steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:44

karuna schreef:
Dat niet maar bijvoorbeeld soja en mais wordt heel veel gebruikt tegenwoordig. En heel gezond is het niet. Dikmakend, er zitten "hormonen" in soja in die lijken op oestrogeen. En de zoetstoffen van tegenwoordig zijn ook niet bepaald gezond.



Daar worden vooral mannen niet heel erg blij van :D :D := := _O- _O- _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:01

Klopt. Dat kan voor mannen en vrouwen een best probleem opleveren als je er teveel van eet. Ik ga even wat info erover opzoeken. Ik wist het ook niet tot een gyneacoloog me er op atttendeerde

Citaat:
Wat is soja?

Soja is afkomstig van de sojaboon. In soja zit veel eiwit, onverzadigd vet, ijzer en vitamine B1. Van soja worden sojaproducten gemaakt zoals vleesvervangers en andere vegetarische producten, zoals tofu en tempéh. Ook soja ’zuivel’, zoals sojamelk, sojapudding en sojayoghurt, wordt gemaakt van sojabonen. Daarnaast wordt soja in veel producten verwerkt, zoals in sommige sauzen en kant-en-klaar maaltijden.

Soja en isoflavonen

Soja bevat isoflavonen, stoffen die erg lijken op het hormoon oestrogeen dat het lichaam zelf maakt. Isoflavonen worden ook wel plantaardige oestrogenen of fyto-oestrogenen genoemd. Deze fyto-oestrogenen kunnen invloed hebben op vormen van kanker die gevoelig zijn voor hormonen, zoals borstkanker.

Van isoflavonen wordt nu gedacht dat ze invloed hebben op wat oestrogeen in ons lichaam doet. Op deze manier zouden isoflavonen de kans op borstkanker mogelijk verkleinen. Maar er is nog meer onderzoek nodig om hier meer duidelijkheid over te krijgen.
Wat is bekend uit onderzoek?
Uit onderzoek van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds over borstkanker blijkt dat vrouwen met borstkanker die sojaproducten aten na hun diagnose mogelijk een betere overleving hebben dan vrouwen die geen sojaproducten aten. Dit resultaat werd gezien vanaf een jaar of langer na de diagnose. Er is echter meer onderzoek nodig om hier definitieve uitspraken over te doen.

Tot die tijd geldt het advies om, ook na diagnose, maximaal 2-3 porties sojaproducten per dag te nemen.


Citaat:
De nadelen van soja-eiwit

Sojaproteïne kan eenvoudig worden geïntegreerd in een evenwichtig, veganistisch dieet. Bij de dosering zul je toch enige nadelige effecten van soja in je achterhoofd moeten houden.

Sojaproteïne biedt een bijna volledig profiel van aminozuren, kortom bestanddelen van voedingseiwitten die vele andere plantaardige proteïne niet bevatten. Let wel op dat het maar weinig van het essentiële aminozuur methionine bevat. Methionine is zoals gezegd essentieel, wat betekent dat je lichaam het niet kan produceren en dat inname door eiwitrijke voeding van vitaal belang is. Indien je je eiwitbehoefte alleen of grotendeels door soja laat dekken, kan dat zorgen voor een tekort.

De nadelen van sojaproteïne:

Beperkte aanwezigheid van aminozuur methionine
Kan allergieën en kruisallergieën veroorzaken
Bevat structureel gelijkende stoffen als het vrouwelijke hormoon oestrogeen
Soja proteïne is ook een potentieel allergeen en daarom moet soja apart op de productverpakking worden vermeld. Met name mensen die allergisch zijn voor berkenstuifmeel en andere peulvruchten, zoals pinda’s, moeten voorzichtig zijn bij het consumeren vanwege mogelijke kruisallergieën. Kortademigheid, huidreacties of maagproblemen kunnen zich in individuele gevallen voordoen.

De laatste tijd is er steeds meer kritiek gekomen op sojaproteine, omdat de chemische structuur van de secundaire plantaardige kleurstoffen in de boon vergelijkbaar is met die van het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen. Maar dit brengt ook positieve effecten met zich mee, zoals een verlaagd risico op borstkanker, osteoporose en menopauzeklachten.

