Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:18

Christiene schreef:
Je zult er maar gewoon werken als ambtenaar, normaal zonder gekkigheid en dan er gewoon ontslagen worden omdat je niet in het plaatje past.

Vreselijk benieuwd hoe die termijn verloopt van 4 jaar.

Helemaal nu ze overal ook alles doorkunnen drukken omdat ze de meerderheid hebben overal.

Ook al zal een enkele republikein sommige dingen tegen stemmen
Het senaat of congres(s) wordt geloof ik in 2026 al herkozen. Las ik ergens online tussen de reacties.

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:04

Klopt, even ervan uitgaande dat daar niet aan getoornd kan worden, zijn er over twee jaar verkiezingen voor congress.

Met het tellen van de stemmen zijn er toch stiekem her en der wat zetels geswitcht naar de Democraten, waarvan MAGA - hoe ironisch - roept dat dat fraude is. De afkeur die toch ook door Republikeinen wordt uitgesproken over Matt Gaetz doet hopen dat misschien toch niet de hele Senaat blind achter Trump zal aanlopen, zeker met alle gekheid die hij stelt te willen doen. Maar het is afwachten.

Ik vind het nog steeds bijzonder stil aan Democratische zijde. Ik denk (of is het hoop?) dat ze wel ergens mee bezig zijn, maar om de rust te bewaren niets naar buiten brengen totdat er iets hard gemaakt zou kunnen worden, maar ik zou het heel raar vinden als ze niet om een (handmatige) recount ergens zouden vragen. In mijn optiek zou een recount ook meer rust kunnen brengen in de achterban, die nu met veel vragen zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:41

Ja mee eens :j

Je hoort toch wel genoeg mensen die zichzelf hardop afvragen of er geen vals spel is gespeeld met hulp van Musk / Starlink deze verkiezingen. Vooral die bullet votes komen dan steeds terug in "dit ruikt niet goed" Zoals hier:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:54

Hoe zou starlink dat hebben moeten doen?
Ik ga t filmpje niet kijken want dan gaat mn YouTube algoritme door de war en de pagina van die man heb ik niet zoveel behoefte aan, wat een klikbate

Ik heb wel alvast de fact checker bekeken :j
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... -the-2024/

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 01:36

Ailill schreef:
Christiene schreef:
Je zult er maar gewoon werken als ambtenaar, normaal zonder gekkigheid en dan er gewoon ontslagen worden omdat je niet in het plaatje past.

Vreselijk benieuwd hoe die termijn verloopt van 4 jaar.

Helemaal nu ze overal ook alles doorkunnen drukken omdat ze de meerderheid hebben overal.

Ook al zal een enkele republikein sommige dingen tegen stemmen
Het senaat of congres(s) wordt geloof ik in 2026 al herkozen. Las ik ergens online tussen de reacties.

Ja, dat zijn de midterms. En die kunnen dus soms alles weer op zijn kop zetten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:42

Dr. Oz krijgt de leiding over Medicare en Medicaid. Hij zal daarin nauw gaan samenwerken met RFK.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:57

Ik vind het wel grappig hoe het NRC dr Oz neerzet
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/20/tv ... d-a4873766

vs zijn wikipedia pagina (voor zover wikipedia betrouwbaar is maar swah)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mehmet_%C3%96z

Zou dit stuk in het NRC "Verder kwam Oz meerdere keren negatief in het nieuws omdat hij controversiële behandelingen en medicijnen aanprees" dan slaan op dit stuk op de wikipedia pagina "Öz is een voorstander van alternatieve geneeswijzen, zoals Reiki en homeopathie, maar werd hiervoor o.a. door Popular Science en The New Yorker bekritiseerd voor het geven van niet-wetenschappelijk advies"

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:00

mylittlejoy schreef:
Dr. Oz krijgt de leiding over Medicare en Medicaid. Hij zal daarin nauw gaan samenwerken met RFK.
Neeeeee..... dit is niet echt toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:04

Nou miss. Piggy nog voor het ministerie van zoetheid, en de poppenkast is letterlijk compleet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:20

Wat is het probleem met Dr Oz? Ik kon het zo snel niet vinden.. hij is Turks Amerikaans, hoogleraar cardiothoracale chirurgie en directeur van oa een cardio vasculair instituut en is voor alternatieve geneeswijzen..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:30

Cer schreef:
Wat is het probleem met Dr Oz? Ik kon het zo snel niet vinden.. hij is Turks Amerikaans, hoogleraar cardiothoracale chirurgie en directeur van oa een cardio vasculair instituut en is voor alternatieve geneeswijzen..

