Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:09

De Chinese accu's hebben ook een wat andere, en ik vind veelbelovende techniek die ook minder brandgevaar oplevert. Mijn Chinese buurman werkt bij Build Your Dreams dat vlakbij mijn eigen werk zit, ik moet zeggen dat het hele mooie auto's zijn die ik daar afgeleverd zie worden.

tamary

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:11

BYD zie ik veel op yt kanalen over china langskomen als ze in de fik staan (of achteras ligt er af, ... ). Ze zien er inderdaad gelikt uit, maar over die veiligheid heb ik vraagtekens.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:23

ruitje schreef:
Ik ga nu de gedeelde link over PvdD en FvD lezen. Gebeurt een hoop op het moment

Niko Kofferman zit dadelijk bij Nieuwsuur.
Nou, ben benieuwd waar die mee komt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:25

Persoonlijk zou ik niet zo snel Chinese auto's aanbevelen. Saaier maar veel betrouwbaarder: Toyota. Volvo bouwt alleen nog maar elektrische auto's in de toekomst. Kia heeft de EV6, en dat ding is een genot om in te rijden. Tesla ben ik geen fan van.

Loretta schreef:
ruitje schreef:
Ik ga nu de gedeelde link over PvdD en FvD lezen. Gebeurt een hoop op het moment

Niko Kofferman zit dadelijk bij Nieuwsuur.
Nou, ben benieuwd waar die mee komt.

Interessant. Wat een soap zeg.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:31

iets meer dan alleen iemand een heks noemen

Na slechts één dag is de kandidatuur van de nummer 11 op de D66-lijst alweer voorbij. Publiciste Yesim Candan trekt zich terug nadat een column van haar opdook waarin zij voormalig partijleider Sigrid Kaag een ‘heks’ noemde, D66 omschreef als een ‘elitaire partij’ en ook nog bleek dat zij eerder bij FvD gesolliciteerd heeft.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7caab6e/

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:35

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:39

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:40

Avalanche schreef:
Persoonlijk zou ik niet zo snel Chinese auto's aanbevelen. Saaier maar veel betrouwbaarder: Toyota. Volvo bouwt alleen nog maar elektrische auto's in de toekomst. Kia heeft de EV6, en dat ding is een genot om in te rijden. Tesla ben ik geen fan van.

Volvo is al een poosje in Chinese handen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:45

mce schreef:
iets meer dan alleen iemand een heks noemen

Na slechts één dag is de kandidatuur van de nummer 11 op de D66-lijst alweer voorbij. Publiciste Yesim Candan trekt zich terug nadat een column van haar opdook waarin zij voormalig partijleider Sigrid Kaag een ‘heks’ noemde, D66 omschreef als een ‘elitaire partij’ en ook nog bleek dat zij eerder bij FvD gesolliciteerd heeft.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7caab6e/

Volgende vraag: waarom solliciteerde ze bij FvD?
(Ik herinner me een journalist die bij de pvv solliciteerde - uit nieuwsgierigheid - en tot zijn schrik merkte dat GW de beveiliging aan zijn laars lapte. {Wat menselijkerwijs te begrijpen valt.})

...dus ZOU het gaan om 'het enkele feit' vind ik het klinken naar een cancelcultuur.

En een elitaire partij, hmm - minstens veel mensen zien dat zo en er zijn toch wel duidelijke verschillen met de SP. Dus dat hangt ook af van de context.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:29

Loretta schreef:
Of de crisis binnen de PVDD echt beslecht is dat is nog helemaal niet zo zeker.
Het bestuur treedt morgen om 1700 pas af en stellen zelf een interiem bestuur aan en stellen ook eerst nog een kandidatenlijst samen.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/d ... et-voorbij

Arjan Lubach van vanavond is wel de moeite waard!

Maar alle gekheid op een stokje, het is toch niet te geloven dat deze partij zichzelf op deze manier om zeep helpt? Want die Ouwehand weet ook niet hoe ze als lijsttrekker het vertrouwen van de kiezer weer terug kan krijgen. Is ook niet zo gek, want ik denk dat genoeg PvdD kiezers inmiddels doorhebben dat ze aldoor voorgelogen zijn, het is ook net echte politiek.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:32

prompter schreef:
Avalanche schreef:

Klopt niet, Volvo heeft ze uitgekocht.

https://www.volvocars.com/hk/news/corpo ... perations/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:38

Veronica2 schreef:
Loretta schreef:
Het bestuur treedt morgen om 1700 pas af en stellen zelf een interiem bestuur aan en stellen ook eerst nog een kandidatenlijst samen.

