Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 10:37

Daarom ben en was ik totaal niet negatief over Heineken. En ik weet zeker dat de familie zelf ook vind dat het met de wetenschap van nu ze beter in het verleden andere keuzes hadden gemaakt en wellicht nooit in Rusland begonnen.
Ik snap het heel goed hoor, het leek toch een ander land te worden met Gorbatsjov. Maar de tegenkrachten waren te sterk.
Ik vind het nogal wat als we niets meer van dingen mogen vinden, want wat doe ik dan nog in dit topic := :o

Mensen vinden altijd van alles wat dus voor mij blijft het onduidelijk waarom er een zogenaamde discussie is, want volgens mij zijn we het met elkaar eens.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:12

pien_2010 schreef:
Daarom ben en was ik totaal niet negatief over Heineken. En ik weet zeker dat de familie zelf ook vind dat het met de wetenschap van nu ze beter in het verleden andere keuzes hadden gemaakt en wellicht nooit in Rusland begonnen.
Ik snap het heel goed hoor, het leek toch een ander land te worden met Gorbatsjov. Maar de tegenkrachten waren te sterk.
Ik vind het nogal wat als we niets meer van dingen mogen vinden, want wat doe ik dan nog in dit topic := :o

Mensen vinden altijd van alles wat dus voor mij blijft het onduidelijk waarom er een zogenaamde discussie is, want volgens mij zijn we het met elkaar eens.

Iedereen mag altijd een eigen mening hebben hoor Pien! Die vind ik ook altijd heel interessant om te horen, zeker als deze zoals bij jou goed onderbouwd wordt.

Dat mensen kritisch zijn omdat de Heus in Rusland is gebleven kan ik ook prima begrijpen hoor. Hoewel ik zelf nu er zoveel mensen honger lijden in Gaza een essentieel bedrijf als de Heus hun keuze wat minder zwaar aanreken.

Het was vooral de kritiek op het verwijderen van de site met steunbetuigingen aan Oekraïne en het standpunt van Electra dat het bedrijf niet eerlijk en transparant zou zijn waarom ik me afvroeg waar die mening op gebaseerd was. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik iets gemist heb. Want de bewijzen daarvoor heb ik nog niet gevonden.

Heineken beloofde Rusland te verlaten maar was via een achterstraat juist aan het uitbreiden met de intentie meer winst te maken bij verkoop. Daardoor zijn ze te lang in Rusland gebleven. Pas nadat hun klanten uit Europa weg liepen en daardoor de druk te hoog werd heeft Heineken wel echt knopen door gehakt. Maar toen hadden ze dus met de nieuwe regelgeving van de Russen te maken en dat achterbakse gedoe heeft hen dus uiteindelijk veel geld gekost.

Iets anders, wat ik trouwens ook tegen kwam was dat een bedrijf in Rusland bij het afdragen van bijvoorbeeld 20% belasting, zo'n 18% aan de regio betaald en maar 2% aan de staat. En dat de regio ook zelf bepaalt waar het belastinggeld aan wordt besteed.
Ik vraag me nu dus af of dat klopt en of zo'n regio zelf ook kan besluiten niet bij te dragen aan de oorlog? Weet iemand hoe dat precies werkt of geregeld is? Daar ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar maar dat blijkt moeilijk te vinden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:00

Voor de mensen die het interessant vinden, in de link staat een uitleg (in het Engels) over hoe de Europese leiders Trump een beetje in de val gelokt hebben, op een goede manier. In de comments schrijft de poster nog meer over de reactie van Trump. https://www.facebook.com/photo/?fbid=12 ... 2606048357

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:19

Journee,

Aardig van je dat mensen een eigen mening mogen hebben +:)+.

De voedselproducent staat in het land van de agressor, Rusland.
Dit vergelijken met de hongersnood in Gaza is echt te gek voor woorden.

In 2022 is de Heus al geadviseerd weg te gaan, dat hebben ze niet gedaan.
Nu zijn ze te laat, dan niet piepen nu.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 14-05-25 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:21

journee schreef:
pien_2010 schreef:

Iedereen mag altijd een eigen mening hebben hoor Pien! Die vind ik ook altijd heel interessant om te horen, zeker als deze zoals bij jou goed onderbouwd wordt.