Nou ja, tijdens Covid pleitte hij voor afschaffing van een lockdown op scholen. Dat dit mogelijk ernstige medische gevolgen had dat 2 tot 3% van de kinderen, had hij niet zo'n probleem mee. Maar goed, dat is de covidperiode.

Hij heeft zich eerder geschaard achter de 'vaccinaties veroorzaken autisme' beweging, maar heeft zich later alsnog uitgesproken voor vaccinaties tegen mazelen bijv.

Hij is wel voorstander van privatisering van Medicaid en Medicare, wat als gevolg zal hebben dat voor de gewone Amerikaan zorgverzekering onbetaalbaar wordt. Dan hebben we het nog niet over de conflicterende belangen die deze man heeft:

https://www.newsweek.com/mehmet-oz-back ... ns-1988598

Citaat:
Some feel Oz could have a conflict of interest in privatizing the Medicare system, as he and his wife own up to $550,000 in stock in UnitedHealth Group and up to $50,000 in CVS Health. Both insurers make a substantial revenue from Medicare Advantage plans, which are the private plans Oz has historically pushed for patients.

Het wordt in ieder geval een billionaires for billionaires kabinet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:56

Op televisie heeft hij herhaaldelijk producten gepromoot als wondermiddelen, van afslankpillen tot kruiden met 'magische eigenschappen'.
Hiervoor werd hij opgeroepen door de Amerikaanse Senaat om zich te verantwoorden.
Daarnaast lijkt hij wetenschap regelmatig opzij te zetten als dat hem meer kijkcijfers oplevert.
Zijn onprofessionele gedrag heeft ertoe geleid dat een groep artsen een oproep deed om hem van zijn positie aan Columbia University te laten verwijderen.
Daarnaast inderdaad nog de verspreiding van misinformatie rondom Covid en zo zijn er nog heel wat dingen op te noemen.
Het is echt een grote oplichter.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:07

Het is echt zo'n rariteitenkabinet, maar ik denk dat een groot deel van de kiezers dit dan ook wel geweldig zal vinden allemaal?

Ik had echt nooit verwacht dat zoiets in een Westers land kan gebeuren, maar een heel volk wordt helemaal ingepakt door een stelletje witte mannen met enge ideeen en veel te veel geld, en ze denken allemaal dat ze er beter van gaan worden. Geld is macht, dat blijkt maar weer.

Ik vind de invloed die het kan hebben op de wereldorde wel echt eng, die Russen lachen zich kapot volgens mij. Die hebben nu Amerika in the pocket heb ik het idee. Maar ik ben ergens ook wel nieuwsgierig hoe dit zich nu allemaal gaat ontwikkelen met al die mafkezen aan het roer. "Denkt dat ze in Nederland nog goed zit :+ "

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:14

Oh weight loss koffie bonen!! :')

Misinformatie rondom covid vind ik nog wat lastig, want cnn en cnbc riepen daar ook wel dingen over die niet helemaal waar waren..

Overigens. dat hele volk daarvan heeft wel een groot deel erop gestemd. En dat 'stelletje witte mannen'.. ja, die duiding helpt ook niet echt.

Ik vraag me af of Oz dan iets meent te kunnen doen tegen de big pharma daar, die zich ook overal ingekocht hebben.. Als hij dat zelf ook doet, weet hij iig waar hij over praat :+
Wat is er toen mis gegaan tijdens zijn vorige termijn? Dat was met name de economie? Maar ja hij zat ook met covid toch?

Trouwens, ik hoor nu met regelmaat reclame voor ozempic (?) achtige medicijnen.. dat kan toch ook niet goed zijn.. ik vind dat echt wel een beetje gek (oh, tussen Amerikaanse podcasts door. Niet in nl)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:42

Cer schreef:
Wat is er toen mis gegaan tijdens zijn vorige termijn? Dat was met name de economie? Maar ja hij zat ook met covid toch?