Over het algemeen geldt voor soja-eiwit hetzelfde als voor alle andere voedingsmiddelen: de dosis maakt het gif, en eenzijdigheid in je voeding moet je altijd vermijden. Om alle aminozuren te kunnen leveren en een optimale benutting van de eiwitten te garanderen, is variatie in je bronnen erg belangrijk. Vegetariërs en veganisten hebben ook verschillende alternatieve eiwitbronnen tot hun beschikking die tal van gezondheidsvoordelen bieden.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:53

karuna schreef:
Waardoor ik uiteindelijk steeds minder mag hebben, en wat ik mag eten wordt duurder want "ongezond met echte suikers iieks of puur en onbewerkt dus duur

Deze snap ik niet.

Ik koop nagenoeg alleen maar puur en onbewerkt voedsel, verse en onbewerkte groente en fruit en vlees rechtstreeks van een goede slager.

Dit is zoveel goedkoper dan allerlei bewerkt voedsel uit de supermarkt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:57

Ik bedoel dat de pure onbewerkte voeding die ik wel mag hebben duurder is dan de voorbewerkte dingen. Verse aardappelen of diepvriesfriet, vers goed stuk rundvlees of een runderfrikandel. Helaas moet ik zeggen. Goed gehakt zonder meuk of de voorgemarineerde dingen

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:03

Maar wat je nu noemt is voor iedereen beter.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:22

Ok, snacks uit de supermarkt koop ik sowieso niet, dus geen idee wat dat kost.

Mijn vlees, vers van een slager, waar ik zelf gehakt van draai, koop ik in per kg en vries ik per portie in in de diepvries. Is super vers, onbewerkt, niet ingespoten met water en dus stukken goedkoper, verser en lekkerder dan vlees uit de supermarkt, waar ik het mee vergelijk als ik het heb over bewerkt voedsel.

Aardappels en friet heb ik eerlijk gezegd nog nooit met elkaar vergeleken, omdat dat imo in het geheel niet om hetzelfde product (meer) gaat. Ik kan met friet geen puree maken, of stamppot.

Maar zoals ik mijn boodschappen doe, echt vers en onbewerkt spul, bij voorkeur niet uit de supermarkt, is goedkoper dan het meeste voer dat ik wel in de supermarkt kan kopen, vandaar dat ik je opmerking niet begreep.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:57

Gnome schreef:
elnienjo schreef:

Zelfs als het product van de boer op persoonlijk vlak misbaar is, is dat de omgeving niet natuurlijk. Waar nu nog boerenlandschap is zal snel beton en bebouwing komen zodra de boeren zijn geruimd.



Zeg jij.


Dat is toch alle voorgaande keren ook gebleken? Boeren weg, hallo nieuwe Vinex-wijken/dorpen van 20.000 inwoners. Kijk naar Leidsche Rijn, Vathorst, Hoef en Haag etc.

Ben het niet vaak met elnienjo eens maar dit is gewoon waar.

Gelderse vallei is de volgende. Men heeft al gezegd dat daar boeren weg moeten voor huizen. Hoezo we willen de natuur redden?

Het stikstof is een enorm groot probleem, dat kun je overal met eigen ogen zien. Maar dat de boeren hier de dupe van zijn, waarna men voornemens is nog meer vol te bouwen gaat dit natuurlijk niet oplossen.

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:14

Om de complete woon crisis op te lossen en zoveel woningen te bouwen dat iedereen een eigen dak boven z’n hoofd heeft is ong. 4 % van alle landbouwgrond in Nederland nodig, en die 4 % is incl infrastructuur, scholen winkels enz. Wat gaan ze op die andere 96 % bouwen?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:35

Mindim schreef:
Dees schreef:
Mindim, je wordt niet geduwd.

Net zo min dat suikeraddicts van hun klontjes af worden geduwd.

Je wordt uitgenodigd gezonder te leven.



Persoonlijk: ik krijg geen varkensvlees meer door mijn keel als ik asn dat ellendige bestaan van die arme zielen denk.