Dat mensen kritisch zijn omdat de Heus in Rusland is gebleven kan ik ook prima begrijpen hoor. Hoewel ik zelf nu er zoveel mensen honger lijden in Gaza een essentieel bedrijf als de Heus hun keuze wat minder zwaar aanreken.

Het was vooral de kritiek op het verwijderen van de site met steunbetuigingen aan Oekraïne en het standpunt van Electra dat het bedrijf niet eerlijk en transparant zou zijn waarom ik me afvroeg waar die mening op gebaseerd was. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik iets gemist heb. Want de bewijzen daarvoor heb ik nog niet gevonden.

Heineken beloofde Rusland te verlaten maar was via een achterstraat juist aan het uitbreiden met de intentie meer winst te maken bij verkoop. Daardoor zijn ze te lang in Rusland gebleven. Pas nadat hun klanten uit Europa weg liepen en daardoor de druk te hoog werd heeft Heineken wel echt knopen door gehakt. Maar toen hadden ze dus met de nieuwe regelgeving van de Russen te maken en dat achterbakse gedoe heeft hen dus uiteindelijk veel geld gekost.

Iets anders, wat ik trouwens ook tegen kwam was dat een bedrijf in Rusland bij het afdragen van bijvoorbeeld 20% belasting, zo'n 18% aan de regio betaald en maar 2% aan de staat. En dat de regio ook zelf bepaalt waar het belastinggeld aan wordt besteed.
Ik vraag me nu dus af of dat klopt en of zo'n regio zelf ook kan besluiten niet bij te dragen aan de oorlog? Weet iemand hoe dat precies werkt of geregeld is? Daar ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar maar dat blijkt moeilijk te vinden.

Inhoudelijk ga ik er niet meer op in, ik vind het een vreemde discussie. Ik heb net wel gelachen om Lubach die in een item de Heus ten tonele voerde. Ik ben blijkbaar niet de enige die zich verbaasd, blijkt daaruit _O- welterusten.

Ik ga je artikel morgen lezen veronica. Bedankt!

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 07:59

Dat van die regio's: vroeger werden gouverneurs gekozen. Poetin heeft ervoor gezorgd dat ze niet langer gekozen worden maar benoemd worden door hem/het Kremlin. Ga er maar vanuit dat het Kremlin dat belastinggeld beheert.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:03

Electra63 schreef:
Journee,

Aardig van je dat mensen een eigen mening mogen hebben +:)+.

De voedselproducent staat in het land van de agressor, Rusland.
Dit vergelijken met de hongersnood in Gaza is echt te gek voor woorden.

In 2022 is de Heus al geadviseerd weg te gaan, dat hebben ze niet gedaan.
Nu zijn ze te laat, dan niet piepen nu.

Ik ben ook heel aardig, Electra. :D
Maar soms is het blijkbaar nodig om dingen daadwerkelijk te benoemen, zo voorkom je misverstanden/ misintrepertaties. Daar hebben we er al genoeg van, vind je niet?

Wij lijken in dit geval gewoon van mening te verschillen. Dat vind ik ook geen punt. Zelf ben ik voorstander van vrijheid van meningsuiting en ik neem aan dat jij daar hetzelfde overdenkt.

Ik was gewoon benieuwd naar de reden voor jouw mening. Voor het zelfde geld was jij met een hele goede onderbouwing gekomen en was ik het daarna helemaal met jou eens geweest. Maar het lijkt voor jou vooral een principiële kwestie te zijn. Dat mag, maar daarmee veranderd mijn mening dus niet.

Met jouw laatste zin ben ik het wel gedeeltelijk eens. Als de Heus in 2022 gelijk stappen had gezet om te vertrekken, hadden ze nu misschien niet in een spagaat gezeten. Aan de andere kant is het bedrijf maar gedeeltelijk (51%) van de Heus. Verkoop van het bedrijf /aandelen zal wellicht makkelijker zijn als je hier als enige over hoeft te beslissen. Ik weet niet wat in de contracten staat van beide delen van het bedrijf. Of ze misschien ook niet zomaar aan iedereen en voor elk bedrag mogen verkopen. En zolang ik dat niet weet ga ik daar geen oordeel over vellen.