Maar alle gekheid op een stokje, het is toch niet te geloven dat deze partij zichzelf op deze manier om zeep helpt? Want die Ouwehand weet ook niet hoe ze als lijsttrekker het vertrouwen van de kiezer weer terug kan krijgen. Is ook niet zo gek, want ik denk dat genoeg PvdD kiezers inmiddels doorhebben dat ze aldoor voorgelogen zijn, het is ook net echte politiek.

Kiezers houden niet van dit soort gezeik.
En de mensen die al jaren PVDD stemmen omdat ze niet weten waarop te moeten stemmen en dan maar sympathiek voor de diertjes stemmen lopen heel snel weg..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 00:06

Avalanche schreef:
prompter schreef:

Klopt niet, Volvo heeft ze uitgekocht.

https://www.volvocars.com/hk/news/corpo ... perations/

Nee, Volvo is nog steeds het bezit van het Chinese Geely Holding, maar heeft alleen de aandelen in de Chinese productielocaties overgenomen. Het moederbedrijf is nog steeds Geely.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 00:26

Als Volvo Cars die aandelen in eigen bezit neemt, zijn ze toch niet meer eigendom van dat bedrijf?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:33

Veronica2 schreef:
Loretta schreef:

Bedoel je nu te zeggen dat Ouwehand voorgelogen heeft?

Ik vind het heel fijn dat ze weer lijsttrekker is. Ik vind haar een verademing in de politiek. Ik heb nooit op de PvdD gestemd maar ik vind het een fijne partij en hoop echt dat zij, zoals ze zelf aangeeft, eens mee aan de tafel kan aanschuiven en ja daar horen concessies bij.
Ik vind dat het bestuur onverantwoord heeft geopereerd zo vlak voor de verkiezingen. Zo zonde en onbegrijpelijk want in de peilingen stonden ze goed

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:46

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:59

Laatst bijgewerkt door mce op 14-09-23 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:01

sterregoud schreef:
Het lijkt me niet goed voor het milieu, alleen al dat het park 800.000 bezoekers per jaar wil gaan trekken. Hoop dat het niet doorgaat.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158338 ... -afblijven

Oh nee, dat moet je idd niet willen. Ook voor die mensen joh, die zoveel hebben geïnvesteerd in hun bedrijven........ ik zou dat zo oneerlijk vinden ook.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:14

sterregoud schreef:
Het lijkt me niet goed voor het milieu, alleen al dat het park 800.000 bezoekers per jaar wil gaan trekken. Hoop dat het niet doorgaat.

Bij 300 openingsdagen per jaar gemiddeld 2.666 bezoekers per dag. Als 1% blijft overnachten a Euro 100/nacht genereert dat 780.000 hotelkamer omzet/jaar. Als ze ook nog gaan eten en stappen 780.000 restaurant- c.q. baromzet/jaar.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:18

Cowboy55 schreef:
sterregoud schreef:

Bij 300 openingsdagen per jaar gemiddeld 2.666 bezoekers per dag. Als 1% blijft overnachten a Euro 100/nacht genereert dat 780.000 hotelkamer omzet/jaar. Als ze ook nog gaan eten en stappen 780.000 restaurant- c.q. baromzet/jaar.

Ja, en 800.000 personen die met auto of trein hier naartoe komen. Lijkt me ook nogal een vervuiling met zich meebrengen. De boeren moeten stoppen vanwege milieu en stikstof, en dit soort plannen mogen wel ? Goed voor de werkgelegenheid zeggen ze. Er is nu al een enorm personeelstekort. Dus of dat nu gunstig is ?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:08

Loretta schreef:
Kiezers houden niet van dit soort gezeik.
En de mensen die al jaren PVDD stemmen omdat ze niet weten waarop te moeten stemmen en dan maar sympathiek voor de diertjes stemmen lopen heel snel weg..

Mensen houden inderdaad niet van dit soort gezeik, maar ondanks héél veel gezeik groeide de VVD ook alsmaar.
Ik denk dat het de PvdD niet de kop gaat kosten, in ieder geval. Ik heb altijd al op ze gestemd, en zal dit ook nu weer doen, juist om mijn steun te betuigen. Ik vind Esther een top politicus, die mag er van mij echt in blijven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:12

Avalanche schreef:
sterregoud schreef:

Oh nee, dat moet je idd niet willen. Ook voor die mensen joh, die zoveel hebben geïnvesteerd in hun bedrijven........ ik zou dat zo oneerlijk vinden ook.