Oh, ik heb het niet over me zelf hoor, ik ben vrij ongevoelig voor trends. Maar het valt op dat er zo veel plantaardig is te krijgen in vergelijk met vroeger, vegan staat steeds vaker op de verpakking, je hebt tegenwoordig allerlei soorten plantaardige melk, vleesvervangers...etc etc

Ik betwijfel of het altijd gezonder is ...

Eens met het varkensvlees, ik eet het amper en als ik het eet dan let ik sterk op herkomst.


Je twijfels zijn niet onterecht, dat wil zeggen, ik ben overtuigd dat (overwegend) plantaardig eten gezond is, maar het ratjetoe aan "vleesvervangers" wat je tegenwoordig aantreft is meestal helemaal niet gezond.
Maar ik denk dat die ook niet ontworpen zijn door mensen die écht een visie hebben op gezond eten, maar gewoon door ondernemers die een gat in de markt zien.
Wil je gezond eten, eet dan zoveel mogelijk pure, onbewerkte producten. Dus geen vega burger, maar peulvruchten en noten, veel groenten (!), fruit, (biologisch) ei, en evt zo nu en dan wat biologisch vlees of zuivel.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:40

Dees schreef:
ruitje schreef:
Ik ben heel erg benieuwd naar Hoekstra en daaropvolgend weer de rest van de coalitie.

Ik denk dat 2030 los gelaten gaat worden, als een soort handreiking ( en 2030 was toch al ambitieuzer, dus ze geven toch niet iets weg wat ze niet kunnen maken)

Wat denken jullie?


Ik denk dat uitgerekend deze mentaliteit van "problemen voor je uit schuiven" ons land in zoveel problemen heeft gebracht.

Met CDA vooraan als voor-je-uitschuif-partij. Slappe ruggegraat. Hypocriet.

Volgende "uitweg om draconische maatregelen te voorkomen": laten we het vooral oplossen met nog meer technologisch vernuft. Kunnen de boeren nog verder in de schulden en kunnen de agri-reuzen nog meer profiteren van deze toch al verziekte markt.

We hebben het land nu toch al zo in de hobbel. Laten we svp nu een keer doorpakken.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.


_/-\o_
CDA echt slappe hap zeg. En dat pretendeert de missie te hebben om de aarde te beheren. Echt om te kotsen :r

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:45

Ja die Wopke... :') Ik ben benieuwd in hoeverre dat nog van invloed gaat zijn. Begin september komt Remkes met aanbevelingen toch?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:50

Nikass schreef:
Dees schreef:

Ik ben heel erg benieuwd naar Hoekstra en daaropvolgend weer de rest van de coalitie.

Ik denk dat 2030 los gelaten gaat worden, als een soort handreiking ( en 2030 was toch al ambitieuzer, dus ze geven toch niet iets weg wat ze niet kunnen maken)

Wat denken jullie?


Ik denk dat uitgerekend deze mentaliteit van "problemen voor je uit schuiven" ons land in zoveel problemen heeft gebracht.

Met CDA vooraan als voor-je-uitschuif-partij. Slappe ruggegraat. Hypocriet.

Volgende "uitweg om draconische maatregelen te voorkomen": laten we het vooral oplossen met nog meer technologisch vernuft. Kunnen de boeren nog verder in de schulden en kunnen de agri-reuzen nog meer profiteren van deze toch al verziekte markt.

We hebben het land nu toch al zo in de hobbel. Laten we svp nu een keer doorpakken.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden.


_/-\o_
CDA echt slappe hap zeg. En dat pretendeert de missie te hebben om de aarde te beheren. Echt om te kotsen :r

CDA is idd slappe hap. Ze hadden de kans bij het debat de moties te steunen waar Wopke zogenaamd belang aan hecht: koopkracht en stikstofbeleid op de schop. Maar laffe honden dat ze zijn gingen ze gewoon weer braaf met het kartel mee.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:47

Het stikstofbeleid kan helemaal niet op de schop.
Ooit gehoord van de Urgenda-zaak?
Reken er maar op dat zodra er op dit punt ook maar een millimeter wordt versoepeld aan dat regeerakkoord ten koste van natuur, grote partijen als Greenpeace al bij de rechter staan om dit tegen te gaan.