En Rusland is inderdaad de agressor. Net als Gaza op 7 0ktober 2023. Beide hebben ook meer tegenstand gekregen dan ze wellicht hadden verwacht. Bij beide is de leiding bereid om het volk op te offeren voor hun eigen idealen. Verschil zit hem vooral in het feit dat Israël de rollen heeft omgedraaid en nu overmacht heeft in Gaza en Oekraïene die overmacht niet heeft op Rusland.

Waar het mij vooral om gaat is dat de burgers van alle partijen niet hebben gekozen voor oorlog. In de oorlog ben ik pro-Oekraine, maar dat betekent niet dat ik persoonlijk iets tegen de Russische bevolking heb. Vrijheid van meningsuiting hebben de Russen niet. Elke tegenstander wordt de mond gesnoerd, verongelukt of mag onvrijwillig dienen aan het front. Dus in die zin is de Russische bevolking net zo goed slachtoffer.

Als Oekraïne vanaf het begin niet alleen defensief had mogen vechten was de situatie daar misschien ook wel anders geweest. Als de Russische burgers dan hulp nodig zouden hebben gehad zou je toch ook niet denken: Die zoeken het maar uit want zij zijn deze oorlog begonnen?

Mijn punt is vooral dat het niet uitmaakt wie de agressor is. Het is gewoon niet oké als burgers de dupe worden van een oorlog waar zij niet voor gekozen hebben. Daarom is het ook zo belangrijk dat het oorlogsrecht wordt gerespecteerd. En als een essentieel bedrijf zoals de Heus dan binnen dat recht de vrije keus heeft om te blijven, zal ik ze daar niet om veroordelen. Dat het zeker achteraf niet de verstandigste keus Lijkt te zijn geweest ben ik het helemaal mee eens. Maar ja, als we allemaal in de toekomst konden kijken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:31

Zoals ik al schreef Journee zijn we het helemaal eens met elkaar want ik onderschrijf je post.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:29

pien_2010 schreef:
Zoals ik al schreef Journee zijn we het helemaal eens met elkaar want ik onderschrijf je post.

Bedankt voor je bevestiging, Pien!
Soms helpt wat uitleg het best om elkaars standpunten goed te kunnen begrijpen. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 18:09

Ik vind jouw berichten vaak aanmatigend.

"Voor het zelfde geld was je met een goede onderbouwing gekomen?"

Dan verwacht je een fijne/goede discussie?
Ik gaf alleen uitleg hoe ik over de situatie van de Heus denk.
Ik geloof nl. niet dat de Heus daar bleef uit de goedheid voor hun personeel enz.
De voedselvoorziening laten voortbestaan voor de agressor en daarbij indirect een bijdrage leveren aan de oorlog, vind ik onacceptabel.
Onze overheid had wel (financiele) hulp mogen geven aan de Heus, als zij toen verlies hadden geleden door zich toen terug te trekken.
Maar nu niet meer.

Jij hoeft het niet met mij eens te zijn, je hoeft ook niet van mening te veranderen.
Het is mijn mening, net zoals jij jouw mening geeft.

Wat betreft Gaza...... deze ellende is natuurlijk niet pas op 7 oktober begonnen.
De aanval van Hamas was gruwelijk en wreed, maar de reacties en de intenties van Israël zijn buiten proporties en net zo wreed en gruwelijk, naar mijn mening.
Ook daar zijn het voornamelijk onschuldige slachtoffers.

Maar goed, daar is een ander topic voor.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 19:59

Electra63 schreef:
Ik vind jouw berichten vaak aanmatigend.

"Voor het zelfde geld was je met een goede onderbouwing gekomen?"

