Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Benzz schreef:Vind het partijprogramma van PVDA/GL nog niet zo verkeerd.
Ik zag wat voorbij komen op de Telegraaf dat vooral de hardwerkende Nederlanders met auto en huis getroffen worden door de plannen van PvdA/GL.
Benzz schreef:Karuna, dat heeft te maken met het afbouwen van de hypotheekrente aftrek. Iets waar al jaren de economen van zeggen dat het echt niet uit kan.
Qua rekening rijden vind ik het ook dat de veelgebruiker best wat meer mag betalen.
Berdien schreef:Hypotheekrente-aftrek, overwaarde belasten in box 3… genoeg om de huizenbezitter te pesten
karuna schreef:Neem bijvoordeeld mensen met een rolstoelbus. Die heb je niet omdat je even gemakkelijk het ov neemt of de fiets. Nu staat daar een fors aangepast wegenbelasting tarief tegenover, maar die zou dan vervallen. En bij de rekeningrijd plannen tot nu toe een vergeten groep waar niets voor geregeld is. En het is meest ook niet de groep mensen die zwemt in het geld. En de meeste rolstoelbussen zijn elegante lichte zuinige autos.
Berdien schreef:Op zich is de HRA natuurlijk al voor een deel beperkt door deze vanaf 2013 bij nieuwe hypotheken alleen toe te staan bij annuitaire of lineaire hypotheken. Veel bestaande hypotheken zijn vanaf 2031 al niet meer aftrekbaar.
Ik als werkende zonder kinderen heb geen aftrekpost/tegemoetkoming behalve de HRA, en betaal toch echt genoeg belastingDus als de HRA eraf gaat mag daar best wat anders tegenover komen te staan vind ik
Berdien schreef:Hypotheekrente-aftrek, overwaarde belasten in box 3… genoeg om de huizenbezitter te pesten
Electra63 schreef:Benzz schreef:Vind het partijprogramma van PVDA/GL nog niet zo verkeerd.
Ik zag wat voorbij komen op de Telegraaf dat vooral de hardwerkende Nederlanders met auto en huis getroffen worden door de plannen van PvdA/GL.
Loretta schreef:Economisch een heel goed plan om de hypotheekrente helemaal af te bouwen.
Maar of het electoraal ook handig is. Dat is een tweede.
https://archive.is/2025.08.21-033538/ht ... ~b679457c/
We gaan het zien bij de komende peilingen. De beeldvorming doet soms meer schade dan de keiharde feiten. En dat terwijl elke econoom zegt dat de hypotheekrente aftrek een slecht idee is.
mysa schreef:Maar gaat dat dan ook voor bestaande hypotheken gelden? Ik kan me zo voorstellen dat er best veel mensen zijn die alleen hun huis konden kopen juist vanwege die aftrek?