heeft op dit moment wel belangrijkere zaken af te handelen dan die hele (door onszelf) verzonnen stikstof gezeik!
BigOne schreef:Liggen de bouwprojecten ook niet voor een groot gedeelte stil door stikstof overload?
karrij schreef:Laten de echte stikstof geleerden er eerst zelf maar eens uitkomen of er echt grootschalige problemen zijn! Zolang zij nog lang niet op 1 lijn zitten weten wij het hier op bokt al helemaal niet! en inderdaad van Greenpeace heb ik ook niet zo'n hoge pet op!
Citaat:Wat ik wel om me heen zie is mensen die verder en verder in de financiele problemen raken en er geen uitweg meer in zien! En als dat een 85 jarige dame is dan heb ik er meer vrede mee dat er extra geld naar deze doelgroep gaat dan naar het uitkopen van boeren! We kunnen ons geld maar 1x uitgeven , toch?
Janneke2 schreef:... ach, laat de rabobank de crisis in de landbouw maar betalen.
Samen met de verschillende bedrijven die jaren en jaren miljoenen en miljoenen winst gemaakt hebben.
'Dat kan tenslotte ook nog', en is wel zo eerlijk.
Dees schreef:Die "milieuclubjes" he....
Die komen op voor de rechten van de natuur èn van de mens die wèl om de natuur geeft.
Lieden die ons land liever volplempen met mest en/of beton zijn er genoeg. Die zijn voornamelijk zo boos op die "milieuclubjes".
Dees schreef:De politiek moet ervoor zorgen dat bepaalde belangengroepen niet teveel macht naar zich toetrekken....?
In wat voor land wil jij leven? Een dictatuur?
Ik vind het een GROOT goed dat in NL belangengroepen niet zijnde overheid ook kans maken hun belang gerespecteerd te zien.
Dees schreef:De politiek moet ervoor zorgen dat bepaalde belangengroepen niet teveel macht naar zich toetrekken....?
Ik vind het een GROOT goed dat in NL belangengroepen niet zijnde overheid ook kans maken hun belangen gerespecteerd te zien.
Het milieubelang is trouwens ook jouw belang.
Het is in ieders belang.
Nikass schreef:Dees schreef:De politiek moet ervoor zorgen dat bepaalde belangengroepen niet teveel macht naar zich toetrekken....?
Ik vind het een GROOT goed dat in NL belangengroepen niet zijnde overheid ook kans maken hun belangen gerespecteerd te zien.
Het milieubelang is trouwens ook jouw belang.
Het is in ieders belang.
Helemaal mee eens!
Ik vind het ook een groot goed. Geef asjeblieft niet het laatste woord aan de regering, je ziet hoe goed die in staat zijn de boel te verzieken. En als je behoefte hebt aan 1 grootmacht en "op 1 lijn", dan kun je het beste naar Moskou emigreren denk ik.
Karrij: die schrijnende situaties die jij beschrijft, die ken ik ook, en dat is afschuwelijk. Natuurlijk raakt je dat, dat begrijp ik heel goed.
Maar leg de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de verkeerde mensen neer. En denk niet dat je de situatie van die ons oplost door de stikstof crisis te negeren. Zo werkt dat niet.
Er ís genoeg geld om alles op te lossen, het gaat alleen maar om de juiste prioriteiten. Stap 1 is de miljarden bedrijven eens fatsoenlijk belasting laten betalen bijvoorbeeld.
Loretta schreef:Dees schreef:De politiek moet ervoor zorgen dat bepaalde belangengroepen niet teveel macht naar zich toetrekken....?
Ik vind het een GROOT goed dat in NL belangengroepen niet zijnde overheid ook kans maken hun belang gerespecteerd te zien.
Dat kan prima in een democratie. Het is te zot voor woorden dat een compleet ministerie vol met duurbetaalde ambtenaren niet in staat bleek om de PAS regeling juridisch zo goed dicht te timmeren dat het niet mogelijk was voor MOB om dit onder uit te halen bij de rechter. Wanneer de overheid gewoon haar huiswerk had gedaan dan was dit nooit mogelijk geweest.
Loretta schreef:Dat had ook een optie kunnen zijn dat de PAA regeling er nooit had mogen liggen. Veranderd niets aan het feit dat het handelen van Milieuclubs op dit moment Nederland nog dieper in de problemen helpen.
De overheid heeft er inderdaad een gigantische puinhoop van gemaakt. De enige hoop op een oplossing is dat Brussel over de brug komt met versoepelingen. Want wat schieten we er nu eifenlijk mee op wanneer Milieuorganisaties Nederland via de rechter nog dieper in de ellende helpen.
Loretta schreef:De gevolgen van de stikstofcrisis gaan inmiddels vele malen verder dan de boeren. Het is ook nog lang niet opgelost. Maar moeten we dan straks weer serieus staan te juichen wanneer Greenpeace bij de rechter een bouwstop voor elkaar weet te krijgen? In een tijd waarin grote woningnood heerst waardoor kinderen tot na hun dertigste bij hun ouders moeten blijven wonen, mensen dakloos zijn en vluchtelingen buiten op straat slapen. Moet ik dan staan te juichen wanneer Greenpeace daar nog even een schepje bovenop doet?
Dees schreef:Als je niet ingrijpt op 5-voor-12, wanneer dan wel?
Nikass schreef:https://www.socialealliantie.nl/index.p ... k-gegroeid
Dit is het gevolg van het politieke wanbeleid.
De schrijnende gevallen Karrij, komen hier uit voort.
Het goede nieuws: dit beleid valt prima te veranderen!
Het slechte nieuws: de partijen die altijd de meerderheid krijgen blijven liever de kloof vergroten.
Loretta: niet Greenpeace de schuld gaan geven van andermans wanbeleid. De regering moet andere, betere prioriteiten gaan stellen. Dan kan er prima gebouwd worden en de woningnood opgelost.
Helaas zijn er blijkbaar belangen om dit soort regeringen in stand te houden, en de mensen die de meer radicale (noodzakelijk!!) plannen hebben, geen kans te geven. En alsof het niet genoeg is krijgen zij, en de milieu voorvechters dan de schuld van alles. Hé want het aan de kaak stellen van de fouten die keer op keer gemaakt worden is zo vervelend! Mensen steken blijkbaar liever hun kop in het zand, geven gewoon de asielzoekers de schuld, en veranderen niets.
Daar krijg ik nou een punthoofd van
Nikass schreef:Loretta lees asjeblieft het stuk van de sociale alliantie. Dan begrijp je waar het fout gaat, en ook hoe het weer moet worden gekeerd. Een flinke taak, maar echt wel mogelijk.
Ik lees nu net dat het kabinet heeft besloten de instroom van asielzoekers te gaan beperken. Zei ik het niet? Zij worden de dupe, een zondebok is zo gevonden. En dat terwijl Nederland al het strengste asielbeleid van Europa heeft (dat is zo, maar wil ook bij de meeste mensen niet doordringen).