Ze zitten in Den Haag echt hartstikke klem op dit onderwerp.
Mensen die roepen dat het stikstofbeleid op de schop moet, hebben er werkelijk nog helemaal niets van begrepen. Of doen domweg populistische uitspraken.
Wat er moet gebeuren, zal echt niet meer veranderen. Je kunt het hooguit nog hebben over de 'hoe'. Mede daarom was de actie van Wopke nogal dubieus. Nog afgezien van wat voor achterbakse collega je bent door het zo in de krant uit te spelen... Ook Wopke kan er geen biet aan veranderen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:57

Ze moeten die Urgenda en Greenpeace eens aanpakken. We laten ons ringeloren door deze extremistische organisaties die (Greenpeace in elk geval) zelfs geen geweld schuwen.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:00

Je kunt overal "tegen" zijn, elnienjo, en vooral klimaatcrisis ontkennen tot je een ons weegt, maar feit is dat zowel Urgenda als Greenpeace gewoon een punt hebben. En daarin gesteund worden door de rechterlijke macht.

https://www.urgenda.nl/themas/klimaat-e ... untenplan/

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:03

Dit is echt een heel erg boeiend stuk over de Urgenda zaak. De vraag is: heeft de rechterlijke macht zich te bemoeien met de politiek? Is een enorm boeiende kwestie, over de manier waarop onze democratie is ingericht.

https://decorrespondent.nl/10823/in-urg ... 7-e4e431d6

Ik zie daarin staan dat andere organisaties in andere landen ook rechtzaken voorbereiden.

Dat zou voor mij wel zo eerlijk voelen, als die doelen bij elk land verplicht worden. Als ik dan van de week in de krant lees dat NL ongeveer de enige is die cijfers over de staat van de natuurgebieden aanlevert aan de EU: dan denk ik dweilen met de kraan open dit.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:00

Erg goed stuk Ruitje. En gelukkig dat de rechtbank dit mag en doet.

Ik denk dat je niet altijd op anderen moet gaan zitten wachten, en niet altijd bang moet zijn dat jij misschien iets meer doet dan een ander.
Je zou als regering -dat zou toch een beroep moeten zijn met een intrinsieke motivatie!- zèlf verandering moeten willen, liever een stapje méér doen dan te weinig, zèlf de wens moeten hebben om de burgers te beschermen.
Ik denk dat dat juist een onderdeel is van het probleem: een kabinet zonder visie, zonder missie.
Voor zover ik jou nog serieus neem, ElNienjo; ik steun al zolang ik me kan herinneren Greenpeace. Hoe jij bedenkt dat ze geweld gebruiken, echt, hoe verzin je het weer :Z
Het zijn mensen die nog ergens voor staan.

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:36

Dees schreef:
Het stikstofbeleid kan helemaal niet op de schop.
Ooit gehoord van de Urgenda-zaak?
Reken er maar op dat zodra er op dit punt ook maar een millimeter wordt versoepeld aan dat regeerakkoord ten koste van natuur, grote partijen als Greenpeace al bij de rechter staan om dit tegen te gaan.

Ze zitten in Den Haag echt hartstikke klem op dit onderwerp.
Mensen die roepen dat het stikstofbeleid op de schop moet, hebben er werkelijk nog helemaal niets van begrepen. Of doen domweg populistische uitspraken.
Wat er moet gebeuren, zal echt niet meer veranderen. Je kunt het hooguit nog hebben over de 'hoe'. Mede daarom was de actie van Wopke nogal dubieus. Nog afgezien van wat voor achterbakse collega je bent door het zo in de krant uit te spelen... Ook Wopke kan er geen biet aan veranderen.


Je kunt uitspraken populistisch noemen, maar me dunkt Nederland heeft op dit moment wel belangrijkere zaken af te handelen dan die hele (door onszelf) verzonnen stikstof gezeik!