Buiten de covid, die totaal verkeerd aangepakt is:

-moslimban
-terugtrekken Parijs klimaatakkoord en allerlei milieuregelingen
-mislukte pogingen tot intrekken Obamacare/ACA
-intrekken/vernietigen Iran Nuclear Deal
-intrekken/vernietigen van de nodige Obama policies
-plotseling en chaotisch terugtrekken uit Syrië
-een niet te halen tijdlijn maken voor terugtrekken uit Afghanistan, met alle gevolgen van dien

Meer specifiek economisch:
- tax breaks voor bedrijven en vermogenden (TCJA, welke in 2025 afloopt)
- deals en meetings via zijn eigen bedrijven laten lopen, waarbij hij meer dan een miljard heeft binnengehaald op kosten van de Amerikaanse burger
-handelsoorlogen en importheffingen
-staatsschuld opgelopen met 8,4 trillion (dit is biljoen geloof ik?) (https://www.crfb.org/blogs/how-much-did ... p-add-debt)
- Trump is de enige president in recente jaren waarbij er aan het eind van zijn termijn minder banen waren dan aan het begin

Hierbij is aan te merken dat hij - evenals nu - een gezonde economie overhandigd heeft gekregen van de voorgaande administratie. Door zowel Covid als mismanagement (onder meer van Covid), heeft de economie serieuze schade opgelopen aan het eind van zijn eerste termijn.

Het is op dit moment niet echt te voorzien dat in zijn tweede termijn hij het heel anders zal aanpakken. Hooguit sterker doorzetten op de koers die hij in 2017 wilde inzetten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:45

Dank voor je antwoord :j
Ik ben de onderwerpen aan het googlen maar het is veel dus dat gaat niet zo snel. Interessante materie en ik weet er niks van eigenlijk..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:16

Matt Gaetz trekt zich terug als kandidaat.. de nieuwe Senaatsvoorzitter zal hem wel een niet te missen hint hebben gegeven.. tevens wordt de kans nu volgens mij groter dat de andere controversiële kandidaten er wel door gaan komen.
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63362 ... ie-af.html

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:07

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:22

https://www.washingtonpost.com/business ... ment-cuts/

Een eerste look in wat DOGE van plan is. Snelle samenvatting: middels AI regelingen en personeel schrappen, uitrekenen hoeveel man er minimaal nodig is om een departement te runnen en alles daarboven weg, funding opschorten (lees: social security en andere uitkeringen) terwijl lange scale audits plaatsvinden en oh ja, congress omzeilen door een wet uit 1974 waarvan ze hopen dat de SC Trump een vrijbrief geeft om met z'n executive orders alles te bepalen zonder dat daar verdere toestemming voor nodig is.

Lijkt me wat draconisch n.a.v. de prijs van eieren trouwens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:34

Pam Bondi wordt nu op Justitie gezet las ik.
Ze was ooit al minister van Justitie in Florida blijkbaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:31

Hij heeft nog best wat vrouwen in z’n staff zitten, dat had ik niet perse verwacht eigenlijk.. ik kon niet vinden of het meer/minder is dan bij andere presidenten eigenlijk (misschien zijn t er wel weinig vergeleken met de rest zeg maar) Opvallend vond ik de 27jarige woordvoerdster, de jongste ooit blijkbaar ..

Ik zie nu ook waar t worstel verhaal misschien vandaan komt, Linda McMahon zit erbij :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 06:49

Hij heeft graag vrouwen om zich heen :j Vooral de types die er leuk uitzien en ze moeten natuurlijk sowieso weinig tegenspreken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:15

Maar het zijn toch vrouwen met een carrière? Of vind je dat al die dames niks/weinig kunnen?
Of hebben ze altijd al voor hem gewerkt?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:09

Niet specifiek vrouwen, hij duldt überhaupt geen tegenspraak. Ik weet te weinig over die vrouwen om er iets over te zeggen. Het enige wat ik weet is dat zijn keuze voor AG destijds na een privé donatie van 25k alle zaken tegen trump university heeft laten verdwijnen.

De maga is niet blij met zijn keuze voor surgeon General, omdat ze voor maskers en vaccinaties tijdens covid was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:48

Het zijn er in ieder geval niet bijzonder veel vergeleken met andere presidenten, als ik zo even een rondje Google er op los laat.

Wie het verder zijn dat weet ik ook niet tot in de details en ik merk dat ik ook weinig zin heb om me er veel in te verdiepen. Ik ben nu meer van "we wachten maar af wat er allemaal gaat gebeuren".

Maar ik had niet verwacht dat hij helemaal geen andere types dan "angry white men" zou kiezen. Er zijn net zo goed vrouwen en andere "minderheden" (even simpel gezegd) die hem wel geschikt lijken omdat ze loyaal zijn gebleken / hem naar de mond praten / hij denkt dat ze hem kunnen helpen.

Of omdat ze aanbevolen worden door anderen waar hij bovenstaande zaken wel in ziet.

Maar waar mogelijk zal hij sowieso graag kiezen voor een aantrekkelijke jongedame om tegenaan te kijken :=