Dan verwacht je een fijne/goede discussie?
Ik gaf alleen uitleg hoe ik over de situatie van de Heus denk.
Ik geloof nl. niet dat de Heus daar bleef uit de goedheid voor hun personeel enz.
De voedselvoorziening laten voortbestaan voor de agressor en daarbij indirect een bijdrage leveren aan de oorlog, vind ik onacceptabel.
Onze overheid had wel (financiele) hulp mogen geven aan de Heus, als zij toen verlies hadden geleden door zich toen terug te trekken.
Maar nu niet meer.

Jij hoeft het niet met mij eens te zijn, je hoeft ook niet van mening te veranderen.
Het is mijn mening, net zoals jij jouw mening geeft.

Wat betreft Gaza...... deze ellende is natuurlijk niet pas op 7 oktober begonnen.
De aanval van Hamas was gruwelijk en wreed, maar de reacties en de intenties van Israël zijn buiten proporties en net zo wreed en gruwelijk, naar mijn mening.
Ook daar zijn het voornamelijk onschuldige slachtoffers.

Maar goed, daar is een ander topic voor.

Hoe jij mijn berichten ervaart heb ik helaas geen invloed op. Jij vertelde dat de Heus niet eerlijk en niet transparant was en ik vroeg me gewoon af waar je deze mening op baseerde. Als jij bijvoorbeeld had verteld dat de Heus net zo'n stunt als Heineken had uit gehaald, dan was ik het 100% met je eens geweest. Dat is wat ik bedoelde met een goede onderbouwing. Als jij dat aanmatigend vind, het zij zo.

Hoe een discussie verloopt heb je zelf natuurlijk ook invloed op. Ik heb ook het gevoel dat je het niet prettig vond dat ik vroeg waarom je de Heus niet eerlijk en transparant noemde. Maar als we elkaar hier geen vragen meer mogen stellen om dingen te verduidelijken dat houdt het natuurlijk snel op.

Als je geen zin hebt in een discussie, dan staat het je natuurlijk vrij om niet te reageren. Ik was oprecht benieuwd naar jouw beweegredenen. En heb ook geprobeerd om mijn standpunt uit te leggen. Maar blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd, jammer.

Dat wij het over dit onderwerp niet helemaal eens zijn is mij inmiddels ook wel duidelijk. Ik denk ook dat we het daar maar bij moeten laten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 02:32

Ik blijf het wel erg makkelijk gedacht vinden hoor.
"De voedselvoorziening laten voortbestaan voor de agressor en daarbij indirect een bijdrage leveren aan de oorlog, vind ik onacceptabel."

Ofwel als je al jaren met gewone burgers in een ander land samenwerkt en daar veel in geïnvesteerd hebt (meer dan geld alleen) dan zou je zodra een staatshoofd het op zijn heupen krijgt en zijn land meesleept in de ellende, direct alles en iedereen daar moeten laten vallen :?

De gemiddelde Rus heeft hier ook niet voor gekozen en is ook slachtoffer van hun staatshoofd / regering :(:)

Je bedrijf voor 1 euro (of zoiets symbolisch) overdragen aan moedertje Rusland zodat zij de productie en winsten over kunnen nemen is nu trouwens ook niet bepaald een oplossing als je het zo bekijkt, dat is dan eigenlijk nog erger als het je gaat over "de voedselvoorziening laten voortbestaan voor de agressor en daarbij indirect een bijdrage leveren aan de oorlog" want die bijdrage is dan eigenlijk alleen maar groter.

En het volk is niet echt de agressor natuurlijk....

Ik snap dat het mooier staat als je je als bedrijf terugtrekt uit een land dat zich vijandelijk opstelt, gewoon omdat je daar geen banden mee wilt hebben. Maar zo makkelijk en zwart-wit is zoiets vaak niet...

En ik vraag me af hoe ver je dit dan door moet / kan trekken? Stel dat je hier in Nederland al jaren dingen koopt bij een Russische handwerker ofzo, die hele mooie spullen maakt en gewoon een leuk, lief iemand / bedrijfje is met het hart op de goede plaats. Moet je dan stoppen met je inkoop daar...? Moet je die mensen straffen voor iets dat hun regering doet, wat zij ook vreselijk vinden maar waar zij ook geen invloed op hebben...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 06:31

Wat je vraag betreft op het einde is het antwoord "ja". Dat is het gevolg van sancties, hoe sneu ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:44

Heel eerlijk ? Hoe eerder “ het volk “ komt te lijden onder de oorlog hoe eerder het over is. In Rusland tenminste.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 08:55

Precies dat is het doel van sancties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:54

BigOne schreef:
Heel eerlijk ? Hoe eerder “ het volk “ komt te lijden onder de oorlog hoe eerder het over is. In Rusland tenminste.