Als ik de beelden uit Ter Apel zie en het gelazer tussen Rusland en Oekraine en de enorme opkomende armoede in Nederland(die ik bij heel veel van mijn klanten zelf zie) dan is , in mijn ogen, dat hele stikstof geneuzel ondergeschikt aan al het andere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:09

karrij schreef:
Dees schreef:
Het stikstofbeleid kan helemaal niet op de schop.
Ooit gehoord van de Urgenda-zaak?
Reken er maar op dat zodra er op dit punt ook maar een millimeter wordt versoepeld aan dat regeerakkoord ten koste van natuur, grote partijen als Greenpeace al bij de rechter staan om dit tegen te gaan.

Ze zitten in Den Haag echt hartstikke klem op dit onderwerp.
Mensen die roepen dat het stikstofbeleid op de schop moet, hebben er werkelijk nog helemaal niets van begrepen. Of doen domweg populistische uitspraken.
Wat er moet gebeuren, zal echt niet meer veranderen. Je kunt het hooguit nog hebben over de 'hoe'. Mede daarom was de actie van Wopke nogal dubieus. Nog afgezien van wat voor achterbakse collega je bent door het zo in de krant uit te spelen... Ook Wopke kan er geen biet aan veranderen.


Je kunt uitspraken populistisch noemen, maar me dunkt Nederland heeft op dit moment wel belangrijkere zaken af te handelen dan die hele (door onszelf) verzonnen stikstof gezeik!

Als ik de beelden uit Ter Apel zie en het gelazer tussen Rusland en Oekraine en de enorme opkomende armoede in Nederland(die ik bij heel veel van mijn klanten zelf zie) dan is , in mijn ogen, dat hele stikstof geneuzel ondergeschikt aan al het andere!

Lerarentekorten, tekorten in de zorg is ook een fijne..

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:13

karrij schreef:
Dees schreef:
Het stikstofbeleid kan helemaal niet op de schop.
Ooit gehoord van de Urgenda-zaak?
Reken er maar op dat zodra er op dit punt ook maar een millimeter wordt versoepeld aan dat regeerakkoord ten koste van natuur, grote partijen als Greenpeace al bij de rechter staan om dit tegen te gaan.

Ze zitten in Den Haag echt hartstikke klem op dit onderwerp.
Mensen die roepen dat het stikstofbeleid op de schop moet, hebben er werkelijk nog helemaal niets van begrepen. Of doen domweg populistische uitspraken.
Wat er moet gebeuren, zal echt niet meer veranderen. Je kunt het hooguit nog hebben over de 'hoe'. Mede daarom was de actie van Wopke nogal dubieus. Nog afgezien van wat voor achterbakse collega je bent door het zo in de krant uit te spelen... Ook Wopke kan er geen biet aan veranderen.


Je kunt uitspraken populistisch noemen, maar me dunkt Nederland heeft op dit moment wel belangrijkere zaken af te handelen dan die hele (door onszelf) verzonnen stikstof gezeik!

Als ik de beelden uit Ter Apel zie en het gelazer tussen Rusland en Oekraine en de enorme opkomende armoede in Nederland(die ik bij heel veel van mijn klanten zelf zie) dan is , in mijn ogen, dat hele stikstof geneuzel ondergeschikt aan al het andere!


Er zijn idd heel veel crises op dit moment helaas.

De stikstof is wel echt een hele grote en belangrijkere. Het is niet verzonnen, al vanaf de jaren ‘70 is er gewaarschuwd voor stikstof/zure regen. En nu zien we al een tijdje er grote schade van. Door al 50 jaar wanbeleid te voeren. Nog meer uitstellen kan echt niet.

Die andere crises kunnen ook niet uitgesteld worden, maar hé, waarom zou er maar een crisis tegelijk aangepakt kunnen worden? Het is het werk van de regering om te zorgen dat het hier goed verloopt.

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:21

verootjoo schreef:
karrij schreef:
Het stikstofbeleid kan helemaal niet op de schop.
Ooit gehoord van de Urgenda-zaak?
Reken er maar op dat zodra er op dit punt ook maar een millimeter wordt versoepeld aan dat regeerakkoord ten koste van natuur, grote partijen als Greenpeace al bij de rechter staan om dit tegen te gaan.