Maar wacht even, er is toch geen sprake van verplichte uitkoop hier? Welke investeringen zijn dan dalijk niet meer relevant? Want voor zover ik lees gaat het er alleen om dat áls je verkoopt de gemeente dan eerste keus heeft? En dat er wellicht minder rust is in de omgeving. Maar niet direct iets wat meteen invloed heeft op het bedrijf toch? Of mis ik iets?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:16

IMANDRA schreef:
Maar wacht even, er is toch geen sprake van verplichte uitkoop hier? Welke investeringen zijn dan dalijk niet meer relevant? Want voor zover ik lees gaat het er alleen om dat áls je verkoopt de gemeente dan eerste keus heeft? En dat er wellicht minder rust is in de omgeving. Maar niet direct iets wat meteen invloed heeft op het bedrijf toch? Of mis ik iets?

Ik lees dit in de tekst: "Wij zijn volledig ingetekend in de plannen", schrikken melkveehouder Rudolf Stapel en zijn vrouw Paulien. Het zou betekenen dat er voor hun bedrijf geen plaats meer is. Ze zitten er inmiddels 36 jaar. Zo'n drie jaar geleden hebben ze een nieuwe emissiearme stal gebouwd met melkrobots waardoor de koeien meer ruimte krijgen. "Daarmee kunnen we weer jaren vooruit."

Ik weet niet hoe ze 'voor hun bedrijf geen plaats meer is" bedoelen? Moeten ze dan weg?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:30

Zou kunnen, maar lijkt me sterk? Gebeuren vaker, zulke dingen. Bij ons naast willen ze ook iets Heel Moois gaan bouwen, een grote horeca gelegenheid met speeldingen eromheen. Wat een beetje jammer is voor ons, wij zijn hier juist komen wonen vanwege de fijne, rustige omgeving. Ja, het biedt werkgelegenheid en geld maar de het gaat ten koste van de natuur en de rust van de omwonenden. Al moet ik zeggen dat je in de praktijk als je rekening houdt met de omwonenden helemaal niks kunt doen, want er wordt altijd geklaagd als er iets veranderd in de omgeving.

Wel leuk om te weten, voor zoiets moet een omgevingsdialoog worden aangegaan. Dat is in de praktijk nogal een wassen neus, het lijkt vooral te worden gedaan te kunnen afvinken dat ze de dialoog zijn aangegaan. Wat lastig is in zulke situaties is dat er compleet langs de bewoners van het gebied wordt gegaan én de leuke, kleine lokale ondernemers. We hebben hier alleen direct in de buurt al 4 leuke, kleinschalige horeca ondernemingen zitten van lokale ondernemers, waarvan 1 in aanbouw. Uitbaten van de nieuwe gelegenheid zou via een tender moeten gaan, waarmee je dus alweer compleet voorbij gaat aan de omgeving.

Maar goed, wat moeten we uiteindelijk met dit artikel? Het is vervelend voor die mensen, maar niet echt relevant voor de politiek? Of moeten we voor een partij stemmen die nooit nergens niks aan een omgeving wil veranderen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:58

nps schreef:
Maar goed, wat moeten we uiteindelijk met dit artikel? Het is vervelend voor die mensen, maar niet echt relevant voor de politiek? Of moeten we voor een partij stemmen die nooit nergens niks aan een omgeving wil veranderen?

Een deel van dit artikel gaat ook over de onbetrouwbaarheid van in dit geval de lokale politiek.
Citaat:
Je had toen dat kaartje van Van der Wal (minister van stikstof en landbouw). Wij waren een gebied zonder beperkingen. Er was toen sprake dat die landbouwgebieden waar geen beperkingen waren, dat dat landbouw zou blijven. Dan moest je niet aan komen zetten met natuurontwikkeling of allerlei andere fratsen." Alien: "De boerderijen zouden voorrang hebben. Daar hadden ze in Meppel nog niet van gehoord. Dat is hier blijkbaar niet aangekomen."

Citaat:
In 2019 zijn ze in het gebied gekomen. Ze kochten er een oude boerderij, die ze helemaal hebben laten ombouwen voor hun webwinkel [...]. "Toen we hier kwamen, vroegen we nog aan de gemeente of er plannen waren voor het gebied. Er was niets concreets, kregen we te horen", zeggen ze. "Een half jaar nadat we klaar waren met de verbouwing, kregen we een brief op de mat."

En in het kader van de stikstofdiscussie dan ook nog even dit:
Themapark in Meppel zou 1500 dieren gaan inzetten.
https://meppelercourant.nl/meppel/Thema ... 82970.html

Boeren eruit, showdieren erin? Zoiets? Dat is toch niet uit te leggen?