En dat weet Poetin ook, vandaar de aanvallen op burgers. De tactiek van de verschroeide aarde. Zijn tactiek is dat het volk zich tegen Zelensky keert, maar het omgekeerde gebeurt, 74% steun van het volk volgens laatste poll.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:56

BigOne schreef:

Opstand onder het gewone volk kun je vrijwel vergeten. Die verduren, zijn niet anders gewend, heb ik begrepen.
Maar de elite moet te lijden krijgen; dat is er nu nog niet genoeg.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:56

BigOne schreef:

Sancties tegen Rusland prima, helaas zijn nog steeds de effecten minimaal. De waarde van de Roebel is alweer gestegen. Ook logisch dat de huidige sancties niet werken omdat andere landen in het gat springen. Daar komt bij er wordt eerst in Europa/ NL gekeken naar de eigen gevolgen. Vorig jaar haalde NL 1,7 miljard m3 Gas uit Rusland, belachelijk stoppen daarmee, NL/EU daar hebben ze het lef niet voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:45

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:04

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:05

Nico12 schreef:
BigOne schreef:

Sancties tegen Rusland prima, helaas zijn nog steeds de effecten minimaal. De waarde van de Roebel is alweer gestegen. Ook logisch dat de huidige sancties niet werken omdat andere landen in het gat springen. Daar komt bij er wordt eerst in Europa/ NL gekeken naar de eigen gevolgen. Vorig jaar haalde NL 1,7 miljard m3 Gas uit Rusland, belachelijk stoppen daarmee, NL/EU daar hebben ze het lef niet voor.

De effecten zijn niet minimaal. Maar sancties zijn altijd voor de lange adem.
De reden dat de Russische economie nog draait is omdat Rusland volledig over is gegaan op een oorlogseconomie. Al het geld dat Rusland ontvangt uit handel die het nog steeds drijft via bv zijn schaduwvloot gaat in die oorlog. Niet (of mondjesmaat) in bedrijven/industrie, publieke diensten etc. Daar zijn ook geen mensen meer voor; alles moet naar het front.
In Januari van dit jaar meldde de Moskou times al dat 2025 wel eens het laatste jaar van Poetins oorlog zou kunnen zijn; de rek is uit het budget. Dat de olieprijzen zijn gedaald tot het laagste niveau sinds 2023 doet Poetins oorlogskas geen goed. Het pakket aan nieuwe sancties zou wel eens de genadeklap kunnen geven.
Hiermee wordt ook de schaduwvloot van ca 200 schepen van Rusland aangepakt.
Gisteren of eergisteren heeft een Russische straaljager het luchtruim geschonden van Letland en daarmee de jacht op 1 van de schaduwvlootschepen van Rusland verstoord. De schepen worden nu actief geweerd uit de Baltische zee en kunnen dus niet meer de haven van St Petersburg bereiken. Tel daarbij op dat Oekraine heer en meester is in de Zwarte Zee en dat maakt Rusland aardig onbereikbaar over zee.

Poetin is zeker nu niet uit op een staakt het vuren. Omdat hij weet dat hij nog maar kort de tijd heeft.
In plaats daarvan versnelt hij mobilisatie naar 50.000 - 60.000 stakkers per maand voor de meatwaves (en raakt ze net zo hard weer kwijt). En zie je forse troepenopbouw langs het hele front en ook richting de baltische staten. Voor een groot zomeroffensief.
Poetin kan niet stoppen met de oorlog tot dat hij niet anders kan. Wat denk je dat er gebeurt als 1000-en getraumatiseerde en geinvalideerde moordmachines straks de maatschappij weer in moeten. Zonder werk, want dat werk - de oorlog - is opgehouden te bestaan en ander werk is er ook niet meer.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... ie-in-2025
Bijna een miljoen Russische doden en gewonden inmiddels en gisteren werd de 6000e officier gedood.