Ze zitten in Den Haag echt hartstikke klem op dit onderwerp.
Mensen die roepen dat het stikstofbeleid op de schop moet, hebben er werkelijk nog helemaal niets van begrepen. Of doen domweg populistische uitspraken.
Wat er moet gebeuren, zal echt niet meer veranderen. Je kunt het hooguit nog hebben over de 'hoe'. Mede daarom was de actie van Wopke nogal dubieus. Nog afgezien van wat voor achterbakse collega je bent door het zo in de krant uit te spelen... Ook Wopke kan er geen biet aan veranderen.


Je kunt uitspraken populistisch noemen, maar me dunkt Nederland heeft op dit moment wel belangrijkere zaken af te handelen dan die hele (door onszelf) verzonnen stikstof gezeik!

Als ik de beelden uit Ter Apel zie en het gelazer tussen Rusland en Oekraine en de enorme opkomende armoede in Nederland(die ik bij heel veel van mijn klanten zelf zie) dan is , in mijn ogen, dat hele stikstof geneuzel ondergeschikt aan al het andere!


Er zijn idd heel veel crises op dit moment helaas.

De stikstof is wel echt een hele grote en belangrijkere. Het is niet verzonnen, al vanaf de jaren ‘70 is er gewaarschuwd voor stikstof/zure regen. En nu zien we al een tijdje er grote schade van. Door al 50 jaar wanbeleid te voeren. Nog meer uitstellen kan echt niet.

Die andere crises kunnen ook niet uitgesteld worden, maar hé, waarom zou er maar een crisis tegelijk aangepakt kunnen worden? Het is het werk van de regering om te zorgen dat het hier goed verloopt.[/quote]

Ga dat maar eens uitleggen aan de mensen die hun voorschot op gas en elektra hebben zien verdubbelen(en meer) . was afgelopen week bij een mevrouw van 85 , haar voorschot is van 165 naar 500 gegaan! In totale ontreddering trof ik deze vrouw! Dieptriest!ze heeft een inkomen van 1600 per maand(pensioen en AOW) denk je nou werkelijk dat het haar ene reet kan schelen hoe het met de stikstof in dit land gesteld is!

I know het 1 sluit het ander niet uit, maar het zijn allemaal geldslurpende crisissen en dat moet het geld eerst naar de mensen gaan die het NU nodig hebben.De natuur gaat na 2035 ook nog wel verder!

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:38

karrij schreef:
Verootjoo schreef:

Er zijn idd heel veel crises op dit moment helaas.

De stikstof is wel echt een hele grote en belangrijkere. Het is niet verzonnen, al vanaf de jaren ‘70 is er gewaarschuwd voor stikstof/zure regen. En nu zien we al een tijdje er grote schade van. Door al 50 jaar wanbeleid te voeren. Nog meer uitstellen kan echt niet.

Die andere crises kunnen ook niet uitgesteld worden, maar hé, waarom zou er maar een crisis tegelijk aangepakt kunnen worden? Het is het werk van de regering om te zorgen dat het hier goed verloopt.


Ga dat maar eens uitleggen aan de mensen die hun voorschot op gas en elektra hebben zien verdubbelen(en meer) . was afgelopen week bij een mevrouw van 85 , haar voorschot is van 165 naar 500 gegaan! In totale ontreddering trof ik deze vrouw! Dieptriest!ze heeft een inkomen van 1600 per maand(pensioen en AOW) denk je nou werkelijk dat het haar ene reet kan schelen hoe het met de stikstof in dit land gesteld is!

I know het 1 sluit het ander niet uit, maar het zijn allemaal geldslurpende crisissen en dat moet het geld eerst naar de mensen gaan die het NU nodig hebben.De natuur gaat na 2035 ook nog wel verder!


