Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De de A van PVDA staat voor arbeid. Maar ze zijn de binding met de arbeider totaal verloren.
Citaat:En je kunt nu eenmaal moeilijk groen doen als je rood staat.
prompter schreef:VVD zou onder Rutte hier ook niet in gestapt zijn denk ik, Yesilgoz is een stuk rechtser nog.
Janneke2 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En na twaalf jaar Mark R. en schaamteloos rechts, neoliberaal beleid gaan mensen dit soort dingen geloven.
Groen doen als in goed, betaalbaar openbaar vervoer is iets anders dan subsidie om een dure Tesla aan te schaffen.
De btw op gezond eten zou omlaag kunnen, gefinancierd door extra accijns op alcohol, sigaretten, "energiedrank" etc.
Groen doen kan uitstekend met een smalle beurs.
En bij een 'rood' beleid is de smalle beurs niet zo krankjorem dun als tegenwoordig.
Shadow0 schreef:prompter schreef:VVD zou onder Rutte hier ook niet in gestapt zijn denk ik, Yesilgoz is een stuk rechtser nog.
Rutte heeft Yesilgoz gewoon minister en lijsttrekker gemaakt, en het kabinet laten klappen op dat gelogen nareizigersverhaal. Nadat 'ie meineed heeft gepleegd en zelf ook al een paar keer openlijk loog. Ik denk dat Rutte het zo helemaal prima vindt, hij heeft zijn plekje bij de NAVO inmiddels.
BigOne schreef:Diegene die hier verteld dat PvdA / Groen links zich meer voor groen beleid dan de kleine portemonnee inzette heeft echt niet goed opgelet.
Bij deze club gingen de mensen met weinig tot middengroep er het meeste op vooruit en werden de rijken iets minder rijk.
BigOne schreef:Diegene die hier verteld dat PvdA / Groen links zich meer voor groen beleid dan de kleine portemonnee inzette heeft echt niet goed opgelet.
Bij deze club gingen de mensen met weinig tot middengroep er het meeste op vooruit en werden de rijken iets minder rijk.
Emmaa2 schreef:BigOne schreef:Diegene die hier verteld dat PvdA / Groen links zich meer voor groen beleid dan de kleine portemonnee inzette heeft echt niet goed opgelet.
Ja, bij het doorrekenen. Maar ik heb het over de beeldvorming in de media door de manier van campagne voeren. Timmermans liep overal vooraan in klimaatmarsen en het ging eindeloos over groene stroom en kerncentrales, maar als het gaat om de kwesties waar mensen het meeste bij voelen (leefbaarheid, woningen, portemonnee) bleef het erg in het theoretische hangen.
Moet ook zeggen dat ik denk dat het een stukje profilering is hoor. Timmermans komt natuurlijk vanuit de EU, hoog in de boom, is bekend van de Green Deal. Daarmee ga je geen onderbuik aanspreken. Wat dat betreft had je nog beter iemand als Aboutaleb over kunnen halen om het te gaan doen.
Benzz schreef:Maar het klimaat is ook een heel groot probleem, zeker in NL. Dus ipv het gedram noemen, kun je beter zeggen dat het de hoogste tijd is om daar een keer goed op door te pakken.
Kimmie25501 schreef:Door uitspraken Kamervoorzitter Bosma is Tweede Kamer niet aanwezig bij herdenking slavernijverleden: https://nos.nl/artikel/2526224-kamervoo ... ngetrokken.
Ik vind dit toch wel heel erg triest. Voor mij voelt het alsof die man alleen aan zijn eigen ego denkt en niet aan de gevoelens van anderen plus dat hij eigenlijk de hele Tweede Kamer zou moeten vertegenwoordigen. Vind ik niet professioneel.
Emmaa2 schreef:BigOne schreef:Diegene die hier verteld dat PvdA / Groen links zich meer voor groen beleid dan de kleine portemonnee inzette heeft echt niet goed opgelet.
Ja, bij het doorrekenen. Maar ik heb het over de beeldvorming in de media door de manier van campagne voeren. Timmermans liep overal vooraan in klimaatmarsen en het ging eindeloos over groene stroom en kerncentrales, maar als het gaat om de kwesties waar mensen het meeste bij voelen (leefbaarheid, woningen, portemonnee) bleef het erg in het theoretische hangen.
Moet ook zeggen dat ik denk dat het een stukje profilering is hoor. Timmermans komt natuurlijk vanuit de EU, hoog in de boom, is bekend van de Green Deal. Daarmee ga je geen onderbuik aanspreken. Wat dat betreft had je nog beter iemand als Aboutaleb over kunnen halen om het te gaan doen.
Veronica2 schreef:Emmaa2 schreef:Ja, bij het doorrekenen. Maar ik heb het over de beeldvorming in de media door de manier van campagne voeren. Timmermans liep overal vooraan in klimaatmarsen en het ging eindeloos over groene stroom en kerncentrales, maar als het gaat om de kwesties waar mensen het meeste bij voelen (leefbaarheid, woningen, portemonnee) bleef het erg in het theoretische hangen.
Hier ben ik het mee eens. Een bepaalde groep mensen is bang geworden voor bepaalde beeldvorming en voelden zich daardoor bedreigd en niet gehoord. Bij populistische partijen wordt deze groep dan weer makkelijk gerustgesteld en besluiten ze daarop te stemmen ipv hun oude partijd. Stemmen met je voeten heet dat.
Benzz schreef:Maar het klimaat is ook een heel groot probleem, zeker in NL. Dus ipv het gedram noemen, kun je beter zeggen dat het de hoogste tijd is om daar een keer goed op door te pakken.
pien_2010 schreef:De Groene partijen hebben al heel lang bewuste kiezers en een vaste kern.
Die partijen in Europa zijn minder afhankelijk van de "waan van de dag" of de "onderbuikgevoelens wat dit dan ook moge zijn.
Ondanks dat links al geruime tijd"in de foute hoek wordt gezet" heeft dit uiteindelijk op de vaste kern niet zoveel invloed. Als ik kijk in mijn Vriendenkring wordt er de afgelopen 40 jaar wel eens een uitstapje gemaakt naar andere partijen maar over het algemeen zijn het gewoon trouwe kiezers.
Electra63 schreef:Kimmie25501 schreef:Door uitspraken Kamervoorzitter Bosma is Tweede Kamer niet aanwezig bij herdenking slavernijverleden: https://nos.nl/artikel/2526224-kamervoo ... ngetrokken.
Ik vind dit toch wel heel erg triest. Voor mij voelt het alsof die man alleen aan zijn eigen ego denkt en niet aan de gevoelens van anderen plus dat hij eigenlijk de hele Tweede Kamer zou moeten vertegenwoordigen. Vind ik niet professioneel.
Ja, en ik verwacht dat in de toekomst meer ministers/bewindspersonen niet welkom zullen zijn bij bepaalde gelegenheden.