Het is echt ongekend.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 16-05-25 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:24

De stand van de onderhandelingen:
Rubio heeft ook zn biezen gepakt. In de diplomatie is de regel dat je op gelijk niveau zaken doet. Maar Rusland heeft zijn ministers thuis gehouden en heeft een delegatie van onderministers gestuurd (voor een groot deel dezelfde als in 2022) https://x.com/nexta_tv/status/1923300221263499421
Een Oekraïense diplomatieke bron beweert dat de Russische eisen in de onderhandelingen onrealistisch zijn en veel verder gaan dan wat eerder werd besproken. De Russen willen Turkije ook niet bij de onderhandelingen hebben.
De Oekrainse delegatie weigert Russisch te spreken met de Russische delegatie en maakt gebruik van een tolk
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/19 ... 8883239400
https://x.com/front_ukrainian/status/19 ... 5917968784

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:41

Trump lijkt zn interesse in de oorlog Rusland en Oekraine te hebben verloren. Hij lijkt inmiddels door te hebben dat zijn invloed op Poetin er niet is. In plaats daarvan heeft hij zijn aandacht gericht op het zaken doen met een andere corrupte regering (vooral voor zich zelf en zijn familie). De corruptie is echt flagrant en niet te ontkennen zichtbaar. Verder is hij erg complimenteus over de nieuwe Syrisch leider die toch echt uit IS afkomstig is.

James Comey (een voormalig FBI directeur) heeft de volgende boodschap op zijn insta gezet.
"cool shell formation found on my beach walk" met een foto van 8647 in schelpenformatie in het zand gelegd.
8647 betekent zoveel als Impeach, Convict & Remove en dit gaat momenteel viral op internet.
De MAGA clan schreeuwt moord en brand want die ziet er een oproep in Trump te vermoorden.
Kash Patel, de huidige directeur van de FBI, heeft geheime dienst agenten op Comey afgestuurd om hem te intimideren.
https://x.com/krassenstein/status/1923157803809505558

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:45

Dank je wel Babootje en eens met je analyse over de oorlogsmachine in Rusland dat een soort schijn economische goed gaan geeft.

Nico heeft wel in zoverre gelijk dat Noord Korea en China en vast ook nog andere landen zoals bv Turkije wel gewoon zaken doen met Rusland en de sancties doen pijn maar het was zonder die hulp erger geweest.

Oekraïne weigert om nog Russisch te praten. Dat zie je in het hele land. Ook als Yullia een Russisch woord gebruikte werd ze gecorrigeerd door haar 8 jarige zoon. De haar jegens Rusland en alles wat Russisch is, die is bij een grote groep Oekraïners enorm groot. Vergelijkbaar met de Nazis tijdens en na de oorlog. Dat gaat in elk geval nog heel lang duren voordat die band er weer is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:03

Babootje schreef:
Trump lijkt zn interesse in de oorlog Rusland en Oekraine te hebben verloren. Hij lijkt inmiddels door te hebben dat zijn invloed op Poetin er niet is. In plaats daarvan heeft hij zijn aandacht gericht op het zaken doen met een andere corrupte regering (vooral voor zich zelf en zijn familie). De corruptie is echt flagrant en niet te ontkennen zichtbaar. Verder is hij erg complimenteus over de nieuwe Syrisch leider die toch echt uit IS afkomstig is.
Het wordt ook niks met die twee in de zandbak van de wereldpolitiek, ze blijven elkaars zandtaartjes omgooien alsof ze nog steeds 5 jaar oud zijn. En gezien je eerdere bericht zullen we dus geduldig moeten zijn terwijl Putin doorgaat met onnodig bloedvergieten. Die troepen bij de Navo grens is ook niemand bang voor volgens mij.
Dat met dat vliegtuig dat kan echt niet, maar we hebben dagelijks zulke momenten met deze gast. En als hij nou blij is met zijn nieuwe speeltje... Dan kan er tenminste 1 van de oude toestellen met pensioen.