Een mevrouw van 85 heeft weinig last van de stikstofcrisis idd. Zal haar tijd wel duren.
Zelf ben ik nog langer op deze wereld en wil ik dat het na 2035 ook nog (financieel) leefbaar is. Dan moet je ook toch echt na 50jaar doorschuiven eindelijk wat aan die stikstof gaan doen.
We hebben nu al te lang geld uitgegeven aan mensen die het echt NU nodig hebben. En dat worden er meer als je de natuur het zelf laat uitzoeken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:08

Het is pijnlijk zichtbaar hoe de regering de afgelopen tien+ jaar heel veel belangrijke items heeft genegeerd of wegbezuinigd. Alles voor de vrije marktwerking en "eigen verantwoordelijkheid".
Heel vervelend voor ze, dat ze al zoveel geld hebben moeten uitgeven ivm corona, maar ze zullen nu toch moeten gaan zorgen dat aan elke crisis gewerkt wordt.
Ook Groningen en de toeslagenaffaire eindelijk eens écht netjes afronden.
Maar je kunt niet zeggen "dan stellen we de klimaatcrisis even uit" dat willen ze wel graag (Wopke) maar zo werkt een crisis natuurlijk niet. Onderschat niet hoe essentieel klimaat is; het is de basis van ons bestaan.
En misschien dat je nu -als je er niet teveel aandacht aan besteed - niet direct concrete gevolgen ziet in je dagelijks leven, maar ze zijn er wel, en de problemen worden alleen maar groter als er nu niets gebeurd.
Er zijn ook politieke partijen die een heel goed plan hebben, en die staan te trappelen om ál die crisissituaties aan te pakken. Laat hen een keer het voortouw nemen.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:53

Als vrouw van 61 wens ik mij te distantiëren van de gedachte 'wie oud is heeft weinig last van de stikstofcrisis, het zal mijn tijd wel duren.'

Ik vind dat we als maatschappij 'goede voorouders' moeten zijn, omdat we de aarde van onze kinderen te leen hebben.
Om niet te zeggen: 'beschaving is: toch die bomen planten, toch meebouwen aan die kathedraal, ook al zul jijzelf nooit de volwassen bomen en de voleinde kathedraal zien.'

En ja, wegens rechtse kabinetten, problemen vooruitschuiven etc etc zitten we met de gebakken peren, dwz veel crises tegelijk.
Dat is heel naar en moeilijk, maar geen reden om mensen tegen elkaar uit te spelen.

karrij
Berichten: 1077
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:10

Verootjoo schreef:
Er zijn idd heel veel crises op dit moment helaas.

De stikstof is wel echt een hele grote en belangrijkere. Het is niet verzonnen, al vanaf de jaren ‘70 is er gewaarschuwd voor stikstof/zure regen. En nu zien we al een tijdje er grote schade van. Door al 50 jaar wanbeleid te voeren. Nog meer uitstellen kan echt niet.

Die andere crises kunnen ook niet uitgesteld worden, maar hé, waarom zou er maar een crisis tegelijk aangepakt kunnen worden? Het is het werk van de regering om te zorgen dat het hier goed verloopt.


Ga dat maar eens uitleggen aan de mensen die hun voorschot op gas en elektra hebben zien verdubbelen(en meer) . was afgelopen week bij een mevrouw van 85 , haar voorschot is van 165 naar 500 gegaan! In totale ontreddering trof ik deze vrouw! Dieptriest!ze heeft een inkomen van 1600 per maand(pensioen en AOW) denk je nou werkelijk dat het haar ene reet kan schelen hoe het met de stikstof in dit land gesteld is!

I know het 1 sluit het ander niet uit, maar het zijn allemaal geldslurpende crisissen en dat moet het geld eerst naar de mensen gaan die het NU nodig hebben.De natuur gaat na 2035 ook nog wel verder![/quote]

Een mevrouw van 85 heeft weinig last van de stikstofcrisis idd. Zal haar tijd wel duren.
Zelf ben ik nog langer op deze wereld en wil ik dat het na 2035 ook nog (financieel) leefbaar is. Dan moet je ook toch echt na 50jaar doorschuiven eindelijk wat aan die stikstof gaan doen.
We hebben nu al te lang geld uitgegeven aan mensen die het echt NU nodig hebben. En dat worden er meer als je de natuur het zelf laat uitzoeken.[/quote]

Totdat het je eigen oma is die tot wanhoop gedreven is omdat ze alleen al haar vaste lasten niet kan betalen,laat staan nog wat te eten kan kopen!